Jump to content
IGNORERAD

Korv med bröd


Sam sip sam

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Fan, blev så sugen på körv när man kikade i denna tråd så jag fick masa mig upp och koka några stycken och röra ihop lite gurkmajonäs.. Nu kan jag lägga mig raklång i soffan igen och fortsätta skaka och tycka synd om mig själv :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    9

  • måne

    7

  • Wangthong

    6

  • burrabus

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fan, blev så sugen på körv när man kikade i denna tråd så jag fick masa mig upp och koka några stycken och röra ihop lite gurkmajonäs.. Nu kan jag lägga mig raklång i soffan igen och fortsätta skaka och tycka synd om mig själv :wacko:

Nerike är tuffa doningar :17::13::14::thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, blev så sugen på körv när man kikade i denna tråd så jag fick masa mig upp och koka några stycken och röra ihop lite gurkmajonäs.. Nu kan jag lägga mig raklång i soffan igen och fortsätta skaka och tycka synd om mig själv :wacko:

Det första man hör från grabbarna bus sen i lördags, måste ha vart en rejäl neriketräff dom hadde :crazy: och Svedenman är försvunnen helt :ahh:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det första man hör från grabbarna bus sen i lördags, måste ha vart en rejäl neriketräff dom hadde :crazy: och Svedenman är försvunnen helt :ahh:

Ja fy fan :crazy: Svampens dator åkte tydligen i golvet och dog, så vi får väl se när han kommer online igen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fy fan :crazy: Svampens dator åkte tydligen i golvet och dog, så vi får väl se när han kommer online igen :)

Han bör nog ha en ruggad som tål "väta"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av damerna som erbjudits min svenska körv, utan bröd.Har klagat någonsin på min,men brö de håller di mä själva :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ingen av damerna som erbjudits min svenska körv, utan bröd.Har klagat någonsin på min,men brö de håller di mä själva :thumbsup:

Retro! Kult!

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, blev så sugen på körv när man kikade i denna tråd så jag fick masa mig upp och koka några stycken och röra ihop lite gurkmajonäs.. Nu kan jag lägga mig raklång i soffan igen och fortsätta skaka och tycka synd om mig själv :wacko:

Kan du dela med dig med ett bra recept på gurkmajonäs. Jag var inte alls något sugen på korv, snarare tvärt om. Tills du kom dragande med gurkmajonäs, av allt i hela världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du dela med dig med ett bra recept på gurkmajonäs. Jag var inte alls något sugen på korv, snarare tvärt om. Tills du kom dragande med gurkmajonäs, av allt i hela världen.

gurkmajonäs, bostongurka+majonäs. Ang. korv vad tycker ni om ugnsbakad falukorv i olika former med olika tillbehehör på .svarrigt värre

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kan du dela med dig med ett bra recept på gurkmajonäs. Jag var inte alls något sugen på korv, snarare tvärt om. Tills du kom dragande med gurkmajonäs, av allt i hela världen.

Brukar bara röra ihop bostongurka och majonäs.. Man kan ha i lite ketchup eller chilisås också, men det hoppar jag.. Salt och peppar efter smak och tycke :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att bara blanda bostongurka+majonäsinte ger den här genuina gurkmajonässmaken. Ska prova med ketchup och lite extra kryddor enligt Knasens tips.

Ugnsbakat är smaskens. Det får bli senare i veckan, när man varit ute och handlat.

Nu testar jag Bullens med gurkmajonäs, mos med smör, mjölk, muskot och lite annan småkryddning.

En Staropramen får skölja ner härligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

gurkmajonäs, bostongurka+majonäs. Ang. korv vad tycker ni om ugnsbakad falukorv i olika former med olika tillbehehör på .svarrigt värre

Jag vet inte om jag vill dra upp en ny debatt men heter det inte majonäsgurka.

Ändrades av Thaiger
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag vet inte om jag vill dra upp en ny debatt men heter det inte majonäsgurka.

Gurkmajonäs, majonäsgurka, gurksallad :blah: Vad fan spelar det för roll vad det heter när ingen av oss ändå verkar kunna stava rätt till majonnäs :rotfl:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag vill dra upp en ny debatt men heter det inte majonäsgurka.

Same, same!

Orginalnamnet är som du säger, men många säger gurkmajonäs. Vet inte om det är en norrländsk variant av språket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurkmajonäs, majonäsgurka, gurksallad :blah: Vad fan spelar det för roll vad det heter när ingen av oss ändå verkar kunna stava rätt till majonnäs :rotfl:

blanda inte i hop gurkan med den gröna stenätaren :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma ägare som på centralstationen. Så varför du åker till Mölndal förstår jag inte.

Du är uppenbarligen inte Göteborgare för i så fall borde du veta att det bästa gatuköket ligger i

Sävedalen, och heter Ove`s Gatukök

Instämmer dom har den bästa korven, den bästa hamburgaren i hela göteborg

Oves är bäst helt enkelt

Ja, vad säger man egentligen?

Det finns en anledning att vi Gbg:are brukar säga: Gött mos på Oves (fast det är inte lika gott som det var förr,när Oves bara var en liten skrubb brevid Bilia i Sävedalen! :14:

Några som har jävligt god korv är Gourmetkorv mitt i mot Sociala huset vid Grönsakstorget.

Kvalité ut i fingerspetsarna :thumbsup:.

Jag vill rekomendera alla korvoholer att göra ett besök där. :thumbsup:

Har varit där och käkat, och tyckte det var OK i brist på annat liksom.Ove´s mat framgick som hygglig mat när man stressade ifrån Gothia-cup-skitmaten. men att jämföra det med "rektiga" grejer, Nä det funkar inte alls för mig!!!

Ove´s är Ove´s, och är säkert bra för Er "östlänningar" som inte ens tillhör det riktiga Göteborg, ni äro medlemmar i Stor-Göteborg.

Uncen.

Ove´s är Ove´s, tyvärr för mej...

Har inte kunnat äta där sen jag hörde att "Ove" runkade i moset varje dag...

Mest troligt en skröna, men jag har inte käkat på Ove´s sedan dess, det var 33 år sedan vi "fick reda på det"...

"Gött mos", MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ove´s är Ove´s, tyvärr för mej...

Har inte kunnat äta där sen jag hörde att "Ove" runkade i moset varje dag...

Mest troligt en skröna, men jag har inte käkat på Ove´s sedan dess, det var 33 år sedan vi "fick reda på det"...

"Gött mos", MVH Tommy

:rotfl: Så nu vet vi alla innebörden av "Gött mos" :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ove´s är Ove´s, tyvärr för mej...

Har inte kunnat äta där sen jag hörde att "Ove" runkade i moset varje dag...

Mest troligt en skröna, men jag har inte käkat på Ove´s sedan dess, det var 33 år sedan vi "fick reda på det"...

"Gött mos", MVH Tommy

Jädra bra sats han hade i sådana fall för det var det godaste moset jag någonsin ätit. :14:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk korv är skit även om den görs i Uppsala Det är fördjävligt att Scan har snott Chirokon med flera utlänska korvsorter

På Scan när jag försökte stå ut med det "jobbet" såg jag att en viktig ingrediens i korvsmeten var snus Stod ut 1 månad Åt ej korv på 10 år

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Har inhandlat ett gäng goa korvar från Helmut Walch i GBG. :14:

Käsekreiner & Lammchorizo.

Fan, dom é mästare på korv! :thumbsup:

När Leif Mannerström vill tillverka en specialkorv, kontaktar han alltid dem och jag förstår varför!! :14:

post-9293-0-93133600-1330792578_thumb.jp

post-9293-0-93133600-1330792578_thumb.jp

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I morron kommer korvgubben till Uppsala,

12-13 i Grottsunda vid bandstolsvägen

13,30-14,30 Lidl Liljeforstorg

smaskens

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Finsk korv av lite tjockare variant som blir bäst när man grillar den är riktigt fint. Förr smakade Bröderna Hissas kokkorv riktigt bra men vet inte vad som hänt med den för dom senaste gånger jag testat har den inte varit bra.Det är en korv som kommer från Filipstad om jag minns helt rätt. Även i Norge finns det endel goda korvsorter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...