Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som gör slut på nesligt vis


Neil

Recommended Posts

Mer vinklad TV än SVT är svårt att hitta utanför Nord-Korea

Du har tydligen inte kikat på Fox.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    18

  • Baa

    11

  • Hakuna matata

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mer vinklad TV än SVT är svårt att hitta utanför Nord-Korea

Så TV3 TV4 TV5 m.fl. är dina objektiva, trovärdiga kanaler.

Jag håller inte med dig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det,

men det gäller nog inte bara thaitjejer, jag skulle nog kunna säga att det gäller för

kvinnor från alla världens hörn.

mvh

Och det där trista svaret som vanligt att det gäller kvinnor från hela jordklotet... jag tycker absolut inte så utan tycker att damer från thai står i en egen klass om man skall generalisera lite vad gäller det som nonki beskrev.Kan inte på rak hand komma på nåt land där damerna ofta tänker och verkar leva i en bubbla som sträcker sig till som längst nästippen ibland.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaidamerna har av min erfarenhet varit nästan helt omöjliga att disskutera med.

Frågor som varför och hur besvaras knappast. Dom vill inte ta ställning.

Men dom jag mött repesenterar ju inte alla.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det där trista svaret som vanligt att det gäller kvinnor från hela jordklotet... jag tycker absolut inte så utan tycker att damer från thai står i en egen klass om man skall generalisera lite vad gäller det som nonki beskrev.Kan inte på rak hand komma på nåt land där damerna ofta tänker och verkar leva i en bubbla som sträcker sig till som längst nästippen ibland.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Det här gäller inte bara damerna, utan i lika hög grad killarna.

Det ingår i den thailändska uppfostran och i kulturen att inte ifrågasätta och kritisera öppet och hellre fegt snacka bakom ryggen än att rakt konfrontera.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så TV3 TV4 TV5 m.fl. är dina objektiva, trovärdiga kanaler.

Jag håller inte med dig.

Trovärdiga vet jag inte. Det är mest dokusåpor och bantningsprogram på dessa.

Vi är bra på att tro att vi inte är styrda av media här i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har tydligen inte kikat på Fox.

Nej, men jag kan tänka mig att det är någon i Bush-klanen som styr där inne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Och det där trista svaret som vanligt att det gäller kvinnor från hela jordklotet... jag tycker absolut inte så utan tycker att damer från thai står i en egen klass om man skall generalisera lite vad gäller det som nonki beskrev.Kan inte på rak hand komma på nåt land där damerna ofta tänker och verkar leva i en bubbla som sträcker sig till som längst nästippen ibland.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Vi alla har olika upplevelse i bagaget, min erfarenhet säger mig att svenska kvinnor är lika duktiga på det. Har såklart ingen statistik eller fakta utan bara min subjektiva uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaidamerna har av min erfarenhet varit nästan helt omöjliga att disskutera med.

Frågor som varför och hur besvaras knappast. Dom vill inte ta ställning.

Men dom jag mött repesenterar ju inte alla.

Leif

Kommer att tänka på svaret "up to you".

Om du då inte ger rätt respons, ligger du risigt till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gäller inte bara damerna, utan i lika hög grad killarna.

Det ingår i den thailändska uppfostran och i kulturen att inte ifrågasätta och kritisera öppet och hellre fegt snacka bakom ryggen än att rakt konfrontera.

Håller helt med, att vi hakar upp oss på Thai är ju inte så konstigt på detta forum, men jag har haft turen att få se stora delar av världen och det finns i mina värderingar inget land som matchar Thailand, och då pratar vi om ett teknologiskt kraftigt utvecklat land jmf många andra subkulturer där det inte finns tillgång till skola eller internationella nyheter.

Trots detta väljer Thai oftast att slå dövörat till, man vill helt enkelt inte erkänna att det måste finnas en förklaring till våra "rikedomar" jmf deras fattigdom.

Vi vare sig kan eller vet hur en slipsten skall dras!

Det känns som min granne "jultomten" har ganska rätt i sitt förmenande att det är ett glapp i utvecklingen på närmare 100 år mellan det gamla och det nuvarande Thailand, man har helt enkelt blivit inkorporerat i moderna tider utan att hjärnan hunnit med, det går (ursäkta uttrycket) fortfarande i buffeltempo när det är en Toyota man sitter, detta som en jmf!

Baa, som i alla fall tror att ju mer vi står på oss desto fortare lämnar dom bufflarna bakom sig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att tänka på svaret "up to you".

Om du då inte ger rätt respons, ligger du risigt till.

Jag vet det numera.

Vi skildes i torsdags..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blotta möjligheten att SVT skulle kunna misstänkas fjäska för sittande regering om finsieringen skulle ske via skattemedel gör att det för mig är självklart att SVT ska finansieras med licenspengar.

Fritz..

Jaha, vad tycker du då om nuvarande system där riksdagen ska godkänna alla höjningar av avgiften? SVT är knappast oberoende av politikernas välvilja bara för att man driver in avgiften själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet det numera.

Vi skildes i torsdags..

Leif

för mig blev livet trevligare efter seperation.vet inte varför förändringen blev stor, hon trodde hon skulle byta upp sig till en BBD fast det blev tvärtom. ren kopia som i denna artikel. läsvärd-                       http://www.stickmanb.../reader7177.htm

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet det numera.

Vi skildes i torsdags..

Leif

Beklagar för det var väl inte vad du räknat med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar för det var väl inte vad du räknat med.

Nej sånt är ju inte riktigt med i planeringen, men ändå det bästa som den snabba negativa utveckligen förde med sig.

Får väl deppa ett par dar till i Cha Am.

Sen får man ta nya tag.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej sånt är ju inte riktigt med i planeringen, men ändå det bästa som den snabba negativa utveckligen förde med sig.

Får väl deppa ett par dar till i Cha Am.

Sen får man ta nya tag.

Leif

En sådan här dag när Skellefteå leder i tredje med 4-1 ska man inte deppa! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det där trista svaret som vanligt att det gäller kvinnor från hela jordklotet... jag tycker absolut inte så utan tycker att damer från thai står i en egen klass om man skall generalisera lite vad gäller det som nonki beskrev.Kan inte på rak hand komma på nåt land där damerna ofta tänker och verkar leva i en bubbla som sträcker sig till som längst nästippen ibland.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Ja, det må ju vara ett trist svar jag gav, men jag har haft ett fåtal förhållande,

endast ett med en Thaimadam.

Och då kan jag nog hålla med dig om att vi svenskar tänker ganska lika.

men det Nonki beskrev om att vi killar borde kunna läsa damernas tankar,

då är nog kvinnfolket ganska lika i sättet, var de än kommer ifrån.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Många, inte alla thaibrudar verkar ha nån slags kapplöpning där det går ut på att pumpa sin gubbe på en jävla massa stålar till diverse ändamål och sedan springa runt o skryta till omgivningen om detta.

Att sedan hota sin gubbe med separation o annat förolämpningstjafs om man inte får tillräckligt, förekommer också ofta tyvärr.

Låt dom göra slut ! Finns många alternativ till bra liv för västerländska gubbar i LOS, up to us !

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det må ju vara ett trist svar jag gav, men jag har haft ett fåtal förhållande,

endast ett med en Thaimadam.

mvh

Jag har inte haft ett enda förhållande med thaidam men kan ändå säga med viss generalisering att maken till barnsliga beteenden och konstiga tankegångar blir svårt o finna någonstans på denna jord.

Iaf dom länder jag besökt.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller helt med, att vi hakar upp oss på Thai är ju inte så konstigt på detta forum, men jag har haft turen att få se stora delar av världen och det finns i mina värderingar inget land som matchar Thailand, och då pratar vi om ett teknologiskt kraftigt utvecklat land jmf många andra subkulturer där det inte finns tillgång till skola eller internationella nyheter.

Trots detta väljer Thai oftast att slå dövörat till, man vill helt enkelt inte erkänna att det måste finnas en förklaring till våra "rikedomar" jmf deras fattigdom.

Vi vare sig kan eller vet hur en slipsten skall dras!

Det känns som min granne "jultomten" har ganska rätt i sitt förmenande att det är ett glapp i utvecklingen på närmare 100 år mellan det gamla och det nuvarande Thailand, man har helt enkelt blivit inkorporerat i moderna tider utan att hjärnan hunnit med, det går (ursäkta uttrycket) fortfarande i buffeltempo när det är en Toyota man sitter, detta som en jmf!

Baa, som i alla fall tror att ju mer vi står på oss desto fortare lämnar dom bufflarna bakom sig!

Hej

Detta stämmer nog, men frågan är om dom vill bli inkorporerade i moderna tider?

Själv tror jag att dom gärna tar till sig ny teknik och saker som gör livet bekvämare men att dom ändå kommer att fortsätta resonera och tänka lite annorlunda än oss, Thailogik har ju både för och nackdelar.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej sånt är ju inte riktigt med i planeringen, men ändå det bästa som den snabba negativa utveckligen förde med sig.

Får väl deppa ett par dar till i Cha Am.

Sen får man ta nya tag.

Leif

Tråkigt att det inte funkade. Men om jag varit du hade jag inte sutit i Cha-am och deppat. Jag hade dragit till Bkk eller Pattaya istället och tröstat mig omgående.

Ha det gött och lycka till.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att det inte funkade. Men om jag varit du hade jag inte sutit i Cha-am och deppat. Jag hade dragit till Bkk eller Pattaya istället och tröstat mig omgående.

Ha det gött och lycka till.

Neil

Gärna PM till mig om tips, kan behöva lite draghjälp och guidning.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Nej sånt är ju inte riktigt med i planeringen, men ändå det bästa som den snabba negativa utveckligen förde med sig.

Får väl deppa ett par dar till i Cha Am.

Sen får man ta nya tag.

Leif

Jag tror att du gör rätt här och "vilar upp dig" i Cha Am en tid och samlar kraft så att du kan gå vidare. När allting "brakar ihop" är det lätt att man känner sig lite förvirrad och kraftlös och att ensamheten kryper allt närmare. Det är väldigt lätt i detta läget att engagera sig med en ny thailändsk tjej och det är ett bra sätt att göra att känslor av ensamhet och annat försvinner, men om du är känslomässigt svag i Thailand kan det vara farligt om du träffar fel tjej.

Det är ju så att när man mår som sämst..så fattar man ju inte dom bästa besluten här i livet. Det sägs att kvinnor i allmänhet kan vara fysiskt svagare än män, men mentalt de är mycket starkare. Många thailändska kvinnor vet väldigt väl hur man behandlar en man åtminstone till en början, och vilka knappar man skall trycka på. Min erfarenhet är att många utländska män råkat illa ut när dom varit känslomässigt svaga och när de sedan engagerar sig med en thailändska av fel typ, förlorar dom ofta en del pengar. När du har "kvicknat till" så gör som Neil skriver..dra till något roligt ställe.

Jag har för mig i tidigare trådar att du varit i Kanchanaburi..vi får kanske byta strategi och söka oss till andra delar i Thailand. Jag har nämligen också ett spännande äventyr bakom mig från just Kanchanaburi :thumbsup:

Så upp och hoppa igen Leif.efter regn kommer sol, lycka till! :thumbsup:

/Parasollkillen

Ändrades av Parasollkillen
Link to comment
Dela på andra sajter

Gärna PM till mig om tips, kan behöva lite draghjälp och guidning.

Leif

Varför inte åka över viken till Jomtien och Maitans, då träffar du säkert folk där som du kan följa med på "sightseeing".

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...