Jump to content
IGNORERAD

Såg ni GER-TUR i Thailand?


Guest jfk_68

Recommended Posts

Guest jfk_68

En liten stilla undran för folk som är i Thailand - såg ni tv-sändningen från Tyskland-Turkiet i fotbolls-EM nyss.

I Sverige hade vi flera avbrott i TV4-sändningen (bland annat vid 2-1- och 2-2-målen)... undrar nu om detta också hände i Thailand?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att jag har semester, i Sverige av alla ställen på jorden man kan åka till.  :thumbsup:

Men jag har haft SMS kontakt med kompisar i Bangkok och de har inte nämnt något om tillfälliga avbrott? Fast det är ju sent som fan och avbrott i TV sändningarna är väl inte direkt ovanliga i LOS?

Sen misstänker jag att det även konsumerats en del öl bland mina thavänner vilket kanske gör att det blir naturliga minnesluckor i matchen, att den startade 01.30 lokal tid gör ju inte heller att man kan följa den på krogen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

De sade ju på TV att ett strömavbrott i Basel gjorde att ingen i hela världen kunde se på matchen via TV. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som bryr sig om fotbollen där i EM längre, egentligen? Viva la Lagerbäck :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

De sade ju på TV att ett strömavbrott i Basel gjorde att ingen i hela världen kunde se på matchen via TV. :)

"De" i det här fallet är TV4.

"De" ljög... därför undrar jag över Thailand också...

Men många hade avbrott, ja. Dock inte Tyskland, Holland och Schweiz bland andra.

Tack för svaren!  :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vem som ljög vet man ju inte... kanske Basel ljög för TV4?

Mycket irriterande avbrott var det dock. Speciellt slutminuterna med tanke på Turkiets tidigare mirakulösa upphämtningar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Men vem som ljög vet man ju inte... kanske Basel ljög för TV4?

Mycket irriterande avbrott var det dock. Speciellt slutminuterna med tanke på Turkiets tidigare mirakulösa upphämtningar.

Herr Chang har talat.

Sant. En lögn är ingen lögn förrän sanningen är bevisad, eller vad det nu heter.

Förresten: De som hade Al-Jazeera kunde också se matchen.

/jfk - som inte hade arabkanalen... men dock tysk tv.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

All internationell sändning gick via telecentret i Wien och detta center var nere.

Dock dom länder som hade EGNA sändarbussar på plats i Basel länkar direkt från dessa bussar till sitt eget land. Och detta gälde bl.a värdländerna (Österrike , Schweiz) och ett antal länder till.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...