Jump to content
IGNORERAD

Bra badstrand i Pattaya finns?


postgubben

Recommended Posts

Norra Pattaya är ju inte alls bra, ingen som badar där inte ens thaifolket, bara båtar och skitigt vatten. Jomtien??? Tänkte tillbringa härliga 4 veckor med bra beach i Pattaya i mars---men inte norra Pattaya. Ligga på hotellet i deras pool är inte så kul heller. Men hur ser det ut lite längre söderut på Pattaya? :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    8

  • Mankan

    8

  • Benriach

    6

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Färjan ut till Koh Lan är det som gäller, om du vill slippa grovt grus eller grumligt vatten, Koh Phai har ännu finare sand och vatten.

Omedelbart norr om Jomtien fanns tidigare ett halvhyfsat bad numera privatägt.

Duger inget av detta så är det bara Koh Samet som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns gott om fina stränder i Pattaya/Jomtien området.

Jag tog en sväng med motorcykeln och hittade flera stränder som var otroligt fina men inte privata.

Har några positioner inlagda i GPS´n.

Kontakta mig för mer info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns fina stränder men hur är vattnet?

Doppade i mig sist 84 vilket jag inte skulle ha gjort läste jag efteråt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Klangen?? vad är det??? inte hört det förut... :not_i:

Pattaya Klang är detsamma som centrala gatan

Pattaya Tai. Pattaya Klang, Pattaya Nuea är således Södra, Centrala Och norra gatan i den ordningen.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klangen?? vad är det??? inte hört det förut... :not_i:

Central Pattaya Rd. kallas lite slarvigt 'klangen' av svenskar (o. evtl norrmän o danskar) och Pattaya Klang av thailändare.

Alltså strandavsnittet som ligger där 'klangen' möter havet...

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och där finns ingen badstrand :crazy:

Nä jag skulle föreslå Ta di vita taxibilarna uppe på shukumwith åk ner mot sattahip 30 minuters resa och 20 bath.efter Bangsale där vi håller till så åker ni i 10minuter till.sen hoppar ni av vid Navybasen fixar en transport till stranden

Och där finns restaurang (Thai) inga försäljare av krimskrams och kanon strand

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

”Klangen” är en försvenskad förenkling av gatans namn eller smeknamn om man så vill. Något enklare att använda i dagligt tal än Pattaya klang. Har enligt min åsikt inte så mycket med slarv att göra dock.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

”Klangen” är en försvenskad förenkling av gatans namn eller smeknamn om man så vill. Något enklare att använda i dagligt tal än Pattaya klang. Har enligt min åsikt inte så mycket med slarv att göra dock.

Eller ännu enklare för att alla ska komma ihåg.

Nua = Norr

Klang = Central

Thai = söder

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Thailand och Pattaya/Jomtien badade 1 gång på 4 veckor i havet gjorde det bara för att ha badat i havet.

Min åsikt om vattnet i Pattaya/Jomtien är skitvatten kliade på kroppen bara, njöt av livet i poolen istalle när jag badade.

Hoppas det tar lång tid innan man måste bo där igen pga. huset översvämmat i Ayutthaya och allt förstört.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Thailand och Pattaya/Jomtien badade 1 gång på 4 veckor i havet gjorde det bara för att ha badat i havet.

Min åsikt om vattnet i Pattaya/Jomtien är skitvatten kliade på kroppen bara, njöt av livet i poolen istalle när jag badade.

Hoppas det tar lång tid innan man måste bo där igen pga. huset översvämmat i Ayutthaya och allt förstört.

Mvh.Plätt

Om du inte blev tvingad att vara där i 4 vecker,varför flyttade du inte nån annanstans???

om du inte gillade det.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Thailand och Pattaya/Jomtien badade 1 gång på 4 veckor i havet gjorde det bara för att ha badat i havet.

Min åsikt om vattnet i Pattaya/Jomtien är skitvatten kliade på kroppen bara, njöt av livet i poolen istalle när jag badade.

Mvh.Plätt

Kan du berätta vid vilken strand du badade på, så som du sagt

och dissat hela Pattaya-Jomtien som är 1 mil långt så tror

jag inte du har en klar bild av stränderna där. Eller vill du

säga att hela Thailändska golfen är skitig. :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

”Klangen” är en försvenskad förenkling av gatans namn eller smeknamn om man så vill. Något enklare att använda i dagligt tal än Pattaya klang. Har enligt min åsikt inte så mycket med slarv att göra dock.

Hade en bestämd känsla att just du skulle hänga upp dig på min formulering (du gör ju inget annat nu för tiden).

Dessbättre förklarar du ännu en gång exakt hur jag själv har menat, tack för det!

När man använder ordet 'slarvigt uttryckt' måste man inte tyda det i meningen 'klandervärt slarv' utan snarare som en språkligt assimilering/blandning mot i detta fallet svenska språket. Det thailändska ordet 'klang' förses med den svensk ändelsen för bestämt form. Att det blir 'klangen' och inte 'klanget' beror nog på att det redan finns ett svensk ord som stavas så.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Thailand och Pattaya/Jomtien badade 1 gång på 4 veckor i havet gjorde det bara för att ha badat i havet.

Min åsikt om vattnet i Pattaya/Jomtien är skitvatten kliade på kroppen bara, njöt av livet i poolen istalle när jag badade.

Hoppas det tar lång tid innan man måste bo där igen pga. huset översvämmat i Ayutthaya och allt förstört.

Mvh.Plätt

Jag blir ofta förvånad över hur känsligt skinn folk måste ha. Det kliar och blir utslag över hela kroppen bara för att man råkat doppa stortån i havet vid Pattaya/Jomtien. Jag har hört detta tidigare från att antal personer.

Jag drar slutsatsen att det måste vara nåt fel på mig, kanske har jag krokodilskinn av nåt slag, lätt grönaktigt är det ju i alla fall... :crazy: Och rynkigt... :crazy:

Jag badar dagligen både i Pattaya och Jomtien de ca sex veckor som vi är nere varje år. Jag har aldrig sett tillstymmelse till utslag eller märkt att det kliar. Konstigt!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du berätta vid vilken strand du badade på, så som du sagt

och dissat hela Pattaya-Jomtien som är 1 mil långt så tror

jag inte du har en klar bild av stränderna där. Eller vill du

säga att hela Thailändska golfen är skitig. :17:

6 År sen det var första gången jag badade i Pattaya och då inga bekymmer men på senate åren blivit sämre för mig om min kropp eller vatten kvaliten som blivit sämre ? :13:

Hur Jomtien Beach ser ut hoppas jag vet för den gick jag dagligen efter varje morgon i 4 veckor 18/10-13/11 brukade altid stanna till och kolla på när dom lägger i båtarna i Jomtien skoj 5 gånger gick jag till kurvan i slutet på vägen efter stranden med resturangen. :thumbsup:

Mellan soi 7 och 9 i Pattis och mot Pattaya hållet i Jomtien provade jag och på MIG kliade det. :crazy:

VAD MÅGON STANS SKRIVER JAG ATT HELA GOLFEN ÄR SKITIG ? :police:

Vi var söder ut med bil och badade där var det kvalite på vattnet. :14: :14::14:

Jag kan bara prata för mig och min kropp om vattenkvalite. :nyam:

Mvh.Plätt

:14:

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv badat i Pattaya varje gång ja e nere o inte fasen kliar de ni måste vara otroligt känsliga av er

men som några säger åk mer söder ut så blir både stränder o vatten finare själv åker vi minst en gång varje tripp till Koh Samet där e de out standing o bada

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det bäst att hålla sig i badkaret på hotellet, man köper vatten på 7/11 och värmer det eventuellt i vattenkokaren innan man slår i det i badkaret :whistle::ironi:

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag badar varje dag när jag är i Jomtien. Vattnet kunde vara bättre om man jämför med vissa stränder i phuket. Men då får man faktiskt åka till phuket istället. För mig duger jomtien beach. För man söker inte bara bad utan . Man får kompromissa vad man vill ha ut av semestern. Vill man bara sola och bada åk söderut. Har man fler intressen så är Jomtien ett bra allternativ. Tycker man inte om att bada eller vill ha en kombination. Så börja med norra eller nordöstra Thailand och sedan avsluta på Ko Chang. Älskar man storstad så är Bangkok bra med några dagar på Ko samet. Upp till varje individ. Pool tycker jag är tråkigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan soi 7 och 9 i Pattis och mot Pattaya hållet i Jomtien provade jag och på MIG kliade det. :crazy:

VAD MÅGON STANS SKRIVER JAG ATT HELA GOLFEN ÄR SKITIG ? :police:

:14:

För det första skriver jag inte att du skriver att hela golfen är skitig, utan det var en fråga!

sen säger du att du provat att bada 1 gång, nu säger du att du badat på 2 ggr på olika ställen

så min fråga är igen badade du mellan soi 7-9 i Pattis eller var du på hållet Jomtien? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...