Jump to content
IGNORERAD

Hua Hin - aldrig mer


soiwalker

Recommended Posts

En grej som jag kommer särskilt bra ihåg från Hua Hin är alla förbaskade strandförsäljarna!! :13:

Det var värre än Pattaya. Och vattnet och stranden var ingenting att hurra för heller precis, dit åker jag inte mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    10

  • soiwalker

    9

  • svampen

    9

  • Bibben

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dinop

Och då tycker du att stranden i Pattaya är bra????

Måste vara ett skämt

Är inte fler försäljare i Hua Hin än Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det blir inget roligare än man själv gör sig :17:

Jodå Burra, jag har provat det också... och visst lindrar det en smula med ölberusning på kvällskvisten.

Tycker dock att ordspråket kvalar in i samma kategori som " det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Beskrivningen du gör av svenskar i Hua Hin är ju ungefär den samma som en del här gör om ryssar i Pattaya. Och eftersom då alla ryssar överlag är så som beskrivs så måste ju då alla svenskar också vara så som du beskriver dom i Hua Hin :rolleyes:

Så tänk på det nästa gång ni som gnäller på ryssar, svensken är kanske inte heller guds gåva till thaibefolkningen :giggle:

Tjena Knasen,

jag har bott i Pattaya varje helg i snart 3 år nu och har i stort sett inga negativa synpunkter på ryssarna där. Visst är dom lite oborstade när dom klämmer sig förbi i köerna eller springer halvnakna på Mike Shopping mall men i övrigt håller dom sig till sig själva.

Min poäng är väl snarare att i Pattaya får du fortfarande ett vänligt bemötande och god service trots att mängden turister är betydligt större än i Hua Hin. Varenda restaurang jag varit på hittills har haft hälften av personal mot vad jag är van vid från Bkk eller Pattis, priserna däremot är 30-50% högre. Obegripligt.

Svenskar är väl populära i Thailand mest för att dom är väluppfostrade och lättlurade?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua hin vill jag påstå är som Pattaya, blandining Thai/ Farang, men mer "välborstat", som överallt annars så måste man vistas här ett tag för att veta vart man skall gå osv., ni som klankar ner på Hua Hin har nog inte varit här någon längre tid och försökt utforska stället, trivs alldeles utmärkt här och jag kan lova, har varit både Pattaya, Jomtien, Phuket, Krabi, Koh Samui, Koh Chang, Isaan, Chiang Mai, Chiang Rai mm. en hel del och trivs där också, men som sagt, Hua Hin mer stil på stället, kanske beroende på att kungen har sin närvaro här mera !!!???

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua hin vill jag påstå är som Pattaya, blandining Thai/ Farang, men mer "välborstat", som överallt annars så måste man vistas här ett tag för att veta vart man skall gå osv., ni som klankar ner på Hua Hin har nog inte varit här någon längre tid och försökt utforska stället, trivs alldeles utmärkt här och jag kan lova, har varit både Pattaya, Jomtien, Phuket, Krabi, Koh Samui, Koh Chang, Isaan, Chiang Mai, Chiang Rai mm. en hel del och trivs där också, men som sagt, Hua Hin mer stil på stället, kanske beroende på att kungen har sin närvaro här mera !!! ???

//piipe

Längre tid? Några veckor då o då i 17 års tid, då ser man förändringarna, men du har rätt, staden i sig är inte lika sleten, om det nu har med sommarkåken att göra eller ej vetfan, tror att det skandinaviska inslaget satt sin prägel

Listan kan säkert göras lång, men beachen? Inget vidare. Prisläget? Högt! Genuinitet? Inte mycket! Utforska vadå, överprisad elefantsafari där turiststackarna pådyvlas små skulpturer av "elefanttänder"? Knappast! Buddatempel? Same same!

Tycker att alla ska ha rätt till en egen åsikt så att kalla kritiska inslag gnäll bara för att man själv är "expert" på HuaHin är inte speciellt smickrande, i synnerhet när man börjar med att uttala sig om likheten med Pattaya!

Nu har jag i o för sig inte satt min fot där på 4-5 år, men kan knappast tänka mig att det blivit mer genuint Thai!

Nybörjaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Längre tid? Några veckor då o då i 17 års tid, då ser man förändringarna, men du har rätt, staden i sig är inte lika sleten, om det nu har med sommarkåken att göra eller ej vetfan, tror att det skandinaviska inslaget satt sin prägel

Listan kan säkert göras lång, men beachen? Inget vidare. Prisläget? Högt! Genuinitet? Inte mycket! Utforska vadå, överprisad elefantsafari där turiststackarna pådyvlas små skulpturer av "elefanttänder"? Knappast! Buddatempel? Same same!

Tycker att alla ska ha rätt till en egen åsikt så att kalla kritiska inslag gnäll bara för att man själv är "expert" på HuaHin är inte speciellt smickrande, i synnerhet när man börjar med att uttala sig om likheten med Pattaya!

Nu har jag i o för sig inte satt min fot där på 4-5 år, men kan knappast tänka mig att det blivit mer genuint Thai!

Nybörjaren Baa

Vad är genuint thai idag ? Ärligt ?

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Hua Hin.

Kanske mycket för att första resan till Thailand var dit, jag träffade frun där och att hennes bror bor där så vi har många vänner där.

Men vilken tur att alla har olika smak annars vore nog ett ställe skapligt överbefolkat. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vad är genuint thai idag ? Ärligt ?

//piipe"

Pattaya, är iaf genuint billigt. :)

Hua hin är också "genuint billigt" om man vet vart att gå, golfen iofs. är något dyrare i hua hin kontra Pattaya.

Kao pad på thairestaurang= 30thb i hua hin., dyrt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vad är genuint thai idag ? Ärligt ?

//piipe"

Pattaya, är iaf genuint billigt. :)

Hua hin är också "genuint billigt" om man vet vart att gå, golfen iofs. är något dyrare i hua hin kontra Pattaya.

Kao pad på thairestaurang= 30thb i hua hin., dyrt ?

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hua hin är också "genuint billigt" om man vet vart att gå, golfen iofs. är något dyrare i hua hin kontra Pattaya.

Kao pad på thairestaurang= 30thb i hua hin., dyrt ?

Det som är fördelen med Pattaya. Man behöver inte veta var man ska gå.. för det är billigt överallt. Och då snackar vi allt från mat till boende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tyckte inte Hua Hin på något sätt var någon Thailändsk favorit. Har svårt att tro att jag kommer bo där fler gånger. Har väl egentligen inga skräckhistorier att berätta, det föll mig bara inte i smaken. Däremot uppskattar jag fina stränder och klart vatten, och det var svårt att finna där.

Det fanns dock ett intressant naturområde en bit ifrån vi besökte (kan det ha varit Khao Sam Roi Yot?) Där var väldigt fint och helt klart resan dit.

Men, det beror ju helt på - som med allt annat - vad man är ute efter och vilka förväntningar man har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är fördelen med Pattaya. Man behöver inte veta var man ska gå.. för det är billigt överallt. Och då snackar vi allt från mat till boende.

Skulle knappast tro att så är fallet, du får vad du betalar för, även i Pattaya.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är genuint thai idag ? Ärligt ?

//piipe

Jag skrev "inte blivit mer genuint med åren"!

När jag första gg besökte HuaHin gick man utefter kanalen från fiskebryggan och blev uttittad mer eller mindre, vi gick på Soifitel och pianobaren som då var det mest västerländska i staden, nattmarknaden var en "genuin" Thaimarknad, låt vara att det kommit en o annan tennisskjortkopia i de shoppar som låg nere vid genomfartsvägen, efter 3-4 dagar var man igenkännd i stan, det fanns en pirrestaurang, en liten "nattavdelning" mitt emot där Hilton ligger idag, eljest "genuina" Thaihus e.t.c.

All utveckling är inte av ondo, men mig passar det inte längre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dinop

Och då tycker du att stranden i Pattaya är bra? ???

Måste vara ett skämt

Är inte fler försäljare i Hua Hin än Pattaya

Vi kan ta vatten kvalitén i Hua Hin! :suicide:

Den är sämst i Thailand! :great:

Hästpiss över hela stranden snuskigt värre! :grrrrrr::kort::kort:

Vatten värdena i Pattaya är rena lyxen mot Hua Hin! :wai:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ta vatten kvalitén i Hua Hin! :suicide:

Den är sämst i Thailand! :great:

Hästpiss över hela stranden snuskigt värre! :grrrrrr::kort::kort:

Vatten värdena i Pattaya är rena lyxen mot Hua Hin! :wai:

Hälsar pigge01

Jo det där me hästar på stranden i hua hin är ett "aber",borde förbjudas defintivt, men det ger ju kosing från farangen så. som tur e är dom inte överallt.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hästar på stranden var ju toppen för 6 åriga dottern! 2 åriga sonen lekte friskt i den mindre rena sanden, tog nog ett och annat smakprov också, hehe.. Stoluthyrningen var en underlig historia, fri hyra av 5 stolar, dock obligatoriskt att beställa minst 4 rätter mat. Prisexempel: Somtam 250 baht, svettigt värre. Efter mat och

dricka ( 3 stora Singha samt 5 cola ) slutade notan på 1650 baht. Visst, jag borde kollat innan vi slog oss ner men har hyrt stolar i varje del av Thailand och trodde nog mig ha koll

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hästar på stranden var ju toppen för 6 åriga dottern! 2 åriga sonen lekte friskt i den mindre rena sanden, tog nog ett och annat smakprov också, hehe.. Stoluthyrningen var en underlig historia, fri hyra av 5 stolar, dock obligatoriskt att beställa minst 4 rätter mat. Prisexempel: Somtam 250 baht, svettigt värre. Efter mat och

dricka ( 3 stora Singha samt 5 cola ) slutade notan på 1650 baht. Visst, jag borde kollat innan vi slog oss ner men har hyrt stolar i varje del av Thailand och trodde nog mig ha koll

Ja Hua Hin är nog det enda ställe i Thailand där stolsuthyrarna försökt domdera hur mycket mat vi ska beställa.

Att det sen är snäckor överallt kan kanske tyckas mysigt. Men om man skär sig på dom vilket inte är helt ovanligt så är det mindre mysigt. Var för ett gäng år sedan på en svenskresturang där.

När jag ska dricka en läsk till maten så dyker det upp en glasbit i glaset. Man byter naturligtvis ut dricka och glas PÅ MIN BEKOSTNAD.

Så där är jag nog benägen att hålla med Soiwalker. Inte Hua Hin igen!

Däremot finns det andra ställen runtomkring som kan anses vara smultronställen.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Hua Hin är nog det enda ställe i Thailand där stolsuthyrarna försökt domdera hur mycket mat vi ska beställa.

Att det sen är snäckor överallt kan kanske tyckas mysigt. Men om man skär sig på dom vilket inte är helt ovanligt så är det mindre mysigt. Var för ett gäng år sedan på en svenskresturang där.

När jag ska dricka en läsk till maten så dyker det upp en glasbit i glaset. Man byter naturligtvis ut dricka och glas PÅ MIN BEKOSTNAD.

Så där är jag nog benägen att hålla med Soiwalker. Inte Hua Hin igen!

Däremot finns det andra ställen runtomkring som kan anses vara smultronställen.

Mvh Janne

Jag har aldrig varit med om att det är något krav att man måste beställa mat när man hyr solstolar i Hua Hin (och jag har hyrt på ett flertal ställen efter stranden) utan det kostar 100 Baht per stol per dag. Vad gäller snäckor så är det bara en liten strandremsa på ett par hundra meter mellan hotell Hilton och Sofitel där det förekommer men stranden är ju 6 kilometer lång så orkar man bara gå några hundra meter söderut så slipper man sådana problem. Men det är väl som det sas i en annan tråd, man ser vad man vill se eller letar man efter problem så hittar man problem.

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle knappast tro att så är fallet, du får vad du betalar för, även i Pattaya.

//piipe

Nu har jag aldrig varit i HH men låter inte som nåt höjdarställe direkt.

Nu sade W att du behöver inte leta efter billiga ställen i Pattis så förstår inte din kommentar?

Låter som om det mesta är dyrare (jämfört på Pattis) i HH, liksom det är i Phukkan, alltså får man mindre på dessa ställen.

Kan du utveckla hur du tänkte?

Som jag ser det så får man mer i Pattis än i HH för samma peng, eller är du av annan åsikt?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit med om att det är något krav att man måste beställa mat när man hyr solstolar i Hua Hin (och jag har hyrt på ett flertal ställen efter stranden) utan det kostar 100 Baht per stol per dag. Vad gäller snäckor så är det bara en liten strandremsa på ett par hundra meter mellan hotell Hilton och Sofitel där det förekommer men stranden är ju 6 kilometer lång så orkar man bara gå några hundra meter söderut så slipper man sådana problem. Men det är väl som det sas i en annan tråd, man ser vad man vill se eller letar man efter problem så hittar man problem.

// mrco

Det finns uppenbatligen ställen du inte hyrt stolar på då? Å andra sidan hände detta på den kanske mest centrala delen av Hu Hin beach, rakt nedanför Sofitel, hårt trafikerat av turister. Samma stol kostar 20 baht 3 km söderut.

Vadå ser vad man vill osv? Jag ser vad jag ser, upplever vad jag upplever, inget mer, inget mindre. Varför måste man ta udden av all kritik med klämkäcka ordspråk som ' inget ont som inte har något gott med sig' eller ' efter regn kommet solsken'?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om hästj-vlarna på stranden i centrala HuaHin, men längre söderut är både stränder och vatten helt OK. På lördag bär det av till HH och jag tror jag överlever ! Frugan har en förmåga att få kontakt med lokalbefolkning, vilket gör att vi blir hembjudna och uppleva lite äkta genuin thai. Allt blir vad man gör det till ! MvH Harvester

Link to comment
Dela på andra sajter

Klaga då och ge dig iväg därifrån eller är du fängslad där :crazy:

Vill man göra sig lite rolig över detta så kan det ju lätt översättas till ditt deltagande på MPR :17:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...