Jump to content
IGNORERAD

N&N Restaurant i Surin


Surin P3

Recommended Posts

Ja där har jag råkat inta ett par middagar vid något av alla de tillfällen vi legat på majestic med familjen. Kommer inte riktigt ihåg vad jag åt men att den direkta reaktionen var att det var riktigt gott.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

(OBS! 1 år gammal info)

Min favorit bar i Surin :D

Norby (Nobi? Norbi?) från Tyskland, och hans Thai fru Noi (?) som driver stället.

Båda två mycket trevliga. Jag var där i stort sett varje dag i 3 veckor, när jag bodde på Thong Tharin Hotell. (N&N ligger ca 2: minuters promenad från Hotellet)

Hände flera gånger att vi tog med en flaska sprit från hans bar, efter stängning, och gick vidare till speed 3 (disco tvärs över gatan från N&N) eller nån Thai bar som hade öppet hela natten, eller nån "Coyote" bar som ligger på samma gata som N&N.

Vi = kunder och Norbi, och ibland även hans fru :)

Maten är helt OK, både Thai och "Farang". Han har mycket Tysk öl, även "Beer Lao" och naturligtvis Chang, Singha, Leo. Bra priser. Läget är enligt mig bästa läget i Surin, precis i början av "Soi Kola" som väl är surins mest kända nattlivsgata.

Om ni läser på Engelska Surinforum så är det många som klagar på att Norbi skulle vara tjurig och tråkig. Detta stämmer inte alls! Han pratar och skämtar hela tiden med sina kunder, han har väl bott i Thailand i många år nu, så har mycket kul att berätta. Även hans fru och personal är mycket trevliga. (2 unga Thailändskor som brukar servera)

En kul detalj är att, när det är dags att betala så huvudräknar han notan, med penna och papper, och han tar sig ju några glas sjävl om dagarna. Finns några som stör sig på detta, men jag märkte aldrig att han försökte lura mig på nåt.

Skulle tro att dom flesta Engelsmän i Surin går till Farang Connection, och därför sprider så mycket skit om N&N på forumen??

P.S. Man får inte kalla det för en Tysk bar, då blir han arg, det är en Europeisk bar :wink:

P.S.2 Hörde på vissa Engelska Surinforum att stället skulle varit till salu för 1.7mil bath tidigare i år? Att Norbi var trött på Surin och ville bli av med stället. Stämmer det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...