Jump to content
IGNORERAD

Ladda simkort(dtac, onetwocall, etc) i Thailand från Sverige ?


Bo Fink

Recommended Posts

hej. antigen ber du någon köpa en påladdning som finns i Thailand, skrapa han/hon fram kontrollnummer så kan dom sms detta till dig, så kan du ladda det. enklare är att om du har en internetbank i Thailand som jag har så toppar man bara upp kortet. om du inte kan lösa detta och det är viktigt till dig så kan jag hjälpa, du kan sätta in pengar på mitt svenska konto så toppar jag upp ditt nummer i bath.. om du nu behöver detta.

Phuket Toyan

www.vikingsafe.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
swedishdelight

hej,

Jag har ett OneTwoCall-simkort (kontantkort), som jag köpte förr hösten-07.

Har hört att det upphör efter ett år (för mig ca 4 november-08) om det inte används. Stämmer detta?

Har också hört (man hör ju så mycket hit o dit) att om man laddar på sim-kortet inom ett år, kan man använda det åter i ett år.

Är det någon som vet hur de är med detta och hur man kan ladda det bäst när man är hemma i Svedala?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så är inte tidsintervallerna så långa på OTC.var nere i aug/sept. och laddade 2 x 300 bath och fick meddelande om att kortet var giltigt till 2/2 2009 alltså 5 månader.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade mitt One-2-Call 29 april i år (dagen för hemresa till Sverige) med ytterligare THB 100, och då meddelande man att det var giltigt till 29 april 2009. Kanske har man ändrat reglerna nu. Hade i och för sig redan cirka THB 1000 på kontot, kanske det spelade viss roll.

Jag vet ju att det tidigare innan man la till en åtta på alla telefonnummer var lite svårt att få lång giltighetstid på kontantkorten. På grund av brist på telefonnummer. Vill minnas att jag då var tvungen att i AIS-butiken betala THB 2000 för att numret skulle finnas kvar i ett år.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

refil, one 2 to call

100bth=7dag

200bth=15 dag

300bth=30 dag

500bth=50 dag

800tbh=100 dag

1500bth=200 dag

var gällande förlängning i maj-08

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Har aldrig fått någon riktig klarhet i detta med giltighetstiden, men dock verkar  one2call bäst då det fungerar att starta upp hemma i Svedala så man kan ha koll på saldot...

Dtac fungerar ju inte i Sverige.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...