Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som gör slut på nesligt vis


Neil

Recommended Posts

Det finns sa oerhort mycket att kommentera I en trad som denna men det ar nog omojligt att saga nagot vettigt utan att trampa nagra pa tarna och just idag kanner jag inte for det sa jag stammer in; thailandskor ar konstiga och korkade och vi svenskar ar alla hyvens.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    18

  • Baa

    11

  • Hakuna matata

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finns sa oerhort mycket att kommentera I en trad som denna men det ar nog omojligt att saga nagot vettigt utan att trampa nagra pa tarna och just idag kanner jag inte for det sa jag stammer in; thailandskor ar konstiga och korkade och vi svenskar ar alla hyvens.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra, eller tvärt om, elle...r hur va det nu det började. :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns sa oerhort mycket att kommentera I en trad som denna men det ar nog omojligt att saga nagot vettigt utan att trampa nagra pa tarna och just idag kanner jag inte for det sa jag stammer in; thailandskor ar konstiga och korkade och vi svenskar ar alla hyvens.

Eller om man ser det från en thailändares synvinkel; falanger är konstiga och korkade och thailändare är alla hyvens.

Vi behöver nog lite påminnelse ibland att vi inte är ofelbara! Fantastiskt att det finns så många lyckade thai/swe- förhållanden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller också så drar man till med en rungande: hehe men jag vet mer än er och det jag tycker är faktiskt sant :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag vet det numera.

Vi skildes i torsdags..

Leif

Det var jättetråkigt att höra. Du har ju blivit en förebild för ett lyckat förhållande mellan en lite äldre svensk man och en vacker thailändska som träffades via nätet (om jag minns rätt). Om det sprack p.g.a generalla orsaker som kan drabba vem som helst mer eller mindre utan förvarning skulle det vara värdefullt att få reda på det. Ditt privatliv har förstås inga andra än möjligen nära anhöriga med att göra så det är inte det jag frågar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 gånger av 10 så är det Svenne som blir dumpad av Noi. Något att fundera över av de svenska snubbarna som fattar allt och är överlägsna i sina kommunikativa förmågor och logiskt tänk. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 gånger av 10 så är det Svenne som blir dumpad av Noi. Något att fundera över av de svenska snubbarna som fattar allt och är överlägsna i sina kommunikativa förmågor och logiskt tänk. :)

Ja, som sagt, Noi har en benägenhet att dumpa direkt i stället för att ta upp eventuella problem, pga att Svenne inte kan läsa hennes tankar.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som sagt, Noi har en benägenhet att dumpa direkt i stället för att ta upp eventuella problem, pga att Svenne inte kan läsa hennes tankar.

MVH Nonki

Nja .Snarare för att Svenne är för korkad, socialt inkompetent och kräver alldeles för mycket handhållning. Var det inte så din kompis sade? :)

Min erfarenhet är att thaitjejerna visst tar upp saker med sina snubbar. Men många gör det bara en eller ett par gånger. Sedan tycker de att det är onödigt att tjata.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gärna PM till mig om tips, kan behöva lite draghjälp och guidning.

Leif

För mig så är det fylla och fest som gäller när ett förhållande spruckit och då passar ju Pattaya eller Bkk utmärkt. En ny kvinna i sängen brukar ju också fungera som utmärkt plåster på såren. En annan sak som kan vara trevligt är att nätdejta en dag och då du är på plats i Thailand så har du snabbt en dejt för kvällen eller nästa kväll. Lite trevligt prat och god mat med en trevlig tjej funkar alltid bra om man vill ta det lugnt. Inget alternativ kräver ju heller att man är seriös.

Ett annat alternativ kan ju vara att hänga på något svenskställe som Maitans och hänga på några gubbar ut för lite röj.

Att sitta slösa bort tid på deppande i en tröstlös håla som Cha-am är inte att rekommendera, i varje fall enligt mig.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Förra året så var jag tillsammans med en tjej från Lampang å vi hade nätdejtat feb-mars å sista mars for jag till henne i 17 dagar, ringde henne varje dag å efter att man varit hemma i 5 dagar ringde jag igen å då sa hon att hon ville stoppa allt å jag frågade varför men fick inget svar av henne varför hon ville stoppa allt, up 2 u sa jag, hon bytte telefonnummer tog bort mig från facebook å msn, fick ett samtal för 4 dagar sedan mitt i natten å det var hon som ringde å då har det gått ett år, i dag ringde hon igen å jag ringde upp henne å frågade vad hon ville men fick inget svar varför hon kontaktat mig igen, frågade om hon saknade mig å hon sa ja det gör jag, om man inte vill veta av någon varför spar man då telefonnumret???

VAD FAN VILL HON IGENTLIGEN hon vet av att jag har tjej å ska gifta mig

Dom är roliga dom små guldfiskarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som sagt, Noi har en benägenhet att dumpa direkt i stället för att ta upp eventuella problem, pga att Svenne inte kan läsa hennes tankar.

MVH Nonki

I rätt många av dessa förhållanden blir man mållös när man hör hur gubben resonerar. Man behöver inte ens vara tankeläsare i många fall för att förstå hur det ska gå!

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig så är det fylla och fest som gäller när ett förhållande spruckit och då passar ju Pattaya eller Bkk utmärkt. En ny kvinna i sängen brukar ju också fungera som utmärkt plåster på såren. En annan sak som kan vara trevligt är att nätdejta en dag och då du är på plats i Thailand så har du snabbt en dejt för kvällen eller nästa kväll. Lite trevligt prat och god mat med en trevlig tjej funkar alltid bra om man vill ta det lugnt. Inget alternativ kräver ju heller att man är seriös.

Ett annat alternativ kan ju vara att hänga på något svenskställe som Maitans och hänga på några gubbar ut för lite röj.

Att sitta slösa bort tid på deppande i en tröstlös håla som Cha-am är inte att rekommendera, i varje fall enligt mig.

Neil

Tycker mig delvis ha fått en förklaring till Neils stundom ganska födömande attityd till thaikvinnor och ganska negativa generaliseringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra året så var jag tillsammans med en tjej från Lampang å vi hade nätdejtat feb-mars å sista mars for jag till henne i 17 dagar, ringde henne varje dag å efter att man varit hemma i 5 dagar ringde jag igen å då sa hon att hon ville stoppa allt å jag frågade varför men fick inget svar av henne varför hon ville stoppa allt, up 2 u sa jag, hon bytte telefonnummer tog bort mig från facebook å msn, fick ett samtal för 4 dagar sedan mitt i natten å det var hon som ringde å då har det gått ett år, i dag ringde hon igen å jag ringde upp henne å frågade vad hon ville men fick inget svar varför hon kontaktat mig igen, frågade om hon saknade mig å hon sa ja det gör jag, om man inte vill veta av någon varför spar man då telefonnumret???

VAD FAN VILL HON IGENTLIGEN hon vet av att jag har tjej å ska gifta mig

Dom är roliga dom små guldfiskarna

Just därför, förmodligen undrar hon vilken sträng hon inte hittade på din "lyra"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Just därför, förmodligen undrar hon vilken sträng hon inte hittade på din "lyra"!

Hon vart tillfrågad åsså ang giftermål

Alla strängar vart hittade

Hon var lite för ung kan jag nog erkänna så det var nog anledningen, hon har inte lekt av sig rommen å det kommer å ta tid

tycker om att festa pga att hon känner sig happy när hon gör det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig delvis ha fått en förklaring till Neils stundom ganska födömande attityd till thaikvinnor och ganska negativa generaliseringar.

Jasså. Var hittar du denna koppling?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för att jag flera gånger undrat vad som orsakat din enligt mitt tycke fördömande syn på Thailändska kvinnor.

Nu tyckte jag att jag har fått åtminstone delvis svar genom att du efter ett uppbrott företrädesvis letar nya

kvinnor i fylla och fest,genom att söka på internet för snabba träffar och man behöver inte vara seriös.

Det får mig att tänka att då kan man knappast förvänta sig något seriöst förhållande heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja .Snarare för att Svenne är för korkad, socialt inkompetent och kräver alldeles för mycket handhållning. Var det inte så din kompis sade? :)

Min erfarenhet är att thaitjejerna visst tar upp saker med sina snubbar. Men många gör det bara en eller ett par gånger. Sedan tycker de att det är onödigt att tjata.

Nej, det var inte så hon sade.

Din erfarenhet överensstämmer inte med min erfarenhet.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså. Var hittar du denna koppling?

Ja det faller sig lite motsägelsefullt att dylika råd kommer just från dig. :wink:

Att bartjejer skulle lämna sitt tidigare liv bakom sig när de flyttar till Sverige låter naivt och märkligt för mig.

All prostitution lämnar större eller mindre sår i själen. Tjejerna eller pojkarna drar ofta på sig sjukdomar, alkohol, spel och drogproblem osv.

Skulle de bara lämna detta bakom sig för de flyttar till Sverige? Skulle inte tro det.

En hel del klarar att ställa om och leva ett normalt liv vilket är strongt gjort medan en inte allt för liten grupp fortsätter sitt gränsöverskridande betteende på olika vis i det nya landet.

Att tjejer som inte har det här i bagaget har enklare att leva ett normalt liv är en fullkomligt logisk slutsats.

Neil

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för att jag flera gånger undrat vad som orsakat din enligt mitt tycke fördömande syn på Thailändska kvinnor.

Nu tyckte jag att jag har fått åtminstone delvis svar genom att du efter ett uppbrott företrädesvis letar nya

kvinnor i fylla och fest,genom att söka på internet för snabba träffar och man behöver inte vara seriös.

Det får mig att tänka att då kan man knappast förvänta sig något seriöst förhållande heller.

Jag undviker att ge mig in i ett nytt seriöst förhållande direkt efter att det föregående gått i kras. Det kan lätt leda till problem. Inte heller ljuger jag och försöker framstå som mer intresserad än vad jag är. Ärlighet är bäst.

Att jag skulle ha en fördömande syn på thaikvinnor som grupp är rent nonsens. Däremot har jag delvis negativa uppfattningar om bartjejer och om en del av de thaikvinnor som söker sig till Sverige.

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det faller sig lite motsägelsefullt att dylika råd kommer just från dig. :wink:

Njaaa, jag är allsidig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaaa, jag är allsidig.

Bra försök till bortförklaring, tycker det verkar mer som inmålad i hörnet.

Kanske det vore bättre att du använde penseln istället för att ingå i "seriösa förhållanden" för uppenbarligen har det varit många så seriositeten kanske inte, liksom färgen, hunnit torka in riktigt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Jasså. Var hittar du denna koppling?

Håller med Neil...varför sitta på kammaren med filsingarna i handen och snörvla över en svunnen donna...

sånt sentimentalt destruktivt trams kan tonårsflickor hålla på med,,

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Neil...varför sitta på kammaren med filsingarna i handen och snörvla över en svunnen donna...

sånt sentimentalt destruktivt trams kan tonårsflickor hålla på med,,

mvh

pensionaren

Jag är i och för sig en snörvlare men bara 2-3 dgr på heltid sedan kombinerar jag snörvlandet med vin, kvinnor och sång. Då tycker jag att smärtan försvinner lättare och snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Jag är i och för sig en snörvlare men bara 2-3 dgr på heltid sedan kombinerar jag snörvlandet med vin, kvinnor och sång. Då tycker jag att smärtan försvinner lättare och snabbare.

Låter bra..upp på banan snarast igen...det är bästa medicinen..

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Håller med Neil...varför sitta på kammaren med filsingarna i handen och snörvla över en svunnen donna...

sånt sentimentalt destruktivt trams kan tonårsflickor hålla på med,,

mvh

pensionaren

Jag är i och för sig en snörvlare men bara 2-3 dgr på heltid sedan kombinerar jag snörvlandet med vin, kvinnor och sång. Då tycker jag att smärtan försvinner lättare och snabbare.

Haller 100% med neil och pensionaren. Det ar ett gammalt @indiantrick@ som vi killar kan kora med nar man loosat en dam eller ett forhallande. bara upp pa hasten igen och fa sig ett redigt galoppsprang... sa ar man tillbaka pa tavlingsbanan igen. Och kan soka efter nya trevliga damer att kanske inleda forhallanden med. Just istallet for att sitta hemma som en liten flicka och deppa i 7 veckor och 7 dagar.\

Heja Neil.

MVH / Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...