Jump to content
IGNORERAD

Politiska problemen lösta i Thailand


stjp8729

Recommended Posts

Atom:

Intressant och genomtänkt! Får jag fråga vad ditt yrke är?  :morgon:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    6

  • MaiChai

    6

  • swedenfarang

    3

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tack swedenfarang. Jag brukar saga att jag aker Asien runt och dricker ol och sjunger karaoke. Egentligen haller jag pa med industiell

miljoforsaljning med huvudinriktning pa Kina men oldrickandet och karaokesjungningen ar onekligen en viktig del  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var alltså Songsawat vald till president av parlamentet.

Thaisåpan fortsätter.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

banarne, det kan vara en vasentlig skillnad pa att vara dum och att vara lattlurad. Om man ar dum sa spelar det ingen roll

hur mycket utbildning och information man har tillganglig, man klarar anda inte av att dra egna slutsatser och blir da lattlurad.

Har man daremot aldrig haft tillgang till riktig utbildning och information sa behover man dock inte vara dum for att vara lattlurad.

Det vore kul om du som tydligen gjort det till ditt trademark att ha "Arne Hegerfors-roliga" asikter om asikter aven nagon gang

kunde bjuda pa dina asikter om sjalva sakfragan. Det kraver forvisso oftast att du skriver mer an en rad men du kan ju alltid prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

banarne, det kan vara en vasentlig skillnad pa att vara dum och att vara lattlurad. Om man ar dum sa spelar det ingen roll

hur mycket utbildning och information man har tillganglig, man klarar anda inte av att dra egna slutsatser och blir da lattlurad.

Har man daremot aldrig haft tillgang till riktig utbildning och information sa behover man dock inte vara dum for att vara lattlurad.

Det vore kul om du som tydligen gjort det till ditt trademark att ha "Arne Hegerfors-roliga" asikter om asikter aven nagon gang

kunde bjuda pa dina asikter om sjalva sakfragan. Det kraver forvisso oftast att du skriver mer an en rad men du kan ju alltid prova.

Mission impossible! :lol:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Damen sager till mig at, Thailand LOVE Thaksin.  :crazy:

I know nothing.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha Bäste Herr Elektron, nu förstår jag varför jag är så dum ... är nämligen både välinformerad och högutbildad.

[move]Hägerforskaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mycket skeptisk till en demokratisk framtid i Thailand.

Och det har inte med risböndernas "dumhet" att göra - det fenomenet finns ju i Sverige också...

Norr om Dalälven röstas det rött mycket på grund av tradition ("pappa har sagt att sossarna är bra") och rädsla ("hu, 08-högern stjäl vår skog och malm")... kunskapsinflödet verkar vara marginellt.

Trots det går det åt pipan för glesbygden - och folket i våra nordliga län förbryllas över det och väntar på fler bidrag och utlokaliseringar...

Men vi ska väl inte idi*tförklara alla norrlänningar och isanier (gillar Arnes uttryck där) för det, eller?  :whistle:

/jfk - norrlänning i grunden

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...