Jump to content
IGNORERAD

Var blev ni av...


edvardpop

Recommended Posts

...alla ni så flitiga och ständigt återkommande skribenter. Vissa verkar ha försvunnit helt medans andra har mattats av betydligt.

Nerike, Vikingen, Farang, Crazy Swede bara för att nämna några inläggskrivare som brukar/brukade hålla till här. Huserar ni på

andra forum eller började ni liksom jag drömma om maipenrai och kom fram till att det kanske vore läge för ett litet upphåll?

Själv hade jag en dröm för ett par veckor sedan där jag vaknade upp mitt i natten och var pissnödig. På väg till toaletten passerar

jag vardagsrummet och vem får jag då se om inte Farang sittande vänd i från mig i ena fåtöljen vildt gestikulerandes. Helt säker är

jag ju förstås inte men mannen var i 40-års åldern, skallig och snackade skånska. Till höger om honom i soffan satt Isan Lover iförd

en svensk landslagströja talandes en svårplacerad dialekt. Ingen av dem verkade dock lägga märke till mig, fullt upptagna som dem

var i ivriga diskutioner, bägge drickandes öl av thailändsk sort(är det det någonting jag inte klarar av så är det folk som dricker när

jag själv är nykter). Uppfattade inte vad som sades men man kan ju ana. Pattaya versus Isaan kanske...Släpande mig tillbaks till

sängen igen efter genomfört toalett bestyr, bad jag dem i förbifarten vänligt men bestämt att dämpa sig lite grand och bägge

hörsammade min vädjan utan vidare invändningar. Och varför skulle dem ha det? Det är ju mitt hem.

Som om inte det var nog drömde jag ett par nätter senare att jag väcktes av ett par aningen högröstade figurer som dök upp i

mitt sovrum. De var misstänkt lika Herr Chang och Kim, detta forums värdar och verkade märkbart förvånade över att någon låg

och sov. "Va fasen, sover du mitt på ljusan dan", utbrast Kim på bred norrländska."Oj då", ursäktade sig Her Chang och tillade på

skön göteborgska "fortsätt och sov du, vi ska inte störa" varpå bägge snabbt vände på fötterna innan jag ens hann fråga vad de

hade i mitt sovrum att göra. Det märkliga jag lade märke till innan de på vingliga ben lämade rummet var att Herr Chang, hör och

häpna, i sin ena hand höll en burk Singha...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...alla ni så flitiga och ständigt återkommande skribenter. Vissa verkar ha försvunnit helt medans andra har mattats av betydligt.

Nerike, Vikingen, Farang, Crazy Swede bara för att nämna några inläggskrivare som brukar/brukade hålla till här. Huserar ni på

andra forum eller började ni liksom jag drömma om maipenrai och kom fram till att det kanske vore läge för ett litet upphåll?

Själv hade jag en dröm för ett par veckor sedan där jag vaknade upp mitt i natten och var pissnödig. På väg till toaletten passerar

jag vardagsrummet och vem får jag då se om inte Farang sittande vänd i från mig i ena fåtöljen vildt gestikulerandes. Helt säker är

jag ju förstås inte men mannen var i 40-års åldern, skallig och snackade skånska. Till höger om honom i soffan satt Isan Lover iförd

en svensk landslagströja talandes en svårplacerad dialekt. Ingen av dem verkade dock lägga märke till mig, fullt upptagna som dem

var i ivriga diskutioner, bägge drickandes öl av thailändsk sort(är det det någonting jag inte klarar av så är det folk som dricker när

jag själv är nykter). Uppfattade inte vad som sades men man kan ju ana. Pattaya versus Isaan kanske...Släpande mig tillbaks till

sängen igen efter genomfört toalett bestyr, bad jag dem i förbifarten vänligt men bestämt att dämpa sig lite grand och bägge

hörsammade min vädjan utan vidare invändningar. Och varför skulle dem ha det? Det är ju mitt hem.

Som om inte det var nog drömde jag ett par nätter senare att jag väcktes av ett par aningen högröstade figurer som dök upp i

mitt sovrum. De var misstänkt lika Herr Chang och Kim, detta forums värdar och verkade märkbart förvånade över att någon låg

och sov. "Va fasen, sover du mitt på ljusan dan", utbrast Kim på bred norrländska."Oj då", ursäktade sig Her Chang och tillade på

skön göteborgska "fortsätt och sov du, vi ska inte störa" varpå bägge snabbt vände på fötterna innan jag ens hann fråga vad de

hade i mitt sovrum att göra. Det märkliga jag lade märke till innan de på vingliga ben lämade rummet var att Herr Chang, hör och

häpna, i sin ena hand höll en burk Singha...

Hej Edvardpop!

Vilken rolig dröm! Det var tur att HC drack en Singa så att du genast kunde förstå att du drömde.

Jag har också funderat över varför det har blivit lite lugnare på MPR på senaste tiden. Jag tror att alla hade mycket att skriva om när forumet var nytt och många nya kom från olika håll och lärde känna varandra. Jag tror också att en hel har åkt till Thailand när hösten började.

Men jämfört med andra forum tror jag att det fortfarande är bra fart här!

Det var intressant att du också drömmer om MPR. Jag trodde att jag var ensam. Det är ju ett skäl till att jag försöker läsa på forumet lite mindre ibland.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar också få liknande drömmar i svåra drogabstinensstunder... men oftast är det med feminina inslag.  :drunk:

I övrigt har jag inga kommentarer - utan hänvisar till sajtens paragrafer.  :whistle:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,

Jag med en Singha... det måste ha varit en dröm ;-)

Själv brukar jag inte komma ihåg vad jag drömt under natten. Kanske första tio sekunderna efter jag vaknat, men sen bleknar det bort kvickt. Till skillnad från fru Chang som ofta sitter med sin jämrans drömtydningsbok och ska ta reda på vad nattens drömmar betydde... och vilket nummer i lotteriet man ska satsa på!

Vad gäller aktivitet på forumet kan man ju se att statistiken för september knappast kommer att matcha augusti. Vad det beror på vet jag inte. Kanske mer medlemmar som var lediga med tid för forumet i augusti?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lucky Mr Chang

Jag hittar inte bildbevisen från Chiang Mai.

Men lugn jag ska gräva djupare i arkiven.

Snake har talat :drunk:

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju tur för mig!

Fast vadå, Heineken medger jag, dock ej Singha som du påstod tidigare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av skribenterna är i Thailand för tillfället (nerike)så hav förtröstan,snart kommer det både bild och skrift från dessa Mvh Måne :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte superaktiv skribent, men går in och kollar om det kommit några roliga/vettiga trådar och någon bra info i stort sett varje dag eller vid tillfälle. Det finns ju många med bra info på denna sida.

Tyvärr tror jag att många tröttnat på att älta samma saker om och om igen.

Sen är jag själv trött på att många (inte alla) trådar spårar ut i personliga påhopp och att många trådar blir snack om barbrudars vara eller inte vara etc etc. Blir lite trist tycket jag. Ämnet kan vara precis vad som heslt men någon lägger till slut in något om barbrudar eller liknande på soi X i YY... Enligt mig för många enkelspåriga.

Sen tycker jag att det i bland kan vara svårt att hitta en tråd som man vill följa, om man inte kommer ihåg vilken huvudgrupp den ligger. Dessa huvudgrupper blandas ibland hej vilt känns det som, men jag kan ha fel.

MEn jag kan vara helt offside...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följer vad ni skriver.. får väl ta lite nya tag med berättelser, bilder mm.

Är väl inga andra direkta forum som tar min tid, läser mest på dom andra forumen, är inte alls lika aktiv vad gäller bilder etc där.

Det är nog snarare all poker som gjort mig mindre aktiv, det är så svårt att hina skriva mellan händerna när man spelar.liksom nu. Går väl ca 5 timmar minst om kvällen till detta just för tillfället.

Återkommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...

Det är nog snarare all poker som gjort mig mindre aktiv, det är så svårt att hina skriva mellan händerna när man spelar.liksom nu. Går väl ca 5 timmar minst om kvällen till detta just för tillfället.

Återkommer

Hej Viking!

Jag tycker att det vore trevligare om du tillbringade mer tid med oss här än att spela bort pengar på poker (dvs. om du är nettoförlorare).  :glasses:

Jag tycker att du mycket vettigt att tillföra forumet!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Jag är hemma nu, så visst kommer jag att lägga upp nya bilder samt lite berättelser från korat.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om, som en del skriver, att nyhetens behag kanske har försvunnit lite beträffande mpr:s popularitet.

Är trots det lite imponerad över att det ständigt ploppar upp trådar som känns nya och fräsha, speciellt också från de som länge varit

aktiva även på andra thailands forum. 

Quote

Sen tycker jag att det i bland kan vara svårt att hitta en tråd som man vill följa, om man inte kommer ihåg

vilken huvudgrupp den ligger. Dessa huvudgrupper blandas ibland hej vilt känns det som, men jag kan ha fel.

Så är det nog. Och det ser man ju också på antalet besökare dessa trådar har som förpassats till någon

underrubrik långt ner på forumets förstasida.

Kan inte påminna mig om att jag haft några andra drömmar nattetid under de senaste månaderna än just de tidigare nämnda.

Däremot dagdrömmer jag ju ibland apropå feminina inslag som jfk nämnde(dock ej under drogrus) att ett gäng asiatiskor 

endast iförda exklusiva joggingskor och vita baseball kepsar springer med hög frenesi i syfte att hinna upp mig.

Befinner mig då på stranden bort från Walking Street i Pattaya. Märkligt nog är samtliga tjejers kondition jämförbar med

min så de är mig tätt i hälarna. Sanden yr. Plötsligt sneddar det in fler tjejer från Beach rd. Även de med samma outfit som de

bakomspringande. Jag är omringad. Men det är väl sådant som alla  drömmer om...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Edvardpop,

är avundsjuk att du har sådana drömmar utan droghjälp... fascinerande.  :glasses:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...