Jump to content
IGNORERAD

Arctic Thai & Grill öppnar i Boden och Luleå


Kim

Recommended Posts

Kollade in på hemsidan å blev lite förvånad när jag såg de låga priserna. Nästan hälften jämfört med ala carte här i Sthlm. Kul som f-n, lycka till.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    10

  • Kim

    7

  • måne

    6

  • Odin

    4

Mest aktiva i denna tråd

Tja Odin,

Det är mer som en snabbmatsrestaurang, vi kan inte sälja alkohol.

För då blir jag så vinglig på arbetet.

Bodensarna är trevliga så det ska bli kul att jobba här.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ja alla jobb har ju sina risker, å en del har trevligare risker än andra.

Men stället ser jättefrächt ut, riktigt läckert.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Odin,

Det är mer som en snabbmatsrestaurang, vi kan inte sälja alkohol.

För då blir jag så vinglig på arbetet.

Bodensarna är trevliga så det ska bli kul att jobba här.

Erkki

Har inte gästerna med sig egen dunk däruppe?

Utskänkningstillstånd känns som en onödig investering i Norrland.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte gästerna med sig egen dunk däruppe?

Utskänkningstillstånd känns som en onödig investering i Norrland.

Jojo tjena, och här i Fjollträsk är det tillåtet att röka vad f-n man vill på restaurangerna...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kul och hoppas det går runt.Får se om det blir en resa till det härliga Norrboten i sommar .då får det bli ett besök :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit och ätit på arctic thai vill härmed ge er högsta betyg och önska er all välgång och jag åter kommer stadig varande då vi kommer till boden :thumbsup::nyam: TACK FÖR EN KANON MÅLTID

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit och ätit på arctic thai vill härmed ge er högsta betyg och önska er all välgång och jag åter kommer stadig varande då vi kommer till boden :thumbsup::nyam: TACK FÖR EN KANON MÅLTID

Herr Burrabus skall hålla sig till ordtråden därmed basta!!! :crazy::thumbsup: :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Kul att höra, var lite kaotiskt idag med halva styrkan som nybörjare(jag mest..)

Lovar att vi är bättre när vi kört in oss lite.

Vi var inte riktigt förberedda på Så mycket folk, var ca 350 ätande idag.

Mer personal kommer att vara på plats inom ett par veckor.

Tack för besöket

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ta mig en tur upp till Boden när jag kommer hem till Norrbotten..Thai maten kan jag vila ifrån efter snart 5 mån i Thailand men känns som olidligt tungt är att se att du har Souvas( lättrökt reninnanlår) på menyn. Vet inte hur du har möjlighet att servera den men med kantarellsås(utan messsmör,tack) och mandelpotatis pure är det en himmelskt rätt.

Lycka till Erkii med personal

Vi syns

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ta mig en tur upp till Boden när jag kommer hem till Norrbotten..Thai maten kan jag vila ifrån efter snart 5 mån i Thailand men känns som olidligt tungt är att se att du har Souvas( lättrökt reninnanlår) på menyn. Vet inte hur du har möjlighet att servera den men med kantarellsås(utan messsmör,tack) och mandelpotatis pure är det en himmelskt rätt.

Lycka till Erkii med personal

Vi syns

Vaddå utan messsmör?? de e ju den bästa kantarellsåssmaksättare som finns.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till Pite på racing i sommar då blir det ett besök.

Stället ser jättebra ut!

Lycka Till Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vaddå utan messsmör?? de e ju den bästa kantarellsåssmaksättare som finns.

Men var försiktig med messmöret inte för mkt för då tar den över hela anrättningen

hade en kompis som hade messmör i alla såser och dom smakade bara messmör

så till slut vägrade jag åka till honom när han bjöd på middag

RIP min gode kamrat saknar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Var igår och testade Artic´s förmåga att ta emot vilda luuk krung´s. Dvs föda och underhålla dem.

Passade också på att fota restaurangen från en vinkeln lite längre bak än sist när det inte gick för att det låg en massa verktyg och bråte där.

Alltså, så här ser hela restaurangen ut.

thgr5.jpg

Frugan hade raggat ihop ett femtontal vänner som också följde med och premiäråt.

thgr8.jpg

Lite smärre inkörningsproblem har det varit, som det ska. B la så är utsuget ovanför matlagarna lite underdimensionerat vilket gör att matoset märks i restaurangen. Men åtgärder är på gång.

thgr10.jpg

Tre vilda halvthaibarn var det dock inga problem att ta hand om, de blev både mätta och väl omhändertagna.

thgr12.jpg

thgr7.jpg

thgr6.jpg

thgr1.jpg

thgr2.jpg

Kul att fota folk när de äter, blir ofta så kula miner. :)

thgr3.jpg

Nä, allvarligt, tipset är att inte fota folk när de äter. Blir så konstiga bilder för det mesta.

Som sagt, barnen togs väl om hand.

thgr4.jpg

... och som tur var kunde de smita in i personalutrymmena och skrika/springa av sig det allra värsta där så andra gäster kunda få lite mer ro.

thgr11.jpg

... och t o m ut.

thgr9.jpg

Artic´s förmåga att ta hand om barn var alltså vid första snabbtesten alldeles utmärkt. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja kimpa,

Kul att ni kom förbi, ni måste komma varje vecka.

Kan bli lite ensamt på svenskfronten tillsammans med 5 thaiare.

Glömde bastun igår, blev film och öl med ta.

Nästa måndag står jag utanför din bastu och väntar.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det går bra, hoppas ni sprider er söderut!

Men för den där äkta "Thai" känslan bör ni installera ett system som spyr ut dieselavgaser mitt i maten med jämna mella rum och byta ut möblemanget mot plaststolar som håller max 50 kilo samt bord av campingmodelll...

Fan, nu blev jag sugen på thaimat igen!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hade goda vänner på besök hos oss ett par dgr under veckan som gått och självklart tog vi alla en sväng förbi Arctic för att hälsa på. Alltid lika trevligt! :hi:

atg5.jpg

atg4.jpg

atg3.jpg

atg1.jpg

atg2.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Thailändsk pommes frites ?

För övrigt gillar bilder som inte är arrangerade , likt denna.

thgr3.jpg

Ändrades av sangsomcoke
Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt om det funkar.Vem är den fina damen med schalen?Lycka till med nysatsningen och håll dig borta från ev. förråd med rusdrycker(de ska intagas med mig)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk pommes frites ?

För övrigt gillar bilder som inte är arrangerade , likt denna.

Jo, oarrangerat och naturligt är naturligtvis ofta bäst.

Men just att fota folk som tuggar är mindre bra, testa en bildserie vid familjematbordet nästa gång så kan ni skratta gott tillsammans vid datorn efteråt. Blir ofta rent groteska miner.

Vad gäller maten så hörs det ju på namnet "thai & grill" att det även finns pommes frites, ett självklart val för barnen som kombinerade hamburgare med både varmkorv och pommes. Äter man thaimat till vardags så kan det vara gott med lite grill som omväxling ibland. Själv tog jag en chiliburgare sist, riktigt gott för oss som är van vid het mat.

Härligt om det funkar.Vem är den fina damen med schalen?Lycka till med nysatsningen och håll dig borta från ev. förråd med rusdrycker(de ska intagas med mig)Mvh Måne

Den fina damen med schalen och hennes familj är som jag skrev goda vänner på besök hos oss. Hur var det borta i Thailandet då, eller är du fortfarande kvar?

Hur som helst, grattis på 60års dagen, såg att du gått och fyllt. på en varm strand till råga på allt. :beach:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, oarrangerat och naturligt är naturligtvis ofta bäst.

Men just att fota folk som tuggar är mindre bra, testa en bildserie vid familjematbordet nästa gång så kan ni skratta gott tillsammans vid datorn efteråt. Blir ofta rent groteska miner.

Den fina damen med schalen och hennes familj är som jag skrev goda vänner på besök hos oss. Hur var det borta i Thailandet då, eller är du fortfarande kvar?

Hur som helst, grattis på 60års dagen, såg att du gått och fyllt. på en varm strand till råga på allt. :beach:

Söt dam.Tackar,nu är herrn hemma i verkligheten igen efter att ha haft en perfekt 2-veckorsresa till södra Thailand.Hälsa de jag känner eller hälsa alla från familjen Måne(speciellt Er och Erkkis familj)Nu planerar jag en ny ensamresa inom kort :ok: Ha det gott Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Söt dam.Tackar,nu är herrn hemma i verkligheten igen efter att ha haft en perfekt 2-veckorsresa till södra Thailand.Hälsa de jag känner eller hälsa alla från familjen Måne(speciellt Er och Erkkis familj)Nu planerar jag en ny ensamresa inom kort :ok: Ha det gott Mvh Måne

ensamresor borde vara förbjudna. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

ensamresor borde vara förbjudna. :wink:

För min del så ser jag det som en spa-resa och som att hämta krafter inför kommande uppgifter :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...