Jump to content
IGNORERAD

Dagens Djur


Rebnel

Recommended Posts

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    246

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    72

  • stefan5300

    46

Guest Chan2011

Trevliga djur, skall själv köpa några när husbygget är klart. Hur har dom lyckats få tag i Aldebra i Chatuchak?

Det finns det mesta pa Chatuchak,det dom inte visar finns bakom,gar att bestalla om man letar efter nagot speciellt,om jag minns ratt kostade Aldabra skoldpaddorna runt 200 000 bht da var dom ca. 10cm,valdigt fina djur i en ypperlig kondition,halvstora Emys koper du for ca. 10 000 bht,far du bestalla,visar aldrig Thailanska arter,foder upp en del Elongated sa det kan du fa ungar av mej om du ar intresserad,haller aven dom flesta Thailandska vattenskoldpaddorna.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns det mesta pa Chatuchak,det dom inte visar finns bakom,gar att bestalla om man letar efter nagot speciellt,om jag minns ratt kostade Aldabra skoldpaddorna runt 200 000 bht da var dom ca. 10cm,valdigt fina djur i en ypperlig kondition,halvstora Emys koper du for ca. 10 000 bht,far du bestalla,visar aldrig Thailanska arter,foder upp en del Elongated sa det kan du fa ungar av mej om du ar intresserad,haller aven dom flesta Thailandska vattenskoldpaddorna.

Halsningar

Chan2011

Tack för tipset, är intresserad av Leopardsköldpadda (Geochelone pardalis) samt Rödfotad skogssköldpadda. (Chelonoidis carbonaria)
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Tack för tipset, är intresserad av Leopardsköldpadda (Geochelone pardalis) samt Rödfotad skogssköldpadda. (Chelonoidis carbonaria)

Dom arterna finns alltid,runt 5000 bht,fragan ar hur pardalis trivs i det fuktiga klimatet?

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom arterna finns alltid,runt 5000 bht,fragan ar hur pardalis trivs i det fuktiga klimatet?

Halsningar

Chan2011

5000 thb vad är det för storlek på dom då?

Jag tror inte det skall vara några större problem att acklimatisera dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

5000 thb vad är det för storlek på dom då?

Jag tror inte det skall vara några större problem att acklimatisera dom.

Dom jag sett for det priset har varit runt 15cm,sist jag var dar hade dom fullstora Rodfotade 12000 baht/st,hade bade honor och hanar i god kondition.

Annars ar ju Indisk star ganska trevliga,ungar for ca. en tusenlapp,koper du fler far du ner dom till ca.700 bath,maste vara valdigt vaksam pa konditionen bara,kansliga som tusan nar dom ar sma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom jag sett for det priset har varit runt 15cm,sist jag var dar hade dom fullstora Rodfotade 12000 baht/st,hade bade honor och hanar i god kondition.

Annars ar ju Indisk star ganska trevliga,ungar for ca. en tusenlapp,koper du fler far du ner dom till ca.700 bath,maste vara valdigt vaksam pa konditionen bara,kansliga som tusan nar dom ar sma.

Tack för tipset, åker hem till Thailand mitten Nov. Skall absolut åka och ta mig en titt. :thumbsup:
Link to comment
Dela på andra sajter

Så dj*vla sött :14:

Mvh

BBJ

:wai:

(Sorry att jag kopierade in bilden från ditt inlägg Khun Ken, men när jag citerade försvann bilden)

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dj*vla sött :14:

Mvh

BBJ

:wai:

(Sorry att jag kopierade in bilden från ditt inlägg Khun Ken, men när jag citerade försvann bilden)

Tack. Talade med frugan härom dagen, nu har Cokkie lärt sig sätta på fläkten. När hon känner sig varm går hon in

sätter sig ner framför fläkten sträcker fram en tass, startar den och lägger sig ner. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fastnade en fladdermus på bilen när vi åkte till Chiang Mai inatt!

post-7842-0-57837700-1349518852_thumb.jp

post-7842-0-42889800-1349518882_thumb.jp

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

Fastnade en fladdermus på bilen när vi åkte till Chiang Mai igår!

Kan en fladdermus heta vagina mobile på latin? :crazy:
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan en fladdermus heta vagina mobile på latin? :crazy:

Njaaaa, egentligen ar den korrekta oversattningen.......flygvardinna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen skickade mig en bild på vad som måste vara en korsning mellan

Vattensnok och Hasselsnok.

Vad tror du Chan2011?

post-9848-0-82674900-1349622107.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen skickade mig en bild på vad som måste vara en korsning mellan

Vattensnok och Hasselsnok.

Vad tror du Chan2011?

Tror det är en vanlig snok dom kan variera i färg från ljusa som på bilden till helsvarta.

Hasselsnoken är inte ens släkt med den vanliga snoken så dom kan knappast korsa sej!

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna krabat finns i japan. :thumbsup:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Denna krabat finns i japan. :thumbsup:

Och i ovriga Asien,Afrika osv,sa aven i Thailand,finns ofta i anslutning till Mangrove.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Kompisen skickade mig en bild på vad som måste vara en korsning mellan

Vattensnok och Hasselsnok.

Vad tror du Chan2011?

Har studerat vanlig snok men aldrig sett en sadan fargvariant,men ar troligen en extremt ovanlig falgvariant som lovelos skriver,teckningen ar identisk med hasselsnoken men en korning ar valdigt langsokt eftersom snoken lagger agg och hasselsnoken foder levande ungar,ar du saker pa att bilden inte ar photoshoppad.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Har studerat vanlig snok men aldrig sett en sadan fargvariant,men ar troligen en extremt ovanlig falgvariant som lovelos skriver,teckningen ar identisk med hasselsnoken men en korning ar valdigt langsokt eftersom snoken lagger agg och hasselsnoken foder levande ungar,ar du saker pa att bilden inte ar photoshoppad.

Halsningar

Chan2011

Jag måste hålla med er, men jag har aldrig sett en sådan variant. Har sett både mellanistiska och albino men aldrig något liknande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...