Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Dömd till 7,5 års fängelse för lese majeste


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Det är tragiskt att ytterligare en medlem inte kan se skillnaden i att inte vilja ha LM-lagarna kvar och att tvingas till att "låtsas" vilja ha kvar dom p.g.a militärens hot om ny kupp, detta är priset dom får betala för att få regera, det räcker som bekant inte med att vinna valen.

Sanningen är ju att kryper inte Yingluck och hennes regering för dom kungliga på alla sätt inklusive "låtsas" som om dom älskar dessa otidsenliga lagar så är dom körda, och det borde vara ganska lätt att förstå.

Men sanningen kommer att komma fram en dag tro mig.

Mvh Isan Lover

Japp, hon är verkligen en katt bland hermelinerna, denna stackars fattiga frihetskämpe från landsbygden som vigt sitt liv åt att bekämpa ammart.

Siam-Rath-Cover.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    54

  • MaiChai

    29

  • janne_h

    24

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det är tragiskt att ytterligare en medlem inte kan se skillnaden i att inte vilja ha LM-lagarna kvar och att tvingas till att "låtsas" vilja ha kvar dom p.g.a militärens hot om ny kupp, detta är priset dom får betala för att få regera, det räcker som bekant inte med att vinna valen.

Sanningen är ju att kryper inte Yingluck och hennes regering för dom kungliga på alla sätt inklusive "låtsas" som om dom älskar dessa otidsenliga lagar så är dom körda, och det borde vara ganska lätt att förstå.

Men sanningen kommer att komma fram en dag tro mig.

Mvh Isan Lover

Det är ju DU och ingen annan-framförallt inte PTP och Yingluck- som hävdar att de minsann vill avskaffa eller iallafall ändra LM lagarna. Jag har nu i denna tråden 2 gånger frågat efter något som helst fakta från PTP som stödjer dina uppgifter, men det finns ingenting att hitta som hävdar att PTP och Yingluck vill avskaffa eller förändra LM lagarna. Du använder dig alltså av den här beprövade taktiken:

[size=5]"Make the lie big, keep repeating it and in the end everyone will believe the lie is the truth"[/size]

[size=4]Sanningen verkar redan ha kommit fram, iallafall om din debatt teknik...[/size]

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju DU och ingen annan-framförallt inte PTP och Yingluck- som hävdar att de minsann vill avskaffa eller iallafall ändra LM lagarna. Jag har nu i denna tråden 2 gånger frågat efter något som helst fakta från PTP som stödjer dina uppgifter, men det finns ingenting att hitta som hävdar att PTP och Yingluck vill avskaffa eller förändra LM lagarna. Du använder dig alltså av den här beprövade taktiken:

[size=5]"Make the lie big, keep repeating it and in the end everyone will believe the lie is the truth"[/size]

[size=4]Sanningen verkar redan ha kommit fram, iallafall om din debatt teknik...[/size]

Du är verkligen speciell, du har otroliga kunskaper angående Thailand och dess politiska struktur. Sen tycker du att man ska bevisa en sak som troligtvis skulle ge ett fängelsestraff om en person som typ PM skulle gå ut offentligt angående LM lagarna .LM lagarna är i mitt synfält den sista utvägen för militären/ och för att citera IL elitens variant på att hålla dom "röda och dess anhängare" i schack.

och för att hänga på NB lite smådryga sätt :)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt det här med IL han lever i en fattig by i Isaan , enligt han själv , men han köpte en "bit mark (60 raj)"

förra året och han har fått bud på den som vida överskrider vad han betalade.

I "min by" är man förmögen om man har 60 raj, i hans by är det en "markbit"

Jag vill bo där också.

Vart nånstans är den här byn ?????

mvh

Kan man inte se på syftet med hans köp?

Han köpte den så att hans fru kan ge flera fattiga thailändare jobb. Om han säljer den till stor vinst så kan de ge många flera fattiga allmosor. Kanske till och med att han köper en mycket större bit mark, så att ännu fler fattiga kan få jobb. Eller kanske han bygger ett jättestort hus för pengarna så att många kan få jobb under byggandet av huset. Sedan kan andra fattiga tjäna pengar på att sköta om gräsmattan och att städa huset.

Jag tror att både IL och hans stora förebild Thaksin känner sig missförståda och missuppfattade. Thaksin har ju bara tagit från de rika för att de fattiga ska få det bättre när han på ett klokt sätt distribuerar sin rikedom till fattiga röda.

Det är nog svårt för oss vanliga att inse hur goda vissa människor kan vara. När vi bara i våra vanliga tankar tänker på hur vi ska få ihop till vår egoistika årliga vistilse i Thailand. I stället borde vi tänka på hur vi kan tjäna pengar så att de fattiga kan få ta del av vår rikedom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan man inte se på syftet med hans köp?

Han köpte den så att hans fru kan ge flera fattiga thailändare jobb. Om han säljer den till stor vinst så kan de ge många flera fattiga allmosor. Kanske till och med att han köper en mycket större bit mark, så att ännu fler fattiga kan få jobb. Eller kanske han bygger ett jättestort hus för pengarna så att många kan få jobb under byggandet av huset. Sedan kan andra fattiga tjäna pengar på att sköta om gräsmattan och att städa huset.

Jag tror att både IL och hans stora förebild Thaksin känner sig missförståda och missuppfattade. Thaksin har ju bara tagit från de rika för att de fattiga ska få det bättre när han på ett klokt sätt distribuerar sin rikedom till fattiga röda.

Det är nog svårt för oss vanliga att inse hur goda vissa människor kan vara. När vi bara i våra vanliga tankar tänker på hur vi ska få ihop till vår egoistika årliga vistilse i Thailand. I stället borde vi tänka på hur vi kan tjäna pengar så att de fattiga kan få ta del av vår rikedom!

Hej

Rätt ska vara rätt, jag får inte äga mark i Thailand och det är min fru som både köper och äger marken, och hon har just nu 102 rai för hon sålde en bit på 8 rai i vintras, men ytterligare markköp är på gång, så förhoppningsvis blir det två bitar till i år, en bit på 5 rai planterad med teak som är ca 10-15 år och en obrukad bit på 5 rai som gränsar till en annan bit hon äger.

Men vad det gäller att dessa inköp förutom att dom hitills har varit bra affärer även påverkar vår släkt, vänner och grannars liv också, hon har nu två heltisanställda och dom hyr in folk i och runt byn till olika saker som sådd, skörd, ogräsrensning och plantering av trädplantor, och när gummi tappnning kommer igång får två familjer heltidsjobb med bra lön som inte Bangkok eller Korat kan macha, just nu pågår förberedande arbete för oljepalms odling och även denna lär väl sysselsätta ytterligare en familj inom 4-5 år.

Den senaste heltidsanställde är en återflyttad morbror ifrån Korat, som tog med sig familjen hem igen när tillfälle gavs och han har nu byggt ett nytt hus i byn, och det känns jätteskönt att kunna erbjuda folk på landsbygden jobb och möjligheter att förbättra sina liv, så jag stöder frugan i hennes planer till 100%.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Rätt ska vara rätt, jag får inte äga mark i Thailand och det är min fru som både köper och äger marken, och hon har just nu 102 rai för hon sålde en bit på 8 rai i vintras, men ytterligare markköp är på gång, så förhoppningsvis blir det två bitar till i år, en bit på 5 rai planterad med teak som är ca 10-15 år och en obrukad bit på 5 rai som gränsar till en annan bit hon äger.

Men vad det gäller att dessa inköp förutom att dom hitills har varit bra affärer även påverkar vår släkt, vänner och grannars liv också, hon har nu två heltisanställda och dom hyr in folk i och runt byn till olika saker som sådd, skörd, ogräsrensning och plantering av trädplantor, och när gummi tappnning kommer igång får två familjer heltidsjobb med bra lön som inte Bangkok eller Korat kan macha, just nu pågår förberedande arbete för oljepalms odling och även denna lär väl sysselsätta ytterligare en familj inom 4-5 år.

Den senaste heltidsanställde är en återflyttad morbror ifrån Korat, som tog med sig familjen hem igen när tillfälle gavs och han har nu byggt ett nytt hus i byn, och det känns jätteskönt att kunna erbjuda folk på landsbygden jobb och möjligheter att förbättra sina liv, så jag stöder frugan i hennes planer till 100%.

Mvh isan Lover

Japp. Ganska precis vad Wangtong skrev alltså.

En liten fråga... om det går sådär riktigt riktigt bra .. kommer du någon gång att ta med dig en liten bit hummer att bjuda plantagefolket på?

Eller är sånt reserverat för folket i Hua Hin? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Rätt ska vara rätt, jag får inte äga mark i Thailand och det är min fru som både köper och äger marken, och hon har just nu 102 rai för hon sålde en bit på 8 rai i vintras, men ytterligare markköp är på gång, så förhoppningsvis blir det två bitar till i år, en bit på 5 rai planterad med teak som är ca 10-15 år och en obrukad bit på 5 rai som gränsar till en annan bit hon äger.

Men vad det gäller att dessa inköp förutom att dom hitills har varit bra affärer även påverkar vår släkt, vänner och grannars liv också, hon har nu två heltisanställda och dom hyr in folk i och runt byn till olika saker som sådd, skörd, ogräsrensning och plantering av trädplantor, och när gummi tappnning kommer igång får två familjer heltidsjobb med bra lön som inte Bangkok eller Korat kan macha, just nu pågår förberedande arbete för oljepalms odling och även denna lär väl sysselsätta ytterligare en familj inom 4-5 år.

Den senaste heltidsanställde är en återflyttad morbror ifrån Korat, som tog med sig familjen hem igen när tillfälle gavs och han har nu byggt ett nytt hus i byn, och det känns jätteskönt att kunna erbjuda folk på landsbygden jobb och möjligheter att förbättra sina liv, så jag stöder frugan i hennes planer till 100%.

Mvh isan Lover

Och allt detta bekostar hon själv?Vilken bank är hon VD för,trodde du var emot bankbonussystemet och bara lever efter Robin Hood tanken :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Japp. Ganska precis vad Wangtong skrev alltså.

En liten fråga... om det går sådär riktigt riktigt bra .. kommer du någon gång att ta med dig en liten bit hummer att bjuda plantagefolket på?

Eller är sånt reserverat för folket i Hua Hin? :)

Hej

Ja hummer är ju vardags mat för oss som fiskar den själva och absolut ingen lyx, och vi har funderat åtskilliga gånger på hur vi skulle få med oss några till släkt och vänner i Thailand utan att dessa blev förstörda, levande klarar dom sig dit men knappast när dom kommer ut i värmen, och djupfrysta lär ju tina upp långt innan vi är framme och vi brukar ju stanna några dagar i Udon Thani innan vi åker till byn, så det är inte helt lätt.

Min fiskekompis tog med några till Spanien ett år och dom tog tullen, det var olagligt att frakta dit enligt dessa och han skulle vara glad att han slapp böter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Känns som jag missat något här - trodde det gällde LM-brott i Thailand men insåg nu att det är IL som står inför rätta. Oklart vad brottet är men brott mot jante och den svenska avundsjukan finns nog med bland åtalspunkterna tillsammans med dubbelmoral av 1:a graden förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är verkligen speciell, du har otroliga kunskaper angående Thailand och dess politiska struktur. Sen tycker du att man ska bevisa en sak som troligtvis skulle ge ett fängelsestraff om en person som typ PM skulle gå ut offentligt angående LM lagarna .LM lagarna är i mitt synfält den sista utvägen för militären/ och för att citera IL elitens variant på att hålla dom "röda och dess anhängare" i schack.

och för att hänga på NB lite smådryga sätt :)

Eftersom IL i tråd efter tråd hävdar att PT och Yingluck inte vill något annat än att avskaffa/reformera LM lagarna och att det till och med var ett var deras viktigaste vallöften...

Frågan är hur han kan veta det? Det finns inte på några valplakat, inte i deras ännu ej existerande partiprogram, inget som någon av PT´s företrädare eller Yingluck berättade på några valmöten. Det finns inte en stavelse om det men ändå vet IL att det är deras "viktigaste vallöfte" som är osynligt för alla andra utom han själv.

Det som däremot finns och kan bevisas är Yinglucks upprepade försäkranden om att de inte tänker varken ta bort eller reformera LM lagarna, Chalerm Yoobamrungs försäkran om att PT regeringen kommer att ta i med hårdhandskarna mot LM brott och ska upprätta ett "Warroom" mot LM brott.

I förra regeringen gick utrikesministern ut och ifrågasatte LM lagarna, han är fortfarande på fri fot trots att han anmäldes för brott emot LM lagrana av.Gissa vem?

Javisst, Chalerm Yoobamrung som väl får räknas som nummer 2 eller 3 i PT´s toppskikt och som är nuvarande inrikesminister och chefsfyllo i parlamentet.

http://thaipoliticalprisoners.wordpress.com/pendingcases/kasit-piromya/

IL har väl förmodligen insett att hans lögn är avslöjad vid det här laget-det finns inget löfte från PT eller Yingluck att avskaffa eller reformera LM lagarna. Hur gärna hans själv skulle vilja att det var så. Han har ju gett dig karma så han bör ju ha läst mina frågor tidigare i tråden-några svar eller länkar har han ännu inte plockat fram...

Jag skulle också gärna se att LM-agarna reformerades kraftigt men med PT vid rodret lär det ju inte ske.

Till skillnad från IL så bedömer jag ett parti efter vad de faktiskt utför vid makten, inte vad de lovar att göra men inte gör och inte vad jag kanske personligen önskar vad de skulle göra vid makten.

Sanningen svider förmodligen för de som hoppades på PT i denna fråga, men det är trots allt ändå sanningen vi ser nu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eftersom IL i tråd efter tråd hävdar att PT och Yingluck inte vill något annat än att avskaffa/reformera LM lagarna och att det till och med var ett var deras viktigaste vallöften...

Frågan är hur han kan veta det? Det finns inte på några valplakat, inte i deras ännu ej existerande partiprogram, inget som någon av PT´s företrädare eller Yingluck berättade på några valmöten. Det finns inte en stavelse om det men ändå vet IL att det är deras "viktigaste vallöfte" som är osynligt för alla andra utom han själv.

Det som däremot finns och kan bevisas är Yinglucks upprepade försäkranden om att de inte tänker varken ta bort eller reformera LM lagarna, Chalerm Yoobamrungs försäkran om att PT regeringen kommer att ta i med hårdhandskarna mot LM brott och ska upprätta ett "Warroom" mot LM brott.

I förra regeringen gick utrikesministern ut och ifrågasatte LM lagarna, han är fortfarande på fri fot trots att han anmäldes för brott emot LM lagrana av.Gissa vem?

Javisst, Chalerm Yoobamrung som väl får räknas som nummer 2 eller 3 i PT´s toppskikt och som är nuvarande inrikesminister och chefsfyllo i parlamentet.

http://thaipolitical.../kasit-piromya/

IL har väl förmodligen insett att hans lögn är avslöjad vid det här laget-det finns inget löfte från PT eller Yingluck att avskaffa eller reformera LM lagarna. Hur gärna hans själv skulle vilja att det var så. Han har ju gett dig karma så han bör ju ha läst mina frågor tidigare i tråden-några svar eller länkar har han ännu inte plockat fram...

Jag skulle också gärna se att LM-agarna reformerades kraftigt men med PT vid rodret lär det ju inte ske.

Till skillnad från IL så bedömer jag ett parti efter vad de faktiskt utför vid makten, inte vad de lovar att göra men inte gör och inte vad jag kanske personligen önskar vad de skulle göra vid makten.

Sanningen svider förmodligen för de som hoppades på PT i denna fråga, men det är trots allt ändå sanningen vi ser nu...

Hej

Vad som är sant eller inte i denna fråga beror väl vilken färg man har på glasögonen och vad man väljer att se och höra, det man inte vill se ser man ofast inte.

Och det är som vanligt upp till väljarna att utvärdera PT,s tid vid makten efter mandat periodens slut (om dom tillåts göra detta förstås).

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som jag missat något här - trodde det gällde LM-brott i Thailand men insåg nu att det är IL som står inför rätta. Oklart vad brottet är men brott mot jante och den svenska avundsjukan finns nog med bland åtalspunkterna tillsammans med dubbelmoral av 1:a graden förstås.

Om jag får bestämma så är det främst brott mot dubbelmoralslagen som behöver prövas.

För vilken överträdelse bör bestraffas med att privat egendom konfiskeras och delas ut till de fattiga.

Men även hets mot folkgrupp, uppvigling samt bedräglig informationsspridning kan med fördel inkluderas.

Överträdelser mot dessa brott bör bestraffas med att den åtalade får läsa upp det demokratiska partiets partiprogram 3 gånger dagligen under 1 månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att PT och Yingluck inte vill något annat än att avskaffa/reformera LM lagarna och att det till och med var ett var deras viktigaste vallöften.

Det är väl så självklart, att det behöver man inte ha på valafficher, eller i partiprogram.

Sånt behöver man inte lova, det vet ju alla ändå.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att PT och Yingluck inte vill något annat än att avskaffa/reformera LM lagarna och att det till och med var ett var deras viktigaste vallöften.

Det är väl så självklart, att det behöver man inte ha på valafficher, eller i partiprogram.

Sånt behöver man inte lova, det vet ju alla ändå.

Leif

Hej

Den som skriver det i ett partiprogram eller på en valaffisch får ju 20 års fängelse så det är väl skäl nog för att inte göra det eller?

Detta vet naturligtvis MaiChai och han efterfrågar därför detta som stöd för sin enligt mig felaktiga åsikt i frågan.

Men eftersom det till allra största delen är röda som anmäls för brott mot LM-lagarna (vilket även oberoende internationella organisationer hävdar) och som drabbas av dom hårda straffen och det är röda som protesterar varje gång som deras supportrar drabbas av dessa medeltida inhumana lagar, så är det ju ganska lätt att förstå att Pt vill ha till en ändring här och det man vill är att få bort är i första hand det politiska missbruket av LM-lagarna.

Men just nu är det politiskt omöjligt om dom vill sitta kvar i regeringsställning, och man anser nog att det är viktigare än att utmana landets militär och rojalister för tillfället, och man satsar nu i första hand på att återställa konstitutionen efter militärkuppen och få till en civil sådan igen, den är nyckeln till många av landets problem.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vad som är sant eller inte i denna fråga beror väl vilken färg man har på glasögonen och vad man väljer att se och höra, det man inte vill se ser man ofast inte.

Och det är som vanligt upp till väljarna att utvärdera PT,s tid vid makten efter mandat periodens slut (om dom tillåts göra detta förstås).

Mvh Isan Lover

Det enda vi kan vara säkra på är att du ljuger om PT´s vallöfte att avskaffa/reformera LM lagarna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Vad som är sant eller inte i denna fråga beror väl vilken färg man har på glasögonen och vad man väljer att se och höra, det man inte vill se ser man ofast inte.

Och det är som vanligt upp till väljarna att utvärdera PT,s tid vid makten efter mandat periodens slut (om dom tillåts göra detta förstås).

Mvh Isan Lover

IL; det skulle vara intressant att någon gång få något konkret från dig. Är det som MaiChai skrev fel? Vad är fel i så fall? Har du sett Yingluck sagt att hon ska ändra LM-lagarna? Om inte, hur kommer det sig att du sagt det?

Jag skriver detta av ett seriöst intresse, inte för att tjabbla. Det kan mycket väl vara så att vi andra missat något och då skulle det vara intressant att veta vad det är jag missat.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

IL

Din beskrivning av PT,s intentioner förefaller mer och mer absurda.

Om det vore någon somhelst substans i att PT undviker at göra nånting åt LM lagarna. Så skulle dom absulut inte gå omvänd väg och öka bevakningen för att fälla ännu flera LM brottslingar.

Det finns dom i sin fanatism som påstår att Elvis lever Det finns dom fans som påstår att Michael Jacksons död var en bluff.

Detta gör dom för att dom inte kan tänka sig att deras stora idol är död.

Just nu placerar du dig i samma fack av fanatiker som inte vill ta till sig sanningen som den är.

Bara för att röda blivit drabbade mer så betyder det inte att högdjuren inom PT bryr sig nämvärtom detta.

Dom ses naturligtvis som offerlam för ett högre syfte.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att PT och Yingluck inte vill något annat än att avskaffa/reformera LM lagarna och att det till och med var ett var deras viktigaste vallöften.

Det är väl så självklart, att det behöver man inte ha på valafficher, eller i partiprogram.

Sånt behöver man inte lova, det vet ju alla ändå.

Leif

Det var nog en av de mest klockrena kommentaren på MPR..Sånt behöver man inte lova, det vet ju alla ändå.

Kan du inte förklara då, hur får dom som ändå inte vet vad som är självklart reda på detta?

Kanske IL kan svara på det eftersom han köpte den kommentaren rakt av.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL

Din beskrivning av PT,s intentioner förefaller mer och mer absurda.

Om det vore någon somhelst substans i att PT undviker at göra nånting åt LM lagarna. Så skulle dom absulut inte gå omvänd väg och öka bevakningen för att fälla ännu flera LM brottslingar.

Det finns dom i sin fanatism som påstår att Elvis lever Det finns dom fans som påstår att Michael Jacksons död var en bluff.

Detta gör dom för att dom inte kan tänka sig att deras stora idol är död.

Just nu placerar du dig i samma fack av fanatiker som inte vill ta till sig sanningen som den är.

Bara för att röda blivit drabbade mer så betyder det inte att högdjuren inom PT bryr sig nämvärtom detta.

Dom ses naturligtvis som offerlam för ett högre syfte.

Mvh Janne

Vid ett flertal tillfällen sedan försommaren 2010, när UDDs belägringar skördade som flest offer,

har UDDs ledarskap stått på scen och manat sina anhängare att anmäla sådana som bröt mot §112.

Folk har gripits av UDDs vakter och förts till polisen som sedemera lagfört dem.

Av de fall jag känner till så har en dömts och en väntar på dom.

Men oavsett om så Thida själv kommer och berättar det här för IL så lär han inte tro det.

Ni andra kan ju läsa på om Khun Pla och Wanchai om ni är intresserade.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Isan Älskaren får klä skott för att Demokraterna förlorade makten här på forumet. Ett Demokrat-parti som borde ha haft valsegern som i en liten ask, men lyckades schabbla bort den, trots rödskjortornas härjningar i BKK mm.

Det börjar spåra ur nu tycker jag. Otroligt att IL orkar svara i så lugnt tonläge och tar dig tid att svar på alla (stundtals mycket) hätska angrepp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Isan Älskaren får klä skott för att Demokraterna förlorade makten här på forumet. Ett Demokrat-parti som borde ha haft valsegern som i en liten ask, men lyckades schabbla bort den, trots rödskjortornas härjningar i BKK mm.

Det börjar spåra ur nu tycker jag. Otroligt att IL orkar svara i så lugnt tonläge och tar dig tid att svar på alla (stundtals mycket) hätska angrepp.

Jag tycker också tonläget gentemot IL varit onödigt otrevligt på senare tid och det är ett par tre skribenter som i allafall i min bok inte kan ses som särskilt seriösa längre. Med det sagt så måste jag ändå säga att IL verkligen lägger upp bollen på straffpunkten i inlägg efter inlägg.

Det jag retar mig mest på, och det gäller nog de flesta anti-Thaksinister, är att IL ständigt målar upp att de som inte gillar Thaksin/PT/UDD måste vara elitistiska, royalistiska militärkramare. Också störande är att han tar det som han och många gräsrötter i Isaan vill att regeringen ska stå för och ställer det mot vad de mest radikala i PAD vill och ifrågasätter man då något som Thaksin gjort så hamnar man per automatik i säng med Sondhi. Att genomsnitts-PT-väljaren och genomsnitts-Demokrat-väljaren vill ungefär samma sak och tjänar ungefär lika mycket men kommer från olika provinser passar liksom inte in i den så mycket mer ärofulla kampen mellan phrai och amnart som IL så hett trånar efter.

Det hade varit mer givande att diskutera sakfrågor och spekulera i strategier men jag antar att det finns ett nöje även i käbblet, annars skulle vi väl inte hålla på år ut och år in :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag retar mig absolut mest på är hans, och andras, hycklande lögner.

Får saker ger mig så starka allergiska reaktioner som människor som sitter och slår sig för bröstet så som humanister och världsförbättrare - samtidigt som de ljuger och är oärliga och egentligen bara måna om sin egna framtoning. Förljugna plastkarmasamlare (inte MPR-karma) som tror att de gör något bra bara för att de sätter på sig en sjal och börjar påstå att de stöder de fattiga, utsatta etc etc.

För mig är sådana hycklare det i särklass mest patetiska som finns och när de dessutom går åt hårt andra, som ärligt och uppriktigt söker förståelse, som om de vore diktatorälskare och annat - då har dessa avskräden till toaletthumanister förlorat precis all respekt och värdighet vad mig anbelangar.

Det är möjligt att jag går hårt åt IL, men vet ni, jag tycker att han förtjänar precis varenda bajskorv som landar på hans gräsmatta.

Jag vill inte ens tänka på den otjänst jag tycker att ILs gelikar gör för de fattiga i Thailand som behöver reformer och förändring, eftersom jag blir så upprörd.

Eller t.ex de av UDDs stackare som sitter häktade utan företrädare sedan år tillbaka och som jag skickar 5000 baht till då och då via rli.in.th.

(något som alldeles säkert förvånar en del toaletthumanister till plakatnötter här på forumet)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Isan Älskaren får klä skott för att Demokraterna förlorade makten här på forumet. Ett Demokrat-parti som borde ha haft valsegern som i en liten ask, men lyckades schabbla bort den, trots rödskjortornas härjningar i BKK mm.

Det börjar spåra ur nu tycker jag. Otroligt att IL orkar svara i så lugnt tonläge och tar dig tid att svar på alla (stundtals mycket) hätska angrepp.

För min del är inte det viktiga vilka som vann valet. Det skedde rimligt demokratiskt och då är det detta valresultat som gäller. För min del så får han verkligen inte klä skott för det.

Det som irriterar mig; det är IL´s så nedlåtande argumentation.

Jag tycker Måne beskrev det bra tidigare.

Il sprutar ur sig argument som när de påvisas vara fel (vilket är ofta), ja då är slutargumenten "ja det beror väl på vilka glasögon man har på sig" eller liknande infantila argument.

Om man agiterar så fullständigt enögt, och argumenten så ofta visar sig vara felaktiga eller påhittade, ja då har faktiskt IL faktiskt att fundera över sin argumentationsteknik.

Endera är IL synnerligen okunnig om vad som händer och har hänt i Thailands politik eller så är han så enkelspårig att han inte kan se det gråa (om man nu kan få grått om man hamnar någonstans mellan rött och gult)

Jag accepterar inte att placeras i något fack som IL har diktat ihop.

Jag uppskattar många inlägg av IL i trådar som inte innehåller politik. Om det kunde bli en mer nyanserad dialog så tror jag att det skulle gagna oss alla.

Intill dess det inträffar så kommer det nog att fortsätta såhär.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde vi kom fram till att den största orsaken till att ingen sida öppet kritiserar LM-lagarna var att 8 av 10 Thailändare stöder dem och det då vore politiskt självmord att gå ut med sådana åsikter (och hotet om fängelse eller militärkupp då). Det var ju visserligen när IL var i Thailand så han var inte med i den diskussionen då men det var väl en opinionsundersökning gällandes detta och det går väl knappast att förneka att vara och varannan risodlare har pyntat sitt hem med ett gigantiskt porträtt av kungen, gul som röd.

Den tråden gällde väl nitiratgruppen och för t.ex. SatanG här så var både armen:s och flottans befälhavare ute och pratade lite väl öppet om vad militären skulle göra om någon ändå skulle få för sig att ändra några lagar. Vore konstigt om ingen dementerat det övertrampet officielt vid det här laget för att man inte skall tappa all trovärdighet. Nu har ju någon annan militär då tydligen sagt att det aldrig mer blir nån kupp så då MÅSTE det ju absolut vara så.. eller??? Man blir ju inte dummare än man gör sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...