Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med förklaring !!!


jokasto

Recommended Posts

Hej alla som varit med om allt detta förut och har koll på alla våra regler.

Behöver hjälp med att tolka Skatteverket.

Tjejens son kom till Sverige med oss den 16/9 vi åkte till Skatte verket 17/9 nu kommer problemet  :kort:

Fick med posten idag beslutet från skatteverket skall försöka återge det och hoppas att ni kan hjälpa oss att tolka det.

Den vårdnads dom från Thailand är inte giltig i Sverige eftersom Thailand inte anslutit sig till konventionen rörande vårdnad om barn.

"Vi papper där fadern avsäger sig allt rörande barnet"

Då xxx pappa inte samtyckt till anmälan den kan då inte prövas eftersom anmälan för barn under 18 skall göras av båda vårdnadshavarna.

Skatte verket avvisar därför anmälan.

Skatteverket avvisar mamma xx anmälan om flyttning för sonen xxx och beslutatar vidare att folkbokföra xxx utan anmälan på fastigheten xxxxx från och med den 23 /9

Då xxx sanolikt bor med sin mamma, anser skatteverket att xxx ska vara folkbokförd på mammas adress i Sverige.

Kan någon hjälpa oss tolka detta och vad innebär det för oss i fortsättningen ?

Kan medela att han fått dom 4 sista siffrorna iaf.. :wai:

Johan/Kesan

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Detta är vad jag förstår standard för barn som kommer hit. 

Detta kan innebära att fadern kan behöva skriva på vissa typer av dokument som ex att söka Svenskt pass om barnet blir Svensk medborgare.

Om man vill ha ensam vårdnad får man ta detta med Tingsrätten i Sverige.

Jag har dock haft min frus son här sedan han var 12 år. Och det har aldrig varit något problem. Och nu är han över 18 så nu är detta överspelat.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...