Jump to content
IGNORERAD

Ban99Arne


noBuzz

Recommended Posts

Guest yodden

Quote

Exakt Acker! Men några av Ban99Arnes belackare är så arga att de inte ser skämtet. Det finns tydligen några som är så arga att de inte förstår att hela denna tråd är en överdrift. Det är klart att det är roligt att överdriva sin avsaknad av Ban99Arnes när det finns dem som kraftfullt reagerar!

Hälsning

Svarten

Jag hoppas och tror att alla skämtar i denna tråd !!!!1 jag gör det i alla fall  :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

för det är ju ett stort skämt tråden handlar om :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    25

  • noBuzz

    12

  • Nerike

    10

  • AnOnYm

    6

Mest aktiva i denna tråd

"Jag gillar inte Svertens traggande"

Hälsning till mig från Nonki om varför han gett mig negativ karma

Hej Nonki!

Blev du ledsen för att jag tycker att Ban99Arnes skriverier är roliga? Blev du ledsen för att jag tycker att nedsättande kommentarer om thailändare och andra etniska grupper samt påhopp var större problem på TT än BanArnes skämtande? Jag har märkt under de senaste åren att du inte gillar att jag ser så positivt på thailändare - särskilt byborna. Vad kan jag säga? Jag ser positivt på alla människor. Det är klart att jag undrar varför påhopp ska vara nödvändigt. Det är klart att jag undrar varför vissa ska se ner på thailändare.

Till dig kommer lite positiv karma från mig! Du behöver lite bra karma vännen lilla!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

"Jag gillar inte Svertens traggande"

Hälsning till mig från Nonki om varför han gett mig negativ karma

Hej Nonki!

Blev du ledsen för att jag tycker att Ban99Arnes skriverier är roliga? Blev du ledsen för att jag tycker att nedsättande kommentarer om thailändare och andra etniska grupper samt påhopp var större problem på TT än BanArnes skämtande? Jag har märkt under de senaste åren att du inte gillar att jag ser så positivt på thailändare - särskilt byborna. Vad kan jag säga? Jag ser positivt på alla människor. Det är klart att jag undrar varför påhopp ska vara nödvändigt. Det är klart att jag undrar varför vissa ska se ner på thailändare.

Till dig kommer lite positiv karma från mig! Du behöver lite bra karma vännen lilla!

Hälsning

Svarten

Oh my buddha börjar du nu igen med ditt kärringsnack igen det blir minus :ahh::ahh::ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oh my buddha börjar du nu igen med ditt kärringsnack igen det blir minus :ahh::ahh::ahh:

ÅH, ÅH, ÅH!

Jag tycker att påhopp och etniskt nedsättande kommentarer är större problem än skämtande och jag får massor av negativ karma. Själv är det inte så tufft då jag fått ännu mer positiv karma från andra!

Kan du förklara närmare med du menar med kärringsnack, Yodden?

Varför är det bara en kärring som undrar varför en högljudd minoritet ska hoppa på andra medlemmar?

Varför är det bara en kärring som undar värför svensk-thai familjer måste läsa att "alla thailändskor är prostituerade?", "ingen individ i Isaan kan klara av en universitets examen", "om en thailändare skulle kunna få examen skulle den ändå vara okommunicerbar och inte kunna känna till ett enda grannland, osv.?

Jag har aldrig hört sådana kommentarer om andra etniska grupper utanför TT. Varför är det så konstigt att jag frågar om varför sådant förekommer just på en sajt där alla bildar familj med thailändare och finner thailändare det underbaraste som finns?

Ett + karma till dig från mig!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest woien

Kul att se Kim och grabbarna har tagit ett seriöst steg med att utöka "verksamheten" har alltid gillat forumet och det är det enda jag har varit medlem i.

All glädje och vilja att skriva och vara delaktig försvann när Banarne skövlade igenom varenda tråd och förstörde allt som fanns av mening med att posta inlägg.

Hoppas nu att han inte kommer in här och förstör detta forum också.

Har sett vettiga inlägg som han har skrivit, så är det en bra nivå så gör det inget.

Men all goja som sprids normalt är ju bara beklagligt.

Kul att vara tillbaka, hoppas jag kan stanna, allt hänger på Banarne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Woien,

Quote

Kul att vara tillbaka, hoppas jag kan stanna, allt hänger på Banarne.

Kul att du är tillbaka!  :crazy::thumbsup:

Har han enda nyckeln till dasslåset med eller är du åtminstonde fri att skita när du vill?    :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Woien,

Kul att du är tillbaka!    :crazy::thumbsup:

Har han enda nyckeln till dasslåset med eller är du åtminstonde fri att skita när du vill?    :morgon:

:D:D:D:D

Skönt att vi har Nobuzzen iallafall!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

ÅH, ÅH, ÅH!

Jag tycker att påhopp och etniskt nedsättande kommentarer är större problem än skämtande och jag får massor av negativ karma. Själv är det inte så tufft då jag fått ännu mer positiv karma från andra!

Kan du förklara närmare med du menar med kärringsnack, Yodden?

Varför är det bara en kärring som undrar varför en högljudd minoritet ska hoppa på andra medlemmar?

Varför är det bara en kärring som undar värför svensk-thai familjer måste läsa att "alla thailändskor är prostituerade?", "ingen individ i Isaan kan klara av en universitets examen", "om en thailändare skulle kunna få examen skulle den ändå vara okommunicerbar och inte kunna känna till ett enda grannland, osv.?

Jag har aldrig hört sådana kommentarer om andra etniska grupper utanför TT. Varför är det så konstigt att jag frågar om varför sådant förekommer just på en sajt där alla bildar familj med thailändare och finner thailändare det underbaraste som finns?

Ett + karma till dig från mig!

Hälsning

Svarten

Om jag förstår saken rätt så är du väl samma Svarten som var på TT förut och nu ska du tydligen fortsätta här och hoppa på folk

med lögner o blanda ihop saker o röra ihop o missuppfatta o klanka ner o smutskasta medlemmar med ditt kärringsnack så

tänker du vara samma skitstövel som på TT  så lås tangentbordet FÖR ALLAS BÄSTA mest kanske för din egen skull !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och är det  så att du inte förstår svenska så gå om SFI eller gå en komvux om det nu skulle hjälpa ??? ? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Jag vet vem Banarne är men har tystnadsplikt.

Ni skulle se ut som fågelholkar om ni viste.

Mvh D.P

Link to comment
Dela på andra sajter

De som måste veta kan söka svar i tidningar. SEKO anställda göre sig knappast besvär  :-X.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm , det stämmer alltså att det är pga den loggade IP addressen som han inte finns här ...    

Undrar vad han har gemensamt med DP ...    

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

ÅH, ÅH, ÅH!

Jag tycker att påhopp och etniskt nedsättande kommentarer är större problem än skämtande och jag får massor av negativ karma. Själv är det inte så tufft då jag fått ännu mer positiv karma från andra!

Kan du förklara närmare med du menar med kärringsnack, Yodden?

Varför är det bara en kärring som undrar varför en högljudd minoritet ska hoppa på andra medlemmar?

Varför är det bara en kärring som undar värför svensk-thai familjer måste läsa att "alla thailändskor är prostituerade?", "ingen individ i Isaan kan klara av en universitets examen", "om en thailändare skulle kunna få examen skulle den ändå vara okommunicerbar och inte kunna känna till ett enda grannland, osv.?

Jag har aldrig hört sådana kommentarer om andra etniska grupper utanför TT. Varför är det så konstigt att jag frågar om varför sådant förekommer just på en sajt där alla bildar familj med thailändare och finner thailändare det underbaraste som finns?

Ett + karma till dig från mig!

Hälsning

Svarten

Jo jag har givit dig svar men det är ngn moderator som tagit bort inlägget? ??? ? SÅ TYDLIGEN ÄR DET INTE SAMMA REGLER FÖR ALLA HÄR

Svarten får ljuga och göra påhopp på medlemmar det är ok men andra får inte svara på inläggen !!!!!

Så det bästa för Svarten är lås tangentbordet du gör dig till åtlöje för du är väl samma Svarten som på TT

och där var du ju ingen lysande skribent :confused:

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest guran

Yodden , lugna ner dig en aning , det är inte bra för ditt Karma att vara så upprörd ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Yodden , lugna ner dig en aning , det är inte bra för ditt Karma att vara så upprörd ..

Jag är lugn synd bara att germanska mobbare ska förstöra forumet och härja fritt :fan1::fan1::fan1::fan1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tjat om bananen, men det är klart är man klassens clown så är man.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nonki!

Hur står det till vännen? Jag blir ledsen att du inte svarar mig med en förklaring av din kritik. Jag förstår att du måste vara väldigt arg på mig eftersom din premiär här på MPR var att hoppa på en medlem. Det är inte direkt det bästa intrycket man kan göra på ett nytt forum!! Lustigt att tänka att det är just du som bildade ett eget påhoppfri forum!

Du är arg för att jag skriver att många som jag har talat med hoppade av TT eller håller sig till enbart passiva läsare på grund av påhopp och mindre smickrande kommentarer om thailändare.

Nonki! De allra flesta här med thailändska familjemedlemmar skriver aldrig något nedsättande om thailändare och andra etniska grupper. Flera medlemmar är själva invandrare. Det är inte alltid roligt att ofta läsa att alla thailändare är tjuvar, giriga, illaluktande, ointelligenta, apor, prostituerande, lurar folk med kärlek för att få pengar, spelberoende, alkoholiserade, osv., osv., ……… Du känner säkert till att TT hade ett ruskigt dåligt rykte bland andra liknade forum – bland såväl de svenska männens som de thailändska kvinnornas forum.

Varför har du ett problem med att detta diskuteras? Varför kan inte MBR vara ett forum för alla? Den mycket lilla minoriteten som debatterar med påhopp och etniskt kränkande påstående får gärna diskutera allt mellan himmel och jord. Den stora majoriteten som ser positivt på sina familjemedlemmar och deras etniska bröder och systrar tvingas däremot att passa sig efter de aggressiva. Ifrågasätts någon ”sanning” kan det lätt sluta i påhopp. Jag kan till exempel skriva att jag trivs våldsamt bra i byarna i Isaan eftersom jag inte ser något negativt bara annorlunda. Det hela slutar med att jag blir våldsamt och brutalt attackerat av ett flertal av den ”negativa minoriteten”.

Hälsning

Svarten

Välkommen gärna med lite konstruktiv kritik på mina åsikter!

Du får ett + av mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket tjat om bananen, men det är klart är man klassens clown så är man.

Mvh

Nerike

Bra skrivet Nerike!

Ingen har så många vänner och ovänner som klassens clown!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar svarten

Men vad nonki för nick här inne, då jag ser att du skriver til han.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar svarten

Men vad nonki för nick här inne, då jag ser att du skriver til han.

Mvh

Nerike

Hej Nerike!

Av någon anledning valde Nonki att hälsa mig privat i form av negativ karma med sin egen Nick!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

CENSUREN!

Följande har skickats privat till mig på grund av censuren! Men jag hoppas att  ni respekterar att jag inte tycker att det är alltför motbjudande och vill gärna diskutera detta, lösa våra problem och bli Yoddens bästa kompis!

Om jag förstår saken rätt så är du väl samma Svarten som var på TT förut och nu ska du tydligen fortsätta här och hoppa på folk

med lögner o blanda ihop saker o röra ihop o missuppfatta o klanka ner o smutskasta medlemmar med ditt kärringsnack så

tänker du vara samma skitstövel som på TT  så lås tangentbordet FÖR ALLAS BÄSTA mest kanske för din egen skull !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och är det  så att du inte förstår svenska så gå om SFI eller gå en komvux om det nu skulle hjälpa ?

Hej Yodden (Nonki kanske??)

Eftersom du inte kan stå för dina inlägg genom att skriva med din egen identitet är det ingen som bryr sig överhuvudtaget om vad du skriver. Skriver man med dold identitet visar man tydligen att man inte kan stå för det man skriver.

Vidare har nicken Yodden enbart skapas för att våldsamt hoppa på folk. Personligen har jag en jätte lite misstanke att det är Nonki eftersom stilen är exakt samma. Det är lustigt för att Nonki var inloggat i söndags och skrev sitt första meddelande på MPR  – hans påhopp på mig. När jag svarade Nonki var han borta och Yodden var plötsligt inloggat. Snabbt därefter kom Yoddens påhopp. Men som sagt är detta bara en teori som enbart med låg sannolikhet stämmer. Det är bara moderatorerna som vet med säkerhet.

Men jag svarar dig denna enda gång. Nästa gång får du skriva med din riktiga identitet.

Så det bästa för Svarten är lås tangentbordet du gör dig till åtlöje för du är väl samma Svarten som på TT

och där var du ju ingen lysande skribent 

         

Tack för kritiken! Jag hoppas på exempel på mina brister så att jag kan förbättra mig. Jag är ju den första att hävda att jag inte är någon lysande skribent. Men du har fått en + karma av mig! Du borde få Nobelpris som skribent. Knappt någonsin har jag läst mer strålande svenska!!! Jag hoppas verkligen att du blir stor skribent här. Du kanske blir en ny Strindberg.

Jag beklagar om jag har skrivit något osant. Dessvärre beklagar jag om någon känner sig påhoppad av mig. Jag antar att du kommer med exempel så att jag kan rätta till mina misstag. Jag erkänner direkt att det är jag som gör flest misstag av alla här! Skynda dig! Snart läggs alla gamla trådar ner och ”beviset” kommer att försvinna.

Det är synd att jag gör mig till åtlöje för den lilla påhoppande minoritet som skriver mindre smickrande kommentarer om andra etniska grupper. Det är synd för att jag vill vara allas vän. Jag får väl tvingas acceptera att jag inte kan bli älskad av alla.

Du behöver inte oroa dig för mig! Jag trivs mycket bra på TT/MPR. Magrood och jag har många vänner här. Vi träffar en hel del medlemmar personligen och det finns inga av dessa som vi inte önskar träffa igen! Har du sett förresten att jag också har fått positiv karma för samma inlägg om avhoppade TT-medlemmar? Tänk att olika människor reagerar olika på samma inlägg!

Puss och kram på dig! Ett till + karma till dig!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey

Det ser man, är det han som är bananen DP (dest.. phil..) Skrev att vi skulle bli förvånde om vi visste vem det var då han visste det.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nonki! De allra flesta här med thailändska familjemedlemmar skriver aldrig något nedsättande om thailändare och andra etniska grupper. Flera medlemmar är själva invandrare. Det är inte alltid roligt att ofta läsa att alla thailändare är tjuvar, giriga, illaluktande, ointelligenta, apor, prostituerande, lurar folk med kärlek för att få pengar, spelberoende, alkoholiserade, osv., osv., ……… Du känner säkert till att TT hade ett ruskigt dåligt rykte bland andra liknade forum – bland såväl de svenska männens som de thailändska kvinnornas forum.

Håller med dig i det mesta du skriver men vill protetestera lite mot att du anklagar TT för något enskilda människor påstått. TT är/var inget eget väsen som hade några åsikter utan dom negativa åsikterna står enskilda människor i Sverige för till 100%. Att någon idi*t skriver att thailändare är ointelligenta apor eller liknande är inget som simpelt kan bekämpas med deletefunktionen eller att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att dessa människor inte existerar.

Min högst personliga åsikt är att det enda som hjälper mot denna form av idi*ti är att istället för delete ge massor av goda exempel och argument på motsatsen. Den rabiata männisikan med fördomar om att thailändare är att jämställa med apor går nog knappast att påverka genom några argument men det går det däremot att göra med dom flera tusen passiva läsare som tar intryck från trådarna. Och här vill jag nog påstå att just TT under sina 8 år har bidragit väldigt mycket till en ökad förståelse för thailändsk kulturtänkande.

Ta bara en sån sak som sinsod. Nämde man att det var en praxis vid thailändska giftermål för 8 år sedan så blev det ett sjuhelvetes ramaskri och snack om att thaikvinnor går att köpa för högstbjudande. Det blir det inte idag och det kan vi nog i mångt och mycket tacka diskussionerna på forumet TT för.

Och exempellistan skulle kunna göras närmast oändligt lång där goda argument av medlemmar på TT sakta men säkert har förändrat synen på i synnerhet thailändskor bland läsarna. Läsarna som i sin tur sprider sina åsikter utanför forumvärlden

Du gör ett generalfel genom att koncentrera dig på att EN människa har sagt att thailändare är att jämställa med apor och ger ingen tanke åt dom tusentals passivt läsande killar och tjejer som förmodligen tagit stort intryck av dom goda motargumenten till det påståendet.

Du väljer helt enkelt att skylla på budbäraren istället och det tycker jag är orättvist.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...