Jump to content
IGNORERAD

För oss i BKK... Vad gör du idag?


Kjell

Recommended Posts

Tysken "Bei otto" på Sukhumvit soi 20 hade iallafall tidigare ett gott utbud av tyska korvar, med sauerkraut eller kartoffelsalat. Ifall det fortfarande suger i korvtarmen...

Själv får jag just nu nöja mig med en "Currywürst" på en liten Imbiss vid Wittenbergsplatz i Berlin, men den 27 är jag tillbaka i Bangkok!

Skall kolla in den idag när jag ändå är i närheten idag.Skall göra ett försök till med ScanDeli men komma vid 12 tiden.Förhoppningsvis så har de vaknat då.

Behöver lingonsylt till Pitepalten ikväll..mums..mums

Nu när man tittat efter så finns det ett gigantiskt utbud på många affärer av korv av mycket hög kvalitet. Skulle nästan vilja påstå att det slår sverige om man bortser från alla falukorvar av olika fabrikat och de kan jag klara mig utan..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    23

  • dtbkk

    4

  • MaiChai

    3

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Borgmästarens Son

Skall kolla in den idag när jag ändå är i närheten idag.Skall göra ett försök till med ScanDeli men komma vid 12 tiden.Förhoppningsvis så har de vaknat då.

Behöver lingonsylt till Pitepalten ikväll..mums..mums

Nu när man tittat efter så finns det ett gigantiskt utbud på många affärer av korv av mycket hög kvalitet. Skulle nästan vilja påstå att det slår sverige om man bortser från alla falukorvar av olika fabrikat och de kan jag klara mig utan..

Dom har gått i kk enligt vissa rykten så de kan bli svårt!

Men jag kan ha fel

http://www.scandasia.com/viewNews.php?news_id=10282&coun_code=dk&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga nya bilder från Golden? Har abstinens

Kolla dagens tjej..en riktig goding om du frågar mig.. :thumbsup:

Idag den 9 mars blir det bara en kortare tur till Central lat phrao för att köpa cranberry sylt för att koka till nåt som skall bli lingonsylt.

Idag står Pitepalt med rimmad bacon och lingonsylt på menyn och mjölk förstås,inte att förglömma..mums,mums

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag den 12 mars var en tur in till sukken påtänkt men har nu ändrat mig och blir hemma idag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en ytterst dålig start på dagen när man fick läsa att Luleå förlorat mot AIK :angry2: så återstår det inget annat än försöka skingra tankarna med nåt trevligt .. :thumbsup:

Idag den 13 mars sitter jag och Duracell på beergarden vid 12 och sedan blir det några öl med fagra damer på Nana. :crazy: ..

SoiWalker är inbjuden...få se om han hinner notera mitt PM i tid...

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag den 15 mars blir det att åka till Austrian Airlines kontor och boka om hemresan för andra gången denna tripp. Undrar om jag måste betala 120 USD denna gång också :nono: .Japp.. och när man ändå är i farten så blir det nog Nana och ett par pilsner på hemvägen. Denna gång skall jag banne mig hem till frun innan middagen börjar.. :plea: ...Javisst ,skulle gå och kika på en ny kyl och frys,det får bli före ölen,det blir nog bäst :17:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag den 15 mars blir det att åka till Austrian Airlines kontor och boka om hemresan för andra gången denna tripp. Undrar om jag måste betala 120 USD denna gång också :nono: .Japp.. och när man ändå är i farten så blir det nog Nana och ett par pilsner på hemvägen. Denna gång skall jag banne mig hem till frun innan middagen börjar.. :plea: ...Javisst ,skulle gå och kika på en ny kyl och frys,det får bli före ölen,det blir nog bäst :17:

Lutar du dig in över baren i valfritt etablissemang på Nana kan du förmodligen se både kylar och frysar...två flugor på smällen alltså!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lutar du dig in över baren i valfritt etablissemang på Nana kan du förmodligen se både kylar och frysar...två flugor på smällen alltså!

Japp..det kan man inte förneka att det var fyndigt tänkt av dig :D

Är du kvar i Berlin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 17 mars blir det en tur till området kring Asoke vid 13 tiden. Före det tänker jag ta mig till MBK och kolla in priser på mobiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp..det kan man inte förneka att det var fyndigt tänkt av dig :D

Är du kvar i Berlin?

Det gäller att vara kreativ när man förklarar för hustrun varför man vinglar och luktar öl efter att hon sänt en ut för att titta på kylskåp...

Nix, Sverige just nu. Nästa vecka Göteborg sedan bär det av till Thailand igen den 26:e

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga nya bilder från Golden? Har abstinens
Här får du gammal bild från Golden Towe ;-)post-3617-133199249051_thumb.jpg

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

post-3617-133199249051_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag den 20 mars så känns det bättre än förväntat efter min och Duracells 12 timmars rally mellan pubar,discon och go-go barer.

Nu sitter man på den trevliga Italienska restaurangen vid Asoke och äter Pizza Rustica. Den består av potatis och mozzarella-mycket god och första gången äter jag den inte vid Pantheon i Rom.

Efter en stärkande lunch blir det en tur till Silom area och besöker Austrian airlines kontor i Wall Tower.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemresan ändrat återigen men nu blir det Sverige den 26 april för några månader.

Idag blir det MBK för att köpa några dvd musik filmer och att köpa filmen Avatar som jag känner att jag bara måste se.

Inga öl förrän klockan 17 på lördag..kroppen och plånboka behöver vila men förvisso ett bedrägligt lugn för att på BKK träffen smäller det igen.. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemresan ändrat återigen men nu blir det Sverige den 26 april för några månader.

Idag blir det MBK för att köpa några dvd musik filmer och att köpa filmen Avatar som jag känner att jag bara måste se.

Inga öl förrän klockan 17 på lördag..kroppen och plånboka behöver vila men förvisso ett bedrägligt lugn för att på BKK träffen smäller det igen.. :drinks:

Avatar m.fl. bör ses i BluRay, om du har mediaspelare för det :)

Tyvärr hittade lite av musikvideo´s, nånting jag gillar att kolla hemmavid... :)

Mvh Akha

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag den 23 mars,dagen före vår tredje BKK träff så gäller det att ligga lågt och spara krafter inför morgondagens övningar.Blir en kort tur till Paragon för inhandling av middags råvaror och sedan blir det inget mer äventyrligt än så. Hemåt och se fortsättningen på Avatar,ej BluRray tyvärr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår blev det ingen speciell återhämtning som tänkt så en liten wirre slank ned och några Leo därtill. Tog mig samman ändock och åkte hemåt vid 16 tiden och lämnade Goeran och Duracell bakom mig och de verkade väldigt sugna på fortsätta och hur de mår nu kan man lätt räkna ut :morgon::)

Idag den 24 mars blir det hemma tills avresan mot Cheap Charlie påbörjas... :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddar upp med Stevie R.V i väntan på frun skall hämta mig för vidare färd ut i BKK natten. Klockan 15 skall färden gå mot sukken. Min fru besöker sjukhuset på soi 49? för lite akupunktur. Själv blir det en taxi för att förbereda BKK träffen få soi 11.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...