Jump to content
IGNORERAD

Ban99Arne


noBuzz

Recommended Posts

Guest wUThai

Hur än det är så finns det dåliga människor i alla världsdelar. Det är väl lite var och vilka man väljer att umgås med.

Jag själv har träffat idi*ter från alla världsdelar och träffat underbara människor från alla världsdelar. Men på det stora hela jag bara gott att säga om just, Thailand.

Den sista idi*ten är inte född än.

Poff!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    25

  • noBuzz

    12

  • Nerike

    10

  • Rospigg

    6

Mest aktiva i denna tråd

Herr Chang

Hej Svarten,

"När jag svarade Nonki var han borta och Yodden var plötsligt inloggat. Snabbt därefter kom Yoddens påhopp. Men som sagt är detta bara en teori som enbart med låg sannolikhet stämmer. Det är bara moderatorerna som vet med säkerhet."

Vi kan inte veta med säkerhet, men jag kan ju konstatera att det inte är samma IP-nummer. Vilket just inte bevisar någonting.

Jag tycker det är lite tråkigt att du verkar ägna så mycket energi åt att spinna konspirationsteorier.

Jag säger det till dig, och jag säger det till alla: Ta till er forumets namn!

Mai Pen Rai

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Emmsk

Quote

Jag säger det till dig, och jag säger det till alla: Ta till er forumets namn!

Mai Pen Rai

Bra sagt! Bara att instämma  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Bananen är snart på banan igen :D

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Ja det är inte lätt att vara snarstucken :D

Jag och jfk68, råkade i ett minigräl häromkvällen. (Vi har grävt ner stridsyxorna nu) :thumbsup:

Han skrev att jag inte var så anonym som jag kanske trodde, eftersom bland annat min IP adress loggas...

Jag svarade att jag inte har nån aning om vems Ip-adress som loggas... Men denne någon bor i närheten och vet tydligen inte hur man säkrar sitt WiFi- nätverk..

Jag tackar denne för det :wai: eftersom jag saknar internetuppkoppling i mitt Svenska "Hem"

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Önskar att min uppkoppling i Thailand var lika snabb som denna är!

Laddade ner en film om nån Svensk korstågsriddare, ca 700Mb, på 21minuter! Tror det snabbaste jag såg var 900Kb/S :wai:

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

CENSUREN!

Följande har skickats privat till mig på grund av censuren! Men jag hoppas att  ni respekterar att jag inte tycker att det är alltför motbjudande och vill gärna diskutera detta, lösa våra problem och bli Yoddens bästa kompis!

Om jag förstår saken rätt så är du väl samma Svarten som var på TT förut och nu ska du tydligen fortsätta här och hoppa på folk

med lögner o blanda ihop saker o röra ihop o missuppfatta o klanka ner o smutskasta medlemmar med ditt kärringsnack så

tänker du vara samma skitstövel som på TT  så lås tangentbordet FÖR ALLAS BÄSTA mest kanske för din egen skull !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och är det  så att du inte förstår svenska så gå om SFI eller gå en komvux om det nu skulle hjälpa ?

Hej Yodden (Nonki kanske??)

Eftersom du inte kan stå för dina inlägg genom att skriva med din egen identitet är det ingen som bryr sig överhuvudtaget om vad du skriver. Skriver man med dold identitet visar man tydligen att man inte kan stå för det man skriver.

Vidare har nicken Yodden enbart skapas för att våldsamt hoppa på folk. Personligen har jag en jätte lite misstanke att det är Nonki eftersom stilen är exakt samma. Det är lustigt för att Nonki var inloggat i söndags och skrev sitt första meddelande på MPR  – hans påhopp på mig. När jag svarade Nonki var han borta och Yodden var plötsligt inloggat. Snabbt därefter kom Yoddens påhopp. Men som sagt är detta bara en teori som enbart med låg sannolikhet stämmer. Det är bara moderatorerna som vet med säkerhet.

Men jag svarar dig denna enda gång. Nästa gång får du skriva med din riktiga identitet.

Så det bästa för Svarten är lås tangentbordet du gör dig till åtlöje för du är väl samma Svarten som på TT

och där var du ju ingen lysande skribent 

         

Tack för kritiken! Jag hoppas på exempel på mina brister så att jag kan förbättra mig. Jag är ju den första att hävda att jag inte är någon lysande skribent. Men du har fått en + karma av mig! Du borde få Nobelpris som skribent. Knappt någonsin har jag läst mer strålande svenska!!! Jag hoppas verkligen att du blir stor skribent här. Du kanske blir en ny Strindberg.

Jag beklagar om jag har skrivit något osant. Dessvärre beklagar jag om någon känner sig påhoppad av mig. Jag antar att du kommer med exempel så att jag kan rätta till mina misstag. Jag erkänner direkt att det är jag som gör flest misstag av alla här! Skynda dig! Snart läggs alla gamla trådar ner och ”beviset” kommer att försvinna.

Det är synd att jag gör mig till åtlöje för den lilla påhoppande minoritet som skriver mindre smickrande kommentarer om andra etniska grupper. Det är synd för att jag vill vara allas vän. Jag får väl tvingas acceptera att jag inte kan bli älskad av alla.

Du behöver inte oroa dig för mig! Jag trivs mycket bra på TT/MPR. Magrood och jag har många vänner här. Vi träffar en hel del medlemmar personligen och det finns inga av dessa som vi inte önskar träffa igen! Har du sett förresten att jag också har fått positiv karma för samma inlägg om avhoppade TT-medlemmar? Tänk att olika människor reagerar olika på samma inlägg!

Puss och kram på dig! Ett till + karma till dig!

Svarten

Ta det lugnt svarten.

Här bjuder jag på Rum av finaste sort. :thumbsup:

Copy of IMG_s.jpg

Copy of IMG_s.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Hej Nonki!

Hur står det till vännen? Jag blir ledsen att du inte svarar mig med en förklaring av din kritik. Jag förstår att du måste vara väldigt arg på mig eftersom din premiär här på MPR var att hoppa på en medlem. Det är inte direkt det bästa intrycket man kan göra på ett nytt forum!! Lustigt att tänka att det är just du som bildade ett eget påhoppfri forum!

Du är arg för att jag skriver att många som jag har talat med hoppade av TT eller håller sig till enbart passiva läsare på grund av påhopp och mindre smickrande kommentarer om thailändare.

Nonki! De allra flesta här med thailändska familjemedlemmar skriver aldrig något nedsättande om thailändare och andra etniska grupper. Flera medlemmar är själva invandrare. Det är inte alltid roligt att ofta läsa att alla thailändare är tjuvar, giriga, illaluktande, ointelligenta, apor, prostituerande, lurar folk med kärlek för att få pengar, spelberoende, alkoholiserade, osv., osv., ……… Du känner säkert till att TT hade ett ruskigt dåligt rykte bland andra liknade forum – bland såväl de svenska männens som de thailändska kvinnornas forum.

Varför har du ett problem med att detta diskuteras? Varför kan inte MBR vara ett forum för alla? Den mycket lilla minoriteten som debatterar med påhopp och etniskt kränkande påstående får gärna diskutera allt mellan himmel och jord. Den stora majoriteten som ser positivt på sina familjemedlemmar och deras etniska bröder och systrar tvingas däremot att passa sig efter de aggressiva. Ifrågasätts någon ”sanning” kan det lätt sluta i påhopp. Jag kan till exempel skriva att jag trivs våldsamt bra i byarna i Isaan eftersom jag inte ser något negativt bara annorlunda. Det hela slutar med att jag blir våldsamt och brutalt attackerat av ett flertal av den ”negativa minoriteten”.

Hälsning

Svarten

Välkommen gärna med lite konstruktiv kritik på mina åsikter!

Du får ett + av mig!

Kan inte se att Nonki har hoppat på ngn medlem här har kopierat Nonkis båda inlägg som han gjort så du ljuger och rör ihop som vanligt

ja jag vet inte vad du är ute efter för ngt !!!! varken jag eller Nonki vad jag kan se sagt ngt nedsättande om thailändare eller

andra etniska grupper ah fan då får ett minus till

Yodden är inte Nonki !! Nonki är i Thailand !! Yodden i mellersta Sverige så be nu Nonki om ursäkt om du är en karl  :thumbsup:

Hejsan Mantra

Jättesöt flickvän!!

LYCKA TILL OCH ALLT GOTT!!!!

MVH Nonki

Svara Citat Underrätta 

2   Allmänt / Thailand, eller Thai i Sverige / SV: Vad tycker du om maipenrai.se  skrivet: söndag den 29 juni 2008 kl. 10:34 

Hej

Det är snyggt på ett sätt men för rörigt och plottrigt.

Det ser ut som ett blinkande flipperspel när man skrollar ner sidorna. En massa smileys och avartarer i en salig blandning.

Jag gillar MSN bättre eftersom det är enkelt och bra att få info där. Här vet man nästan inte vad som är text eller ovidkommande trams.

Man kan jämföra det med en gata i Thailand med en gata i Sverige. vid en gata i Thailand är alla skyltar huller om buller och man får verkligen anstränga sig för att hitta det man leter efter. Vid en gata i Sverige (MSN) är det tydligt och bra.

MSN har inga av alla avancerade funktioner som finns här. Men vad skall man med detta till? Alla kanske inte vill att alla skall se hur många gånger man skrivit inlägg och all annan info som finns om en.

På det hela taget är forumet naturligtvis en bra produkt som sådan men jag gillar inte detta plotter hit och dit.

MSN vinner på sin enkelhet. Varför göra saker svårare än det är?

Jag önskar trots mina åsikter Maipenrai lycka till med sin satsning.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Det har varit en diskussion om påhopp på andra folkgrupper vill jag ta upp följande som var i TT förra året:

http://groups.msn.co...t=207455&CDir=1.

Då valde TT:s admin(Kim) eller andra(Swippe&HC) att inte radera inläggen fast jag tyckte att det var värsta sortens påhopp. Visst förekommer att mina landsmän gör liknande påhopp mot andra etniska grupper men det ska väl också raderas. Det har börjat förekomma lite påhopp här också men det kan väl kallas storm i vattenglas så jag har valt att inte kommentera.

Annars hoppas att slippa de värsta sorten påhopp iallafall.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hejsan

Svarten..vad i hela fridens dagar drabblar du om? ??? ? ???

Jag fattar ingenting!!!!

Instämmer med Yodden..kom med en förklaring och be om ursäkt för ditt lögnande!!!!

Jag har sagt det förrut.nämligen att man kan bara ta sig för pannan!!!!

Detta är mitt tredje inlägg här, de två andra har Yodden kopierat in.som sagt...fattar inte ett dyft av Svartens drabbel.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Nonki , letade efter dina inlägg och förstod heller ingenting . Hehe finns en del som känner sig jagade av andra

verkar det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Nonki

Visst är msn enkelt, men man har mer möjligheter här som ex. bilder.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker det är lite tråkigt att du verkar ägna så mycket energi åt att spinna konspirationsteorier.

Jag säger det till dig, och jag säger det till alla: Ta till er forumets namn!

Mai Pen Rai

Herr Chang har talat.

Tack för att du kollade upp IP-nummer! Oroa dig inte; jag har knappt lagt ned så minuter på teoribildningen. Yoggen är utom tvivel någon annan som skriver anonymt. Han känner mig sedan flera år tillbaka. Han bara råkar skriva precis som Nonki. Jag tyckte att Nonki var en bra gissning. När du råkar ut för anonyma skribent som är jättearg på dig, brukar du inte försöka gissa vem de är?

Jag tar inte saken så allvarligt. Jag bara önskar ta reda på vad stackaren vill för något!

Ha det gott!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

mr-noodles

Jag tror han känner Sveket när tt ska läggas ner :kort:

Det finns liksom ingen anledning att vara Rolig numera :icon_question:

Visst va Gubben en skitstövel Men han va Ärlig :thumbsup:

Prisa Ex sidan inget kommer att slå den, En sista önskan För arne :crazy: lyssna på denna låt :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

id**** försvann alltså i och med att TT blev rumsrent.

Det är bra. Det är suveränt.

Skål, töntar!!!

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med dig i det mesta du skriver men vill protetestera lite mot att du anklagar TT för något enskilda människor påstått. TT är/var inget eget väsen som hade några åsikter utan dom negativa åsikterna står enskilda människor i Sverige för till 100%. .

Förlåt Kim att jag skrev så otydlig. Jag har aldrig menat att hela TT har stått för någonting. De allra flesta är mycket hyggliga människor. Jag har trivts väldigt bra! Här hittade jag det bästa fru just för att hon tyckte att vi hade mycket gemensamma åsikter. Vi har även träffat en del TT-medlemmar och haft jättekul tillsammans. Jag är övertygade att MPR kommer att vara ännu trevliga.

Jag borde ha skrivet att TT hade ett dåligt rykte pga ett fåtal medlemmar. Alltså inklusive de 4 sista orden. Inte heller de som jag har träffat på fest som orkar inte med längre eller av det som jag har hört från forumet Ban Thai och andra forum har menat att det är fel på hela TT utan fel på några individer.

Kim, det verkar att du tar åt dig! Jag vet att du har fått mycket kritik för att folk tycker att du inte har varit tillräckligt hård. Men sådan kritik får du aldrig av mig. Jag tycker att du gjorde ett bra jobb på TT och känner att MPR kommer att vara ännu bättre!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Quote

id**** försvann alltså i och med att TT blev rumsrent.

Det är bra. Det är suveränt.

Skål, töntar!!!

/jfk

Minus för att du kallar mig TÖNT! Stolle... ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ta det lugnt svarten.

Här bjuder jag på Rum av finaste sort. :thumbsup:

Hej Jing Jing!

Tack för drinken! Det ser gott ut!

Jag är så lugnt som jag kan vara! Jag försöker bara ta reda på vad dessa mycket upphetsade karlar vill så att de kan bli glada igen!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Minus för att du kallar mig TÖNT! Stolle... ;-)

My man!  8)

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nonki , letade efter dina inlägg och förstod heller ingenting . Hehe finns en del som känner sig jagade av andra

verkar det som.

Hej Nerike, Nonki och Paw-76!

Ni var nyfikna på var Nonki skrev sin kritik av mitt inlägg om förekomst påhopp och dåliga omdömen av hela etniska grupper från en liten minoritet på TT. Som jag skrev i min hälsning till Nonki 29 juni kl. 11.11 att jag refererade till hans kommentar på varför jag fick negativ karma av honom. Klicka på "medlemmar" och letar fram "svarten". Klicka sedan på "vem har ändrat min karma". Kl. 10.40 den 29:e juni kan ni se att Nonki skickade negativ karma till mig. Som anledning skrev han "Jag gillar inte Svertens traggande". Ni kan också leta fram medlemmen Nonki och se att han skickade meddelandet från sitt kontot samma tid.

Inget drabbel! Ingen psykopati! Ingen förväxling av e-post. Nonki har skickat ett sådant meddelande till mig.

Detta är ingen stor grej för mig. Det är bara att Nonki verkar vara arg och jag vill ta reda på vad som kan göra honom glad igen!

Hälsning

Svarten

P.S. Nonki! Du glömde säga vad jag ljuger om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Nicken Yodden säger att jag har anklagat honom och Nonki för påhopp och etniskt nedsättande kommentarer. Dessvärre har Yodden läst fel. Det inlägg som fick Nonki att skicka negativ karma till mig hänvisar till dessa fenomen som förekom hos en liten minoritet av TT-medlemmar generellt. Inget namn nämndes. Läs inlägget gärna igen om någon är osäkert!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Minus till Svarten för att han orkar att TJATA! :kort:

Släpp sargen och glid vidare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förlåt Kim att jag skrev så otydlig. Jag har aldrig menat att hela TT har stått för någonting. De allra flesta är mycket hyggliga människor. Jag har trivts väldigt bra! Här hittade jag det bästa fru just för att hon tyckte att vi hade mycket gemensamma åsikter. Vi har även träffat en del TT-medlemmar och haft jättekul tillsammans. Jag är övertygade att MPR kommer att vara ännu trevliga.

Jag borde ha skrivet att TT hade ett dåligt rykte pga ett fåtal medlemmar. Alltså inklusive de 4 sista orden. Inte heller de som jag har träffat på fest som orkar inte med längre eller av det som jag har hört från forumet Ban Thai och andra forum har menat att det är fel på hela TT utan fel på några individer.

Kim, det verkar att du tar åt dig! Jag vet att du har fått mycket kritik för att folk tycker att du inte har varit tillräckligt hård. Men sådan kritik får du aldrig av mig. Jag tycker att du gjorde ett bra jobb på TT och känner att MPR kommer att vara ännu bättre!

Hälsning

Svarten

Ok, då missförstod jag dig Svarten och hoppas samtidigt att även alla andra TT-antagonister då antagligen också hela tiden insett att ungefär 99,9% av TTs medlemmar inte tyckte att thailändare var att jämställa med apor bara för att EN person skrev det.

Vet med mig att vi fick mycket kritik på TT för att vi inte censurerade fler åsikter än vi gjorde men om man ser till vad som hände på SS där halva medlemskåren försvann och startade nytt forum i frustration över att inte få uttrycka sin åsikt så kanske det inte var så tokigt modererat av oss på TT trots allt. Hos oss loggade medlemmar ut för att vi inte censurerade och på det andra forumet loggade dom ut för att dom blev censurerade. Och det visar väl lite av svårigheten att vara alla till lags. Det blir fel hur man än gör och det gäller nog att inte försöka koncentrera sig på att göra allt rätt och vara alla till lags utan istället att göra minst fel. Att tillfredställa allas viljor är en omöjlig ekvation.

Ps  Det kan väl inte undgått någon på TT att Nonki alltid haft ett ont öga till både Svarten och Magrood och inte kunnat låta bli att negativt kommentera det mesta dom skrivit hur oskyldigt det än har varit. Varför han varit så avogt inställd har jag dock ingen aning om?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Minus till Svarten för att han orkar att TJATA! :kort:

Släpp sargen och glid vidare..

Hej Caveman!

Vad tjatar jag om? Jag bara försöka ta reda på vad Nonki vill. En mycket enkel fråga; ett mycket enkelt svar.

Här har jag visat dem vilken kommentar jag refererade till. Varför får jag inte vägleda de så att de kan hitta? Nonki tycker inte om mina "lögner" och vill att jag ska sluta. Varför får jag inte fråga vad "lögnen" är så att jag kan sluta?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Caveman!

Vad tjatar jag om? Jag bara försöka ta reda på vad Nonki vill. En mycket enkel fråga; ett mycket enkelt svar.

Här har jag visat dem vilken kommentar jag refererade till. Varför får jag inte vägleda de så att de kan hitta? Nonki tycker inte om mina "lögner" och vill att jag ska sluta. Varför får jag inte fråga vad "lögnen" är så att jag kan sluta?

Hälsning

Svarten

Släpp nu detta och sluta tjata

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...