Jump to content
IGNORERAD

Problem med grannar/barn?


klingvalla

Recommended Posts

Hejsan. Jag är helt ny på detta forumet. Jimmy heter jag. Jag och min fru har köpt hennes mormors gamla fastighet med tillhörande mark " ca 3 Rai" och denna mark har varit typ lekplats för barnen i området i ett års tid. Jag började med att dra in vatten från brunnen och koppla ine, för att inse att det kom inget vatten. <limmet hade inte härdat så det var "svärd" bland barnen... suck.. Nästa runda var det att kasta jordklumpar på nymålad fasad.. , slita ut de blå pvc rören från huset.fast de är limmade. hur gör man med barn i Thailand? Jag vet vad jag skulle vilja. men det är inte samma sak... ;-) Föräldrar, mor...far...föräldrar tycks inte lyssna... Har någon ett humant råd mot barnen så de förstår????

Tack för hjälpen!!! //Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Samla barnen, låt dom få en del prylar och få dom att fatta att det är deras, resten är ditt, och se till att dom fattar att det verkligen är ni som äger deras "lekplats", inte lätt att fatta utan utbildning, och det får dom som bekant inte ute på vischan!

Statura exempel, var generös mot de som fattar så följer de andra med och hjälper inte det så får det bli bannor och hot!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

När vi har haft grannarnas barn som gjort jävel-styr. Så har det till dags dato räckt att skälla ut dom på hederlig Svenska...skälla så det

fladdar i deras öronsnibbar. Gå riktigt nära,kolla dom i ögonen och skäll. Dom fattar vad jag menar. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar och jag kan lova att jag har regerat så "öronen fladdrat" hos barnen, men mitt stora problem är ju att föräldrarna inte finns där utan att det ligger hos mor eller farföräldrer som är för gamla för att agera. Mina vredesmod funkade inte. Mutor med glass... samma sak. Svärmor håll på med sitt... och det funkade några dagar... Vi hittade till och med på att det bodde en familj "King Kobra" på tomten och att en huggit mig.. "( Jag fick ett par passande bett på ena underarmen av mygg som blev inflammerade". inget funkade,. jag hoppas att muren vi beställt gör skillnad.

Vi är tyvärr hemma i Sverige igen och kan inte påverka någonting längre...

Hälsningar Jimmy

Ändrades av klingvalla
Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell hade en del tips i sin hundtråd, de kanske funkar för dig?

Lite pepparsprej och elpistol shocker kanske kan vara till hjälp?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell hade en del tips i sin hundtråd, de kanske funkar för dig?

Lite pepparsprej och elpistol shocker kanske kan vara till hjälp?

Alltså vad jag skulle vilja göra har så gott som samtliga redan visat, men har detta funkat besked???

Jag är ganska ensam "falang" i denna lilla by och vill inte stöta mig utan enbart ha respekten för det som är vårt..

Link to comment
Dela på andra sajter

snål-kärring

Hejsan. Jag är helt ny på detta forumet. Jimmy heter jag. Jag och min fru har köpt hennes mormors gamla fastighet med tillhörande mark " ca 3 Rai" och denna mark har varit typ lekplats för barnen i området i ett års tid. Jag började med att dra in vatten från brunnen och koppla ine, för att inse att det kom inget vatten. <limmet hade inte härdat så det var "svärd" bland barnen... suck.. Nästa runda var det att kasta jordklumpar på nymålad fasad.. , slita ut de blå pvc rören från huset.fast de är limmade. hur gör man med barn i Thailand? Jag vet vad jag skulle vilja. men det är inte samma sak... ;-) Föräldrar, mor...far...föräldrar tycks inte lyssna... Har någon ett humant råd mot barnen så de förstår? ???

Tack för hjälpen!!! //Jimmy

Varför kasta du jordklumpar på fasaden? Det kan ju knappast ge mer vatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kasta du jordklumpar på fasaden? Det kan ju knappast ge mer vatten?

Märka ord is tha shit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det lättaste är nog att hägna in området och samtidigt kanske göra som mussemannen föreslog ordna ett möte med bychefen och ta upp problemet tillsammans med grannarna, jag har svårt att tro att det inte skulle hjälpa.

Här brukar det räcka med att föräldrarna blir påtalade om vad barnen har gjort så får dom en omgång stryk av föräldrarna omgående, och det brukar ha effekt.

Vi har ju ingen mur runt vår tomt, utan bara stolpar och kostängsel, visst kommer det in både ungar, höns och hundar här men dom förstör inte så mycket, visst går det av lite grenar i något träd ibland och vi har fått lite handavtryck ifrån barn på fasaden o.s.v men ingen avsiktlig förstörelse, och nu när pojken är leksugen har vi ofta 5-10 barn som är här och leker med honom så lite extra slitage får vi nog räkna med nu, men han är ju ungefär lika ofta hemma hos dom och leker också så dom andra familjerna drabbas nog ungefär som oss.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

snål-kärring

Hej

Det lättaste är nog att hägna in området och samtidigt kanske göra som mussemannen föreslog ordna ett möte med bychefen och ta upp problemet tillsammans med grannarna, jag har svårt att tro att det inte skulle hjälpa.

Här brukar det räcka med att föräldrarna blir påtalade om vad barnen har gjort så får dom en omgång stryk av föräldrarna omgående, och det brukar ha effekt.

Vi har ju ingen mur runt vår tomt, utan bara stolpar och kostängsel, visst kommer det in både ungar, höns och hundar här men dom förstör inte så mycket, visst går det av lite grenar i något träd ibland och vi har fått lite handavtryck ifrån barn på fasaden o.s.v men ingen avsiktlig förstörelse, och nu när pojken är leksugen har vi ofta 5-10 barn som är här och leker med honom så lite extra slitage får vi nog räkna med nu, men han är ju ungefär lika ofta hemma hos dom och leker också så dom andra familjerna drabbas nog ungefär som oss.

Mvh Isan Lover

Vi som är uppfostrade i Sverige har ju en stor hämsko i just detta. Det är ju alltid lättare att driva igenom sin åsikt med en rejäl rallarsving... men hur gör man annars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi som är uppfostrade i Sverige har ju en stor hämsko i just detta. Det är ju alltid lättare att driva igenom sin åsikt med en rejäl rallarsving... men hur gör man annars?

Hej

Att vi i Sverige har avskaffat agan som det heter har du ju rätt i, men här är den i högsta grad en verklighet, och det verkar som sagt som om man inte agar andras barn utan överlåter detta till föräldrarna genom att påtala vad som har hänt, dessa brukar då genst ta tag i problemet genom att ge ungen ett kok stryk, och det gärna under överinseende av den drabbade, och sen är saken ur världen.

Har sett detta ske åtskilliga gånger vid olika hyss som när barn har lekt med tändstickor och orsakat eldsvådor, krashat moppar, stulit eller bärt sig illa åt på något sätt.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

vi har som vana att varje jul dela ut godispåsar till alla barn i byn ca 170 st, peppar peppar vi har aldrig haft några problem tvärtom så hjälper granbarnen till med att städa runt huset ibland naturligtvis får dom en godisklubba för besväret, jag hoppas i min blåögdhet att detta ska rendera i att när dom senare växerupp ska kommaihåg farangen som alltid var snäll mot dom när dom va små, även föräldrarna får en positiv inställning till farangen i byn, kanske ett tips????

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en känd historia om precis detta som min psykologilärare berättade för mig ang. hur man förstärker beteenden hos bl.a. barn.

En äldre herre hade precis flyttat in i en ny lägenhet intill en gård där ett gäng barn lekte varje dag. Efter hand som de högljudda lekarna började störa farbrorn, började han smida en diabolisk plan.

En dag gick han ut till barnen när de lekte som bäst och sade:

- Jag tycker det är så otroligt skoj att se och höra er när ni leker här varje dag, så därför tänker jag betala er 5 kronor varje dag som ni kommer hit.

Barnen tyckte såklart att detta var en helt fantastisk deal - Få betalt för att leka!?

Hursom...barnen kom under flera veckors tid till farbrorns gård, och varje gång fick de fem kronor var när de lekt klart.

Efter en tid började dock flera av barnen känna att det blev lite av ett krav att gå till gården varje dag då de ville ha pengarna men inte alltid hade möjlighet att gå.

Det var då farbrorn tog nästa steg i planen.

En dag gick han ut och sade:

- Jag har fått det lite kärvare vad gäller pengar den senaste tiden, så därför måste jag tyvärr sänka "lek-lönen" till tre kronor.

Barnen som redan hade börjat känna att lekandet hade blivit mer som ett jobb, tittade på varandra och sa:

- Leka för tre kronor när vi har fått fem!? Näfan, då får du nog leta efter några andra barn!

Historian är såklart mest på skoj, men helt genial utifrån vår psykologi och hur vi kan tröttna på ett beteende om det belönas på fel sätt.

Kanske en strategi värd att testa? Lycka till! =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

vi har som vana att varje jul dela ut godispåsar till alla barn i byn ca 170 st, peppar peppar vi har aldrig haft några problem tvärtom så hjälper granbarnen till med att städa runt huset ibland naturligtvis får dom en godisklubba för besväret, jag hoppas i min blåögdhet att detta ska rendera i att när dom senare växerupp ska kommaihåg farangen som alltid var snäll mot dom när dom va små, även föräldrarna får en positiv inställning till farangen i byn, kanske ett tips? ???

Instämmer helt med dig

När jag kom till tjejen så kom det en massa ungar å då blev det klubbutdelning till barnen å det var uppskattat

En morgon när jag tog moppen å bara körde mot skolan så var det en liten flicka som hade tappat kedjan på den skralltiga cykeln så givetvis stannade jag å hjälpte till

så hon kom i tid till skolan

Jag brukar hjälpa till när jag ser att någon behöver hjälp

Å det ger ju avkastning så klart

MVH Den hjälpsamme farangen

Link to comment
Dela på andra sajter

har en kompis som haft en liten bilverkstad i ett bostadsområde, (i sverige) han bjöd grannungarna på glass och lagade punka på deras cycklar bättre bevakning av bilverkstan kunde han inte ha, alltid när det kom någon och han inte råkade vara på plats så kom det alltid nån unge och frågade, vad va gör du här? skrev uppbilnr osv, tråkigt om det inte går att få årdning på "ligisterna" men slå dom gör nog bara saken värre, använd list istället,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

har en kompis som haft en liten bilverkstad i ett bostadsområde, (i sverige) han bjöd grannungarna på glass och lagade punka på deras cycklar bättre bevakning av bilverkstan kunde han inte ha, alltid när det kom någon och han inte råkade vara på plats så kom det alltid nån unge och frågade, vad va gör du här? skrev uppbilnr osv, tråkigt om det inte går att få årdning på "ligisterna" men slå dom gör nog bara saken värre, använd list istället,,,

Ja det hjälper kanske bara på hundar, gärna i kombination med pepparspray och några elschocker..

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en känd historia om precis detta som min psykologilärare berättade för mig ang. hur man förstärker beteenden hos bl.a. barn.

En äldre herre hade precis flyttat in i en ny lägenhet intill en gård där ett gäng barn lekte varje dag. Efter hand som de högljudda lekarna började störa farbrorn, började han smida en diabolisk plan.

En dag gick han ut till barnen när de lekte som bäst och sade:

- Jag tycker det är så otroligt skoj att se och höra er när ni leker här varje dag, så därför tänker jag betala er 5 kronor varje dag som ni kommer hit.

Barnen tyckte såklart att detta var en helt fantastisk deal - Få betalt för att leka!?

Hursom...barnen kom under flera veckors tid till farbrorns gård, och varje gång fick de fem kronor var när de lekt klart.

Efter en tid började dock flera av barnen känna att det blev lite av ett krav att gå till gården varje dag då de ville ha pengarna men inte alltid hade möjlighet att gå.

Det var då farbrorn tog nästa steg i planen.

En dag gick han ut och sade:

- Jag har fått det lite kärvare vad gäller pengar den senaste tiden, så därför måste jag tyvärr sänka "lek-lönen" till tre kronor.

Barnen som redan hade börjat känna att lekandet hade blivit mer som ett jobb, tittade på varandra och sa:

- Leka för tre kronor när vi har fått fem!? Näfan, då får du nog leta efter några andra barn!

Historian är såklart mest på skoj, men helt genial utifrån vår psykologi och hur vi kan tröttna på ett beteende om det belönas på fel sätt.

Kanske en strategi värd att testa? Lycka till! =O)

Jag tror att steg 1 hade räckt. När barnen berättar för sina föräldrar om en gammal gubbe som betalar för att få se dem leka, hade de nog inte fått gå tillbaks dit.

Ändrades av Acid_Crow
Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen blir det bättre då du fått upp muren och har en låst grind.

Men problemet är ju att du inte har någon som bevakar din fastighet då du är i Sverige...

Dessa ungar du pratar om, leker ju inte ,utan är ligister som vill vandalisera .Förstör dina installationer och smutsar ner din nymålade vägg .Barn som leker gör inte på det sättet...

Fattar det som att föräldrarna arbetar medans mor och far föräldrar är barnvakt.

Anlita någon granne som vakt.

Betala 500 b / månad för att titta till huset då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...