Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

Guest Fredman

Ibland dyker det upp en låt/artist som man tyckte var sådär förr men som nu är bara så fantastiskt bra. Tom Petty i allmänhet och American girl i synnerhet är det för mig just nu.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

När jag gjorde militärtjänstgöringen sent 80-tal, kanske på gränsen till 90-tal (MPJ) - så hade jag en kille på luckan som under ett års tid körde Jesus Christ Superstar på bandspelaren sin, om och om igen.

Jag tyckte han var så "boring". Gammal musik - musical.... Suck......

Men tänk. Idag, några år senare, sitter jag här och lyssnar på denna genialiska musical, Jesus Christ Superstar.

Tack, Johan från Saltis, om du läser detta.

Manöver!

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

STING

 

Gordon Matthew Thomas Sumner CBE, known as Sting, is an English musician, singer, songwriter, and actor. He was the principal songwriter, lead singer, and bassist for new wave rock band the Police from 1977 to 1984, and launched a solo career in 1985.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fan av genren men jag blir lika hänförd varje gång jag ser Nils "Dominator" Fjellström spelar trummor. Han är minst sagt imponerande! 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppningsspåret på All things must pass som fyllde 50 bast igår...

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hyfsat ny och kul video från ett av landets bästa rockband🙂

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Bob Hund men dem var bättre förr. Här en favorit...

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-01 at 18:21, skrev edvardpop:

 

Vissa säger "Kids in America". Andra "Cambodia". Själv föredrar jag "Child come away".

 

 

 

 

Mindes detta inlägg när jag stötte på ytterligare en låt med Kim Wilde som hördes en del på radion

back in the days. Undrar om inte "View from a bridge" är bäst ändå. I alla fall idag. Inte lyssnat så

mycket på henne men hon hade ju några hits på 80-talet. Detta är perfekt pop och fan va snygg

hon var på den tiden🙂

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ha, då var det väl dags att köra igång med jullåtarna igen då😉

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...