Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som gör slut på nesligt vis


Neil

Recommended Posts

Hakuna matata

Nja planerar bara, men jag ska ner i April och sedan följer hon med hem till Swedala och vi får se vad som händer, men jag skulle gärna vilja byta ut snö och kyla mot varma vindar så förhoppningarna finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    18

  • Baa

    11

  • Hakuna matata

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

[size=4]1. Eller kanske det är männen som är sådana busar eller mentalt missanpassade att de inte

förstår sin tjejs signaler och att brutala dumpningar då blir en nödvändighet?

2. Själv tror jag att många thaitjejer helt enkelt är ihop med sina faranger för att få det

bättre ekonomiskt och att verklig kärlek saknas.[/size]

[size=4]3. Detta i kombination med loseface menaliteten gör att de varken

vill, kan eller förmår att göra slut på ett värdigt sätt.

Vore kul att höra funderingar kring detta ämne!

Ha det

Neil[/size]

1. Jag tror inte att dessa drabbade män är "mentalt missanpassade".

Däremot har de nog lite svårt att tyda människors mer subtila signaler

och då i synnerhet det motsatt könets ibland motsägelsefulla uttrycksformer.

2. Att i stort sett alla kvinnor vill få det ekonomiskt bättre i ett parförhållande än som singel stämmer säkert.

Men det gäller ju även för oss män, för inte vill väl vi ingå i ett parförhållande

om vi på förhand vet att det kommer att inverka negativt på vår egen och familjens ekonomi.

Tittar man på helsvenska parförhållanden så framgår det ju tydligt att i merparten av alla

dessa förhållanden så är det mannen som tjänar mest pengar och på så vis representerar en "trygghet".

Skulle det vara en slump att alla dessa kvinnor har fallit för en karl som har mer ekonomiska muskler än hon själv har?

- Nä, jag tror inte det.

Att vissa av dessa thaidamer tycks sakna emotionella spärrar och förmåga att agera kärleksfullt mot den som ger,

kan ju ha sin botten i att de inte har behandlats särskilt kärleksfullt av sina föräldrar och av andra i Thailand.

Folk blir väl som de umgås, med andra ord, och då kan det ju vara svårt att bryta gamla mönster.

3. Nej inte fanken gäller det någon "lose face mentalitet" om hon vid en ny erövring tycker sig ha

gjort bättre val än vad hon gjorde när hon blev ihop med den gamla gubben.

Detta pragmatiska val av partner är naturligtvis inget som hon skäms över - snarare är det tvärt om,

och det brukar visa sig när hon skryter om sin framgång i umgänget med andra landsmaninnor.

Som tummregel kan man ha följande:

När det gäller thaidamer som aktivt söker sig en farangpartner

så är det oftast av någon specifik orsak - och då inte sällan en ekonomisk sådan.

Låter sig då farangen bli "uppraggad", så bör han också ha klart för sig att det inte

var "kärlek vid första ögonkastet" som fick henne så intresserad av just honom.

Om du däremot lyckas få någon thaidam intresserad av dig genom enträget

uppvaktande eller via annat "normalt" umgänge där gemensamma intressen möts

så är ju också chansen stor att hon kommer att välja dig utifrån "äkta" kärlek.

Och den kärleken brukar då oftast bestå.

mvh och "lycka till" :)

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

OjOjOj, Och detta skall kallas en seriös tråd?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OjOjOj, Och detta skall kallas en seriös tråd?

Här finns risken att Aftonbladet, bara blir "tvåa" i generalisering.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog 2år innan jag fick upp ögonen och insåg att min förra flickvän var en golddigger :( så tyvärr har man blivit lite misstänksam. Fast denna dam är mycket bättre :)

Håll dej till sanningen. Det finns alltid dom som vet mer än vad man tror....

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Under de tio år jag umgåtts med thai i Thailand och Sverige så har jag fascinerats av att många thaitjejer gör slut med sina farangmän på ett så nesligt sätt. Beskedet att det är slut lämnas helt plötsligt utan någon som helst förvarning eller så försvinner tjejen helt enkelt iväg och gör slut via telefon. Har själv varit med om detta, har flera nära bekanta som upplevt det och har hört många historier om detta. Det mest fascinerande av alltihop är att i en hel del fall finns det gemensamma barn med i bilden. Att förhållanden tar slut är inte alls märkligt. Det är så livet är men nog är det konstigt att inte prata med sin partner om något inte är som det skall i ett förhållande. Gör man det så kanske förhållandet kan räddas och tar det slut ändå så har man åtminstone försökt.[/size]

[size=3]Har länge tänkt på varför det ofta är så här? (kanske inte är så utan bara jag och mina bekanta som haft otur) Är det för att de thaitjejer som söker sig till faranger ofta är golddiggers? Är det för att dessa thaitjejer är så starkt påverkade av loseface mentaliteten att de inte klarar av att diskutera problem, erkänna egna misstag eller att ta tag i problem? Har dessa tjejer problem med empati och inte kan sätta sig in i hur andra personer mår? Eller kanske det är männen som är sådana busar eller mentalt missanpassade att de inte förstår sin tjejs signaler och att brutala dumpningar då blir en nödvändighet?[/size]

[size=3]Själv tror jag att många thaitjejer helt enkelt är ihop med sina faranger för att få det bättre ekonomiskt och att verklig kärlek saknas. Detta i kombination med loseface menaliteten gör att de varken vill, kan eller förmår att göra slut på ett värdigt sätt.[/size]

[size=3]Vore kul att höra funderingar kring detta ämne![/size]

[size=3]Ha det[/size]

[size=3]Neil[/size]

Om du förutsätter att många thaitjejer är golddiggers borde det inte vara något större mysterium varför de gör slut på ett nesligt sätt. Varför avsluta fint när hela förhållandet varit en bluff? När det gäller mer "normala" förhållanden så är vi alla olika och jag tror att det individuella skillnaderna är av större betydelse i det här sammanhanget än eventuella kulturella skillnader. Kan räkna upp flera svenskar som dumpat sina partner på mindre trevliga vis och det har nog knappast någon betydelse att de är svenskar eller inte.

För övrigt så kan det nog vara bra för den dumpade partner att få en kalldusch så han inte hoppar in i nästa förhållande utan att tänka med både lilla och stora huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du förutsätter att många thaitjejer är golddiggers borde det inte vara något större mysterium varför de gör slut på ett nesligt sätt. Varför avsluta fint när hela förhållandet varit en bluff? När det gäller mer "normala" förhållanden så är vi alla olika och jag tror att det individuella skillnaderna är av större betydelse i det här sammanhanget än eventuella kulturella skillnader. Kan räkna upp flera svenskar som dumpat sina partner på mindre trevliga vis och det har nog knappast någon betydelse att de är svenskar eller inte.

För övrigt så kan det nog vara bra för den dumpade partner att få en kalldusch så han inte hoppar in i nästa förhållande utan att tänka med både lilla och stora huvudet.

Vill först tacka Neil för en go tråd som han startat!! Sedan är jag också lite inne på det som Joints pratar om här i sitt inlägg. Alltså att vi män som kommer till Thailand, vi har många gånger uppträtt som rena rama svin emot damerna, och i många fall så förtjänar vi kanske inte bättre. Minst i alla fall så är det lätt för damerna att "ta lärdom" av oss falanger och hur vi uppträder och göra likasamma.

Annars förvånar det mig när jag läser vissa inlägg här i tråden, där vi gubbs verkligen verkar vara heldesperata ju. Va sjutton... ta det vackert. Man behöver inte kasta sig in i ett nytt förhållande, och titta framåt helt desperat. Håll i slantarna i alla fall lite lagom. Hjälpa, såklart om man känner att det är rätt. Men sluta med Ert löjliga "hjälpande" bara för att ni vill få dom på rygg...

Känn efter lugnt och städat och se vart förhållandet tar Er. Sanningen om just Ert förhållande uppdagas nog ganska snart om vi gubbs bara lugnar oss lite med slantar och husbyggen och giftemål. Dra inte iväg i expressfart och plocka hem damen till Sverige det första ni gör. Lär känna henne först. det sitter en jääkla massa damer hemma i Sverige som är offer för Er gubbars lusta.

Man kan ju annars lätt ta fel på oss gubbar och "den sista oskulden"!!!!!! Så himla oskuldsfulla och lättlurade uppträder många. Lite rutin hemifrån har vi väl eller??? Jag menar falangtanterna har ju exakt samma målsättning som thaidamerna. Alltså att få en framtid där man kan leva bättre än tidigare...

Och ni ...kååthet är INTE kärlek... Det är nog bra att vi uppträder lite mer rutinerat än när vi

inte visste skillnaden i tonåren..

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Många fina tankar här. Jag träffade min dam under flera år . Under dom åren lärde vi känna varandra för att komma till konsensus. Hur vi båda ville ha det. Det måste finnas lite mer än sex. Jag har full förståelse att man blir som en kalv på grönbete i Thailand. Alla dessa vackra damer som ler åt en. Vill man att det ska hålla en längre tid. Bör man skynda långsamt. Det är i alla fall min åsikt

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

I många fall inses lätt varför Thai-kvinnor säger upp abonnemanget utan förvarning. De strävar på samma sätt framåt och inte bakåt som alla andra som inte har fallit igenom och är mer beslutsmässiga att kliva på eller av när det behövs än vi är vana vid i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många är inte villiga att betal för få lite bombom. Har hänt mig med. Rätt eller fel får andra bedömma.

Killar tar över damer för få städare och sex ibland. Då bara att hoppas damen vet om detta med.

Nu har vi olika tankar och samhälle. Thai har länge haft tufft med ingen tygghet och där man måste ta för sig lära sig lura andra. Vi har börjat få en del av det här med nu.

Även om många blivit sårade så pengar är viktiga i livet. Det var så för våra gammla i vårt land tidigare med. Har man pengar och tryggheten kan man tänka på annat sätt.

Det är alltid svårt ha relationer på långt håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du förutsätter att många thaitjejer är golddiggers borde det inte vara något större mysterium varför de gör slut på ett nesligt sätt. Varför avsluta fint när hela förhållandet varit en bluff? När det gäller mer "normala" förhållanden så är vi alla olika och jag tror att det individuella skillnaderna är av större betydelse i det här sammanhanget än eventuella kulturella skillnader. Kan räkna upp flera svenskar som dumpat sina partner på mindre trevliga vis och det har nog knappast någon betydelse att de är svenskar eller inte.

För övrigt så kan det nog vara bra för den dumpade partner att få en kalldusch så han inte hoppar in i nästa förhållande utan att tänka med både lilla och stora huvudet.

Man kan ju å andra sidan vända på det och fråga sig varför man skall avsluta fult även om det är en bluff? Vinner goldiggern något på det?

Tycker dessutom att den kalldusch som ett avslutat förrhållande innebär räcker. Inget positivt att någon strör ytterligare salt i såret.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju å andra sidan vända på det och fråga sig varför man skall avsluta fult även om det är en bluff? Vinner goldiggern något på det?

Tycker dessutom att den kalldusch som ett avslutat förrhållande innebär räcker. Inget positivt att någon strör ytterligare salt i såret.

Neil

Hur avslutar man ett blufförhållande fint? Berättar man sanningen eller väver man in avslutet i ytterligare en lögn? Jag vet inte riktigt vad du menar med att strö sår i saltet men om det innebär ett bryskt uppvaknande till tonerna av sanningen så föredrar jag själv det framför mer lögner och framförallt att ljuga för mig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att alla nötter som torskar alla dessa pengar får skylla sig själva. Och förhoppningsvis så har de lärt sig någonting till nästa runda.

För självklart så är det alldeles naturligt att okunskap och oförstånd kostar. Det är bara att svälja stoltheten och njuta av det sura äpplet. :)

Och samtidigt så är det också roligt när man begriper att förlusten av pengar inte var den största förlusten i dessa spruckna förhållanden.

Istället så var det förlusten av en undebar fru som mannen helt ovetandes gjort sig av med.

Oftast genom att överösa henne med sådant hon egentligen inte ville ha (pengar, guld etc) och samtidigt aldrig någonsin givit henne det hon egentligen ville ha (uppmärksamhet och riktig uppskattning).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hakuna matata

Och vad är sanningen hobbe? Vad vet du vad hon gjorde?

Ändrades av Jacobson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att alla nötter som torskar alla dessa pengar får skylla sig själva. Och förhoppningsvis så har de lärt sig någonting till nästa runda.

För självklart så är det alldeles naturligt att okunskap och oförstånd kostar. Det är bara att svälja stoltheten och njuta av det sura äpplet. :)

Och samtidigt så är det också roligt när man begriper att förlusten av pengar inte var den största förlusten i dessa spruckna förhållanden.

Istället så var det förlusten av en undebar fru som mannen helt ovetandes gjort sig av med.

Oftast genom att överösa henne med sådant hon egentligen inte ville ha (pengar, guld etc) och samtidigt aldrig någonsin givit henne det hon egentligen ville ha (uppmärksamhet och riktig uppskattning).

Sicket jävla trams 5555...

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att alla nötter som torskar alla dessa pengar får skylla sig själva. Och förhoppningsvis så har de lärt sig någonting till nästa runda.

För självklart så är det alldeles naturligt att okunskap och oförstånd kostar. Det är bara att svälja stoltheten och njuta av det sura äpplet. :)

Och samtidigt så är det också roligt när man begriper att förlusten av pengar inte var den största förlusten i dessa spruckna förhållanden.

Istället så var det förlusten av en undebar fru som mannen helt ovetandes gjort sig av med.

Oftast genom att överösa henne med sådant hon egentligen inte ville ha (pengar, guld etc) och samtidigt aldrig någonsin givit henne det hon egentligen ville ha (uppmärksamhet och riktig uppskattning).

Snillen spekulerar :haha:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min bild är att tjejen letar efter en man som kan "take care" om henne och ibland hennes barn.

Vad en farang anser om att take care är oftast inte det samma som vad en thaitjej anser om det. Där tror jag det uppstår oftast missförstånd och en tjej som inte anser sig bli tillräckligt omhändertagen, krasst uttyckt, får tillräckligt med pengar, kommer att lämna sin man.

Hon tycker sig varit ärlig och han tycker sig varit ärligt, men ändå blir det fel.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

För har man levat ett liv ihop

och är förbundna med sjömansknop

och man har grälat och man har trälat

då är det skönt med kärlekens lön.

Jomän ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...