Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som gör slut på nesligt vis


Neil

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej IsanLover

Jag vet inte direkt om jag reagerat eller aggerat på ett ovanligt sätt. Jag insåg nog bara samma sak som mitt ex gjorde. Våra liv är för olika för att vi ska kunna leva tillsammans. Inget konstigt med det,tror inte varken hon eller hennes familj heller tycker annorlunda i den frågan. Självklart är deras och vårt sätt och kultur väldigt olika,men så stor är inte skillnaden. det beror ju givetvis på hur man vill se på saken och hur man är som person. Jag har från första början alltid förklarat att vi är från två skilda världar och man får försöka kompromissa i saker och ting. Detta har oftast funkat bra och jag tror mitt ex´s familj ser mig som en vän till familjen. Jag tror knappast att dom kommer att försöka para ihop mig med någon släkting. Nu när dom förstått att jag inte är bitter över det som hänt tror jag nog bara att dom ser på mig som en vän till familjen. Ibland tycker jag nog att vissa människor överdramatiserar vänskap med thaifolk av nån anledning. Men dom människor jag blivit vän med i Thailand är precis som vilka vänner som helst,men dom har en lite annorlunda livssyn. Och för min del har jag inga som helst problem med detta. Mvh Jocke

Hej

Ja uppskattar och upplever vänskapen med folk i Thailand precis som du och tycker att det alldeles självklart går att knyta band med dessa, men detta har jag ibland fått kritik för på forumet eftersom en del hävdar att vi utlänningar aldrig kan bli accepterade, så jag är glad att höra att det finns fler som har positiva upplevelser av befolkningen.

Det verkar som om du har ungefär samma förhållande till ditt x släkt som jag har till min f.d frus släkt, dom älskar mig och jag kommer att vara deras vänner så länge jag lever fastän jag har en ny fru, barn och släkt, men dom erbjöd allt mig flera olika släktingar att gifta mig med, och både kompisar till x-et och yngre tjejer som var släkt eller grannar kom och frågade själva, och för mig kändes det inte konstigt eftersom jag visste att går till så ibland, dom gillade mig och ville gärna ha mig kvar i släkten, och tjejerna i omgivningen visste att jag var skötsam och utgjorde ett bra parti, att man dessutom kunde käka, prata och vistas på landet var säkert ett extra plus.

Ha det gott.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    18

  • Baa

    11

  • Hakuna matata

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag för min del som varande en karl, så har jag aldrig brytt mig speciellt mycket om VARFÖR, Jag har aldrig gått om omkring och undrat varför. Nä leta reda på nästa kvinna i livet bara. Däremot så vet man ju genom erfarenhet och höra historier att det är KVINNORNAS grej att alltid ha en j.a förklaring på ditten och datten. Sitta ner 1 timme och förklara? Du måste vara galen pöjk!!

Sedan vad det gäller thailändsk kultur, så måste vi ju tänka på att det är Thailand vi pratar om här. Tjejerna är thailändskor inte falangtanter. I Thailand så sitter man inte varken 1 timme eller kanske ens 1 sekund och förklarar nånting. Man blir inte ens konfronterad 1 sekund härnere, så det är nog att räkna med för mycket tror jag Neil.

Bearbeta ett brustet förhållande?? För min del så har det alltid hjälpt att få sig ett nummer med en ny bekantskap, DÅ är man botad definitivt. Allt vad som är kvar är bara de förlorade pengarna, och det är kanske DÄR som skorna EGENTLIGEN klämmer?

Som en känslig och modern :crazy: man vill jag gärna ha en förklaring, en timme är väl kanske att ta i men det beror på situationen. Att många thaitjejer inte bemödar sig att förklara någonting när de skall dumpa sin partner håller jag med om, det stämmer överens med mina erfarenheter och anledningen till att jag skapa tråden.

Att det snabbaste och bästa sättet att gå vidare är att hamna i en ny kvinnas famn håller jag definitivt med om.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att thai avskyr konfrontation, En nödlögn sitter i ryggmärgen tydligen...

Har under årens lopp stött på super löjliga och onödiga sk vita lögner här i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en känslig och modern :crazy: man vill jag gärna ha en förklaring, en timme är väl kanske att ta i men det beror på situationen. Att många thaitjejer inte bemödar sig att förklara någonting när de skall dumpa sin partner håller jag med om, det stämmer överens med mina erfarenheter och anledningen till att jag skapa tråden.

Att det snabbaste och bästa sättet att gå vidare är att hamna i en ny kvinnas famn håller jag definitivt med om.

Neil

Det var väl värt en karma... tänk va livet är enkelt ändå,,, :ahh::ahh::ahh:

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

jag har varit med om detta med att göra slut på konstig sätt snackade som vanligt som man alltid har gjort och hon skulle till internetcafe för chatta med mig men sen snackade hon med nån thaikille och efter det stängde hon av mobilen och nu har det gått tvådagar utan man har snackat och haft mobilen på men svarar inte på sms man har skickat till henne försökt med allt men nu är det bara hitta en ny som kanske är mer trogen eller vad man ska säga förlorade inte så mycket pengar på henne glad är man att det hände nu och inte sen för hon ville att jag skulle fixa deras hus och allt..hon var bara bekymer . men man hoppas det finns nån bra thaitjej som man kan hitta finns det nån sida nån kan föreslå?tråkigt att det blev så när man hade stora kännslor för henne och hon sa att hon hade det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det lite fult att snoka men jag hade gjort samma sak. Har själv varit med om liknande och jag blir alltid så förbannat orolig när jag märker att något är på gång. Även om det till vis del känns fel att snoka så vill jag ha reda på sanningen. Har haft rätt bägge gångerna jag tvingats till detta och snabbt kunnat ta till åtgärder för att gör det så bra som möjligt för mig själv. Eftersom ingen annan ser till mina intressen så måste jag väl gör det själv!

man har gjort detta själv med men allt höll 2 månader efter man åkte hem hjälpt henne med allt men blev besviken på henne när man fick bekräftelse att hon håller på med andra thai killar. nu svarar hon inte eller nåt så det är slut men bara hitta en ny som är bättre.trodde hon var bra men hade fel :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

[size=4]För det första.

Tror inte en sekund på att Thai-tjejer, gör slut på ett taskigare sätt än någon som är vit, svart, röd. Är det slut så är det![/size]

[size=4]Farang-gubbarna, 50-60-70 åringar, åker ner några veckor och blir stört förälskade i 25 åriga thai damer, och tror med ens att kärleken är ögonblickligt besvarad...!

Skärp till er...från början ses de flesta av er som en affärs uppgörelse. Som de förhoppningsvis med tiden, kan få känslor för, och ev. tom. älska...

Och jag vill påpeka, att jag ej är något undantag. Har lyckats behålla min nuvarande kvinna i 10 år, med lite tur, kanske några år till.

Alternativet för många tjejer är att jobba 12 timmars skift ett par år till,

innan nästa ÄLSKLING dyker upp.

Klart många tar chansen och provar, ibland går det, ibland inte.

Sluta sjåpa er, ta livet som det är.

Funkar det inte, så gör det inte, tragiskt men sant.[/size]

[size=4]( Från en som trampat på alla minor som finns! )

Mvh. borje222[/size]

Frugan och jag har lyckats behålla varandra i snart 34 år...får vi bara ha hälsan några år till så..Gracias a la Vida :brunett::love::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru kommer från väldigt enkla förhållanden och låg utbildning och visst är det ibland frustrerande här hemma i Sverige med läxor och jobbansökningar ibland.

Själv kommer jag från ganska enkla förhållanden här i Sverige, så vi kanske har en del gemensamt där. Däremot så upplever jag att hon inte har så stora krav på mej och är ganska nöjd med det lilla som jag hjälper till med. Naturligvis bidrar jag ekonomiskt och försöker samtidigt att förklara alla räkningar här i Sverige som ska betalas med varierande framgång, men jag upplever för min del att det ändå mera är en fördel med en "fattig" och jordnära tjej. För mej i.a.f.

Tror också att som någon annan här tidigare skrev att gemensam kommunikation är viktigt. Jag har kanske fördelen av att förstå lite Thai (som jag lärt mej under tidigare förhållanden) för min fru kan inte engelska och att kunna starta en dator och maila fanns inte på kartan före innan hon kom till Sverige.

Detta med språket finner jag intressant och försöker hela tiden att snappa upp något nytt ord då och då. Ibland förekommer det att vissa av hennes väninnor rekommenderar min fru att inte lära mej mera. Har inte riktigt förstått varför, men blir alltid lite misstänksam mot dessa vänninor.

Naturligtvis är väl hög utbildning och kunskap att eftersträva. Men jag upplever att enkelheten inte ställer så orimliga krav på mej, någon annan som har samma känsla?

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru kommer från väldigt enkla förhållanden och låg utbildning och visst är det ibland frustrerande här hemma i Sverige med läxor och jobbansökningar ibland.

Själv kommer jag från ganska enkla förhållanden här i Sverige, så vi kanske har en del gemensamt där. Däremot så upplever jag att hon inte har så stora krav på mej och är ganska nöjd med det lilla som jag hjälper till med. Naturligvis bidrar jag ekonomiskt och försöker samtidigt att förklara alla räkningar här i Sverige som ska betalas med varierande framgång, men jag upplever för min del att det ändå mera är en fördel med en "fattig" och jordnära tjej. För mej i.a.f.

Tror också att som någon annan här tidigare skrev att gemensam kommunikation är viktigt. Jag har kanske fördelen av att förstå lite Thai (som jag lärt mej under tidigare förhållanden) för min fru kan inte engelska och att kunna starta en dator och maila fanns inte på kartan före innan hon kom till Sverige.

Detta med språket finner jag intressant och försöker hela tiden att snappa upp något nytt ord då och då. Ibland förekommer det att vissa av hennes väninnor rekommenderar min fru att inte lära mej mera. Har inte riktigt förstått varför, men blir alltid lite misstänksam mot dessa vänninor.

Naturligtvis är väl hög utbildning och kunskap att eftersträva. Men jag upplever att enkelheten inte ställer så orimliga krav på mej, någon annan som har samma känsla?

Fredrik

Vad menar du med varierande framgång? Hur svårt kan det va att begripa att räkningarna ska betalas.

Jag anser också kommunikationen vara viktig, ska din fru inte gå SFI?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kabeltv, Radiotjänst, internet, telefon, el och mobiltelefon har hon nog inte förstått ännu.

SFI c- nivån avklarad. Nästa månad är hon klar med vårdbiträdesutbildningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kabeltv, Radiotjänst, internet, telefon, el och mobiltelefon har hon nog inte förstått ännu.

SFI c- nivån avklarad. Nästa månad är hon klar med vårdbiträdesutbildningen.

Ingen skugga över de som inte förstår sig på något så korkat som Radiotjänst..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skugga över de som inte förstår sig på något så korkat som Radiotjänst..

Nä den har jag heller aldrig förstått varför nån betalar :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag klarade mig länge . Tills man började ta betalt för dator också. Då satt jag där. Gillar absolut inte den avgiften

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

På baksidan av inbetalningstalongen stod det dator. För på den kan man nu se tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

På baksidan av inbetalningstalongen stod det dator. För på den kan man nu se tv.

Det stämmer inte riktigt.

Det är enbart datorer med tv-mottagare som är avgiftsskyldiga. Har man ingen tv och bara dator som man tittar på t ex. SVT-play på så behöver man inte betala tv-avgift med dagens regler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Patetiskt att reglerna säger att företag skall betala. Alla som jobbar på företag betalar redan (som det är tänkt i alla fall). På det sättet betalas dubbla avgifter. Kan väl aldrig vara tanken?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det löjligt med Radiotjänst. Ta det över vanliga skatten istället...

Men då blir SVT oroliga för sitt självpåtagna sken som oberoende förmedlare av en helt objektiv bild av Sverige och omvärlden. Man skulle ju till exempel inte våga kritisera regeringen för då får man mindre pengar nästa år ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Visst är det löjligt med Radiotjänst. Ta det över vanliga skatten istället...

Men då blir SVT oroliga för sitt självpåtagna sken som oberoende förmedlare av en helt objektiv bild av Sverige och omvärlden. Man skulle ju till exempel inte våga kritisera regeringen för då får man mindre pengar nästa år :wink:

Herr Chang har talat.

Som Apple då menar du? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Apple då menar du? :mdr:

Fastnat i vinkelvolten? Det finns hjälp :)

Känner du såhär+

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det löjligt med Radiotjänst. Ta det över vanliga skatten istället...

Men då blir SVT oroliga för sitt självpåtagna sken som oberoende förmedlare av en helt objektiv bild av Sverige och omvärlden. Man skulle ju till exempel inte våga kritisera regeringen för då får man mindre pengar nästa år :wink:

Herr Chang har talat.

Blotta möjligheten att SVT skulle kunna misstänkas fjäska för sittande regering om finsieringen skulle ske via skattemedel gör att det för mig är självklart att SVT ska finansieras med licenspengar.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har den erfarenheten att thaitjejer oftast tror att vi är tankeläsare. Om någonting är fel, enligt dem, så skall vi fatta detta utan att de skall behöva ta upp saken.

Om inte bättring sker och det går för långt, ja då lämnar man.

Jag har pratat med en thaitjej för inte så länge sedan, om hennes förhållande, som hon anser vara otillfredsställande, bland annat pga hur hennes kille agerar i diverse frågor. Jag råder henne då att ta upp detta med honom. Jag får då till svar att "detta borde han själva begripa". Och att "detta skall jag inte behöva tala om för honom. Om han inte förstår detta så är det lika bra att jag lämnar honom"

Stor skillnad i vårt och deras tankesätt.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har den erfarenheten att thaitjejer oftast tror att vi är tankeläsare. Om någonting är fel, enligt dem, så skall vi fatta detta utan att de skall behöva ta upp saken.

Om inte bättring sker och det går för långt, ja då lämnar man.

Jag har pratat med en thaitjej för inte så länge sedan, om hennes förhållande, som hon anser vara otillfredsställande, bland annat pga hur hennes kille agerar i diverse frågor. Jag råder henne då att ta upp detta med honom. Jag får då till svar att "detta borde han själva begripa". Och att "detta skall jag inte behöva tala om för honom. Om han inte förstår detta så är det lika bra att jag lämnar honom"

Stor skillnad i vårt och deras tankesätt.

MVH Nonki

Så är det,

men det gäller nog inte bara thaitjejer, jag skulle nog kunna säga att det gäller för

kvinnor från alla världens hörn.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Visst är det löjligt med Radiotjänst. Ta det över vanliga skatten istället...

Men då blir SVT oroliga för sitt självpåtagna sken som oberoende förmedlare av en helt objektiv bild av Sverige och omvärlden. Man skulle ju till exempel inte våga kritisera regeringen för då får man mindre pengar nästa år :wink:

Herr Chang har talat.

Mer vinklad TV än SVT är svårt att hitta utanför Nord-Korea

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...