Jump to content
IGNORERAD

Filmtips


Oregistrerad

Recommended Posts

Är det den från 2007 med denna handling?

Terje (Jørgen Langhelle) gör sitt yttersta för att vara en ordentlig och renhårig Torped. Som före detta elitsoldat från Försvarets Specialkommandoldat inger han såpass respekt att han sällan tvingas ta till våldsamheter. Vid sidan av jobbet som indrivare försöker han att ha ett normalt familjeliv med en vacker fru och en dotter på fem år. Det vattentäta skottet mellan jobb och familj spricker den dagen ett rutinuppdrag går åt helvete, en tjänsteman dödas och han hittar sin egen fru skjuten med sin egen revolver. Nu är två saker viktiga. Han måste skydda dottern, och han ska hämnas mordet på frun. Med polisen i hasorna dyker han ned i Oslos undre värld.

Ja.

Finns på en Tankafetast när dig

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    179

  • kitungmakmak

    45

  • Bibben

    43

  • bond1

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Ska precis lägga mig i soffan och kolla in andra delen av den Norska actionrullen Torpedo som är i två delar.

Jag tyckte den första delen var mycket bra och ser fram emot hur detta ska sluta

Om man gillar Svenska polisfilmer kommer ni gilla Torpedo

Det var ett bra tips chaweng :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett den, men många vänner dyrkar den serien.

Serien är nästan bättre än böckerna.

Tunglästa böcker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kvällens film tips blir, "a prophet" En Fransk fängelse film som är riktigt bra, kanske något för lång. Över två timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Just nu kollar jag Somtum - Muay Thai Giant som jag hittade på TPB.. Utspelar sig i Pattaya :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu kollar jag Somtum - Muay Thai Giant som jag hittade på TPB.. Utspelar sig i Pattaya :)

Kan du ta handlingen väldigt kort, i typ två meningar. Tack.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du ta handlingen väldigt kort, i typ två meningar. Tack.

Hittade själv.

http://www.imdb.com/title/tt1251761/

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

After eating some spicy "somtum" at their mother's restaurant, he accidentally demolishes the place. He vows to find a way to earn the money to rebuild the restaurant.

Hmmm. Hur förstör man en restaurang oavsiktligt???

Kanske ska dra ner den.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Denna kan rekomenderas. God bless America, regi av mannen med det härliga namnet Bobcat Goldthwait men inte så härliga röst (mest känd från polisskolan).

Lite Falling down anda men han går rätt mycket längre. :)

http://www.imdb.com/title/tt1912398/

Han promotade den på Bill Mahers show som även han gjort en film värd att se. Religulous!

En "dokumentär" om religion, något viklad. :P

http://www.imdb.com/title/tt0815241/

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skumt, ser ut som om jag skapade tråden, men Falukorven står som trådskapare - varför blir det så?

Inte mycket att bry sig om förstås - men är det en bug i systemet, eller sitter buggen enbart i min schweizerost till hjärna?

Bra filmtips förresten!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den japanska regissören Sion Sono's filmer och speciellt hans ”hate trilogy" Love Exposure, Cold Fish och Guilty of Romance.

Min favorit i hans trilogi är filmen Cold Fish som bygger på en sann historia.

Shamoto är en hederlig familjefar som driver en tropisk fiskaffär med sin fru Megumi Kagurazaka, i mitt tycke en riktig kalaspingla. :oops:

När dottern åker fast för snatteri kliver den till synes hjälpsamma Murata in i bilden.

Men det visar sig snart att hans intentioner är allt annat än goda, Murata är en sadistisk psykopat som tvingar in familjen i en mardrömslik tillvaro.

Desperat för att hålla sin familj vid liv dras Shamoto allt längre in i Muratas mörka värld av våld, perversioner och ond bråd död.

[media=]

Megumi Kagurazaka

post-3887-0-83941600-1337097905.jpg

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

[media=]

En av de klart bästa filmer jag har sätt.

Filmen har fått flera priser och det är denna film verkligen värd!

Fransk fängelsefilm med otroligt bra manus, klockrent skådespeleri genom hela filmen, en rå och realistisk film som är mycket sevärd.

HAR DU INTE SETT DEN, SE DEN!

Filmens titel: Un prophète

Kom 2009

Ändrades av Blueday
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...