Jump to content
IGNORERAD

Ban99Arne


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 159
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    25

  • noBuzz

    12

  • Nerike

    10

  • Rospigg

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Men sen blev jag förbannad över att en sådan person som kallade sig Banarne och även personen  Nobuss skulle styra mitt liv.Dessa båda kanske ska tänka på att de har ett ansvar också,inte bara försöka göra sig lustiga på andras bekostnad.

Om du låter några personer på ett anonymt forum styra ditt liv så är det du som behöver ta dig en funderare och ingen annan. Klarar du inte av att ansvara för ditt eget liv?

I all välmening,

Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men sen blev jag förbannad över att en sådan person som kallade sig Banarne och även personen  Nobuss skulle styra mitt liv.Dessa båda kanske ska tänka på att de har ett ansvar också,inte bara försöka göra sig lustiga på andras bekostnad.

Stackars stackars larbejo.

Jag tror larbejo är kär i, och drömmer om att vara som, banarne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzz...så som jag känner dig så är du bara en man med stort hjärta, som inte kan vara "riktigt svensk" när det kommer till att hålla käften i ärenden du anser vara felaktig, dum, orättvis eller bara konstig.

Förmodligen finns det många som borde lära sig att bestrida fel eller annat man emotsätter sig av just dig.

Sen kanske du inte är perfekt i alla diskussioner, men vem fan är det?

Jag har också argumenterat emot dig i nåt ärende, har jag för mig!

Detta betyder egentligen bara "krydda" åt vänskap.

Pelle

Krögarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur personliga ni brukar vara på dessa forum, men är ni rädda att det kommer att förlöjligas, så kanske man ska tänka om och inte lämna ut er på ett sånt sätt, att ni mår dåligt av det..

Rock on!!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pelle,

Jag blir mållös när du skriver så snällt! Fy!

Det får bli inramning av det meddelandet.

Tack vännen.  :thumbsup:

Sangwal,

Quote

Jag vet inte hur personliga ni brukar vara på dessa forum, men är ni rädda att det kommer att förlöjligas, så kanske man ska tänka om och inte lämna ut er på ett sånt sätt, att ni mår dåligt av det..

Vi kanske borde ha en instruktionssida för labila nybörjarchattare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Vad intressant att en person kan orsaka så mycket ramaskri. Vissa medlemmar här verkar vara helt besatta av att bannlysa TT: s lustigkurre från detta nya forum. Ban99Arnes inlägg är väldigt korta; varför kan man då inte skrolla förbi och läsa nästa inlägg?

På TT florerade aggressiva påhopp men Ban99Arne har aldrig hoppat på någon på annat än ett skämtsam vis som ibland enbart han själv förstod. På TT florerade nedsättande kommentarer över thailändare och andra etniska/religiösa grupper. Ban99Arne har aldrig uttryckt något negativt över sin frus, sina barns eller någon annans etniskt eller religiös tillhörighet. Snarare utsattes de som hoppar på andra och de som skriver konstiga uttalanden över thailändare, m.fl. för de ofta förlöjligande skämtarna i mycket högre utsträckning än skribenter som aldrig hoppar på någon och/eller som finner alla etniska grupper jämställda. Vad är det som är farlig med denna figur?

Quote

Hej larbejo,

Ja, det är riktigt att jag hade invändningar mot Arne på TT, och jag har inte ändrat inställning. Hans inlägg i sig stör mig inte speciellt, men det är tråkigt om dessa inlägg får många att sluta skriva eller till och med lämna forumet. Svårt att säga om så verkligen var fallet... men visst dog en del trådar i onödan. ...

Herr Chang har talat.

Intressant påstående HC! Men tror du inte att många fler medlemmar har hoppat av TT eller att många fler trådar har urartat pga på aggressiva påhopp och konstiga etniska påståenden? Det är inte säkert att alla som har thailändsk partner och ev. halvthailändska barn tycker att det är kul att läsa "de är som apor", "inte en individ från Isaan kan klara av en universitetsexamen", "alla är prostituerade", osv. Magrood och jag går på många thai-svenska fester runt om i landet. Vi träffar ofta människor som numera enbart är passiva medlemmar eller som har hoppat av helt. Jag har aldrig hört Ban99Arne som anledning bara sådana som beskrivs ovan. Du har nyligen skrivit att du har telephonekontakt med en f.d. TT-medlem som har hoppat av TT. Synd, för att många tycker att denna medlem tillförde mycket. Vad är anledningen till avhoppet? Var det protest på Ban99Arne eller var det den mycket taskig behandling (ibland privat) medlemmen fick utstå från några TT-medlemmar?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten,

Givetvis kan vi inte skylla allt på Arne. Det finns gott om andra kontroverser som gjort att en del lämnat forumet.

Men som jag upplever det är Arne i en klass för sig själv vad det gäller att reta upp folk. Exakt vad det lett till i form av att folk slutar skriva, lämnar forumet etc kan nog ingen säga med säkerhet.

Jag kan ju dock också se att många uppskattar Arnes humor... och ett forum som ska passa alla blir nog ganska utslätat och tråkigt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Jaa-a en del har klassad  arnes inlägg som rena mobbning men det är väl ganska harmlöst eller??? Man ska inte ta åt sig så lätt. Har sett att han har reggat in sig om det nu är samma Ban99arne som i TT.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sagt det tidigare och säger det igen "Arne for presiden". Hoppas verkligen att han kommer tillbaka i aktiv tjänst snart.

Ni som inte gillade honom kan väl bara låta bli att läsa hans inlägg och vi andra kan fortsätta skratta åt hans kvickheter.

Mycket svenskt att alltid vilja ta bort sådant man inte gillar så att ingen kan råka ut för det, istället för att själv välja bort och aktivt

ta egna beslut om vad man vill och inte vill.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:D För eller :furious2: emot Arne?

"Spelar roll" det är ju bara att "Delete" eller "Klicka" om man inte gillar vad han skriver! :ahh:

Bara att göra som med TV:n, dvs byta kanal. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

Quote

Snarare utsattes de som hoppar på andra och de som skriver konstiga uttalanden över thailändare, m.fl. för de ofta förlöjligande skämtarna i mycket högre utsträckning än skribenter som aldrig hoppar på någon och/eller som finner alla etniska grupper jämställda.

Exakt så! Men det är inte så lätt att se med alla bjälkar i ögonen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä Banarne, nu får du sluta tjura och sörja TT, vi vill ha dig HÄR, NU.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Nä Banarne, nu får du sluta tjura och sörja TT, vi vill ha dig HÄR, NU.

tror inte psykopaten banarne trivs här när han kan bli ip spårad

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Yodden, där har du en poäng! :D

Jag saknar bara banarne lite, de jag saknar mycket, syns i min avatar :22:

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att Banarne har..

.. en skön semester.

Själv har jag ingen större åsikt om människan. Nån gång har man väl skrattat åt hans skämt, andra gånger inte.

Men det är rätt märkligt att en så aktiv, och som väl knappt missade något på TT inte skriver något på MPR?

Han skriver inte men lyckades med konstycket att regga sig här fem dagar innan det släpptes på TT...  :-*

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Han skriver inte men lyckades med konstycket att regga sig här fem dagar innan det släpptes på TT... 

Han blev inbjuden som hedersgäst ..

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte speciellt svårt att spåra någons IP på TT heller.

Vad man nu ska med IP't till. Det tjänar lixom inte så mycket till att ha.

Tror dessutom inte banarne bryr sig ett dugg om sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm? Vadan detta tjat om ban99arne?  De som var lite vakna läste väl att han skulle ta sig nick Stig0921 på detta gråtrista forum. Kanske ordvrängaren och marodören bara sitter och funderar ut nya mera passande lustigheter.

Det är nu förtiden svårt att träffa en dumbom som inte är intelligent och en intelligent som inte beter sig som en dumbom.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, det var ju så klart ett skämt att han skulle regga sig här som Stig0921. Trodde jag alla förstod. Han är ju reggad här, och blev t.om specialinbjuden för att ingen annan skulle sno hans nick. Kolla reg datumet på hans konto så ser ni att han kom in innan Maipenrai oficiellt öppnade. Han väntar såklart till stormen lugnat sig och forumet kommit igång lite mer innan han börjar posta inlägg. Eller så är han på semester helt enkelt. Slappna av.  :sneaky:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eh, det var ju så klart ett skämt att han skulle regga sig här som Stig0921. Trodde jag alla förstod. ...

Exakt Acker! Men några av Ban99Arnes belackare är så arga att de inte ser skämtet. Det finns tydligen några som är så arga att de inte förstår att hela denna tråd är en överdrift. Det är klart att det är roligt att överdriva sin avsaknad av Ban99Arnes när det finns dem som kraftfullt reagerar!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exakt Acker! Men några av Ban99Arnes belackare är så arga att de inte ser skämtet. Det finns tydligen några som är så arga att de inte förstår att hela denna tråd är en överdrift. Det är klart att det är roligt att överdriva sin avsaknad av Ban99Arnes när det finns dem som kraftfullt reagerar!

Hälsning

Svarten

:thumbsup:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...