Jump to content
IGNORERAD

Pix från Angkor Wat


Skibi

Recommended Posts

Lite pix från Angkor Wat!

IMG_0198.JPG

IMG_0198.JPG

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Skibi

    22

  • LuckyPär

    6

  • พี่ตา

    5

  • Kim

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder Skibi! :great:

Blir 1+

Ett imponerande byggnadsverk Angkor Wat,Angkor tom och övriga tempel runt Siam reap.

Jag var själv och besökte området 2005.

Mvh:Ubon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fina bilder Skibi! :great:

Blir 1+

Ett imponerande byggnadsverk Angkor Wat,Angkor tom och övriga tempel runt Siam reap.

Jag var själv och besökte området 2005.

Mvh:Ubon :wai:

Hej Kimmo!

Tack för detta fantastiska titt på Angkor Wat! Kul att uppleva att dina kanonbidrag av enastående 70-tal rockmusik har bytts ut med högklass foton. Jag hoppas att detta är bara början på "live" reportaget av era resor.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej skibi695,

Tack för mycket bra och intressanta bilder! Man blir sugen på att åka dit själv någon gång.

På några bilder tyckte jag mig byggnadsställningar. Håller man på och renoverar utsidan här och där? Och finns det förresten något att se på insidan? Om det nu finns någon insida?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltit lika skoj att återuppleva det man gjort för några år sedan, kände igen många motiv. Såg att renoveringsarbetet var igång på Angkor Wat, fick man fortfarande komma upp till toppen, uppför den superbranta trappan? Tyckte man blev lika impad av Angkor Tom med alla inskriptionerna. Tack för fina bilder.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang!

Quote

På några bilder tyckte jag mig byggnadsställningar. Håller man på och renoverar utsidan här och där? Och finns det förresten något att se på insidan? Om det nu finns någon insida?

Baa

Quote

Fick man fortfarande komma upp till toppen, uppför den superbranta trappan?

De håller på att restaurera i hela området. Superbranta trappan var stängd. Vissa tempel kommer man in i och där finns en jäkla massa att se.

Kommer flera pix inom kort!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angkor Wat för min del. :wai:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kimmo,

Tack för ännu mer bilder!

Kan du berätta något om de rent praktiska arrangemangen för er resa till Angkor Wat? Åkte ni med utgångspunkt Thailand? Hur besvärande var dom som försökte sälja på dig något?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Kan du berätta något om de rent praktiska arrangemangen för er resa till Angkor Wat?

Koh Chang till Siem Reap, för 2 pers 23000 bath med allt. Egen guide, egen taxi, hotel och allt käk och så!

SKIT BRA!!!

Mer när jag är nykter!  :gasp:

Fridens!

Mvh

Kimmo

Ps. Runt Angkor Wat är det småbarn som säljer grejer!

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang.

Via en resebyrå på koh Chang fick vi allt ordnat. Den fixade taxi och guide, hotell och måltider o.s.v. Vi behövde inte tänka på något, allt var fixat och vi behövde bara betala.

Smidigt.

De skötte os riktigt bra hela vägen!

Jag och Nong i taxi, ingen jävla charterhärva.

Vi fick info hela tiden om allt som skulle hända, taxi och rubbet.

Mycket bra!  :glasses:

Säljare finns ju över allt och de är ju besvärliga.  :eek:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tog också vägen från Koh Chang till Siem reap men istället för att boka ett paket så tog vi oss dit helt själv. Blev songteaw till färjeläget i Koh Chang, färja till fastlandet, songteaw till Trang, tuk-tuk till busstn, buss till Chantaburi, ny buss till Sakaeo, ny buss till Aranyaphrathet, tuk tuk till gränsen, apostlahästarna över gränsen, kambodjansk buss till Siem reap. Gick på ungefär 35% av priset en paketresa skulle ha kostat samt gjorde väl det hela lite äventyrligare. :)

I Siem reap hittade vi ett helt ok rum första natten för 9 dollar/natt men eftersom det låg ca 1 km från centrum så bytte vi till ett centralare för 7 dollar/natt dagen efter. Fick riktigt bra standard för det priset och det fanns t o m alla thaikanaler på teven till frugans stora glädje.

Var dock där innan jag skaffade digitalkamera (tror det var vint -04/05) så jag skulle gärna åka tillbaka igen bara för att få fota lite mera. Siem reap ligger faktiskt bara 10-12 mil landvägen från vår by i Isaan, problemet är bara den urusla vägen däremellan.

Men man kan ju också ta flyget från t ex Bangkok om man vill slippa studsa fram i buss på dom kambodjanska småvägarna. Fast då missar man ju nöjet med äventyret att ta sig dit landvägen. Lite umbäranden för att ta sig till ett resmål brukar alltid krydda totalupplevelsen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden mellan Angkor Wat och Phimai förutom det självklara: storleken mellan "huvudstad" och "förort".

Undrar bara... om man då sett khmerruiner till man nästan spyr som jag gjort (i Phimai) så finns det någon anledning alls att åka till Angkor Wat då? 

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är skillnaden mellan Angkor Wat och Phimai förutom det självklara: storleken mellan "huvudstad" och "förort".

Undrar bara... om man då sett khmerruiner till man nästan spyr som jag gjort (i Phimai) så finns det någon anledning alls att åka till Angkor Wat då? 

/jfk

Om det är skrinet som spökar så rekommenderas inte Angkor Wat, däremot är det vara ett historiskt byggnadstekniskt verk väl värt att ge en eller annan dag av sitt liv, om man gillar kulturella byggen vill säga. Annars finns det ju barer lite överallt i Asien.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad är skillnaden mellan Angkor Wat och Phimai förutom det självklara: storleken mellan "huvudstad" och "förort".

Undrar bara... om man då sett khmerruiner till man nästan spyr som jag gjort (i Phimai) så finns det någon anledning alls att åka till Angkor Wat då? 

/jfk

Prasat hin Phimai går man runt på 5 minuter, ruinstaden Angkor wat tar en vecka att gå runt. Det är skillnaden.

Eller om du vill så kan du kanske göra jämförelsen katedralen i Notre dam med Lars Levi Laestadius pörte i Pajala. :)

Staden Angkor var på sin tid (ca 800-1000 år sedan) världens största stad och hade runt en miljon innevånare och bara att ha det i åtanke när man går omkring bland ruinerna gör att tanken svindlar. Men visst, ett visst kulturintresse är nog bra att äga om man tänker sig dit. Har man inte det så är nog Pattaya ett bättre val av resmål.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Prasat hin Phimai går man runt på 5 minuter, ruinstaden Angkor wat tar en vecka att gå runt. Det är skillnaden.

Eller om du vill så kan du kanske göra jämförelsen katedralen i Notre dam med Lars Levi Laestadius pörte i Pajala. :)

Staden Angkor var på sin tid (ca 800-1000 år sedan) världens största stad och hade runt en miljon innevånare och bara att ha det i åtanke när man går omkring bland ruinerna gör att tanken svindlar. Men visst, ett visst kulturintresse är nog bra att äga om man tänker sig dit. Har man inte det så är nog Pattaya ett bättre val av resmål.

... och Thailands huvudstad har Angkor varit dessutom - under de längre perioder Thailand ingick i Khmer riket.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

ja, det handlade om storleken då ja... precis som jag redan visste... men i övrigt är det likadana gamla stenar på hög, alltså?

Bara att det tar längre tid att se alla stenar i Angkor Wat.  :crazy:

Angående religiösa byggnader i Pajala kontra Paris så haltar nog jämförelsen. Tillhörde knappast samma folk eller ens tidsepok.

Svarten,

knappast Thailand... eller Siam heller för den delen... utan det som fanns långt innan dess...  :he:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...