Jump to content
IGNORERAD

Hajar Nada!


Krafta

Recommended Posts

Är "Mr" möjligen en förkortning av något?

Mr = Maskulint rektum

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • Thorsten Flinck

    6

  • hamnoi

    6

  • Benriach

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest jlh66

Givetvis skall det komma några griskukar och förstöra denna tråd med.

SKÄRPNING FÖR HELVETE.

Mr Phimai

Ts frågar efter förklaringar på förkortningar.Vart är den förklaringen i ditt inlägg? Griskukar kanske?=Göra rejäl idi*t sågning klart utan koll avslöjar retards :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem eller vad är ts då?

Thai Skuggan eller TrådSkaparen

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett tillägg i mjukvaran som gör att jag kan förtydliga förkortningar.

Så nu kan ni lista de vanligaste förkortningarna i denna tråd så lägger jag in de jag anser passa i vår lista.

För att sedan se vad en förkortning betyder, håll markören på förkortningen och ni ser vad de betyder.

Håll markören på förkortningen: PUT, UT, MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett tillägg i mjukvaran som gör att jag kan förtydliga förkortningar.

Så nu kan ni lista de vanligaste förkortningarna i denna tråd så lägger jag in de jag anser passa i vår lista.

För att sedan se vad en förkortning betyder, håll markören på förkortningen och ni ser vad de betyder.

Håll markören på förkortningen: PUT, UT, MPR

:14::14::14:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett tillägg i mjukvaran som gör att jag kan förtydliga förkortningar.

Så nu kan ni lista de vanligaste förkortningarna i denna tråd så lägger jag in de jag anser passa i vår lista.

För att sedan se vad en förkortning betyder, håll markören på förkortningen och ni ser vad de betyder.

Håll markören på förkortningen: PUT, UT, MPR

Häftigt, fixa genast nedanstående förkortning.

BBIS

Bajen Bäst I Stan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftigt, fixa genast nedanstående förkortning.

BBIS

Bajen Bäst I Stan!

Man får inte svära eller fara med osanning på ett ofentligt forum!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftigt, fixa genast nedanstående förkortning.

BBIS

Bajen Bäst I Stan!

Semi-fixat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

TT, "Thaithejer" som föregångar forumet till MPR (Mai pen rai) hette.

TGF, "Thai Girl Friend", jag ogillar uttrycket, men det är rätt välkänt, inte bara på MPR.

OK, "All clear" Amerikansk förkortning som blivit ett eget ord,

Min favorit förkortning från mitt förra jobb "Grodmn" betyder Grodman.

MVH Tommy

TGF - Täby gymnasikförening

TT - turkiska tjejer ?

TT - Tidningarnastelegrambyrå

OK - orienterings klubb :crazy:

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

TS har min sympati!

Det finns olika typer av förkortningar - de allmänt vedertagna förkortningarna som förstås av hela ålders- och utbildningsspannet i läsekretsen och så finns det de udda förkortningarna som råkar ingå i "innevokabulären" just nu, och att använda den senare typen tycker jag är respektlöst ur ett läsarperspektiv.

Med en portion allmänbildning och ett gott omdöme, så klarar de flesta att bedöma vilka förkortningar som bör undvikas i en text som är avsedd att läsas av allmänheten.

Det blir dåligt flyt i läsningen av en text som innehåller många förkortningar typ nymodigheter, som hjärnan måste anslå kortare eller längre stunder för att tyda.

Vill man prompt bidraga med att föra in dessa förkortningar i det allmäna språkbruket, så kan man ju skriva förkortningens betydelse i en parantes efter förkortningen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

TS har min sympati!

Det finns olika typer av förkortningar - de allmänt vedertagna förkortningarna som förstås av hela ålders- och utbildningsspannet i läsekretsen och så finns det de udda förkortningarna som råkar ingå i "innevokabulären" just nu, och att använda den senare typen tycker jag är respektlöst ur ett läsarperspektiv.

Med en portion allmänbildning och ett gott omdöme, så klarar de flesta att bedöma vilka förkortningar som bör undvikas i en text som är avsedd att läsas av allmänheten.

Det blir dåligt flyt i läsningen av en text som innehåller många förkortningar typ nymodigheter, som hjärnan måste anslå kortare eller längre stunder för att tyda.

Vill man prompt bidraga med att föra in dessa förkortningar i det allmäna språkbruket, så kan man ju skriva förkortningens betydelse i en parantes efter förkortningen.

han inte har grepp om

En helt riktig reflektion. Men om vi backar tråden så har TS ( trådstartaren ) ett flertal ggr ( gånger ) blivit till frågad om vilka förkortningar som av någon anledning han inte har grepp om och då skulle förmodligen kunna ha fåTT sej förklarat. Hittils har inget svar inkommit och sannolikt är det därför som tråden har gåTT ot ( off topik )

I övrigt så är jag berädd att hålla med TS ( trådstartaren ) att det förekommer både uttryck och förkortningar på MPR ( Mai pen Rai ) som inte är förborgade i SVE ( Svenska ) akademins ordlista.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha postat och läst genom mitt inlägg ovan så ser jag något mysko har hänt. Jag har inte skrivit fåTT eller gåTT med versalen T.

Kan den gode drummeln Surin ha hittat på något jäkelskap med dena tråden.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett tillägg i mjukvaran som gör att jag kan förtydliga förkortningar.

Så nu kan ni lista de vanligaste förkortningarna i denna tråd så lägger jag in de jag anser passa i vår lista.

För att sedan se vad en förkortning betyder, håll markören på förkortningen och ni ser vad de betyder.

Håll markören på förkortningen: PUT, UT, MPR

Efter att ha postat och läst genom mitt inlägg ovan så ser jag något mysko har hänt. Jag har inte skrivit fåTT eller gåTT med versalen T.

Kan den gode drummeln Surin ha hittat på något jäkelskap med dena tråden.

:24:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha postat och läst genom mitt inlägg ovan så ser jag något mysko har hänt. Jag har inte skrivit få<acronym title='Hemsidan Thai Tjejer. Alltså föregångaren till MPR'>TT</acronym> eller gå<acronym title='Hemsidan Thai Tjejer. Alltså föregångaren till MPR'>TT</acronym> med versalen T.

Kan den gode drummeln Surin ha hittat på något jäkelskap med dena tråden.

Ojdå... Ska kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

TT, nåTT, småTT, gott och råTT med litet t

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att systemet inte läser åäö och tror då att det är ett mellanrum där.

Försöker fixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt riktig reflektion. Men om vi backar tråden så har TS ( trådstartaren ) ett flertal ggr ( gånger ) blivit till frågad om vilka förkortningar som av någon anledning han inte har grepp om och då skulle förmodligen kunna ha fåTT sej förklarat. Hittils har inget svar inkommit och sannolikt är det därför som tråden har gåTT ot ( off topik )

I övrigt så är jag berädd att hålla med TS ( trådstartaren ) att det förekommer både uttryck och förkortningar på MPR ( Mai pen Rai ) som inte är förborgade i SVE ( Svenska ) akademins ordlista.

Hej!

Jag har en känsla av att du ville spetsa till din kommentar genom att skriva UT förklaringarna inom parentes, som jag föreslog, men jag nämnde också "gott omdöme" och bl a dessa förkortningar som du har använt i inlägget bedömer jag som helt ok att använda här på MPR utan förklaringar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt riktig reflektion. Men om vi backar tråden så har TS ( trådstartaren ) ett flertal ggr ( gånger ) blivit till frågad om vilka förkortningar som av någon anledning han inte har grepp om och då skulle förmodligen kunna ha fåTT sej förklarat. Hittils har inget svar inkommit och sannolikt är det därför som tråden har gåTT ot ( off topik )

I övrigt så är jag berädd att hålla med TS ( trådstartaren ) att det förekommer både uttryck och förkortningar på MPR ( Mai pen Rai ) som inte är förborgade i SVE ( Svenska ) akademins ordlista.

Vad ska vi göra? Språkpolisen är väl bannad!

Dessutom eftersom det är ett forum om Thailand kanske vi borde koordinera med TAOL.

Link to comment
Dela på andra sajter

BRF.Bartjejernas riksförbund.Ej brandmännens riksförbund. :crazy:

BRF=BostadsRättsFörening eller Bögarnas Riksförbund :crazy:

gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort några ändringar nu.

Borde funka tillsvidare.

Någon sorts bugg har du tydligen lyckats åstadkomma. Om du kollar inlägg efter ditt, här ovan citerade, så blir ordet ut skrivit med små bokstäver automatiskt om vandlat till förkortningen UT med versaler

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...