Jump to content
IGNORERAD

Guld- och silvermynt i Bangkok


Sgt Singha

Recommended Posts

Någon som vet var man köpa guld- eller silvermynt i Bangkok. Typ seriösa myntbutiker eller av någon guldhandlare. Tacksam för varje ledtråd.

PS - Due to recent budget cuts and the rising cost of electricity, gas and oil, as well as current market conditions, the Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle även kunna tänka mig guld- eller silvertackor...

PS - Due to recent budget cuts and the rising cost of electricity, gas and oil, as well as current market conditions, the Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Beträffande guld så skall det nog vara möjligt att kunna köpa obearbetat guld i typ "småtackor", motsvarande en bath och uppåt. Undrar om det inte finns hos de flesta guldsmedsbutiker.

Jag kanske har fel beträffande inköpsställe, men jag har pratat med frugan om att guld som investeringsobjekt näppeligen skall köpas som smycken. (En åsikt som hon inte är så glad åt, men som hon dock nödgas hålla med om.) Hursom helst så fick jag intrycket att det inte var några problem att köpa guldet i obehandlad form.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

I MBK på bottenplanet (entreplanet) i en av hörnorna nära en musikaffär som säljer gammaldags thaimusik, där finns en mycket välsorterad mynthandel som har de allra flesta thaimynten i både silver och guld, han har också mycket bra priser. Har köpt av han förut och sålt på Tradera när jag kommit hem till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren så långt.

Jag är inte intresserad av guld som inte har ngn stämpel eller annat bevis på att det är äkta, eller att man inte kan utläsa hur många ounce som gäller (nuggets). Jag skall ta mig till MBK och se vad de kan erbjuda men jag är intresserad av alla länders mynt men kanske framörallt från de mer etablerade länderna tex (silver dollars, maple leafs, krugerrand, panda, eagles, lunar etc)

PS - Due to recent budget cuts and the rising cost of electricity, gas and oil, as well as current market conditions, the Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli intresserad av denna tråden!

Betalar man moms på guld i Thailand?

Om Inte så finns det ju 25% att hämta bara på det... eller så kan man ju handla på "Tax free for tourists".

Antager att jag skulle få betala löjligt höga tillägg för hantverk plus 25% moms , om jag någonsin fick för mig att köpa ett guldhalsband i Sverige... :intello:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

att köpa guld i Sverige är momsfritt sålänge du håller dig till mynt och tackor (gäller inte silver). Tex www.tavex.se

men nu är jag i Bangkok och jag vill köpa guld samt silver för pengar jag har här...

PS - Due to recent budget cuts and the rising cost of electricity, gas and oil, as well as current market conditions, the Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...