Jump to content
IGNORERAD

Amnar antligen kopa ny bil i Hua Hin, men vad skall man valja?


lmartens

Recommended Posts

Många skriver om att priserna på begagnade bilar är på tok för höga i Thailand jämfört med att köpa nytt. Voffö är det på detta viset ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    9

  • Baa

    8

  • lmartens

    6

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Kanske ! Den är ju "farangkörd" o ägd= Servad o underhållen, har hört rykten om att många thai drar sig för att serva bilen som man skall,( kostar för mycket ) samt allmänt misshandlar bilen på div. sätt och att tom thai är mer intresserade att köpa begagnat av farang.

//piipe

Håller med stjp om att Thailändare tar hand om sina bilar med , har en Thai vän som kör Mercedes dom servade den sist då gick det på 40000:- Bath :17:

Fick lite bilder på facebook idag bytt Merca igen sist gick den på 3,8 Milj bath nu +4 mille

:thumbsup:

Men som sakt äldre bilar kan det vara lite si och så med kärleken till fordon Bil/Mc same same

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Många skriver om att priserna på begagnade bilar är på tok för höga i Thailand jämfört med att köpa nytt. Voffö är det på detta viset ?

Fritz..

Antagligen skulle jag tro att det är efterfrågan på bilar i den prisklassen som Thailändarna får råd med.

Där av det höga begg priset, köpte själv en tränings bil till tjejen Honda civic-94 för 160000:- Bath skulle tro att i Sverige skulle samma bil kosta 60000:- Bath

Mvh.Plätt

:17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också funderingar att köpa bil framöver, alla här verkar att köpa Japanare. Är det ingen som köpt Chevrolet Colorado, har en kompis som köpte en sådan för 6-7 år sen och är kanonnöjd.

Detär även det en "japanare" så att säga.Den modell som dom har här finns inte i originallandet för Chevy.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detär även det en "japanare" så att säga.Den modell som dom har här finns inte i originallandet för Chevy.

Jag har för mig att kompisen sa att det är en Izuzu motor i bilen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att kompisen sa att det är en Izuzu motor i bilen.

Har för mig att jag har hört nåt sånt också, liksom att i de 5-6 år gamla satt Toyotas gamla motor, innan D4...förmodligen som i de flesta bilar, man lånar/köper det som passar, inte lägger ner miljardet på att utveckla det som redan finns, typ SAAB!

Annars gillar jag nya Coloradon, snygg som fasen.

Rolig händelse.

När man introducerade nya Coloradon här i Udon fick man teckna sig för att provköra...under tiden roade vi oss med att kolla färger o.s.v. varpå jag undslapp mig typ "ska jag ha en Colorado ska det vara den blyertsgrå metallickfärgen" vilket hustrun översatte till säljaren som genast fick en mycket bedrövad uppsyn..."Den har vi inte till provkörning så ni får vänta tills den kommer hit om 3-4 veckor"! Thailogik!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med stjp om att Thailändare tar hand om sina bilar med , har en Thai vän som kör Mercedes dom servade den sist då gick det på 40000:- Bath :17:

Fick lite bilder på facebook idag bytt Merca igen sist gick den på 3,8 Milj bath nu +4 mille

:thumbsup:

Men som sakt äldre bilar kan det vara lite si och så med kärleken till fordon Bil/Mc same same

Mvh.Plätt

Sorry ! Måste ha missuppfattat detta totalt, klart som fan att alla thai kör ny merca o servar för minst 10.000 varje gång...not !!!! :ironi:

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen skulle jag tro att det är efterfrågan på bilar i den prisklassen som Thailändarna får råd med.

Där av det höga begg priset, köpte själv en tränings bil till tjejen Honda civic-94 för 160000:- Bath skulle tro att i Sverige skulle samma bil kosta 60000:- Bath

Mvh.Plätt

:17:

Även nya beg bilar håller nästan samma priser som helt nytt, prisskillnaden är försumbar med tanke på den risk man tar med att köpa beg bil i Thailand.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry ! Måste ha missuppfattat detta totalt, klart som fan att alla thai kör ny merca o servar för minst 10.000 varje gång...not !!!! :ironi:

//piipe

Förlåt att jag gav mitt svar med en Bild/mening om min Thai vän som kör Merca ska aldrig inträffa mer.

:3:

Har Thai vänner som kör Toyota och Isuzi oxå dom tar hand om sina bilar oxå som "falanger" servar dom regelbundet, men jag är i Ayutthaya dom "kanske" tar hand om sina bilar mera än andra Thailändare i landet vad vet jag.

Som sakt det ska aldrig mera skrivas.

Som sakt bay bay loggar ut från M.P.R

:police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt att jag gav mitt svar med en Bild/mening om min Thai vän som kör Merca ska aldrig inträffa mer.

:3:

Har Thai vänner som kör Toyota och Isuzi oxå dom tar hand om sina bilar oxå som "falanger" servar dom regelbundet, men jag är i Ayutthaya dom "kanske" tar hand om sina bilar mera än andra Thailändare i landet vad vet jag.

Som sakt det ska aldrig mera skrivas.

Som sakt bay bay loggar ut från M.P.R

:police:

Hemskt ledsen, inget illa ment, men du angav faktiskt ett extrem fall, en polare som kör en 4-milles merca, jag vill generalisera det hela över hela thaibefolkningen och med tanke på vad jag har hört från folk jag känner och vad jag ser ute på vägarna så vill jag nog påstå att folk tar hand om sina bilar på ett undermåligt sätt samt att många thai är allergiska mot "extra onödiga utgifter" även om det bara rör sig om 100thb.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med en thaiare härom dagen han hade inga bromsklossar kvar jävlar var det lät men skivan var blank he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också funderingar att köpa bil framöver, alla här verkar att köpa Japanare. Är det ingen som köpt Chevrolet Colorado, har en kompis som köpte en sådan för 6-7 år sen och är kanonnöjd.

Hej stefan5300 :)

Varför inte köpa orginalet istället som heter Isuzu D-Max? Fler serviceställen och ingen "badge engineering" i bästa GM stil :wink:

"You’re looking at the new 2012 Isuzu D-Max pickup for the Thai market — but, apart from the new nose, the truck is virtually identical to the all-new 2013 Chevrolet Colorado"

"The D-Max does differ a little its Colorado when it comes to powertrain. Isuzu shares one engine – a 2.5-liter turbo-diesel I-4 – with the Chevrolet, but offers it in two forms, one producing 116 hp and 206 lb-ft of torque, and another that yields 135 hp and 235 lb-ft.

Those seeking additional power can upgrade to Isuzu’s 3.0-liter turbo-diesel four-cylinder, which produces 177 hp and 280 lb-ft of torque. All engines are available with either a five-speed manual or a five-speed automatic (the Colorado, it should be noted, is offered with a six-speed automatic)."

Hoppas dom har gjort något år krocksäkerheten på denna nya modell, den gamla hade en stjärna och en överkryssad stjärna:

http://www.euroncap._rodeo/316.aspx

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry ! Måste ha missuppfattat detta totalt, klart som fan att alla thai kör ny merca o servar för minst 10.000 varje gång...not !!!! :ironi:

//piipe

Hej piipe :)

Tror inte någon Thai som köper en ny Mercedes-Benz, BMW elller te.x Volvo betalar en enda Baht för service... :wink:

För det är gratis dom första tre åren...

PS. Det är nog bara farang körda vagnar som betalar service, för dom vagnarna är ju så mycket mer värda :wink::ironi:

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sarne och Baa m fl,

Har var tydligen som vanligt nagon form av promotion pa gang av olika bilmarken. Pajero'n har fatt morkbla som en av de nya kulorerena, mycket mork ser nastan svart ut.Jag valde 2WD, och med allt bling (bullbar, kromat hit och dit, GPS), slutnota 1,173,000. Det var en lang historia med mycket forhandlande innan det skrevs nagra papper och handpenning overlats. Leverens datum (?) i basta fall slutet av April, realistiskt mitten pa Maj...

Ha en bra dag! :D

Lars

Hej Lars,

Jag undrar om du fick GPSen inmonterad eller lös att fästa på framrutan? Dem säger att man kan ha GPS i mitten på panelen men det kostar ca 20 000 bath extra.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej piipe :)

Tror inte någon Thai som köper en ny Mercedes-Benz, BMW elller te.x Volvo betalar en enda Baht för service... :wink:

För det är gratis dom första tre åren...

PS. Det är nog bara farang körda vagnar som betalar service, för dom vagnarna är ju så mycket mer värda :wink::ironi:

Ha en bra dag!

:wai:

Då får det bli en Vovlo nästa gång kanske, man kan ju inte vara sämre än genomsnittsthaien. :ironi:

Åja, plätts polare betalade minsann 40k för en service, det vill jag påstå inte är gratis.

Nej men allvarligt talat: hur kan nyare begagnade bilar hålla så höga priser på många mindre bilfirmor ? Har folk bara pengar eller är kreditvärdiga så väljer man väl nytt !!! Eller ?

Kanske man kan ta huset i pant eller nått sånt hos dom mindre seriösa, vem vet ?

//piipe

Ändrades av piipe
Link to comment
Dela på andra sajter

Då får det bli en Vovlo nästa gång kanske, man kan ju inte vara sämre än genomsnittsthaien. :ironi:

Åja, plätts polare betalade minsann 40k för en service, det vill jag påstå inte är gratis.

Nej men allvarligt talat: hur kan nyare begagnade bilar hålla så höga priser på många mindre bilfirmor ? Har folk bara pengar eller är kreditvärdiga så väljer man väl nytt !!! Eller ?

Kanske man kan ta huset i pant eller nått sånt hos dom mindre seriösa, vem vet ?

//piipe

Hej piipe :)

Du har till största delen redan ett av svaren i dina frågor ovan. Hos stora bilfirmor används seriösa finansbolag (tex Tisco) dessa gör alltid en kreditbedömmning av en eventuell köpare, och som regel är den minsta "down payment" 15% för Thai (25% för farang). Dock är det många Thailändare som inte får godkännt en kredit bedömmning, och är då utelämnade till mindre beg. bilsförsäljare. Dessa tar ut betydligt mer ränta, vilket är fullt naturligt då dom har större kreditförluster från folk som inte kan betala, och detta avspeglar sig även på beg. bil priserna.

Detta är dock inte hela sanningen, även bilfabrikanter är intresserade av att beg. bil priserna inte sjunker för mycket och försöker styra upp priserna (tex Toyota Sure), detta för att leasingbolagen skall kunna ge attraktiva månadskostnader på den totala leasingkostnaden, vilket innebär att fler företag leasar bilar = högre försäljning för tillverkarna.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

hur står sig en Isuzu MU7 i jämförelse med de bilarna som diskuteras här,avseende pris,köregenskaper,säkerhet,leveranstid bl.a

Drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

hur står sig en Isuzu MU7 i jämförelse med de bilarna som diskuteras här,avseende pris,köregenskaper,säkerhet,leveranstid bl.a

Drivern

Hej Drivern :)

Isuzu MU7 är i princip en Isuzu D-Max med med fem dörrar, så säkerhetsmässigt inget vidare. Resten av frågorna vet jag för lite för att ge dig ett svar på, så det får någon annan göra.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Halla Rebnel,

Du har helt ratt, 40,000 for att ha GPS'n monterad i "skarmen" fritt byte utan kostnmad for en i "ploppad" i fram rutan. I mitt fall lovade dom en Germin, vi far se vad det blev nar bilen ar levererad. Jag lovar att aterkomma med bilder pa fordonet nar jag har den i nypan.

Ha det!

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...