Jump to content
IGNORERAD

Sjukvård


Nineteen68

Recommended Posts

Tja, Damen skulle behöva uppsöka läkare. 1 Hur funkar det med försäkringen hon har från bkk,vad betalar man vid vårdcentralen. 2 Husläkaren funkar väl å gå till för lite mindre krämper?

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Antar att hon befinner sig i Sverige på turistvisa och har köpt en medicinsk försäkring i Bkk.

Då betalar du ca 1000:- på vårdcentralen för ett vanligt läkarbesök och ev medicinering tillkommer på apoteket.

Vad gäller försäkringsbiten så får du läsa vilka villkor som gäller er försäkring map skadeanmälan osv.

Ev så finns det en självrisk som gör att försäkringen inte används för mindre utgifter.

Bäst är nog att kontakta den vårdcentral/husläkare som man är ansluten till.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog lägga ut krrr som du kanske får tillbaka :na:

Detta är grejer Du skulle ha fixa innan KUKEN STOD :lol::lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag har just haft min tjej på besök i sverige i 3 månader.

Hon kände sig rätt risig en dag så jag slog en signal och kollade vad ett

läkarbesök skulle kosta. Svaret jag fick var 1900kr.. Pust!

som tur var hon kry dagen efter så man slapp ligga ute med dom degen. ler*

Har hört att man ska kunna fixa försäkring i svedala så att man slipper ligga ute med dom

pengarna? Någon som vet något om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tur är känner hon sig pigg igen, Ringde runt lite igår å hörde vad det kostar allt från 0:- till 2500:- :crazy: . Nästa gång blir det Europeiska och inte den från Bkk verkar enklare...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Som tur är känner hon sig pigg igen, Ringde runt lite igår å hörde vad det kostar allt från 0:- till 2500:- :crazy: . Nästa gång blir det Europeiska och inte den från Bkk verkar enklare...

Jag hade också blivit pigg før 2500:-

Link to comment
Dela på andra sajter

cherrypicker

diskriminering eller? Har för mig att en gömd flykting som fått avslag på sin ansökan har rätt till gratis sjukvård om det är allvarligt. Ändring är på pågång så att den fria sjukvården ska gälla all vård. Rättvisst eller inte , en sak är säkert Du och Jag får stå för pröjset.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

diskriminering eller? Har för mig att en gömd flykting som fått avslag på sin ansökan har rätt till gratis sjukvård om det är allvarligt. Ändring är på pågång så att den fria sjukvården ska gälla all vård. Rättvisst eller inte , en sak är säkert Du och Jag får stå för pröjset.

Det blir væl fel hur man æn gør.

Man kan væl inte neka sjukvård. Sammtidigt har man mer eller mindre inførstått vad som gæller nær man som farang tar med sig en thailændska till sverige.

Har du inga pengar så nekar nog inte landstinget vård, men man kanske skulle få det på avbetalning. Du ær trots allt garant.

I flyktingens fall kan væl staten anses som garant???

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska staten vara garant åt gömda flyktingar oxå.Har för mig att de gömmer sig för att de fått avslag på uppehållstillstånd,så ska det gälla dem så ska det banne mig gälla Thailändska medborgare som är här på godkänt visa(godkänt av staten) :diablo: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, med dessa nya förslag så sätter man ju hela utvecklingsläran ur spel. Di genetiska svaga riskerar ju nu att överleva och kanske tom fortplanta sig.

[move]Arne Darwin[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

cherrypicker

Vet att frågan tidigare ställts om kostnader vid barnafödande vis svenskt BB. Skulle det inte vara möjligt att tjejen söker asyl i Sverige, medan ansökan (inkl alla överklaganden) behandlas hinner tjejen att föda inom den fria sjukvården.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Ska staten vara garant åt gömda flyktingar oxå.Har för mig att de gömmer sig för att de fått avslag på uppehållstillstånd,så ska det gälla dem så ska det banne mig gälla Thailändska medborgare som är här på godkänt visa(godkänt av staten) :diablo: Mvh Måne

Håller med dig!

Men ett visa har blivit godkjænt av staten p.g.a att det finns en garant. Och finns ingen garant så skulle inte ett visum bli godkjænt.

Behøvs ingen garant då kan hela værlden komma till Sverige och få sjukvård. Ok, nu kostar biljetten en hel del, men det ær nog bara en spottsyver mot vad en bypass operation eller dialys 1 gång varannan vecka kostar.

Men visst kænns det lite orættvist, speciellt nær flyktingen fått avslag och ej anses vara flykting

Link to comment
Dela på andra sajter

2500:- är väl ok å pröjsa om hon är riktingt sjuk och sen ta det med bolaget i Bkk. Det som är lustigt är att det kan skilja så mycket på stålarna när man snakar med dom. Utgår ifrån att 0:- är ren okunskap å det verkar genomsyra hela svenska sjukvården. :diablo: (  kanske inte hela men nästan :gasp: )

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja

Fakta: En ”papperslös" i Sverige har rätt till akutvård men ej rätt till primärvård eller mödravård.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Vet att frågan tidigare ställts om kostnader vid barnafödande vis svenskt BB. Skulle det inte vara möjligt att tjejen söker asyl i Sverige, medan ansökan (inkl alla överklaganden) behandlas hinner tjejen att föda inom den fria sjukvården.

Hade en liten diskussion om det hær en gång.

Norbottens læns landsting gav mig svaret. "Ær det ett nytt liv som skal till så ær det gratis"

Andra landsting har andra regler och det ær sækert olika regler inom landstinget också.

Ifrågasatte Svensk mamma och utlændsk pappa. Svaret då var "Det ær modern som ska ha hjælp med førlossningen inte fadern"

Mitt svar var att i detta fallet (mitt fall) ær det inte modern som ska ha hjælp, utan det ær mitt barn som ska ha hjælp. Och mitt barn ær Svenskt!

Kom aldrig så långt, før frugan hade UT då det var dags. Har dock aldrig betalat før ultraljud och diverse saker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska staten vara garant åt gömda flyktingar oxå.Har för mig att de gömmer sig för att de fått avslag på uppehållstillstånd,så ska det gälla dem så ska det banne mig gälla Thailändska medborgare som är här på godkänt visa(godkänt av staten) :diablo: Mvh Måne

Hej!

Som Lard Prao svarade har alla rätt till akutsjukvård i Sverige. Detta enligt hälso- och sjukvårdslagen. Men saknar patienten uppehållstillstånd i Sverige är denna betalningsskyldig. Sedan är det förstås inte så lätt att få mycket pengar från en "papperlös" utan inkomst och möjlighet till att arbeta i Sverige.

Svaret på frågan är alltså att alla utan PUT måste betala för sin vård. Men det händer att landstingen inte alltid kan få de som aldrig får PUT att betala sin nota.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Arne,

"Di genetiska svaga riskerar ju nu att överleva och kanske tom fortplanta sig."

Ja, så blir det. Den så kallade sociala välfärden har satt alla gamla regler ur spel. Numera är det en ganska framgångsrik strategi att luta sig på samhället, dvs skattebetalarna. Passar dom genetiskt svaga perfekt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...