Jump to content
IGNORERAD

Hur vet jag om min TGF bara är ute efter mina pengar ?


smilet

Recommended Posts

Den dan jag läggner näsan i vädret så ärver Damen bl.a. ett hus. Värt cirkus 100 årslöner. Så lite "sus och dus" kan jag kanske unna mig.

Det låter jättebra, men under er tid tillsammans så har hon väl vant sej vid en viss standard och då är det kanske inte så lätt att flytta in i ett plåtskjul. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    22

  • Sangwal

    20

  • leifen

    8

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

Om pengarna bara betalas ut per månad i form av pension och slutar betalas ut vid dödsfall etc har man en bra "livförsäkring" med en TGF ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om pengarna bara betalas ut per månad i form av pension och slutar betalas ut vid dödsfall etc har man en bra "livförsäkring" med en TGF ju !

Och jag som inte har någon pension utan bara lite krympande besparingar har med andra ord en bra "dödsförsäkring" med en TGF.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som inte har någon pension utan bara lite krympande besparingar har med andra ord en bra "dödsförsäkring" med en TGF.

Nu har vi kommit till ett läge i diskussionen, där det krävs några gemensamma öl för att fortsätta - och nu kan du inte skylla på översvämningar längre. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelpost

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah.. nu förstod t.o.m jag. :)

Hon ville utbilda sig och tyckte att du skulle bekosta kommande utbildning. Ok.. det placerar ju saken i ett annat ljus. Ursäkta min snabba läsning. :rolleyes:

Svårt att veta om hon bara var ute efter dina pengar enbart på den informationen.

Har du gott om pengar i övrigt, medan hon inte har något, och hon inte tycker att du stödjer henne trots att ni redan varit tillsammans i två år så finns ju kanske anledning för henne att bli sur.

Vad sade hon själv?

Varför ska alla Farangmän behöva skicka pengar till sina flickvänner i Thailand.

Klarar dom inte fortsätta att arbeta, så fort dom har skaffat sig en farangman.Är du en ATM för din fru???

Det verkar vara många här som skapar ryktet att farangen öser pengar över sin små oskyldiga TGF:r..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortser vi från kommande utgifter. Så är det väl så att TBF är van att betala, finns en hel del TGF och mia noi som lever på TBF's pengar.

Vänder vi på det så är det nog så att en del FBF helt enkelt är CC (cheap Charlie). Därför klarar de ej det sociala umgänget med sin TGF då de ser det med helt ekonomiska ögon och hela tiden räknar debit och kredit i umgänget. Hur avtändande är inte det?

Jaså, man är snål om man inte är villig att ösa pengar på sin flickvän/fru??

Det förhållandet skulle jag aldrig vilja vara inblandad i...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som inte har någon pension utan bara lite krympande besparingar har med andra ord en bra "dödsförsäkring" med en TGF.

Det är det bara du som kan avgöra. Allt är inte svart eller vitt här i världen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, man är snål om man inte är villig att ösa pengar på sin flickvän/fru??

Eh.. Ja! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh.. Ja! :)

Kanske enda sättet för vissa att behålla sin frur/flickvänner...

Men vi hjälps åt i vårat förhållande... Bott ihop snart 8 år, så det verkar vara ett fungerande koncept... för oss i allafall :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många röster på det här forumet går upp i falsett när någon tidning vågar sej på att skriva om

sexhandeln i Thailand. För egen del blir jag like upprörd av dessa ständigt återkommande

frågorna om TGF.

För att få en sned syn på Thailändare ochThaitjejer i synnerhet är det onödigt

att läsa dagstidningar. Läs här i stället, för här ifrågasetts det friskt

Om ni som skriver detta har så svårt för att lita på Thai tjejer, varför söka upp

osäkerheten, ragga hemmavid istället.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska alla Farangmän behöva skicka pengar till sina flickvänner i Thailand.

Klarar dom inte fortsätta att arbeta, så fort dom har skaffat sig en farangman.Är du en ATM för din fru???

Det verkar vara många här som skapar ryktet att farangen öser pengar över sin små oskyldiga TGF:r..

Rock on!

Det där är väl lite individuellt antar jag. Farangmän behöver väl inte skicka pengar rent generellt?

Det är väl den individuella situationen som ligger till grund för hur paret väljer att gå vidare?

Det finns nog inga lagar och regler som säger hur man bör göra?

Vill man vara en ATM så får man väl vara det? Men man ska kanske inte förvånas om det får konsekvenser.

Och vill man vara en snåljåp så får man naturligtvis vara det också. Men man ska kanske inte förvånas om det får konsekvenser det med.

Rykten har väl ungefär noll med det hela att göra.. såvida man inte låter sådant styra ens liv. Något som onekligen vore rätt dumt. :)

Själv så har jag just idag lite dåligt samvete. Frugan har jobbat som en idi*t hela morgonen och städat, fixat käk, tagit hand om vår dotter och inte haft en sekund ledigt. Medans jag själv legat i soffan som värsta soffpotatisen och bara slöat.

Och för att bl.a betala lite för mig och min slapphet så ligger jag nu och tittar på lite bling bling jag vill köpa henne.

Med lite tur får det mig att kunna behålla henne ett tag till. :)

Eller så väljer jag kanske att sätta upp alla de där hyllorna jag lovat att fixa i en månad nu, och slänga en massa kartonger och annat medan hon viler nu på eftermiddagen. Det vore ju onekligen billigare.

Men jag är ju lat.. så just idag väljer jag nog bling blinget. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, man är snål om man inte är villig att ösa pengar på sin flickvän/fru??

Det förhållandet skulle jag aldrig vilja vara inblandad i...

Rock on!

Allt är svart, några nyanser finns ej mer! :crazy: Är det så? :nono: Ja visst är det så, för dom jag refererar till i meningen om CC, dvs "en del", för dom som är CC är det så.

Jag tycker nog inte att nyckeln finns i den meningen som du refererar till. Läs istället meningen därefter! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske enda sättet för vissa att behålla sin frur/flickvänner...

Men vi hjälps åt i vårat förhållande... Bott ihop snart 8 år, så det verkar vara ett fungerande koncept... för oss i allafall :)

Rock on!

Grattis!

Håller du reda på debit och kredit i förhållandet? :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske enda sättet för vissa att behålla sin frur/flickvänner...

Men vi hjälps åt i vårat förhållande... Bott ihop snart 8 år, så det verkar vara ett fungerande koncept... för oss i allafall :)

Rock on!

Och det är ju just det som är poängen. Att hjälpas åt.

Är inte ekonomin bara en av ingredienserna i soppan? Man hjälps väl åt på alla sätt man kan... inklusive ekonomiskt genom att t.ex skicka pengar om detta behövs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Klarar dom inte fortsätta att arbeta, så fort dom har skaffat sig en farangman...

Rock on!

Detta har jag funderat många gånger att en vanlig arbetarlön i Isaan är låt oss säga 6 000 THB, men så fort man ska sponsra dem vill de ha typ 20 000 THB för leverne? Samt att blir de ihop med falang ska de "pensionera" sig vid 22 års ålder. Det första är det konstigaste, hur kan levnadskostnad tre-fyra dubliseras bara för att de blir ihop med falang som bor i annat land? Mystery TiT
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är väl lite individuellt antar jag. Farangmän behöver väl inte skicka pengar rent generellt?

Det är väl den individuella situationen som ligger till grund för hur paret väljer att gå vidare?

Det finns nog inga lagar och regler som säger hur man bör göra?

Vill man vara en ATM så får man väl vara det? Men man ska kanske inte förvånas om det får konsekvenser.

Och vill man vara en snåljåp så får man naturligtvis vara det också. Men man ska kanske inte förvånas om det får konsekvenser det med.

Rykten har väl ungefär noll med det hela att göra.. såvida man inte låter sådant styra ens liv. Något som onekligen vore rätt dumt. :)

Själv så har jag just idag lite dåligt samvete. Frugan har jobbat som en idi*t hela morgonen och städat, fixat käk, tagit hand om vår dotter och inte haft en sekund ledigt. Medans jag själv legat i soffan som värsta soffpotatisen och bara slöat.

Och för att bl.a betala lite för mig och min slapphet så ligger jag nu och tittar på lite bling bling jag vill köpa henne.

Med lite tur får det mig att kunna behålla henne ett tag till. :)

Eller så väljer jag kanske att sätta upp alla de där hyllorna jag lovat att fixa i en månad nu, och slänga en massa kartonger och annat medan hon viler nu på eftermiddagen. Det vore ju onekligen billigare.

Men jag är ju lat.. så just idag väljer jag nog bling blinget. :)

Så man är en snåljåp om man inte öser pengar över sina fruar??

Sen att allt får konsekvenser så fort man inte lägger upp lädret???

Då kunde det lika gärna kunnat kvitta för min del...

Tycker att ett förhållande ska vara på lika vilkor, men det kanske beror på ålderskilnaden, för hos oss skiljer det inte så många år..

Medan hos många andra här på forumet skiljer det mellan 15-30 år och då blir det lite svårare att behålla damen om man inte pyntar..

Men vad vet jag..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är väl lite individuellt antar jag. Farangmän behöver väl inte skicka pengar rent generellt?

Det är väl den individuella situationen som ligger till grund för hur paret väljer att gå vidare?

Det finns nog inga lagar och regler som säger hur man bör göra?

Vill man vara en ATM så får man väl vara det? Men man ska kanske inte förvånas om det får konsekvenser.

Och vill man vara en snåljåp så får man naturligtvis vara det också. Men man ska kanske inte förvånas om det får konsekvenser det med.

Rykten har väl ungefär noll med det hela att göra.. såvida man inte låter sådant styra ens liv. Något som onekligen vore rätt dumt. :)

Själv så har jag just idag lite dåligt samvete. Frugan har jobbat som en idi*t hela morgonen och städat, fixat käk, tagit hand om vår dotter och inte haft en sekund ledigt. Medans jag själv legat i soffan som värsta soffpotatisen och bara slöat.

Och för att bl.a betala lite för mig och min slapphet så ligger jag nu och tittar på lite bling bling jag vill köpa henne.

Med lite tur får det mig att kunna behålla henne ett tag till. :)

Eller så väljer jag kanske att sätta upp alla de där hyllorna jag lovat att fixa i en månad nu, och slänga en massa kartonger och annat medan hon viler nu på eftermiddagen. Det vore ju onekligen billigare.

Men jag är ju lat.. så just idag väljer jag nog bling blinget. :)

Det är så´nt här, som får mej att tycka att det ändå är bättre att bo i Thailand än i Sverige - trots allt negativt som skrivs här om Thai (särskilt på senare tid).

100 spänn i veckan (en heldag) för att hyra en maid som städar och donar samt en glad och nöjd fru.

Tack för ditt inlägg,NB, det satt som en smäck. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske enda sättet för vissa att behålla sin frur/flickvänner...

Men vi hjälps åt i vårat förhållande... Bott ihop snart 8 år, så det verkar vara ett fungerande koncept... för oss i allafall :)

Rock on!

Ser det inte heller som en nödvändighet att skicka pengar till tgf när hon bor i Thailand och har ett arbete. När hon däremot slutat arbeta och kommer till Sverige hamnar ju dock ansvaret på mannen, och självklart skall han ju då inte vara snål utan utifrån sin ekonomi se till att både tjejen och han själv har det så bra som möjligt tillsammans. Gör han inte det så drar tjejen fortare än fan när hon får chansen.

När tjejen har en inkomst skall man självklart hjäpas åt. Var och en efter egen förmåga.

Att göra klart för tjejen att man inte har gott om pengar och att faktiskt neka till en del inköp är säkert bra men det är ändå svårt för många thai att fatta att man inte är rik ändå. Är man i Thailand på semester så ha man pengar i en thaiares ögon. Och hur många faranger har inte redogjort för budgeten för tjejen och sagt vi kan inte spendera mer än si och så mycket men sedan har budgeten överskridits och farangen har ändå haft pengar. De flesta faranger har en reserv och kanske en reserv till reserven. Bra förstås men för de flesta thaiare visar man att det nog finns en del att hämta ändå.

Även om tjejen faktiskt förstår den ekonomiska situationen så återstår alltid frågan om PUT. Den kommer ingen undan, fattig som rik. En väntan på två år i Sverige på PUT är för en fattig tjej från Thailand nästan ingen väntan alls.

Trixit väre kan det bli men nog är det värt det ändå.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är ju just det som är poängen. Att hjälpas åt.

Är inte ekonomin bara en av ingredienserna i soppan? Man hjälps väl åt på alla sätt man kan... inklusive ekonomiskt genom att t.ex skicka pengar om detta behövs?

Känns hela tiden som 1-vägs hjälp...

Att tjejen slutar att arbeta (på banken eller blomsteraffären), så fort dom träffat sin farang...

Verkar lite naivt i mina ögon..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Håller du reda på debit och kredit i förhållandet? :wink:

Men det verkar som du bara betalar hela tiden, så du vill väl förtränga det hela.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tagit upp detta ämne med mina vänner och deras SVENSKA flickvänner/Fruar...

Dom fattar inte riktigt vad som händer, hur man kan skena iväg på detta sätt och släppa sina gamla värderingar, men dom trodde lite att vissa tänkte för mycket med det lilla huvudet, istället med det stora.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag funderat många gånger att en vanlig arbetarlön i Isaan är låt oss säga 6 000 THB, men så fort man ska sponsra dem vill de ha typ 20 000 THB för leverne? Samt att blir de ihop med falang ska de "pensionera" sig vid 22 års ålder. Det första är det konstigaste, hur kan levnadskostnad tre-fyra dubliseras bara för att de blir ihop med falang som bor i annat land? Mystery TiT

Familjer tenderar att bli tre-fyra gånger större när en farang kommer in i bilden.

Fler munnar att mätta, fler strupar att blöta.

Sen förväntas levnadstandarden stiga och med det stigande kostnader.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag funderat många gånger att en vanlig arbetarlön i Isaan är låt oss säga 6 000 THB, men så fort man ska sponsra dem vill de ha typ 20 000 THB för leverne? Samt att blir de ihop med falang ska de "pensionera" sig vid 22 års ålder. Det första är det konstigaste, hur kan levnadskostnad tre-fyra dubliseras bara för att de blir ihop med falang som bor i annat land? Mystery TiT

Det där är bara resultatet av sunt ekonomiskt tänkande.

Ett exempel.

Du, som är 22 år och ganska snygg, kan jaga farang i ungefär 10 år till, sedan börjar det tryta med chanserna att hitta din seriösa livspartner som kan garantera ett bra liv.

Och nu har du träffat Brenn.

Innan Brenn åker hem efter sin semester lovar att han dig att han ska gifta sig med dig, att ni ska få ett lyckligt bekymmerslöst liv tillsammans och att dina barn ska få gå i skola. Under tiden vill han att du åker hem till byn och säger att han kommer att skicka 6000 baht i månaden.

Så du åker hem till byn och väntar på att Brenn ska komma tillbaka i full skinande rustning ridandes sin hingst.

Problemet är att Brenn inte dyker upp. Trots att han lovat. Och efter 6 månader i byn så slutar pegarna komma.

Men du fortsätter vänta i alla fall. Allt emellan du blir äldre för var dag som går. Tills du inser att det är kört.

Ledsen och tyngd av dina erfarenheter återvänder du till baren. Och träffar så småningom Glenn.

Och Glenn lovar dig att han ska gifta sig med dig, att ni ska få ett lyckligt bekymmerslöst liv tillsammans och att dina barn ska få gå i skola.

När Glenn åker hem så har du några alternativ att välja på inför pengaförhandlingen.

Du kan ta samma risk som sist. Vilket gjorde rätt ont, var pinsamt inför hela släkten och gav dig dessutom ingenting.

Du kan begära risktillägg och kräva 20 000 baht i månaden så att du iaf får något för ditt tidsslöseri om Glenn inte heller dyker upp.

Eller så kan du acceptera 6000 baht, säga att du åker upp till byn - men fortsätta i baren iaf.

Om Glenn inte dyker upp så småningom så har du iaf inte kastat bort din tid.

Och om han dyker upp så har det inte kostat honom så mycket pengar.

Vilket alternativ skulle du välja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...