Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    472

15 minuter sedan, skrev Tallviking:

Clion: Kommer du till Stockholm 17:e Oktober ?

 

https://www.livenation.se/artist/shania-twain-tickets

 

Tror inte det Tallen det är mycket just nu med och få hit Darlingen från Ghana Nu är ju resan till Abuja i Nigeria  betald ( för intervju ) Sen om hon får ok så måste hon dit igen och få stämpel i passet Sen pengar till flygbiljett till Svedala sen kommer hon väll hit mitt i vintern och då måste ja ju fixa varma kläder

Ja har ju den härliga damen på Tuben

https://youtu.be/cgFLdewM1ys DS se hela SC hoven hon är grym

https://youtu.be/cgFLdewM1ys

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
8 minuter sedan, skrev clion:

Tror inte det Tallen det är mycket just nu med och få hit Darlingen från Ghana Nu är ju resan till Abuja i Nigeria  betald ( för intervju ) Sen om hon får ok så måste hon dit igen och få stämpel i passet Sen pengar till flygbiljett till Svedala sen kommer hon väll hit mitt i vintern och då måste ja ju fixa varma kläder

Ja har ju den härliga damen på Tuben

https://youtu.be/cgFLdewM1ys DS se hela SC hoven hon är grym

https://youtu.be/cgFLdewM1ys

Har ni fått intervjutid?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Har ni fått intervjutid?

Nej tyvärr Men ja träffade en invandrare i hissen förut  och han sa du måste ringa och tjata typ ja mår dåligt mm mm De kan ju det vi Svenskar litar på vad som står på typ Hur lång väntetid och accepterar det Han låg på dom hela tiden och fick hit sinn fru snabbt Nu fick jag ett telefon numer  Han sa ring det börja 07.58

och ligg på dem så ja ska testa det i några dagar

Har ju ringt tidigare och då är det hela tiden upptaget

Det är ju inte bara det problemet ja har fick ju problem med min e post adress för ex antal månader sen fixa en ny

och skickat e post till migr om att ja har en ny  epost adress Men eftersom de har så mycket och göra så litar jag inte på dem

Håller på att återställa den e post som står i handlingarna  .Jag löser nog det i morgon  

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
13 minuter sedan, skrev clion:

Nej tyvärr Men ja träffade en invandrare i hissen förut  och han sa du måste ringa och tjata typ ja mår dåligt mm mm De kan ju det vi Svenskar litar på vad som står på typ Hur lång väntetid och accepterar det Han låg på dom hela tiden och fick hit sinn fru snabbt Nu fick jag ett telefon numer  Han sa ring det börja 07.58

och ligg på dem så ja ska testa det i några dagar

Har ju ringt tidigare och då är det hela tiden upptaget

Det är ju inte bara det problemet ja har fick ju problem med min e post adress för ex antal månader sen fixa en ny

och skickat e post till migr om att ja har en ny  epost adress Men eftersom de har så mycket och göra så litar jag inte på dem

Håller på att återställa den e post som står i handlingarna  .Jag löser nog det i morgon  

Ok, tänkte bara på att du skrev

"är ju resan till Abuja i Nigeria  betald ( för intervju"

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ok, tänkte bara på att du skrev

"är ju resan till Abuja i Nigeria  betald ( för intervju"

 

Ja den är betald nästa resa blir ju dit igen ( om det går bra ) och får sitt inresevisum i passet  

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev clion:

Ja den är betald nästa resa blir ju dit igen ( om det går bra ) och får sitt inresevisum i passet  

1.jpg.259fce0de439dd181ff0903bddcbd8a2.jpg

I kyrkan Hon går dit varje Söndag och är med i Kyrkokören 20160521_162027.thumb.jpg.4b59ae9b86b319049d3fd58c0c59a39f.jpg

Abigail1.jpg

^013242AF1BEB583068FCD71D553F731791A4ECE4635C28602E^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

^098D20C3D042CB59FE9E88048AB79664625636011B383ED2B9^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

post-3713-0-43170700-1387967474_thumb.jpg

post-3713-0-63898400-1387766800_thumb.jpg

^B1964591F83E0110AABCD64FAACF668970AC400FC4FF3206C6^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

DSC07668.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-07-07 at 14:24, skrev clion:

Den här tillägnar ja Edvard så han får lära sig om musik

 

 

 

Lära mig om musik ut av dig? Herr clion måste behaga skämta... Nåja, det går väl ganska snabbt i så fall...

Noterade dock att du under de senaste dagarna lagt in några gamla kärringar i tråden utöver de sedvanliga gubbarna du har för vana att lägga in.

Därefter dök det visst upp en gambianska/gananska i tråden också men hon kanske är duktig på att spela bongotrummor, vad vet jag?

 

Här är en av mina absoluta favoriter med The Cure. I år fyller dem 40 bast så det är ju möjligt att dessa tongångar är allt för moderna för din smak. 

Om jag gör mig några illusioner att du känner till dem? Klart jag inte gör! 😎

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

En till med The Cure. 39 år sedan. En ung Robert Smith i rosa brallor och utan den där stora trassliga frillan man gärna förknippar han med. Klassiker!

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ha spelat den här 6-7 gånger på raken tidigare idag i bilen. Så! Jävla! Grym!

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna lilla blues låten kanske någon har hört förut? Ja den kommer från Åland från början!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever

Smoke on the Water with Queen, Pink Floyd, Rush, Black Sabbath, Deep Purple, etc

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev edvardpop:

Måste ha spelat den här 6-7 gånger på raken tidigare idag i bilen. Så! Jävla! Grym!

 

 

 

Vidrigt ingen musik bara skrän

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan den här duga för herrn  Ja gillar inte Gamnackar Nu har  ju Norrlands öl  skickat in en tub i reklamen på 4 an Träffar exakt  stackas jävlar de som måste glo i telefonen hela tiden Ja är ju med i Facet  och SD och jag börjar bli liknande men ja låter det pipa i en timma innan  ja glor

Nåväl ja trodde Edvard var runt 40  men han är nog närmare 20 för och gilla de skränet

Här kommer en skränare från mina favo  Ha det bra och en bra helg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev clion:

Kan den här duga för herrn  Ja gillar inte Gamnackar Nu har  ju Norrlands öl  skickat in en tub i reklamen på 4 an Träffar exakt  stackas jävlar de som måste glo i telefonen hela tiden Ja är ju med i Facet  och SD och jag börjar bli liknande men ja låter det pipa i en timma innan  ja glor

Nåväl ja trodde Edvard var runt 40  men han är nog närmare 20 för och gilla de skränet

Här kommer en skränare från mina favo  Ha det bra och en bra helg

 

 

Man tackar! Jaså helg redan? På en tisdag? Då har det hunnit intas ett icke föraktligt antal öl sedan när helgen väl är över gissar jag...

 

Är 51 faktiskt. Men man behöver väl inte ha blivit en försoffad stofil för det. När jag var 15 var några av mina största favoritartister

Acdc, Madness, Pink Floyd och Peter Gabriel. Jag gillar fortfarande att lyssna på dem men numera kan det gå ganska långt emellan varven.

Det finns ju så mycket annat att lyssna på bara man är lite nyfiken och tar sig tid. Hade gud funnits hade jag antagligen tackat hen

varje dag för att jag inte är lika trångsynt när det gäller musik som du verkar vara. En god musiksamling ska ju innehålla lite ut av varje

likt ett bibliotek. Eller som en godisaffär kanske. Går jag in i en sådan vill jag smaka på allt, inte bara äta lakrits. 

 

Det du lade in nu var ju trevligt fast aningen gubbigt och ospännande för min smak så här har du mer skrän. Säkert olyssningsbart för 

många men ungefär det vackraste skrän man kan lyssna på om du frågar mig. Skränet är inspelat 1991 och hör till en musikgenre

som kallas shogazing-pop. ("Typiska element i shoegazing är distorsion, långvariga riff och ett insvept wall of sound från elgitarrer.

Ofta spelas två distade kompgitarrer tillsammans för att ge soundet en formlös kvalitet. Även om sologitarristens riff ofta var närvarande

fyllde de sällan någon central del i låtarna. Sången, som närmast göms bakom lager av gitarrer, är mjuk, icke-aggressiv och melodidriven.

Varken sång eller text brukar dock betonas."), Wikipedia.

 

Genren växte sig stor i slutet på på 80-talet och andra band som gjorde sig kända under dess glansdagar förutom My Bloody Valentine

var bla Ride, Lush, Curve, Pale Saints och Slowdive. Enjoy!

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...