Jump to content
IGNORERAD

Dubbelparkeringens dag i Pattaya


Seaserpent

Recommended Posts

Idag var det dubbelparkeringens dag i Pattaya, räknade nio dubbelparkeringar från Sukhumvit via Sai Klang till Central Shopping Mall… Man undrar vad som driver dessa människor?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan helt säkert bero på det! Egoism är ett ord som kommer i mina tankar :y14:

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon behöver vi ingen speciell dag för det, mer kutym än ovanligt att behöva baxa undan bilar, mestadels pickissar, som helt enkelt ställts bakom de bilar som står på P rutorna!

T.o.m P-vakterna eller vad de nu ska föreställa med sin visselpipor hjälper till att baxa undan marodörerna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då återstår bara frågan vad en dubbelparkering är:

Är det:

A ) En bil på parkerad på 2 parkeringsplatser?

B ) Två bilar parkerade på en parkeringsplats?

C ) Något helt annat?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker de löser det rätt bra med att parkera där det är ont om p-platser genom att ha det vedertagna systemet med att rulla bilar för hand, alltså ingen växel i eller handbroms aktiverad.

Väldigt lätt för oss präktiga lagomt duktiga Svenskar att vifta med pekpinnen och tro att vi alltid har rätt och vet allt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker de löser det rätt bra med att parkera där det är ont om p-platser genom att ha det vedertagna systemet med att rulla bilar för hand, alltså ingen växel i eller handbroms aktiverad.

Väldigt lätt för oss präktiga lagomt duktiga Svenskar att vifta med pekpinnen och tro att vi alltid har rätt och vet allt.

Nja, vifta med pekpinne mm överlåter jag åt någon annan. Men när dubbelparkeringarna innebär livsfara för övriga trafikanter som måste över i mötande fil tex, då tycker då jag iaf att det saknas sunt förnuft. Men jag kanske har fel, det tar ju jobb från sjukhus, bilverkstäder, mm. om alla skulle parkera vettigt. :y15:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vifta med pekpinne mm överlåter jag åt någon annan. Men när dubbelparkeringarna innebär livsfara för övriga trafikanter som måste över i mötande fil tex, då tycker då jag iaf att det saknas sunt förnuft. Men jag kanske har fel, det tar ju jobb från sjukhus, bilverkstäder, mm. om alla skulle parkera vettigt. :y15:

Mvh

BBJ

:wai:

Nja..klart att inte trafikfarliga beteenden är bra, jag syftade mer kanske på parkeringshus och och liknande, där det rullas bilar kors och tvärs.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja..klart att inte trafikfarliga beteenden är bra, jag syftade mer kanske på parkeringshus och och liknande, där det rullas bilar kors och tvärs.

Jo det känner jag igen från parkeringshus också, där det också är mer OK. Men det finns ju de som lämnat hjärnan hemma där också, därför är det bra att parkeringsvakterna har domkraft så de kan flytta på de som "glömmer" lägga i friläget, har en växel i eller drar åt handbromsen så att de som de parkerar in inte hade en chans annars att komma ut. :thumbsup:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det känner jag igen från parkeringshus också, där det också är mer OK. Men det finns ju de som lämnat hjärnan hemma där också, därför är det bra att parkeringsvakterna har domkraft så de kan flytta på de som "glömmer" lägga i friläget, har en växel i eller drar åt handbromsen så att de som de parkerar in inte hade en chans annars att komma ut. :thumbsup:

Mvh

BBJ

:wai:

Härpmdagen blev vi inparkerade totalt, stog snyggt o pryligt på rutan, såväl framför som bakom hade man ställt bilar, på den som stog i färdriktningen (pil på btg) satt hela familjen på flaket och käkade, kruxet var att föraren tagit nycklarna med sig när han gick o handlade..bilen bakom va övergiven men som tur va med friläge ilagd så det blev att puffa bil! Tror ni "matvraken brydde sig om att hjälpa till? HAHAHA!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då återstår bara frågan vad en dubbelparkering är:

Är det:

A ) En bil på parkerad på 2 parkeringsplatser?

B ) Två bilar parkerade på en parkeringsplats?

C ) Något helt annat?

//Singha711

När en bil är parkerad utanför den bil som är parkerad intill trottoaren och således blockerar en fil.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

När en bil är parkerad utanför den bil som är parkerad intill trottoaren och således blockerar en fil.

Vardagsmat! Har du passerat någon marknad utan detta fenomen, det har inte jag i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...