Jump to content
IGNORERAD

Det fungerar faktiskt.....


Stefan

Recommended Posts

Sitter nu och planerar nästa resa till Thailand, men denna resa blir lite annorlunda mot mina tidigare äventyr. Vi, jag, min sambo (Thai) och mina två söner som är 16 och 18 år ska för första gången resa tillsammans till Thailand. Mina grabbar har aldrig varit i Thailand, men vi har rest mycket ihop, vi älskar natur, fiske och strapatser.

Jag måste nu berätta att jag under ganska många år haft ensam vårdnad om tre tonåringar, en tjej och två grabbar, fantastiska kids!

Men så som av en händelse träffade jag HENNE! Men det är en annan, och mer fascinerande historia än denna. Så, efter många resor mellan Sverige och Thailand flyttade denna stackars frysande, underbara kvinnan hem till oss. Många sa till mig att detta kommer aldrig att fungera, stackars barn!(inte hon, mina kids)  Så fel de hade! Efter besöksvisat och det tårdrypande avskedet på Arlanda för något år sedan, reste min dotter till Isan och träffade sin ”nya” familj, innan jag var där! Hon stannade där i fyra veckor! Mina söner och tjejen pluggar ihop, hon hjälper dem med matte, de hjälper henne med Svenska. Visst, två långhåriga hårdrockare, 1.8 m långa blonda farang kids i hop med en blyg 1.5 m Thaitjej! Klart att det blir lite problem ibland. Men trots allt fungerar vi fantastiskt bra som en familj.

Det är inte lätt att ha ett förhållande med en tjej, eller kille,  från en annan kultur och världsdel, någon sa till mig på TT att ”den gråa vardagen” kommer i kapp dig, det har den gjort! Och den är bättre än jag trodde, mycket bättre!

Vad ville jag då med detta inlägg? Jo, jag skulle fråga om några bra tips om., skit samma det är en annan historia.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sitter nu och planerar nästa resa till Thailand, men denna resa blir lite annorlunda mot mina tidigare äventyr. Vi, jag, min sambo (Thai) och mina två söner som är 16 och 18 år ska för första gången resa tillsammans till Thailand. Mina grabbar har aldrig varit i Thailand, men vi har rest mycket ihop, vi älskar natur, fiske och strapatser.

Jag måste nu berätta att jag under ganska många år haft ensam vårdnad om tre tonåringar, en tjej och två grabbar, fantastiska kids!

Men så som av en händelse träffade jag HENNE! Men det är en annan, och mer fascinerande historia än denna. Så, efter många resor mellan Sverige och Thailand flyttade denna stackars frysande, underbara kvinnan hem till oss. Många sa till mig att detta kommer aldrig att fungera, stackars barn!(inte hon, mina kids)  Så fel de hade! Efter besöksvisat och det tårdrypande avskedet på Arlanda för något år sedan, reste min dotter till Isan och träffade sin ”nya” familj, innan jag var där! Hon stannade där i fyra veckor! Mina söner och tjejen pluggar ihop, hon hjälper dem med matte, de hjälper henne med Svenska. Visst, två långhåriga hårdrockare, 1.8 m långa blonda farang kids i hop med en blyg 1.5 m Thaitjej! Klart att det blir lite problem ibland. Men trots allt fungerar vi fantastiskt bra som en familj.

Det är inte lätt att ha ett förhållande med en tjej, eller kille,  från en annan kultur och världsdel, någon sa till mig på TT att ”den gråa vardagen” kommer i kapp dig, det har den gjort! Och den är bättre än jag trodde, mycket bättre!

Vad ville jag då med detta inlägg? Jo, jag skulle fråga om några bra tips om., skit samma det är en annan historia.

//S

Tack för det! Kul att höra andras historier!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo lyckade storys är alltid kul att höra.  :great:

Fast när lyckan står en bi så känns det kanske inte alltid så aktuellt att skriva "sin story", värre är det nog när det bittert misslyckas och man vill framhäva för hela världen hur hopplöst ett förhållande med en thaitjej är. I dom bittra fallen ökar nog lusten att skriva av sig det man går och ältar, vilket på forum och diverse internetsajter kan ge en något missvisande bild av hur ett thai/svenskt förhållande funkar normalt sett.

Själv tror jag dom flesta killar med thaitjej inte upplever några större problem utan det mesta knallar på som i vilket förhållande som helst.

Hur som helst, fortsatt lycka till med familjelivet, kul att du delar med dig. :)

Ps  Vad tyckte dottern om sina 4 veckor på thailands landsbygd då? Trivdes eller vantrivdes hon?  (frågar med tanke på tidigare diskussioner om Isaanlivet)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Jo lyckade storys är alltid kul att höra.  :great:

Fast när lyckan står en bi så känns det kanske inte alltid så aktuellt att skriva "sin story", värre är det nog när det bittert misslyckas och man vill framhäva för hela världen hur hopplöst ett förhållande med en thaitjej är. I dom bittra fallen ökar nog lusten att skriva av sig det man går och ältar, vilket på forum och diverse internetsajter kan ge en något missvisande bild av hur ett thai/svenskt förhållande funkar normalt sett.

Själv tror jag dom flesta killar med thaitjej inte upplever några större problem utan det mesta knallar på som i vilket förhållande som helst.

Hur som helst, fortsatt lycka till med familjelivet, kul att du delar med dig. :)

Ps  Vad tyckte dottern om sina 4 veckor på thailands landsbygd då? Trivdes eller vantrivdes hon?  (frågar med tanke på tidigare diskussioner om Isaanlivet)

Håller med dig Kim.

Størsta delen av mina inlægg som ær skrivna kommer nær jag ær sur, sne, trøtt på jobbet, trøtt på frugans logik :glasses: , eller bara vill vara fittan mot strømmen.

Men tror att avsaknaden av positiva inlægg, inte bara från mig, beror lite på den svenska jantelagen och framførallt så ska man ju inte vara glad før egen, eller før den delen andras framgångar.

Men det ær kul att læsa positiva berættelser, så in med fler sådana :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt att läsa att barnen tog det med ro..

Sen, som du skrev Kim, leva med en tjej/kille från en annan kultur är ingen skildnad mot att ha en Svensk sambo.

Man får ta dagen som den kommer..Ibland ösregn, men oftast så skiner solen..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hopp och fredagsskål!

Angående min dotters vistelse i Isan, Hon planerad att bara besöka tjejen och hennes familj några dagar men hon trivdes så bra att hon stannade i fyra veckor! Hon är nog lite lik sin pappa, inte bara stränder och party, det finns så mycket mer att uppleva. Hon var i "byn"  två månader före mig. När jag kom dit var det många som ville hälsa på den nya Farangen, det var ju "Maliims" pappa! Hon väckte ganska stor uppmärksamhet i byn, inte så vanligt med en söt, blond liten tjej från Sverige där.

Malin hjälpte till med barnpassning och matlagning (efter bästa förmåga) och försökte lära sig så mycket hon kunde om den nya kulturen. Allt var naturligtvis inte bara positivt, att vakna till en kakofoni av hundskall, tuppar och högljut Thaitjatter klockan 4.30 på morgonen var en plåga. Hon undrade även var alla män var, hon såg dem bara på kvällen, sittande och dricka "den där röda spriten".

På frågan om hon skulle vilja åka tillbaka svarar hon: Självklart, men kanske bara 2 veckor den gången..

Jag vill också säga, Rock on!

Pappa Stefan

10780510_29699009.jpg

10780495_29693753.jpg

10780510_29699009.jpg

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan, skål på dig!  :wai:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan.

Ha det bra.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...