Jump to content
IGNORERAD

Nya ID-kort från 1 juni 2009


Herr Chang

Recommended Posts

"Ett särskilt identitetskort ska tas fram för personer som inte är svenska medborgare men som har rätt att vara bosatta i Sverige."

"Regeringen ger på torsdag Skatteverket i uppdrag att utarbeta det nya id-kortet och regeringen räknar med att kortet införs senast den 1 juni nästa år, erfar Rapport. Det ska bli möjligt att få id-kort utfärdade på ett 40-tal orter runt om i landet. Ett register för utfärdade id-kort ska inrättas. I beredningen av förslaget bedömdes att polisen inte bör utfärda de nya id-korten."

http://www.svt.se/sv...776&lpos=rubrik

Det var ju på tiden att det kommer en lösning på detta problem! Alla som är sambo med thaidam har den senaste tiden varit tvungna att gå till banken och fjäska för att få ID-kort. Bättre sent än aldrig!

Intressant att man ansåg att polisen ej bör utfärda de nya ID-korten...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra fråga ollas-viktor...

Blev också lite fundersam över:

"Ett särskilt identitetskort ska tas fram för personer som inte är svenska medborgare"

Vi får väl hoppas att man inte ser skillnad mot ett vanligt ID-kort.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Man måste vara kund i banken för att få ID kort utfärdat.

I de flesta banker som utfärdar ID kort skall man dessutom ha varit kund en viss tid först.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Hejsan

Man måste vara kund i banken för att få ID kort utfärdat.

I de flesta banker som utfärdar ID kort skall man dessutom ha varit kund en viss tid först.

MVH Nonki

Och utan ID kan du inte bli kund.

Jäkla moment 22 det där.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Räcker det med att mrFalang varit kund ett antal år, eller måste fru Falang varit kund en viss tid för att få ett leg av banken...

Rimligtvis tycker jag att det måste gälla den som skall söka ett leg..

Mvh T...vars fru han med att få ett leg utfärdat av kassaservice.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och utan ID kan du inte bli kund.

Jäkla moment 22 det där.

Du kan bli kund om någon annan intygar är du är du.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror bara att detta funkar på Swedbank, nordbanken säger tvärnej, även den juridiska avdelningen där sa nej, de flesta som har fått ID har troligen löst det genom Swedbank, lr kassaservice innan dom ändrade reglerna där.

Om människor som inte förstår varandra åtminstone förstår att de inte förstår varandra, då förstår de varandra bättre än när de -utan att förstå varann’- inte ens förstår att de inte förstår varandra…..

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara väldigt individuellt från kontor til kontor,vi knallade in på Nordea där vi bor och fyllde i ansökan om ID och bankkonto på en gång. nema problema.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ReplicaOfTheMirror

På Swedbank gick det bara bra för tjejen att bli kund och skaffa id-kort.

Och då var inte enns jag med utan jag skickade hon med min syster som själv inte är kund hos Swedbank.

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi var nyligen in på Swedbank och det var inga problem. Jag har i.o.f.s. varit kund där länge...

Hälsningar Fredrik o Kaij  :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...