Jump to content
IGNORERAD

Pix från Angkor Wat


Skibi

Recommended Posts

innan jag får åka för min fru, måste jag ta på mig..ett par medeltida plåtbyxor med dubbla hänglås!

Jag fattar inte vad hon menar.

Hon är väl rädd att stenar skall falla ner på mig :bag:

Lucky P  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Skibi

    22

  • LuckyPär

    6

  • พี่ตา

    5

  • gubben4906

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lucky Per!

Ta dubbla plåtbyxor för Siam Rep är det område i Cambodja som är värst drabbat av HIV.

I siam Rep finns ett sjukhus som startats av en Schvetsare där barn och mödrar får gratis sjukvård. Denne man brukar en kväll i veckan bjuda in almänheten till ett föredrag och så spelar han cellooch sjunger. Han vädjar om ett litet bidrag för verksamheten och så vädjar han om att man skall bli blodgivare då tillgången på blod är begränsad i området, p.g.a. utbredd HIV smitta. Ofta har man på hotellen anslag om tidpungten för föredraget.Det finns  även en bok och en DVD- skiva som berättar om det hela.

Det ordnas med utflykter i den stora sjön och besök i fiskarbyarna som flyter på vattnet, men se upp för vissa turer är rena turistfällor. Man kör ut i sjön och till en stor båt som ligger o väntar och så är det just inte mer.

Var i Siam Rep i Mars månad och då var vattenståndet i sjön så lågt att man kunde åka motorcykel till en del byar som ligger ute i sjön. Jag betalade 10 USd för en MC-taxi och vi var på resa en hel dag och hann även med Landminemuseet och ett ställe dit män brukar gå på nattkvisten, men vi var där så tidigt att draget inte hade kommit igång.

Ingvar

.

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Lucky Pär,

Hade hon varit rädd för stenar så hade hon nog bett dig ta på dig hjälm.

Men, kanske misstänker hon att du skall vara otrogen, men det vet ju du väl bäst själv vad du planerar på resan. Men isåfall andvänd kondom för din Frus skull.

Kambodia har en mörk historia och några historiska platser från den tiden kan besökas i Phonom Phen, bla S21 och killing fields. Bara dryga 30 år sedan det hände och de är värda ett besök, inga feelgood platser dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info och goda råd!

Som tur är har jag varit trogen i 19 år..med 3 kärlekar! Ooops vad tiden går fort!

dock inte alla 3 samtidigt skall väl kanske tilläggas!

Ska kanske också berätta att jag inte reser ensam när jag lämnat min fru i Thailand :whistle:

Ja jag är inte otrogen..

Mina reskamrater.. 22 imponerande genomroliga pensionärer (+55) från Sverige... :preved:

Ja ja jag vet vad ni tänker.men jag arrangerar resor lite. Ca 31 resor om året :sorry:  

Jag har ett komplett program inbokat här mörka sidor o ljusa en mix av upplevelser fast med guldkant... jag åker endast 1 gång till kambodja detta år (Asien med grupp bara max 2 gånger om året) men dom där små extra tipsen från vänner här förgyller och kryddar resan lite extra... så tack! (har ju lite krav o förväntningar på mig)

Jag lovar också att efter mörkrets inbrott använda 3 dubbla plåtbyxor men hänglås... :wub:

Mvh Lucky Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Ha en trevlig resa Lucky P.

Men men plåtbyxor låter inte som någon hit,, värmen och svetten kan nog ge en infanterield som inte går av för hackor :he: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Men men plåtbyxor låter inte som någon hit,, värmen och svetten kan nog ge en infanterield som inte går av för hackor :he: .

Har rådgjort med min käraste jag slipper plåtbyxorna...i utbyte mot fotboja.. :neutral:

Jag hoppas verkligen att mina resenärer gillar Ankor och kan smälta ruskigheterna dessa 6 tuffa dagar.

Hmm... EN FRÅGA KOMMER HÄR finns det någon inhemsk öl i kambodja som är drickbar/god? Har aldrig hört om någon..? :jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj, aj!  :crazy:

Quote

Finns en som passande nog heter Angkor Beer som är värd att prova.

Angkor beer smakar skit på riktigt!!  :gasp:

Mvh

Kimmo

8822_IMG_0154_JPG835dffdc6f4afb127d733ee

8822_IMG_0154_JPG835dffdc6f4afb127d733ee

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...