Jump to content
IGNORERAD

MIGRATIONVERKET O AMBASSADEN STRÅLANDE


Vaxet

Recommended Posts

Fru Vax och jag har efter ett antal års pendlande tänkt oss att under de närmaste åren spendera lite mer tid i Sverige än tidigare och på detta sätt ge barnen både en Thailändsk och Svensk uppväxt.

Därför behövde Fru Vax UT.

Ringde till chefen för denna avdelning på ambassaden och fick lämna in papper, samt att båda blev intervjuvade i Bangkok den 2/9.

Den 15/9 var PUT klart, mycket imponerande av både ambassaden och Migrationverket. Tack för det, PUT på 13 dagar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till PUT fru Vax!

Det far imponerande snabbt, skall se om vi kan slå det nån gång.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet,

Det var snabbt! Mycket snabbt!

Fast det är klart, om ni är gifta och har barn är det väl inte så mycket att fundera på för myndigheterna.

Gratulerar till PUT!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis grattis!

Hoppas inte detta sabbar våra jägerkvällar i Pattis! :)

Du får dela med dig lite!

Nu ska i stället Magrood och jag få flera jägerkvällar med fam. Bilvxat i Uppsala  :party::party:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis tilll ett snabbt PUT:great:

Fast med er bakgrund, gifta och sammanlevande i flera år samt med gemensamma barn så är ju tillståndet en ren formalitet. Om barnen är svenska medborgare så kan dom inte förvägras sin mor att leva i samma land. Så vi får väl konstatera att 13 dgr är minimum för att läsa igenom, bokföra och stämpla godkänt på alla uppenbart obestridliga handlingar.  :yes:

Som sagt grattis åter igen till fru Vax, underlättar ju en hel del med ett PUT i passet. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort Grattis till er ka.

Vi hörs via mejl lite senare na ka.

Känner mig otroligt lat nu, vet inte varför.

Kramar

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...