Jump to content
IGNORERAD

krångligare att söka visum till Thailand


Nerike

Recommended Posts

Eländes elände, inte har man en tanke på resenären när man gör så här. Men det finns räddning jag mailade till ambassaden i Stockholm och fick till svar att det fortfarande går att skicka  visumhandlingar med post till konsultatet i Göteborg.

Lite typiskt det här med all byråkrati i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte UD förhandla fram lättare visum-regler med Thailändarna så att vi som bor därnere 5 månader om året slipper allt detta krångel varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att Sverige ingår i Schengen och EU, och därmed inte kan förhandla fram nya regler på egen hand. Men visst vore det trevligt om man till exempel fick 90 dagars visa på planet... så var det tydligen i början på 90-talet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var lite förutseende och skickade min ansökan förra veckan.

Hämtade ut passet idag med ett färskt dubbel entry turistvisa.

Så nu är allt klart inför resan den 25 November.

Svenska ambasaden i Bangkok har under åren försvårat för Thailändare att få visum till sverige så dom tycker väl att vi ska få lite svårare att ansöka om Visum till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar dom med "pengahanteringen inte har följt thailändska regler"? Inga pengar under bordet eller ? Finns det

några speciella regler i Thailand för pengahantering... :Drogar-Mark-02(LBG): :Drogar-Mark-02(LBG):

Jag borde veta bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Tänk om man kunde vara nere så länge att man skulle behöva söka visa.. dumma jobb

Haha! Instæmmer till fullo :great:

Det ær ett jæv*a lyxproblem ni har era før*¤*nade j***a... :crazy::D

Det ær som att ringa till Etiopien och klaga på att man inte får 4 kilos oxfileén hemkørd :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...