Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer som gör slut på nesligt vis


Neil

Recommended Posts

Hur ser förhållandet ut mellan thailändska golddiggers och svenska mousediggers?

Kan det stämma med 1:3?

/JD

Bra kommentar där John Doe, håller med det är MINST, absolut MINST 3 musjagare på varenda thailändsk guldjagare. Jag tror personligen att det är ännu mycket mer. Dessa som strör sitt "guld" omkring sig och får en relativt outbildad thaitjej att tro "pengar växa träd".

Fan de förstår ju inte ett ögonblick att falang sliter häcken av sig i 11 månader bara för att ha kul i 1 månad på sin semester. Förresten semester, vilken thai som kommer i kontakt med falang fattar överhuvudtaget konceptet "semester". Här i Thailand där det inte finns en söndag instiftad av Gud och en lördag instiftad av hans "like" det svenska facket. Här där man således ofta jobbar alla 7 dagarna i veckan.

Här får man NOLL semester, och här arbetar man enbart för att äta, medans vi arbetar för att få semester. Vi komme rner till Thailand, och thai fattar icke hur vi kan ha så mycket pengar. Är det då så himla konstigt egentligen att de också vill ha del av "kakan" solm ju falang verkar strö så fint omkring sig precis som om det inte fanns en morgondag.

Våra egna falangmadammer "jagar" nog allt sitt "byte" lika intensivt, och i många fall ännu mer intensivt, skillnaden är väl bara att de jagar på ett mer uträknad och planerande sätt. Våra jagar och vill ha HELA POTTEN, de nöjer sig inte som thaidamerna gör med att vara hyggligt öppna ik sina aktioner och nöja sig med i många fall kanske 1-3.000 baht i månaden till mamma och pappa, och lite till sig själva...

Så gubbar, vi är ju för fan vana vid detta hemifrån, så varför skulle det vara annorlunda just här då???

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    18

  • Baa

    11

  • Hakuna matata

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undrar föressten hur stor saknaden av OKEJ egentligen är. :)

Trodde du menade O'boy.för det måste vara övergången mellan det o Chang som ställer till det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog 2år innan jag fick upp ögonen och insåg att min förra flickvän var en golddigger :( så tyvärr har man blivit lite misstänksam. Fast denna dam är mycket bättre :)

Sålänge man inte köper massa saker i hennes namn så är det ju lungt.

Tror många gånger att det är vi dumma faranger som gör endel tjejjer till golddiggers då det ska köpas det ena och det andra, bättre att lägga ribban lågt från början så sållar man bort många golddiggers direkt..

Beter man sig puckat så får man aldrig respekt av en thaibrutta.

Får man fråga hur det tog 2år för dig att upptäcka att din tjej grävde guld ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sålänge man inte köper massa saker i hennes namn så är det ju lungt.

Tror många gånger att det är vi dumma faranger som gör endel tjejjer till golddiggers då det ska köpas det ena och det andra, bättre att lägga ribban lågt från början så sållar man bort många golddiggers direkt..

Beter man sig puckat så får man aldrig respekt av en thaibrutta.

Får man fråga hur det tog 2år för dig att upptäcka att din tjej grävde guld ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt låter det som om det bara är thai som gör nesliga saker.

Personligen så har jag blivit mera blåst av vanliga svenska tjejer än thai... så det är nog olika från fall till fall och ganska många privata omständigheter som styr över det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt låter det som om det bara är thai som gör nesliga saker.

Personligen så har jag blivit mera blåst av vanliga svenska tjejer än thai... så det är nog olika från fall till fall och ganska många privata omständigheter som styr över det där.

Svårt att argumentera emot detta förstås... Vi alla har väl sett våra falangtanter "operera" och köra sitt race på hemmaplan... De är ju dessutom inte alls ensamma i sitt "arbete" att komma åt makt och pengar, ALLA kvinnor världen över är nog ute efter exakt samma sak och det är att "säkra" sin avkommas framtid, och kanske också ta hand om sin familj med allt vad det innebär.

Men detta hindrar ju inte att vi drar fram kanske de avarter som även thaidamer av värsta sorten presterar gentemot falanggubbsen. Det kan ju vara till en liten varning för ev. rookies som ständigt dyker upp över horisonten...

och medans vi ändå varnar, så kanske vi skulle varna för oss själva... Vi kommer ner till Thauiland i akt och mening att "pippa" huvudet av oss själva, inget får stå i vår väg. Vi är plötsligt Guds gåva till thaitöserna, jösses man kan ju riktigt "se" hur bra parti vi är för alla kvinnor här.

Vi far fram som en jäävla präriebrand ju emellan de olika thaikvinnorna, och förhållandemn bryts utan större åthävor, och vi klampar på och i många fall så är vi druckna svin och vårt uppförande gentemot kvinnorna är typ "Se för fan till att sluta tjöta annars dumpar jag dig för nästa, jag har pengarna så du skall enbart hålla käften". Ja undra hur många såna goa gubbs det finns bland oss då???

Så nog kan vi jämföra med allting verkar det som, och inte många kommer upp i en sisådär väldigt positiv dager. Men men jag är medveten om att Thailand också är fylld utav många kanongoa gubs, som gör en grym skillnad för de människor de möter härnere...

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på en fest i Thailand för några veckor sedan.

Förstår numera thai mer än jag vill göra ibland.

Tjejerna hade ett enda samtalsämne, hur de skulle kunna komma till Sverige med sina gubbar, och på detta sätt sedan kunna byta upp sig till en yngre och rikare man.

Till slut brast det och jag kommenterade snacket, jisses vilket liv det blev när de förstod att jag kunde fatta vad de snackade om.

Deras gubbar har dock inte något större intresse av att sätta sig in i det Thailändska sammhället eller lära sig lite av språket utan nöjer sig med att tro de är "handsome man".

Så jag förvånas inte över att det går åt pipan för många, en klättermus och en musjägare är ofta ingen bra kombination.

Det är trots allt rätt bra att kunna tala och förstå varandra i ett förhållande.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på en fest i Thailand för några veckor sedan.

Förstår numera thai mer än jag vill göra ibland.

Tjejerna hade ett enda samtalsämne, hur de skulle kunna komma till Sverige med sina gubbar, och på detta sätt sedan kunna byta upp sig till en yngre och rikare man.

Till slut brast det och jag kommenterade snacket, jisses vilket liv det blev när de förstod att jag kunde fatta vad de snackade om.

Deras gubbar har dock inte något större intresse av att sätta sig in i det Thailändska sammhället eller lära sig lite av språket utan nöjer sig med att tro de är "handsome man".

Så jag förvånas inte över att det går åt pipan för många, en klättermus och en musjägare är ofta ingen bra kombination.

Det är trots allt rätt bra att kunna tala och förstå varandra i ett förhållande.

Det här var nog ovanligt insiktsfullt för att vara på MPR. Och jag tror mitt ex måste ha varit med bland tjejerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på en fest i Thailand för några veckor sedan.

Förstår numera thai mer än jag vill göra ibland.

Tjejerna hade ett enda samtalsämne, hur de skulle kunna komma till Sverige med sina gubbar, och på detta sätt sedan kunna byta upp sig till en yngre och rikare man.

Till slut brast det och jag kommenterade snacket, jisses vilket liv det blev när de förstod att jag kunde fatta vad de snackade om.

Deras gubbar har dock inte något större intresse av att sätta sig in i det Thailändska sammhället eller lära sig lite av språket utan nöjer sig med att tro de är "handsome man".

Så jag förvånas inte över att det går åt pipan för många, en klättermus och en musjägare är ofta ingen bra kombination.

Det är trots allt rätt bra att kunna tala och förstå varandra i ett förhållande.

Jag tror du menar samma fest nere på Jomtien beach där jag och min fru också var.

Vi satt ju tillsammans vid samma bord och jag tycker det är lite konstigt att varken jag eller min fru uppfattade detta "enda samtalsämne" bland tjejerna.

Däremot hade tjejerna ett samtalsämne som upptog större delen av kvällen, nämligen den kortväxta tjejens stundande bröllop med en Kanadensare och allt som rörde hela detta "paketet" med bl a visum och flytten till Canada.

Din fru har frågat min fru ett antal gånger varför hon inte försöker att ta sej till Sverige och leva sitt liv där..

Jag kan också säga att jag känner de flesta av dessa gubbar där nere och ingen av dessa gubbar tror att han är en "handsome man" utan de är fullt medvetna om vad det handlar om (pengar och en relativ trygghet) men har ändå valt detta livet här nere.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet.Det verkar vara lite halvbittert det du skriver. Men det ligger säkert mycket i det tror jag. Är man i "lejonets kula", så måste man räkna med mycket vrål. Utgångsläget för flickorna nere på "arbetsplatsen" Jomtien/Pattaya är väl att få fram pengar till sin familj. De är inte helt borta i huvudet, de tycker naturligtvis att 24 års skillnad är väldigt mycket, och de tycker naturligtvis att en 25 års kille oftast intill 100% är snyggare och mer "begärlig" än en 61:årig "Uncen".. deras radar är ju inte helt borta bara för att de jobbar där de jobbar.

Nu tror jag personligen att man kan få en djup känsla att mogna fram vid ett bra förhållande mellan ett falangman och en bra mycket yngre thaikvinna. Så tron och förhoppningen gör att man försöker satsa på det förhållande man har. Om det spricker av en eller annan orsak är skitsamma, bara man gjort sitt bästa och varit en bra partner.

jag vägrar helt enkelt att erkänna den utpia som du målar fram där thaikvinnorna sitter runt ett bord och ´"bara" pratar om hur de skall lura falangmännen.

Mitt tips i så fall om detta skulle vara fallet, Överge dessa "hålor" som t.ex. Pattaya och Jomtien, och försök att få ett förhållande och boende långt därifrån, då tror jag att ni har en bra mycket större chans att lyckas. Det finns mängder av skitbra thaikvinnor som inget annat vill än att få ha en falangman som de kan få ta hand om, och falangmannen i gengäld får ta hand om henne ekonomiskt.

Nä.fasen vara positiv är ett bra mycket bättre sätt att leva på.

Uncen...

Jag tror också, precis som "Jive", att de flesta av gubbsen som brukar vara härnere vet vad det handlar om innerst inne, och de spelar det "spel" som krävs för att de skall vara nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog fasen skall man vara positiv och många thaidamer är underbara varelser på många sätt o vis men när det gäller pengar och att "blåsa farang" så skall man vara vaksam när det gäller dessa damer i många fall, speciellt om dom kommer från fattiga familjer, annars kan det gå riktigt illa för en.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på en fest i Thailand för några veckor sedan.

Förstår numera thai mer än jag vill göra ibland.

Tjejerna hade ett enda samtalsämne, hur de skulle kunna komma till Sverige med sina gubbar, och på detta sätt sedan kunna byta upp sig till en yngre och rikare man.

Till slut brast det och jag kommenterade snacket, jisses vilket liv det blev när de förstod att jag kunde fatta vad de snackade om.

Deras gubbar har dock inte något större intresse av att sätta sig in i det Thailändska sammhället eller lära sig lite av språket utan nöjer sig med att tro de är "handsome man".

Så jag förvånas inte över att det går åt pipan för många, en klättermus och en musjägare är ofta ingen bra kombination.

Det är trots allt rätt bra att kunna tala och förstå varandra i ett förhållande.

Jag förstår fortfarande efter fem år i Thailand inte språket och det beror naturligtvis på min egen lathet samt bristande språkbegåvning.

Det är ju oftast så på fester att thaitjejer sitter för sig själva och farangerna för sig. Inget konstigt med det utan det är nog minst lika mycket tjejerna som vill ha det på det viset eftersom dom då får prata på sitt hemlands tungomål och om deras intressen. Vi svenskar har ju för vana att helt övergå till svenska efter att ha fått i oss några järn och fullständigt glömma bort att det finns andra vid bordet som inte förstår nåt av det som sägs.

Men hur som helst så är jag övertygad att om min hustru och jag hade medverkat på den festen du beskriver och det skitsnack du berättar om stämmer så hade hon tagit mig under armen och med bestämd stämma sagt "åka hem". Ingen av oss är det minsta intresserade av att umgås med falska människor, nix pix.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, har inga problem med åldersskillnad, kärlek kan finnas i alla typer av konstelationer.

Dock en jädrans skillnad på att bo i Thailand eller i Sverige, i Sverige får tjejerna ett enormt mycket större utbud av faranger och gubben som tog henne dit är då inte lika självklar längre. Unga snygga och välbeställda män finns där, och de gillar också snygga Thailändskor.

I Thailand är de flesta glada för att de hittat en farang då konkurensen är den omvända.

Till jive, nej du var inte på denna fest.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag har inget statistik eller ens belägg för detta men jag tycker att Thaitjejer som går ifrån sin gubbe relativt ofta blir ihop med en invandrare i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, har inga problem med åldersskillnad, kärlek kan finnas i alla typer av konstelationer.

Dock en jädrans skillnad på att bo i Thailand eller i Sverige, i Sverige får tjejerna ett enormt mycket större utbud av faranger och gubben som tog henne dit är då inte lika självklar längre. Unga snygga och välbeställda män finns där, och de gillar också snygga Thailändskor.

I Thailand är de flesta glada för att de hittat en farang då konkurensen är den omvända.

Till jive, nej du var inte på denna fest.

Visst är det skillnad för ett svensk/thai par att bo i Sverige istället för Thailand. Självklart spelar det som Vaxet tar upp stor roll och i kombination med med kyla, mörker, sega svenskar, skumma thaitjejer i Sverige, att inte leva på mannens semesterbudget, alla vardagsbestyr som matlagning, tvätt osv. så går förrhållanden lätt i kras.

Ett förrhållande med en thaitjej som kommer tilll Sverige måste vårdas ömt. Männen försöker "take care of" tjejerna på svenskt vis och tjejerna vill bli "take care of" på thaivis. De förrhållanden som klarar sig bäst är förstås de där mannen har en ansenlig lön eller gott om pengar i madrassen.

Vaxet tar också upp att thaitejer helt lugnt på fester kan sitta och snacka skit om farangen och sitt förrhållande helt öppet till andra thaidamer. Har stött på detta själv flera gånger och finner det högst provocerande, dock olika i olika grupper att thaitjejer i Sverige.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget statistik eller ens belägg för detta men jag tycker att Thaitjejer som går ifrån sin gubbe relativt ofta blir ihop med en invandrare i Sverige.

Det kan jag nog ställa upp på. Känner till ett gäng sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget statistik eller ens belägg för detta men jag tycker att Thaitjejer som går ifrån sin gubbe relativt ofta blir ihop med en invandrare i Sverige.

Känner bara till någon enstaka men det kan ju vara en tillfällighet förstås. Däremot har jag sett en hel del invandrare flockas kring de thaitjejer som gillar att hänga på krogar och disko i Gbg. Kanske det uppstår kärlek där?

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet ringde upp mej efter att ha läst min kommentar till Vaxets inlägg och vi har haft ett längre samtal - både jag och Vaxet, men även våra respektive fruar.

Jag gjorde några grova fel när jag skrev mitt inlägg:

Jag borde ha förvissat mej om att vi talade om samma fest, vilket har framkommit att vi inte gjorde.

Vaxet har tagit sitt inlägg från en helt annan fest än den som jag tyckte mej ha anledning att tro vara festen där vi var tillsammans.

Jag ber Vaxet om ursäkt för detta!

Jag drog in Vaxets fru i mitt inlägg (ej medlem på MPR), med "anklagelse" om att ha försökt påverka min fru att flytta till Sverige för ett liv där.

Efter våra fruars telefonsamtal och efter att jag har konfronterat min fru på Vaxets naturliga reaktion, så har jag fått klart att samtal typ "fråga om att flytta till Sverige" har ägt rum, men utan fru Vax´s avsikt att påverka min fru utan mer av "small talk"karaktär.

Jag ber Vaxet och fru Vax om ursäkt för detta.

Den här incidenten på MPR får mej att rannsaka mej själv och att i framtiden försöka hålla in hästarna och inte reagera spontant på känslor utan att ha ordentligt på fötterna.

"Sov på saken och försök att ha stenkoll" är nog en bra devis (även om jag just nu bryter mot detta).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det skillnad för ett svensk/thai par att bo i Sverige istället för Thailand. Självklart spelar det som Vaxet tar upp stor roll och i kombination med med kyla, mörker, sega svenskar, skumma thaitjejer i Sverige, att inte leva på mannens semesterbudget, alla vardagsbestyr som matlagning, tvätt osv. så går förrhållanden lätt i kras.

Ett förrhållande med en thaitjej som kommer tilll Sverige måste vårdas ömt. Männen försöker "take care of" tjejerna på svenskt vis och tjejerna vill bli "take care of" på thaivis. De förrhållanden som klarar sig bäst är förstås de där mannen har en ansenlig lön eller gott om pengar i madrassen.

Vaxet tar också upp att thaitejer helt lugnt på fester kan sitta och snacka skit om farangen och sitt förrhållande helt öppet till andra thaidamer. Har stött på detta själv flera gånger och finner det högst provocerande, dock olika i olika grupper att thaitjejer i Sverige.

Neil

Visst är det svårare för två så olika kulturer, ofta med ett språk som gör att de inte förstår varandra riktigt bra. Det ställer stora krav på båda parter, och när de vistas i Sverige får nog mannen ta på sig den stora delen av att förhållandet vårdas ömt. Hur stor andel av förhållandena som spricker pga detta är väl svårt att säga! Men nog tror jag att det är en stor del.

Ofta har de båda inte kännt varandra så länge innan de ska flytta till ett så gott som okänt land. Att det är minusgrader och mörkt långa tider kan de ofta inte föreställa sig. Att älska i nöd och lust är en sak! Att älska i minusgrader och mörker är något högst annorlunda för våra familjekära thaitjejer!

Finns det pengar kan man förenkla mycket! Det är väl inte så konstigt. Hellre rik och frisk än fattig och sjuk, gäller inte bara thailändare, utan är allmängiltigt över hela globen. När buffeln blir sjuk bryr sig kanske inte den rike, utan bistår rätt och slätt med vaccin.

Att du har förstått att det finns olika typer av thaitjejer är glädjande. Alla är inte golddiggers, men visst finns det sådana. Vi kan nog också vara överens om att de som snackar skit om andra, inte står så högt i kurs. De brukar inte bli långvariga i min bekantskapskrets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner bara till någon enstaka men det kan ju vara en tillfällighet förstås. Däremot har jag sett en hel del invandrare flockas kring de thaitjejer som gillar att hänga på krogar och disko i Gbg. Kanske det uppstår kärlek där?

Neil

Jag känner väl inte så många sådana tjejer heller. De som jag vet om har det mycket trassligt och är nog i de flesta fall i stort behov av hjälp. Ofta har de förlorat både ansiktet och kontakten med hemlandet, men skulle helt klart må bäst av att återvända.

Tror nog inte det uppstår så mycket kärlek på krogarna, mellan dessa parter! Är nog mest sex. Men det kanske leder vidare till någon slags samhörighet?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mött dom flesta historier under mina år med Thai. Och det kan vara mycket lätt att döma tjejerna som omoraliska när dom försöker klättra på samhällets skala om än inte med okonventionella metoder.

Det man pratar lite om är många av dessa tjejer hur dom blivit så kalla i sinnet. Har exempel på en kille från norrbotten som var nere och raggade upp en brud i en Beerbar. Han hängde med henne en 2 veckor och övertygade henne om att tatuera in I love Jukka på armen. Han åkte hem utan att ge henne en spänn och lovade att komma snart och ta henne till Sverige. Han sket i bruden totalt och hon satt där utan pengar och dessutom med en tatuering med killens namn på armen.

En annan gång när killen var nere tog han med sig en tjej från ett ställe som kallades skynket i Pattaya till Sverige och gifter sig med bruden. Efter några veckor fick killen ett raseriutbrott piskade på bruden och rev sönder hennes pass.

Hur tror man att dessa tjejer kände förtroende för faranger ö.h.t efter detta. Det finns fullt av svin som beter sig som i förlägningen ställer till det för vanliga hyggliga killar som får betala priset för vad någon annan ställt til med.

En annan sak som gör att förhållandet får en törn är ju många killar som vägrar förstå vikten av familjen. Visst familjen behöver pengar. Men det ska inte förväxlas med goldiggers. Men många snåljåpar vill både äta kakan och ha den kvar.

Det ska inte förväxlas med att ösa pengar över familjen. Men om killen deklarerar att man har 0 intresse av att åka med till familjen i Isaan och hellre sitter och svinar i någon bar i Pattaya. Är ju ingenting som ökar förutsättningarna för att lyckas.

Och förstår inte det viktiga att man inte bara tar ansvar för en tjej när man är tillsammans med en Thaitjej, utan en familj som faktiskt om man är lyhörd kan ge tillbaka en hel del.

Men det viktiga är ju att man är lyhörd för tjejens behov. Och om tjejen ställer krav som bilar guld och hus alldeles efter att man träffat så är väl det varningsklockor redan i början av förhållandet.Tyvärr är det många faranger som inte är intresserade av att läsa dessa varningssignaler och går in och kör för fullt med en partner som man inte passar ihop med egentligen. Och blir väldigt besvikna när det går åt helvete.

Och klarar man inte att läsa dessa varningsklockor tidigt i förhållandet så anser jag att det är lite somnana

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har mött dom flesta historier under mina år med Thai. Och det kan vara mycket lätt att döma tjejerna som omoraliska när dom försöker klättra på samhällets skala om än inte med okonventionella metoder.

Det man pratar lite om är många av dessa tjejer hur dom blivit så kalla i sinnet. Har exempel på en kille från norrbotten som var nere och raggade upp en brud i en Beerbar. Han hängde med henne en 2 veckor och övertygade henne om att tatuera in I love Jukka på armen. Han åkte hem utan att ge henne en spänn och lovade att komma snart och ta henne till Sverige. Han sket i bruden totalt och hon satt där utan pengar och dessutom med en tatuering med killens namn på armen.

En annan gång när killen var nere tog han med sig en tjej från ett ställe som kallades skynket i Pattaya till Sverige och gifter sig med bruden. Efter några veckor fick killen ett raseriutbrott piskade på bruden och rev sönder hennes pass.

Hur tror man att dessa tjejer kände förtroende för faranger ö.h.t efter detta. Det finns fullt av svin som beter sig som i förlägningen ställer till det för vanliga hyggliga killar som får betala priset för vad någon annan ställt til med.

En annan sak som gör att förhållandet får en törn är ju många killar som vägrar förstå vikten av familjen. Visst familjen behöver pengar. Men det ska inte förväxlas med goldiggers. Men många snåljåpar vill både äta kakan och ha den kvar.

Det ska inte förväxlas med att ösa pengar över familjen. Men om killen deklarerar att man har 0 intresse av att åka med till familjen i Isaan och hellre sitter och svinar i någon bar i Pattaya. Är ju ingenting som ökar förutsättningarna för att lyckas.

Och förstår inte det viktiga att man inte bara tar ansvar för en tjej när man är tillsammans med en Thaitjej, utan en familj som faktiskt om man är lyhörd kan ge tillbaka en hel del.

Men det viktiga är ju att man är lyhörd för tjejens behov. Och om tjejen ställer krav som bilar guld och hus alldeles efter att man träffat så är väl det varningsklockor redan i början av förhållandet.Tyvärr är det många faranger som inte är intresserade av att läsa dessa varningssignaler och går in och kör för fullt med en partner som man inte passar ihop med egentligen. Och blir väldigt besvikna när det går åt helvete.

Och klarar man inte att läsa dessa varningsklockor tidigt i förhållandet så anser jag att det är lite somnana

Mvh Janne

Hej

Håller med dig om det mesta i detta inlägg och då speciellt familjens betydelse och att tjejens föräldrar oftast behöver lite pengar, detta är nog den överlägset största anledningen till konflikter i ett Swe-Thai förhållande, många verkar ha oerhört svårt att förstå att det inte finns något socialt skyddsnät i Thailand och att det är barnens uppgift att ta hand om föräldrarna om inte förr så på ålderns höst.

Vi har ju besök just nu av frugans syster med familj ifrån Danmark och nu har hon skickat 5000 baht i månaden i ett år och det är vår tur att ta över ett år, och eftersom frugan studerar och har tagit tjänstledigt ifrån jobbet har hon nästan ingen inkomst alls, så vid frukost bordet frågade systern mig om vi kunde ta över som planerat (frugan sov fortfarande), jag svarade att naturligtvis gör vi det och att jag betalar detta året.

Systern blev glad och förklarade genast för morbrodern att jag var enkel att ha att göra med, jag förstår precis hur det fungerar i Thailand och vill tillhöra familjen och tycker att det är självklart att barnen hjälper sina föräldrar i Thailand, hon sa att hennes egen man säger att det inte är hans familj och att han inte betalar ett öre, vilket gör henne ledsen, jag och denne dansk är extremt olika, han har med sig 25 kg dansk mat till Thailand, han går inte ut på dagen för att det är för varmt, äter inte någon Thaimat, har AC i huset, kan i princip inte ett ord Thai eller Lao, han trivs inte i byn utan föredrar att bo på en lyxig resort på någon turistort, så det är inte undra på att släkten förundrat jämför oss båda.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

All heder till dig Isaan lover, precis så som du är borde vi alla vara i vår relation till vår fru/fästemö.

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...