Jump to content
IGNORERAD

Bra badstrand i Pattaya finns?


postgubben

Recommended Posts

Suck, jag ville bara veta om det fanns någon bra badstrand, men får väl åka hem t Kamala och bada då..

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    8

  • Mankan

    8

  • Benriach

    6

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som sagt, badar gör man nog helst någon annanstans än i Golfen iaf efter vad som skjöljs ut i detta nu från översvämningarna.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck, jag ville bara veta om det fanns någon bra badstrand, men får väl åka hem t Kamala och bada då..

Skapa en "badstrands-grupp"...eller fora vetja, sen kan du själv radera alla irrelevanta inlägg...grupper is da shit...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte annat än att be dig igen om att noggrant läsa vad jag har skrivit i saken.

Jag ber dig också att inte bortse från viktiga ord som ibland kan ses som fyllnadsord men kan ge utsagor en helt annan relevans.

När man t.ex. säger: 'jag tror nog att..' ger man utsagan en subjektiv vinkling. Man reserverar för alternativa uppfattningar som andra kan ha. Utan ordet 'nog' blir utsagan mera definitiv, fastän de flesta har nog svårt att acceptera att bli halshuggna ändå.

Även en annan sak ber jag dig att ta hänsyn till: inläggen som du brukar kritisera är som oftast inte riktade mot dig. Det gör det ännu vanskligare att tolka dem utanför sitt sammanhang. Du får acceptera att folk inte gärna vill lägga varje ord på guldvågen bara för att du lurar i vassen.

//Singha711

Du kanske borde sluta att fylla ut med så många fyllnadsord så dina utsagor får en relevans och inte en helt annan betydelse än vad du egentligen menar.

Skönt för att dig att du begriper vad man menar när man skriver ”jag tror nog att”. Jag tror nog att de flesta Svenskar dock redan förstår att man med det deklarerar att man inte är 100% säker.

Jag är osäker på vilket folk du företräder i dina utsagor med alla dina fyllnadsord men jag kan tror nog att jag likt många andra här fortsätter att kommentera inlägg oavsett vem de är riktade till. Vill man undvika det finns PM.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är absolut det värsta med sandstränder...fyfan för sand mellan tårna.

Edit: snacka om hängpung man kan få efter att ha badat på de sandiga och grusiga stränderna..

Mja, införskaffa ett par platåboots så slipper ni dra runt pungen i gruset.

Alternativt ta på Er ett par badbyxor.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

...Att det blir 'klangen' och inte 'klanget' beror nog på att det redan finns ett svensk ord som stavas så.

Det tror jag inte alls. Jag tror det har väldigt lite med stavning att göra.

.Du sa att anledningen till att man använder aktuell ändelse i ”Klangen” var för att det fanns ett svenskt ord som stavas så. Jag sa att det inte var så. ...

När man t.ex. säger: 'jag tror nog att..' ger man utsagan en subjektiv vinkling. Man reserverar för alternativa uppfattningar som andra kan ha. ..

...Jag tror nog att de flesta Svenskar dock redan förstår att man med det deklarerar att man inte är 100% säker.

Vad i helvete vill du egentligen uppnå med detta meningslösa dravvel?

Förstår du inte att du slår in öppna dörrar i ditt närmast besatta nit att ha rätt till punkt och pricka?

Uppriktigt sagt ger jag ett djävla skit i varför man säger 'klangen' och inte 'klanget'. Det är helt enkelt inte viktigt för mig eller världens fortbestånd!

Over and out!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Planet landade på Suvven, jag tog en taxi till Pattis

väl på Sukken svängde vi ner på Klangen, tog sen

Beachen mot Taien. På Tvåan svängde vi höger för

att åka Thappen söderut vi passerade Theppen

och svängde höger på Prayen väl vid beachen så

tog vi vänster på Ettan, på en av chomrarna vänster

sen är vi framme för en lätt. skål alla bröder :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad i helvete vill du egentligen uppnå med detta meningslösa dravvel?

Förstår du inte att du slår in öppna dörrar i ditt närmast besatta nit att ha rätt till punkt och pricka?

Uppriktigt sagt ger jag ett djävla skit i varför man säger 'klangen' och inte 'klanget'. Det är helt enkelt inte viktigt för mig eller världens fortbestånd!

Over and out!

//Singha711

I all välmening tror det heter. ger jag inte ett jävla skit i varför..

Men jag kan ju förståss ha fel :wink:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 År sen det var första gången jag badade i Pattaya och då inga bekymmer men på senate åren blivit sämre för mig om min kropp eller vatten kvaliten som blivit sämre ? :13:

Hur Jomtien Beach ser ut hoppas jag vet för den gick jag dagligen efter varje morgon i 4 veckor 18/10-13/11 brukade altid stanna till och kolla på när dom lägger i båtarna i Jomtien skoj 5 gånger gick jag till kurvan i slutet på vägen efter stranden med resturangen. :thumbsup:

Mellan soi 7 och 9 i Pattis och mot Pattaya hållet i Jomtien provade jag och på MIG kliade det. :crazy:

VAD MÅGON STANS SKRIVER JAG ATT HELA GOLFEN ÄR SKITIG ? :police:

Vi var söder ut med bil och badade där var det kvalite på vattnet. :14: :14::14:

Jag kan bara prata för mig och min kropp om vattenkvalite. :nyam:

Mvh.Plätt

:14:

:crazy:

Har du kollat så att du inte fått svamp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nere vid Ban Amphoe är vattnet bättre än Jomtien

En bra strand med resturanger och utomhusgym för den som vill träna

post-3227-0-13014200-1321905790_thumb.jp

post-3227-0-18362700-1321905815_thumb.jp

post-3227-0-13014200-1321905790_thumb.jp

post-3227-0-18362700-1321905815_thumb.jp

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...