Jump to content
IGNORERAD

6 månaders "Pappaledigt" slut...


Tommy

Recommended Posts

Sitter och snyltar på KLM loungens Wifi på Suvannapoom...

På väg ut på nya äventyr efter 6 månader i hemmet, lite ofrivillg Pappaledighet...

Har sökt jobb de senaste 3-4 månaderna och inte hittat/fått det där "perfekta jobbet", förrän i förrgår :glasses:

Kort varsel, men fullständigt perfekt och lite väl överbetalt (kanske återkommer med rapport), borta 3 månader hemma 3, passar fint!

Det kan löna sig att tacka nej, eller inte ens söka det man inte önskar!

Finns ett par på forumet som visste att jag sökte jobb, och nu har jag det jag ville ha, ett  superjobb!

Vi Höres!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis ka!

Det är en stor lycka att få det jobb man tycker om och känner att det är ett "superjobb".

Själv stortrivs jag med mina jobb också fast de inte är "superjobb" - kan ju inte supa just nu.  :he::he::he:

Väntar med spänning på dina rapporter!

Vänliga hälsningar

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Sitter och snyltar på KLM loungens Wifi på Suvannapoom...

På väg ut på nya äventyr efter 6 månader i hemmet, lite ofrivillg Pappaledighet...

Har sökt jobb de senaste 3-4 månaderna och inte hittat/fått det där "perfekta jobbet", förrän i förrgår :glasses:

Kort varsel, men fullständigt perfekt och lite väl överbetalt (kanske återkommer med rapport), borta 3 månader hemma 3, passar fint!

Det kan löna sig att tacka nej, eller inte ens söka det man inte önskar!

Finns ett par på forumet som visste att jag sökte jobb, och nu har jag det jag ville ha, ett  superjobb!

Vi Höres!

MVH Tommy

3 borta och 3 hemma...

Låter tungt, hade sjælv drømjobb på gång då var det 4 veckor borta/hemma och jag var skeptisk till dom fyra veckorna men offrar man inte något så får man ingenting heller.

Nu har jag inget drømjobb før tillfællet men jag satsar på min 4/4 rotation till maj -09 :wai:

Det ær ju aldrig roligt att vara borta från familjen, men i vissa fall "måste" man offra sig før pengarna. Girig ær man kanske, men det håller med totalt 6 månaders jobb så ær huset betalt i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på jobbet Tommy! :party::party:

Innebär det också att MPR-ledigheten är slut också? Om inte helt slut kommer vi förmodligen att se mindre av dig här!!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis på jobbet Tommy! :party::party:

Innebär det också att MPR-ledigheten är slut också? Om inte helt slut kommer vi förmodligen att se mindre av dig här!!

Hälsning

Svarten

Ingen risk, vi har satellitinternet, funkar även om jobbet rör en hel del på sig.

Fast nu sitter jag i en lägenhet i Istanbul och vilar ut, har varit igång sedan igår morse (Thaitid) med förberedelser som packning, bankärenden, träffade den jag löser av på Don muang, pussat tanten och ungarna adjö, flugit t Turkiet (Turkish Airlines är förresten helt OK), gått runt och tittat på det nya jobbet och blivit presenterad för en massa folk (minns 4 namn...).

Ett lustigt sammanträffande; Grabben som jag löser av var på väg hem till Khon kaen, från Turkiet, på väg till sin Thailändska fru och två små Lookrung, i samma åldrar som våra barn (världen är liten, eller Thailands utbud av vackra fruar är stort!).

Han är engelsman och i ungefär samma ålder som jag är, och han är lika stilig som mej oxå!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Ett lustigt sammanträffande; Grabben som jag löser av var på väg hem till Khon kaen, från Turkiet, på väg till sin Thailändska fru och två små Lookrung, i samma åldrar som våra barn (världen är liten, eller Thailands utbud av vackra fruar är stort!).

Han är engelsman och i ungefär samma ålder som jag är, och han är lika stilig som mej oxå!

MVH Tommy

Det ær inte så att ni har samma familj då :gasp::glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det, frugan var med på Don muang och det skulle hon kanske inte vågat om hon hade 2 gubar?

Dessutom var hans äldsta en tös, medans vår äldsta e en grabb...

Blivande par? :surprised:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...