Jump to content
IGNORERAD

Bra badstrand i Pattaya finns?


postgubben

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    8

  • Mankan

    8

  • Benriach

    6

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För det första skriver jag inte att du skriver att hela golfen är skitig, utan det var en fråga!

sen säger du att du provat att bada 1 gång, nu säger du att du badat på 2 ggr på olika ställen

så min fråga är igen badade du mellan soi 7-9 i Pattis eller var du på hållet Jomtien? :crazy:

En dag tillbringa jag mitt liv vid stranden under mina 4 veckor om du vill ha exakt, förmiddagen i Jomtien ca KL:9,30-11:50 efterniddag i Pattis KL: ca 12,30- 16,00 pga. tjejen och barnen skulle shoppa på Mike.

Beklagar att jag inte minns hur många gånger jag var i vattnet under denna tidsperiod.

Om det var 10 ggr under dagen det skiter jag i, det kliade på min kropp.

Större delen av bad tiden gjorde jag i min väns pool vid huset på andra sidan Sukavidroad utan bekymmer.

Lägger nu ner detta ämne för min kropp gillar inte Pattis eller Jomtien vattnet

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan badade i Jomtien vid soi 2 med en vit t-shirt i mars i år. Efteråt var den inte vit längre. Snarare ljusbrun.

Känns inte så fräscht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en bestämd känsla att just du skulle hänga upp dig på min formulering (du gör ju inget annat nu för tiden).

Dessbättre förklarar du ännu en gång exakt hur jag själv har menat, tack för det!

När man använder ordet 'slarvigt uttryckt' måste man inte tyda det i meningen 'klandervärt slarv' utan snarare som en språkligt assimilering/blandning mot i detta fallet svenska språket. Det thailändska ordet 'klang' förses med den svensk ändelsen för bestämt form. Att det blir 'klangen' och inte 'klanget' beror nog på att det redan finns ett svensk ord som stavas så.

//Singha711

Det tror jag inte alls. Jag tror det har väldigt lite med stavning att göra.

Vi pratar ju om gatan eller vägen det heter ju exempelvis inte Storgatat utan Storgatan. Likaså säger man ju snarare Taien eller Suckan än Taiet eller Suckat

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte blev tvingad att vara där i 4 vecker,varför flyttade du inte nån annanstans???

om du inte gillade det.

Så det går alltså enl dig inte att gilla staden Pattaya om man nu skulle ha något emot stranden/vattnet på nämnda ställe? själv var det längesen jag badade i havet där, tycker att det finns mycket trevligare badställen inomhus i närheten...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det går alltså enl dig inte att gilla staden Pattaya om man nu skulle ha något emot stranden/vattnet på nämnda ställe? själv var det längesen jag badade i havet där, tycker att det finns mycket trevligare badställen inomhus i närheten...

Ja själv föredrar jag poolen de få gånger jag badar. På strandet blir man ju bara sandig.

Finns det ingen kaklad strandkant?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tänkte jag ju iofs på lite andra badställen... *soapy* fishbowl* *madrass*

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det går alltså enl dig inte att gilla staden Pattaya om man nu skulle ha något emot stranden/vattnet på nämnda ställe? själv var det längesen jag badade i havet där, tycker att det finns mycket trevligare badställen inomhus i närheten...

Jo,jag gillar Pattis,men han tycks inte gilla den.Eller rättare badvattnet,så då undrade jag varför han var kvar där.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Joe

Måste hålla med dig, va en vecka i Pattis och min dotter bada jag vet inte hur många gånger per dag.

Och inte fan fick hon böldpest.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag inte alls. Jag tror det har väldigt lite med stavning att göra.

Vi pratar ju om gatan eller vägen det heter ju exempelvis inte Storgatat utan Storgatan. Likaså säger man ju snarare Taien eller Suckan än Taiet eller Suckat

Jag sa det förut och säger det igen:

Du är väldigt slarvigt i din läsförståelse eller är du bara så ivrig att till varje pris måste säga emot mig. Då blir det tyvärr ofta så att du svarar på saker som absolut inte finns i texten.

I princip upprepar du delvis min egen argumentation fast du tror att du talar emot den.

Men uppriktigt sagt, vore det inte bättre att du delger oss din uppfattning om stranden vid 'klangen' istället för att ständigt försöka beslå skribenterna här MPR med påhittade felaktigheter för att sedan köra dina vendettor om saker som helt saknar betydelse i sammanhanget?

Jag i alla fall tycker att stranden vid 'klangen' är helt ok. Den är visserligen väldig smal och man få trängas lite ibland. Men å andra sidan är det just där saker och ting händer och det finns så många underliga typer där så att man aldrig kan få tråkigt.

En fördel tycker jag är att man utan större krusiduller kan ta en liten paus i närbeläget shoppingcenter eller restaurang om man känner för det. Men stranden går förstås inte att jämföra med stränderna på tex Koh Samet eller andra ställen. Det är en stadsstrand helt enkelt, med allt vad det innebär.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo,jag gillar Pattis,men han tycks inte gilla den.Eller rättare badvattnet,så då undrade jag varför han var kvar där.

Du förstod nog inte första gången, men jag försöker en gång till. Han kanske gillade Pattaya som stad/ställe men inte vattnet. Pomplems med det?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tänkte jag ju iofs på lite andra badställen... *soapy* fishbowl* *madrass*

Jaha du tänker på ett sånt där akvarium med fiskar i där man sitter på en madrasserad bänk och doppar ner fötterna. Ja tror dock inte att de har någon såpa i. Men man kanske kan ta med sig en egen dubbeldusch.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha du tänker på ett sånt där akvarium med fiskar i där man sitter på en madrasserad bänk och dobbar ner fötterna. Ja tror dock inte att de har någon såpa i. Men man kanske kan ta med sig en egen dubbeldusch.

Ja just det, så var det . Fina fiskar som var duktiga på bröstsim...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja själv föredrar jag poolen de få gånger jag badar. På strandet blir man ju bara sandig.

Finns det ingen kaklad strandkant?

Det är absolut det värsta med sandstränder...fyfan för sand mellan tårna.

Edit: snacka om hängpung man kan få efter att ha badat på de sandiga och grusiga stränderna..

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa det förut och säger det igen:

Du är väldigt slarvigt i din läsförståelse eller är du bara så ivrig att till varje pris måste säga emot mig. Då blir det tyvärr ofta så att du svarar på saker som absolut inte finns i texten.

I princip upprepar du delvis min egen argumentation fast du tror att du talar emot den.

blablablabla...

//Singha711

Nu uppfattar jag det som om det är just du Singha7/11 som upptäder som en j**la besserwisser.

Men det är ju bara min åsikt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa det förut och säger det igen:

Du är väldigt slarvigt i din läsförståelse eller är du bara så ivrig att till varje pris måste säga emot mig. Då blir det tyvärr ofta så att du svarar på saker som absolut inte finns i texten.

I princip upprepar du delvis min egen argumentation fast du tror att du talar emot den.

Men uppriktigt sagt, vore det inte bättre att du delger oss din uppfattning om stranden vid 'klangen' istället för att ständigt försöka beslå skribenterna här MPR med påhittade felaktigheter för att sedan köra dina vendettor om saker som helt saknar betydelse i sammanhanget?

Jag i alla fall tycker att stranden vid 'klangen' är helt ok. Den är visserligen väldig smal och man få trängas lite ibland. Men å andra sidan är det just där saker och ting händer och det finns så många underliga typer där så att man aldrig kan få tråkigt.

En fördel tycker jag är att man utan större krusiduller kan ta en liten paus i närbeläget shoppingcenter eller restaurang om man känner för det. Men stranden går förstås inte att jämföra med stränderna på tex Koh Samet eller andra ställen. Det är en stadsstrand helt enkelt, med allt vad det innebär.

//Singha711

Skönt att du inte menar klandervärt slarvig för då hade jag ju tagit det som kritik.

Nja nu är du nog ”ute och cykla” igen. Du sa att anledningen till att man använder aktuell ändelse i ”Klangen” var för att det fanns ett svenskt ord som stavas så. Jag sa att det inte var så. Ser inte riktigt hur du kan få det till att jag talar med dig i den saken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu uppfattar jag det som om det är just du Singha7/11 som upptäder som en j**la besserwisser.

Men det är ju bara min åsikt...

Benriach,

jag kan inte komma ihåg att du någon gång har framfört en seriös åsikt och sakligt argumenterat för den för att övertyga andra.

Din favorittaktik har tyvärr alltid varit att agera från bakhåll där du kanske själv upplever dig som vitsig, överlägsen och osårbar. Vi andra tycker dock bara rätt och slätt att du är feg och inte kapabel att hävda en egen ståndpunkt, precis som en simpel medlöpare gör som aldrig kan agera utan 'gruppens' stöd.

Att du mot denna bakgrund upplever andra som besserwisser känns ju inte speciellt utmanande då vi förmodligen aldrig kan få del av din oändliga visdom.

Jag påstår aldrig att jag har monopol på kunskap och lär mig varje dag nya saker genom andra människors erfarenheter, även här på MPR. Men en förutsättning är att dessa människor berättar om sina kunskaper och inte faller till föga för fega jantedvärgars krypskytte.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Du förstod nog inte första gången, men jag försöker en gång till. Han kanske gillade Pattaya som stad/ställe men inte vattnet. Pomplems med det?

Jag citerar vad plätt skrev "Hoppas det tar lång tid innan man måste bo där igen"

Problems med det?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära Singha 7/11: Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller rädd att du studerat mina inlägg så noga som du säger. Att du (eller "vi" som du säger, vilka det nu är, )har kollat igenom mina inlägg så noga får man väl nästan se som en komplimang.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du inte menar klandervärt slarvig för då hade jag ju tagit det som kritik.

Nja nu är du nog ”ute och cykla” igen. Du sa att anledningen till att man använder aktuell ändelse i ”Klangen” var för att det fanns ett svenskt ord som stavas så. Jag sa att det inte var så. Ser inte riktigt hur du kan få det till att jag talar med dig i den saken.

Kan inte annat än att be dig igen om att noggrant läsa vad jag har skrivit i saken.

Jag ber dig också att inte bortse från viktiga ord som ibland kan ses som fyllnadsord men kan ge utsagor en helt annan relevans.

När man t.ex. säger: 'jag tror nog att..' ger man utsagan en subjektiv vinkling. Man reserverar för alternativa uppfattningar som andra kan ha. Utan ordet 'nog' blir utsagan mera definitiv, fastän de flesta har nog svårt att acceptera att bli halshuggna ändå.

Även en annan sak ber jag dig att ta hänsyn till: inläggen som du brukar kritisera är som oftast inte riktade mot dig. Det gör det ännu vanskligare att tolka dem utanför sitt sammanhang. Du får acceptera att folk inte gärna vill lägga varje ord på guldvågen bara för att du lurar i vassen.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte annat än att be dig igen om att noggrant läsa vad jag har skrivit i saken.

Jag ber dig också att inte bortse från viktiga ord som ibland kan ses som fyllnadsord men kan ge utsagor en helt annan relevans.

När man t.ex. säger: 'jag tror nog att..' ger man utsagan en subjektiv vinkling. Man reserverar för alternativa uppfattningar som andra kan ha. Utan ordet 'nog' blir utsagan mera definitiv, fastän de flesta har nog svårt att acceptera att bli halshuggna ändå.

Även en annan sak ber jag dig att ta hänsyn till: inläggen som du brukar kritisera är som oftast inte riktade mot dig. Det gör det ännu vanskligare att tolka dem utanför sitt sammanhang. Du får acceptera att folk inte gärna vill lägga varje ord på guldvågen bara för att du lurar i vassen.

//Singha711

S711 du har bra inlägg och trådar ibland, men detta svammel du presterar i denna tråd gör mig inte annat än skitnödnig, pga ditt ordbajsande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

S711 du har bra inlägg och trådar ibland, men detta svammel du presterar i denna tråd gör mig inte annat än skitnödnig, pga ditt ordbajsande.

Ännu ett inlägg i det som Singha så klarsynt skriver att en del del lägger sig i det som andra skriver. samtidigt som jag inser att jag gör just det1 :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära Singha 7/11: Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller rädd att du studerat mina inlägg så noga som du säger. Att du (eller "vi" som du säger, vilka det nu är, )har kollat igenom mina inlägg så noga får man väl nästan se som en komplimang.

Var glad för det! :nyam:

Det är väl inget problem med att bilda sig en uppfattning om hundratals medlemmar bara genom 'bruset' på ett forum.

Vissa beteendemönster är lätta att identifiera. De bara finns som en konstant i varje forum och det gäller egentligen bara att hålla reda på vilka som befinner sig i denna 'låda'.

Men det ligger ju i din egen hand om du vill bryta dig ur ditt mönster. Farbror Singhas hjärna skulle behöva gå på högvarv för att få ordning på denna oreda i hans världsbild igen.

Då kan du känna dig smickrad...

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad för det! :nyam:

Det är väl inget problem med att bilda sig en uppfattning om hundratals medlemmar bara genom 'bruset' på ett forum.

Vissa beteendemönster är lätta att identifiera. De bara finns som en konstant i varje forum och det gäller egentligen bara att hålla reda på vilka som befinner sig i denna 'låda'.

Men det ligger ju i din egen hand om du vill bryta dig ur ditt mönster. Farbror Singhas hjärna skulle behöva gå på högvarv för att få ordning på denna oreda i hans världsbild igen.

Då kan du känna dig smickrad...

//Singha711

Vem är du som kan döma ?..väldigt lätt att tolka det som att du anser dig vara snäppet klokare än många andra!

Du framstår lite som en Preussisk bezzerwizzer i detta resonemang, med ditt viande osv.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

S711 du har bra inlägg och trådar ibland, men detta svammel du presterar i denna tråd gör mig inte annat än skitnödnig, pga ditt ordbajsande.

Det kan jag faktiskt förstå!

Vanliga människor nöjer sig med ett (uttömmande) svar även om man inte håller med.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...