Jump to content
IGNORERAD

Herr Changs subjektiva serier #5: 99 små bananpojkar


Herr Chang

Recommended Posts

Nu har jag varit lite kreativ igen...

Det är väl inte många som tvekar över vilken forummedlem jag behagar att strö lite satir över. Jag kommer givetvis att radera tråden om denna forummedlem finner det stötande.

Serien finns i svar #1

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte man ska skämta om/med bananer  :diablo:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Arne,

"Bäste Herr Elefjant, kräver att få bananfine för detta gyckel på min bekostnad!"

En för all del rimlig begäran, men vad får jag i retur i så fall?

Det var ju ganska påfrestande att ta dig hela vägen till Pattaya.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tur i oturen att man blev människa och inte banan... Kul som vanligt när Herr Chang knåpar i hop en berättelse!

Specielt kul tycker jag Herr Changs outfit var på de första bilderna. Var det Herr eller Fru Elefant som stod för klädvalet där om man

får fråga? Drar mig till minnes en kväll när en kompis till mig skulle klä sig för utgång. Lägger då märke till att han tveksamt

synar sig själv i spegeln och det var inte svårt att förstå varför(har för mig att han hade på sig ett par rutiga byxor, en randig skjorta

som och som kronan på verket en brun mocka-väst). Var dock för finkänslig för ett påpekande men att dömma ut av frågan som följde

insåg  han nog att det hade blivit lite fel. -Hur fan har jag klätt mig!?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart!

:yipi::yipi:

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Hmm Herr Changens intresse för bananer väckte viss nyfikenhet att borra djupare i ämnet. Tanken att vilja åka till Pattaya, med en hel "bananklase" borde nog någon mera sakkunnig titta närmare på. hehe, men eftersom det är ganska tunga grejor så borde Herr Changens båda händer vara s.k. upptragna med att bära runt på fanskapet, och då skulle man... med lite eftertanke, tänka sig att hela bananäventyret var ett beställningsjobb från Fru Chang. Jag menar... snacka om att hålla händerna i styr (eller på bananen).   :rules:

Nåja om nu mina misstankar är fel så vill jag bestämt varna för äventyrliga bananlekar.

Lek med oskyddad banan kan resultera i vad som visas i bilden här nedan. ganska söt ändå.   :lol:

banbaby.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja... jag vet att kläderna inte var så fina... dög i hembyn i varje fall!

jfk, fru Chang gillar icke att vara med på bild, det vet du. Det var tyvärr nödvändigt för att jag skulle få fullt utlopp för min konstnärliga ådra ;-)

jing jing, din konspirationsteori verkar mer och mer vettig ju mer jag tänker på den... hade ju tänkt mig en massa roligt i Bangkok och Pattaya, men så var man tvungen att ta hand om dessa jämrans bananer!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Changs klädsel hör hemma i TRASAN och banarne. :D:D:D

Hur va det nu, charterturist eller?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang,

Underhållande serie som vanligt, mycket bra!

De moderiktiga shortsen var väl inblandade i något Sonkranfirande i en reseberättelse tidigare om jag inte minns fel?

De ordinarie shortsen sattes ur funktion pga väta eller något liknande.

Hur som helst, bra jobbat, ta dig en välförtjänt Chang!

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, färgblindhet är en åkomma som kan drabba di flesta då och då och inget man skall göra narr av.

[move]Dr Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bananen var illa ute en stund. Herr Cider hade förberett sig så noga med att ta över rollen som forumets Clown, vilket alla har upptäckt på klädvalet,  men tappade hakan då han fick höra att bananen och de likasinnade önskade följa med till Pajasland. Den golvade bananen kom emellertid upp innan gång-gongen slog och nu dansar 99an ivrigare än på länge. Herr Cider får nog se sig om efter ett annat jobb. Inte kan man väl ha en moderator som önskar vara clown.eller kan man? Kanske i detta forum?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SR400,

"Hur blir man så här inspirerad?"

Hehe, om sanningen ska fram så var det faktiskt så att jag drack några Beer Leo (Beer Chang fanns icke) vid Mekongfloden, såg bananer till försäljning och fick plötsligt denna lysande ide till en serie. Raskt fram med kameran och ta lämpliga foton. Fru Chang och släkt tycker jag är något rubbad som vill ta bilder där det ser ut som jag talar med bananer.

Så tillbaka till hembyn där det tas kompletterande bilder. Jo, jag får väl bekänna att bilderna ej presenterats i kronologisk ordning. Detta var alltså i april detta år, och först nu infanns sig den rätta inspirationen för att skapa detta verk.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ta detta på rätt sätt ;) ..jag tror fru chang fastnade "för din fantastiska humor".

Och det är nog bättre att stoppa banarnerna i munnen,  än någon annan stans  :kort::lol:

Mvh swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...