Jump to content
IGNORERAD

Import; -Hur funkar det?


LingKhao

Recommended Posts

Har funderat på att starta rörelse här i sverige med importerat material från Thailand.

Har kontakt med leverantörer i Thailand, men får ingen rätsida på hur jag ska gå tillväga här i Sverige.

Tacksam för tips och råd

LingKhao

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta kontakt med en svensk transportfirma,gärna flera för priset på frakten.Sen sköter dom allting.Ring mig om du vill 070-7837088

Hälsningar

Peterfisk7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har försökt för ett par år sedan, men mina saker kom inte ut från tullen i Thailand, fick

till svar att jag måste ha ett importpapper, men även den som sänder saker måste ha

ett exportpapper, försökte på Comerce...? i stockholm, kommer inte på

vad de heter, men de var då så krongligt att jag gav upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ett företag här i sverige,så är det hur lätt som helst om du köper från ett Thailand företag och som jag sa förut låt transportfirman

sköta det.Jag importerar fiskegrejor från Thailand.Får du problem ring.

Peterfisk7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
ThaiSkuggan

Hej jag lånar denna tråd eftersom ämnet passar..

Vad kostar en kontainer med båt från Thailand till sverige och vart hamnar den då.

Och hur stor är en kontainer =)

Link to comment
Dela på andra sajter

@ ThaiSkuggan

Pris, ingen aning. Vart den hamnar, Göteborg eller Malmö är nog vanligast. Storlek, 20 fot för halvcontainer, 40 fot för vanlig container.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Tjena peterfisk, vi är inne på samma spår, tänkte skicka ett pm men vet inte riktigt hur man gör så jag får väl ringa imorrn om det är ok.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på nätet, jag letade i 2 minuter och hittade några siter.

en var: http://www.jctrans.n...iner/list.rails

Eller ring en Shippingfirma, finns säker i gula sidorna.

Var en container hamnar, beror till stor del på vad man betalar för, från hamn till hamn (då står du själv för kostnaden att frakta godset till och från hamnarna), eller från en adress till en annan adress (Dörr till dörr).

Hittade inte några direkta prisuppgifter men jag gjorde bara en snabb "Googling" på: container freight rates

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena peterfisk, vi är inne på samma spår, tänkte skicka ett pm men vet inte riktigt hur man gör så jag får väl ringa imorrn om det är ok.

mvh walle

Hej walle,

Skicka PM gör man enklast genom att klicka på den lilla pratbubbla (tredje från vänster) som finns i varje persons inlägg. Men det ska alltså vara den personen du vill skicka till som gjort inlägget.

Sen kan man förstås ändra mottagare eller lägga till flera, men det är överkurs.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi vill skicka PM till dig klicka vi på pratbubblan under din info.

Se bifogad fil.

13923_46b665c8400ae626ca961a1b0530c343c9

13923_46b665c8400ae626ca961a1b0530c343c9

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Phitsanulok.

Att ta in en 20 foots container i införtulling kostar ca 27000 oavsätt inehåll och då är den full av last (ca 20-23 ton) sen måste du ha diverse papper, beror också lite på hur du kör och dina leverantörer, om du kör cif e ddu, men pm mig så kanske jag kan göra lite klarhet i detta iom att jag också har detta på min handske i jobbet.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att detta är om du ska sälja det vidare, inte om du köper som privatperson.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Måste bara säga att detta är om du ska sälja det vidare, inte om du köper som privatperson.

Mvh Snömannen

Äh vad är det för snack om 27000 kr för en 20-fotare. Vad är slutdestinationen i Sverige? Jag kan fixa containern till Göteborg för under 15000 kr och sedan blir det förstås inrikes dragning i Sverige och då beror förstås priset på vart containern ska levereras men inrikesdragningen blir billigare än båtfrakten om du nu inte bor uppe i Jokkmokk eller nåt. Jag kan fixa förtullning åt dig och se till att du blir fakturerad för tull och moms om du nu bara har ett registrerat företag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...