Jump to content
IGNORERAD

Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?


smilet

Recommended Posts

Det är väl så det ska vara..

När jag säger på lika vilkor så betyder det inte att min sambo ska betala hälften av alla räkningar eller hälften av allt vi inhandlar, men att det ska kännas i hennes plånbok också...

Sen delar vi demokratiskt på hushållsarbetet så mycket det går, men eftersom jag arbetar fler timmar än henne, så självklart blir det så att hon städar och tvättar mer än mig..

Rock on!

,

Bra. Då är vi ju egentligen överens. :)

Det är väl de det inte gör, utan att dom har genuina arbeten och av den anledningen finns det ingen orsak till att sluta arbeta..

Rock on!

Ok. Jag tolkade dina exempel om jobb på "banken" och "blomsteraffären" som ironiska.

Självklart så håller jag med om att det är underligt att börja skicka massa löpande stålar till någon som har ett ok jobb och klarar att försörja sig.

Läget när man träffar en bartjej är ju däremot lite annorlunda och jag trodde att det var det du syftade till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    22

  • Sangwal

    20

  • leifen

    8

  • Neil

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inaktiv Medlem

Jag frågade min första TGF (nästan 2 årsförhållande)

Om hon skulle betala tillbaka vad utbildningen kosta i Thailand. Då såg hon svart. Finito.

Hon ville utbilda sig till Thaimassör (jag betalar) efter att varit i Sverige för andra gången.

Smilet

Det är ganska enkelt att ta reda på vilket motivet är. Be någon okänd person gradera ditt utseende på en skala mellan 1 och 10.

Kommer du inte över 8 är pengar motivet. Inom intervallet 8-10 är TGF ute efter din kropp. Samt pengar.

Det är bara att köpa läget och inget att bekymra sig över.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra. Då är vi ju egentligen överens. :)

Ok. Jag tolkade dina exempel om jobb på "banken" och "blomsteraffären" som ironiska.

Självklart så håller jag med om att det är underligt att börja skicka massa löpande stålar till någon som har ett ok jobb och klarar att försörja sig.

Läget när man träffar en bartjej är ju däremot lite annorlunda och jag trodde att det var det du syftade till.

Jo, jag var väl lite ironisk, med tanke på att ingen här på forumet har en gammal bartjej..

Men är fallet så, så är valet ganska enkelt. Vill man att hon ska vara trogen, se till att hon slutar och hjälp henne med pengar så hon klarar sig...

Men att skicka 20.000-30.000 Baht är idi*tiskt..

ha en trevlig kväll.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha reda det? Är du inte rädd att dina förväntningar kommer tillkorta?

Testa att ge henne ditt ATM kort och säg åt henne "detta är allt vi har, hushålla med det tills jag kommer tillbaka", är kontot tomt om en vecka, JA om det finns kulor kvar när du kommer tillbaka, NEJ. Lätt som en plätt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag var väl lite ironisk, med tanke på att ingen här på forumet har en gammal bartjej..

Men är fallet så, så är valet ganska enkelt. Vill man att hon ska vara trogen, se till att hon slutar och hjälp henne med pengar så hon klarar sig...

Men att skicka 20.000-30.000 Baht är idi*tiskt..

ha en trevlig kväll.

Rock on!

Precis så tror jag att de flesta tänker, som råkar kära ner sig i en bartjej. Och beloppen varierar nog absolut beroende på vilken koll gubbarna har.

Eller beroende på vad man skickar pengar till. Tjejens kostnadsläge har ju också viss inverkan.

Tror föresten att det visst finns en del på forumet som har en gammal bartjej. Fast inte jag. Min fru jobbade iofs i bar när vi träffades. Men hon är inte gammal. Än.

Vad nu det har för betydelse.

Ha en bra kväll du med! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag var väl lite ironisk, med tanke på att ingen här på forumet har en gammal bartjej..

Rock on!

Den som hela tiden återkommer till det påståendet är du. Sen att folk inte skyltar med sin flickväns/frus stigmatiserade bakgrund är väl inget konstigt?

Förstår faktiskt inte hur du tänker där, kanske jag som är dum?

Sen som buzzen skriver så är det ju väldigt beroende på vilken standard tjejen kommer ifrån. Min fru (som jag träffade i en bar, som har flera underbara kompisar hemma som också jobbat i bar där snarare männen i många fall ändå inte förtjänar dem) ville faktiskt även hon jobba för att dra sitt strå till stacken innan hon flyttade till kylan vilket jag egentligen satte stopp för då det handlade om fabriksjobb.

De 5-6000 baht hon skulle dra in med 12 timmar - 6 dagar i veckan + OT kunde jag lika gärna bidra med så hon slapp. Jag älskar min fru över allt annat och ville inte att hon skulle förslita sig i en tuff arbetsmiljö full med textilgifter eller annat skit.

Du är inte ironisk utan bara som så många andra "pretto" i den här tråden och vill bara framhäva att din tjej aldrig satt sin fot i en bar? Eller tolkar jag kanske fel igen?

Vill du undvika att framstå sådan så skall du inte generalisera så grovt som du gör (vilket du efter alla år på Thaiforum borde ha lärt dig, låter ju som BTT).

Sen att många skickar ner mer än en fabrikslön beror ju på att damen kanske vill ha lite bättre livskvalitet än vad en dryg tusenlapp ger.

Men jag försvarar inte "förtidpensionering" vid 22 års ålder eller att månatligen skicka löjliga summor, iallafall för dem som skickar mer än de har råd med, ganska är framgångsrika nog att ha råd att skicka 20000 baht i månaden utan att lyfta på ögonbrynet. Men bara för att du inte har råd med det så betyder inte det att Lasse; Olle och Benke med miljoner på banken inte har det.

Trevlig måndag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha reda det? Är du inte rädd att dina förväntningar kommer tillkorta?

Testa att ge henne ditt ATM kort och säg åt henne "detta är allt vi har, hushålla med det tills jag kommer tillbaka", är kontot tomt om en vecka, JA om det finns kulor kvar när du kommer tillbaka, NEJ. Lätt som en plätt!

Det är då alla historier om "sjuk buffel, motobike trasig, brorsan i fängelse osv. osv" kommer, och den gamle farangen sväljer bytet och skickar ont anade iväg mer pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips från tidigare erfarenheter - tjejer utanför baren är precis som bartjejer.

Deras bajs luktar ungefär lika illa. Dom blir ledsna av ungefär samma anledningar och glada av samma anledningar.

De är förvisso lite lättare att få rumsrena efter en nyimport men det brukar vägas upp av en dyrare underhållskostnad.

Men det är självklart ditt val vilken du än väljer och jag får önska lycka till oavsett var du skaffar henne ifrån.

Tyvärr så väljer jag inte flickvän på samma sätt så i mitt fall är det lite annorlunda.

Jag har oturen att tillhöra den version av killar som har ett hjärta och eftersom vi kan bli kära så kan vi inte riktigt välja på samma sätt. :)

Visst finns det många trevliga tjejer i baren men risken är större att tjejen bara är ute efter pengar om man finner henne där.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alla kärringar ute efter pengar...eller har jag missat något? :mda:

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tycker att TS ska sluta fundera på detta.

Svaret är att hon skiter i TS och hade helst bara plockat stålarna av TS och dumpat liket i närmaste dike.

Det tråkiga för tjejen är att TS inte har en förmögenhet så damen får fiska efter pluskan när löningen kommer och för att TS ska få lön krävs att han är vid god vigör så han orkar jobba.

Damen är dessutom glad när hon har hört att TS kanske ska jobba tills TS blir 75år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det många trevliga tjejer i baren men risken är större att tjejen bara är ute efter pengar om man finner henne där.

Neil

Absolut. Men oavsett var man träffar sin tjej så är det en bra idé att lära känna henne ordentligt innan man börjar förbinda sig till saker.

Och man bör nog inte sänka kraven bara för att tjejen inte jobbat bar.

Kan tänka mig att det finns en del killar som har tjejer från mer normala omständigheter - och som inte bryr sig om att lära känna henne.

Utan bara utgår från att man har liknande värderingar eftersom man har liknande utbildningar och mer "gemensamt".

Varpå de lever ett gäng kärlekslösa år med hemmafruar med väldigt dyra vanor, innan de skiljs och har blivit "blåsta" på massor av stålar.

Problemet är alltså inte var man hittat sin tjej. Snarare att man har en flickvän man egentligen inte känner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det där är bara resultatet av sunt ekonomiskt tänkande.

Ett exempel.

Du, som är 22 år och ganska snygg, kan jaga farang i ungefär 10 år till, sedan börjar det tryta med chanserna att hitta din seriösa livspartner som kan garantera ett bra liv.

Och nu har du träffat Brenn.

Innan Brenn åker hem efter sin semester lovar att han dig att han ska gifta sig med dig, att ni ska få ett lyckligt bekymmerslöst liv tillsammans och att dina barn ska få gå i skola. Under tiden vill han att du åker hem till byn och säger att han kommer att skicka 6000 baht i månaden.

Så du åker hem till byn och väntar på att Brenn ska komma tillbaka i full skinande rustning ridandes sin hingst.

Problemet är att Brenn inte dyker upp. Trots att han lovat. Och efter 6 månader i byn så slutar pegarna komma.

Men du fortsätter vänta i alla fall. Allt emellan du blir äldre för var dag som går. Tills du inser att det är kört.

Ledsen och tyngd av dina erfarenheter återvänder du till baren. Och träffar så småningom Glenn.

Och Glenn lovar dig att han ska gifta sig med dig, att ni ska få ett lyckligt bekymmerslöst liv tillsammans och att dina barn ska få gå i skola.

När Glenn åker hem så har du några alternativ att välja på inför pengaförhandlingen.

Du kan ta samma risk som sist. Vilket gjorde rätt ont, var pinsamt inför hela släkten och gav dig dessutom ingenting.

Du kan begära risktillägg och kräva 20 000 baht i månaden så att du iaf får något för ditt tidsslöseri om Glenn inte heller dyker upp.

Eller så kan du acceptera 6000 baht, säga att du åker upp till byn - men fortsätta i baren iaf.

Om Glenn inte dyker upp så småningom så har du iaf inte kastat bort din tid.

Och om han dyker upp så har det inte kostat honom så mycket pengar.

Vilket alternativ skulle du välja?

Jag som alltid litat på sann kärlek och uppoffring från damens sida. S e detta som ironi, grabbar, första frågan var seriös.

p.s min fru jobbar i baren än idag d-s

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som alltid litat på sann kärlek och uppoffring från damens sida. S e detta som ironi, grabbar, första frågan var seriös.

p.s min fru jobbar i baren än idag d-s

Minä rakastan sinua!

Minä rahastan sinua!

:)

Edit.. Ändrade stavfel..

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som hela tiden återkommer till det påståendet är du. Sen att folk inte skyltar med sin flickväns/frus stigmatiserade bakgrund är väl inget konstigt?

Förstår faktiskt inte hur du tänker där, kanske jag som är dum?

Sen som buzzen skriver så är det ju väldigt beroende på vilken standard tjejen kommer ifrån. Min fru (som jag träffade i en bar, som har flera underbara kompisar hemma som också jobbat i bar där snarare männen i många fall ändå inte förtjänar dem) ville faktiskt även hon jobba för att dra sitt strå till stacken innan hon flyttade till kylan vilket jag egentligen satte stopp för då det handlade om fabriksjobb.

De 5-6000 baht hon skulle dra in med 12 timmar - 6 dagar i veckan + OT kunde jag lika gärna bidra med så hon slapp. Jag älskar min fru över allt annat och ville inte att hon skulle förslita sig i en tuff arbetsmiljö full med textilgifter eller annat skit.

Du är inte ironisk utan bara som så många andra "pretto" i den här tråden och vill bara framhäva att din tjej aldrig satt sin fot i en bar? Eller tolkar jag kanske fel igen?

Vill du undvika att framstå sådan så skall du inte generalisera så grovt som du gör (vilket du efter alla år på Thaiforum borde ha lärt dig, låter ju som BTT).

Sen att många skickar ner mer än en fabrikslön beror ju på att damen kanske vill ha lite bättre livskvalitet än vad en dryg tusenlapp ger.

Men jag försvarar inte "förtidpensionering" vid 22 års ålder eller att månatligen skicka löjliga summor, iallafall för dem som skickar mer än de har råd med, ganska är framgångsrika nog att ha råd att skicka 20000 baht i månaden utan att lyfta på ögonbrynet. Men bara för att du inte har råd med det så betyder inte det att Lasse; Olle och Benke med miljoner på banken inte har det.

Trevlig måndag!

Tyvärr, du får nog läsa om allt igen...

Tror inte att jag har tryckt ner någon tjej i denna tråd, jag har ifrågasagt hur man blint kan släppa sina svenska värderingar och bara ösa pengar utan att reagera..

Tjejerna har innan dom träffat sin pojkvän klarat dra in pengar till familjen.

Men helt plötsligt så är många oförmögna att arbeta..

Men det är männen som gör så dom blir beroende av dom, kanske det som många är ute efter... vad vet jag..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade valt att inte vara ihop med en bartjej så blir det åtminstone något enklare.

Ja men eller hur?

Det sjuka man inser när man läser den här tråden är hur snedvriden folks syn på thailändska tjejer verkar vara.

Eller så är det så enkelt att de flesta farang bara har erfarenhet av bartjejer, oavsett om de vet det eller inte.. Eller kanske helt enkelt intalar sig att deras tjej absolut inte är en bartjej?

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

jag har ifrågasagt hur man blint kan släppa sina svenska värderingar och bara ösa pengar utan att reagera..

I mina Finska värderingar skall man hjälpa dem som har det svår, inom rimliga gränser. Men aldrig att jag skulle

skicka tre-fyra gånger mer än vanlig arbetarlön. Själv skulle jag vara överlycklig on jag fick halva lönen, ca

8 000 SEK från sponsor för att inte tala om hela månadslönen. Jag skulle inte skryta här eller nån annanstans

heller utan "den som lyckan har ..."

Jag är tillgänglig, halloo alla damer på forumet, oavsett utende eller ålder. Tjock blombuk reparerar många

yttre fel eller hur var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall berätta om två förhållanden. Jag var tillsammans med en TGF och hon frågade hur mycket pengar jag tjänade, jag berättade att jag var förtidspensionerad och fick pengar från Försäkringskassan. Hon frågade hur mycket jag fick i månaden och jag svarade ca.50000thb. Hon frågade om jag inte kunde få ut alla pengar direkt från Försäkringskassan i en klumpsumma istället för varje månad. Jag svarade att det gick inte. HON DROG DIREKT.

Nästa TGF ( som är 40+) berättade jag samma sak för och hon funderade och räknade länge. Hon sade att vi kommer inte att leva ett rikt liv men vi kommer att klara oss bra. Hon var helt enkelt rädd för att inte klara sig på äldre dagar. (hon har inga syskon) Numera så håller hon i budgeten och hon redovisar vart enda öre för mig. Det har gått några år nu och hon är överlycklig för vi hyr en lägenhet i hennes hemstad. Inga krav på köp av hus har kommit. Hon säger att hon kommit till himmelriket för detta liv är betydligt bättre än att sitta på en barstol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr, du får nog läsa om allt igen...

Tror inte att jag har tryckt ner någon tjej i denna tråd, jag har ifrågasagt hur man blint kan släppa sina svenska värderingar och bara ösa pengar utan att reagera..

Tjejerna har innan dom träffat sin pojkvän klarat dra in pengar till familjen.

Men helt plötsligt så är många oförmögna att arbeta..

Men det är männen som gör så dom blir beroende av dom, kanske det som många är ute efter... vad vet jag..

Rock on!

Du har väl inte tryckt ner någon tjej direkt, utan är bara äckligt präktig genom att hela tiden poängtera att alla andra utom du verkar ha bartjejer.

Men till saken - hur många gör egentligen så då?

Att damen sökt sig till en farang från början är ju ofta en indikation på att man faktiskt inte drar in speciellt mycket pengar till familjen. Det gäller inte bara "bartjejer" utan ganska många från enklare förhållanden. (hur många damer har inte berättat för frun att hon minsann också vill gifta sig med en farang, det har nog din fru med hört)

Sen vet jag inte om det är så många som blir oförmögna att arbeta?

De flesta Thaidamer som kommer till Sverige jobbar ju snarare för två, om inte tre.

Om du själv skaffade dig en fru som hade en massa miljoner, skulle inte du också kunna tänka dig ta det lite lugnare då eller skulle du tycka hon var en snålfitta som inte delade med sig för att hon lät dig slita med ett skitjobb. (en retorisk fråga, vi Lutheraner gillar ju ofta att arbeta och skulle bli galna av att göra ingenting).

Har man råd att bränna ett par årslöner på en semester, så kanske inte de där futtiga kronorna det handlar om gör det värt besväret.

Har man nått en viss standard är det inte längre värt att slita för smulor längre.

Så skulle jag själv resonera i den situationen faktiskt, inget att hymmla om. Hade personligen nog också hamnat i barensom 18-åring vilket är betydligt tidigare än de flesta tjejer i Thailand gör om jag varit i samma situation. Helvete hade nog hittat på allt möjligt för att slippa jobba i den här jävla värmen.

De damer vi talar om har nog inte möjlighet att sköta jobbet från en laptop på stranden om man säger så.

Ändrades av zwa
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har väl inte tryckt ner någon tjej direkt, utan är bara äckligt präktig genom att hela tiden poängtera att alla andra utom du verkar ha bartjejer.

Men till saken - hur många gör egentligen så då?

Att damen sökt sig till en farang från början är ju ofta en indikation på att man faktiskt inte drar in speciellt mycket pengar till familjen. Det gäller inte bara "bartjejer" utan ganska många från enklare förhållanden. (hur många damer har inte berättat för frun att hon minsann också vill gifta sig med en farang, det har nog din fru med hört)

Sen vet jag inte om det är så många som blir oförmögna att arbeta?

De flesta Thaidamer som kommer till Sverige jobbar ju snarare för två, om inte tre.

Om du själv skaffade dig en fru som hade en massa miljoner, skulle inte du också kunna tänka dig ta det lite lugnare då eller skulle du tycka hon var en snålfitta som inte delade med sig för att hon lät dig slita med ett skitjobb. (en retorisk fråga, vi Lutheraner gillar ju ofta att arbeta och skulle bli galna av att göra ingenting).

Har man råd att bränna ett par årslöner på en semester, så kanske inte de där futtiga kronorna det handlar om gör det värt besväret.

Har man nått en viss standard är det inte längre värt att slita för smulor längre.

Så skulle jag själv resonera i den situationen faktiskt, inget att hymmla om. Hade personligen nog också hamnat i barensom 18-åring vilket är betydligt tidigare än de flesta tjejer i Thailand gör om jag varit i samma situation. Helvete hade nog hittat på allt möjligt för att slippa jobba i den här jävla värmen.

De damer vi talar om har nog inte möjlighet att sköta jobbet från en laptop på stranden om man säger så.

Jag har aldrig sagt vilket klassamhälle hon kommer ifrån, det har ingen med att göra.

Sen får du tolka det precis som du vill..

Allt handar väl om, man träffar en tjej på en 3-veckors semester och efter det ska man börja försörja en hel familj, pga man gått och blivit kär.

Tycker att man ska tag ett steg tillbaka och se över situationen.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite fortsättning angående arbete. Efter en tid så ville hon återuppta ett tidigare arbete hon haft med att sälja mat på en marknad som finnes i närheten.

Men hon blev motarbetad och ej välkommen i sällskapet för de andra ansåg att hon ej skulle arbeta. Du har ju en farang, du har pengar, du tar pengar från oss som har det svårt. Sen var det slutjobbat för hennes del, så det är inte så lätt för dem att arbeta när man har farang. Hon tog mycket illa vid sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sagt vilket klassamhälle hon kommer ifrån, det har ingen med att göra.

Sen får du tolka det precis som du vill..

Allt handar väl om, man träffar en tjej på en 3-veckors semester och efter det ska man börja försörja en hel familj, pga man gått och blivit kär.

Tycker att man ska tag ett steg tillbaka och se över situationen.

Rock on!

Säker på att BTT inte hackat ditt konto?

Du borde preciserat att du menade det direkt då och inte använda så allmänna termer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte internet o mail, det jag skriver kan lätt misstolkas.

Klart det kan misstolkas när man beskriver sej så krattigt som dej.

Å andra sidan blir det väldigt kul och intressant när man beskriver sej så krattigt som dej.

För folk på detta forumet är inte dumma, hittar man ett sidospår så ska det undersökas på direkten.

Ett av skälen varför jag gillar maipenrai.se.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...