Jump to content
IGNORERAD

Filmtips


Oregistrerad

Recommended Posts

14 timmar sedan, skrev hamnoi:

Sällan jag orkar kolla en hel film nuförtiden.

Tycker dock den här var helt ok, men gillar Guy Ritchies filmer.

 

 

Den tyckte jag var riktigt bra,gillar hans filmer😝

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    179

  • kitungmakmak

    45

  • Bibben

    43

  • bond1

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2020-05-25 at 09:19, skrev hamnoi:

Sällan jag orkar kolla en hel film nuförtiden.

 

Säg nu som det är... du kommer innan filmen är slut... å när du väl kommit känns det liksom meningslöst att se mer, därför du aldrig ser hela filmen... 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Grattis "Dirty Harry" 90 år!  🎂

 

https://www.dn.se/kultur-noje/clintan-fyller-90-ar-jobbar-som-vanligt/

 

//....Clint Eastwoods eget privatliv är mest känt för att ha innehållit många kvinnor – och många barn, både inom och utom äktenskapen. En dotter visste han inte ens om att han hade förrän hon hörde av sig i 30-årsåldern. Om de anhöriga dyker upp på födelsedagen får de ta det lugnt med firandet. I en intervju med ”Access Hollywood”, som AFP refererar till, säger hans son Scott Eastwood att dagen ska firas väldigt lågmält.//

 

778.jpg.a4cdc255ddfae97924a8b7921bfb4405.jpg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Underbar tysk rulle som återigen finns på svt play. Se den eller skyll er själva!😉

 

https://www.svtplay.se/video/16408658/min-pappa-toni-erdmann?info=visa&start=auto

 

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kikade just på

 

The Man Who Killed Hitler And Then The Bigfoot

 

En oerhört annorlunda och oväntad film med Sam Elliott i huvudrollen. Det är så tokigt att det faktiskt fungerar. Långsam, vemodig och samtidigt charmig på något sätt. Visst finns det luckor här och där, men man köper det då allt känns som med glimten i ögat.  Är man trött på hur Rambo sliter hjärtat ur folk och hur John Wick mördar en hel kontinent, så är detta något annorlunda.

 

En kritiker skriver såhär om filmen;

The Man Who Killed Hitler And Then The Bigfoot is a strange but enjoyable mishmash of genres and ideas held together by the gravitas and class of Sam Elliott.

 

2050961908_IMG_0664(1).thumb.jpg.f158ecc176cd185423c1420eaafa718a.jpg

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Kikade just på

 

The Man Who Killed Hitler And Then The Bigfoot

 

En oerhört annorlunda och oväntad film med Sam Elliott i huvudrollen. Det är så tokigt att det faktiskt fungerar. Långsam, vemodig och samtidigt charmig på något sätt. Visst finns det luckor här och där, men man köper det då allt känns som med glimten i ögat.  Är man trött på hur Rambo sliter hjärtat ur folk och hur John Wick mördar en hel kontinent, så är detta något annorlunda.

 

En kritiker skriver såhär om filmen;

The Man Who Killed Hitler And Then The Bigfoot is a strange but enjoyable mishmash of genres and ideas held together by the gravitas and class of Sam Elliott.

 

2050961908_IMG_0664(1).thumb.jpg.f158ecc176cd185423c1420eaafa718a.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Om det är en film med Sam Elliot i ngn form av roll, vare sig det är huvud-, bi- eller statistroll, så är det en bra film.......

Sam Elliot är bara helt grym..........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Polaren (som brukar låna filmer av mig) klagade över att en film saknade svensk text. Det var en USA utgåva.

Själv är jag ok med att en film har engelskt tal och engelsk text, jag lär mig lite på kuppen.

Men så bestämde jag mig idag för att byta ut alla USA (/UK) import som jag har för svensk utgåva, för att slippa allt klagande......

Gick igenom sortimentet, det handlar om drygt 50 rullar.

Jag har idag beställt nästan 40 av dem. Några blir lite knepigare. Men med tiden så.

Det var ju så, när man började spara filmer, att de roliga filmerna fanns just i USA och de kostade en del att köpa i Sverige. Dessutom fick man köpa en moddad (regionsfri) DVD spelare som inte var gratis.

Nåväl, tråkigt att säga adjö till de fina USA utgåvorna.

 

 

1746788621_IMG_0816(1).thumb.jpg.0d2f647d53add9740def3e317f9d16dc.jpg

 

264313184_IMG_0811(1).thumb.jpg.2738a807341402e71dcf403f5019d3b2.jpg

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Polaren (som brukar låna filmer av mig) klagade över att en film saknade svensk text. Det var en USA utgåva.

Själv är jag ok med att en film har engelskt tal och engelsk text, jag lär mig lite på kuppen.

Men så bestämde jag mig idag för att byta ut alla USA (/UK) import som jag har för svensk utgåva, för att slippa allt klagande......

Gick igenom sortimentet, det handlar om drygt 50 rullar.

Jag har idag beställt nästan 40 av dem. Några blir lite knepigare. Men med tiden så.

Det var ju så, när man började spara filmer, att de roliga filmerna fanns just i USA och de kostade en del att köpa i Sverige. Dessutom fick man köpa en moddad (regionsfri) DVD spelare som inte var gratis.

Nåväl, tråkigt att säga adjö till de fina USA utgåvorna.

 

 

1746788621_IMG_0816(1).thumb.jpg.0d2f647d53add9740def3e317f9d16dc.jpg

 

264313184_IMG_0811(1).thumb.jpg.2738a807341402e71dcf403f5019d3b2.jpg

 

 

 

 

 

 

Det hände att man kunde köpa en region 1 film innan den gick upp på bio i Sverige. Det fanns en butik på Tjärhovsgatan i Stockholm som sålde region 1, sen kom polisen besök och tog filmerna i beslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev GreenValley:

Det hände att man kunde köpa en region 1 film innan den gick upp på bio i Sverige. Det fanns en butik på Tjärhovsgatan i Stockholm som sålde region 1, sen kom polisen besök och tog filmerna i beslag.

Önskar jag kunde komma ihåg vad butiken på söder hette där jag köpte min Pioneer DVD och många filmer...... grrrrrr. Kanske var den du refererar till?

USA video eller liknande. Kanske någon annan vet?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Önskar jag kunde komma ihåg vad butiken på söder hette där jag köpte min Pioneer DVD och många filmer...... grrrrrr. Kanske var den du refererar till?

USA video eller liknande. Kanske någon annan vet?

 

 

Den låg nära Tjärhovsplan, kommer inte heller ihåg namnet.

Min första dvd-spelare (Harman/Kardon) bytte man region på genom att knappa in 3141592 (pi med 6 decimaler) och sedan en 1:a eller 2:a för den region man ville ha. Hemligt som fan och inget som gick att läsa sig till i manualen, det var på hemmabioforum som man hittade infon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev GreenValley:

Den låg nära Tjärhovsplan, kommer inte heller ihåg namnet.

Min första dvd-spelare (Harman/Kardon) bytte man region på genom att knappa in 3141592 (pi med 6 decimaler) och sedan en 1:a eller 2:a för den region man ville ha. Hemligt som fan och inget som gick att läsa sig till i manualen, det var på hemmabioforum som man hittade infon.

Hehe ungefär samma på min spelare!

 

Det var tider det......

 

Japp - troligen samma butik.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev GreenValley:

Den låg nära Tjärhovsplan, kommer inte heller ihåg namnet.

Min första dvd-spelare (Harman/Kardon) bytte man region på genom att knappa in 3141592 (pi med 6 decimaler) och sedan en 1:a eller 2:a för den region man ville ha. Hemligt som fan och inget som gick att läsa sig till i manualen, det var på hemmabioforum som man hittade infon.

 

36 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Hehe ungefär samma på min spelare!

 

Det var tider det......

 

Japp - troligen samma butik.

 

 

 

 

Dvd direkt eller nått liknande har jag för mig en butik hette som sålde moddade spelare

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Enis:

 

Dvd direkt eller nått liknande har jag för mig en butik hette som sålde moddade spelare

 

enis

Låter bekant - minsann.

 

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Önskar jag kunde komma ihåg vad butiken på söder hette där jag köpte min Pioneer DVD och många filmer...... grrrrrr. Kanske var den du refererar till?

USA video eller liknande. Kanske någon annan vet?

 

 

Hehe, har du köpt filmer på US Video så tror jag knappast att du lägger ut dem här...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Naam kaeng said:

Låter bekant - minsann.

 

:thumbsup:

Låg den på en parallel-gata till götgatan (ungefär) på samma sida som nuvarande skattekontor. 

 

Den tidigaste som jag minnas låg i Alvik. 

Tror det var samma hus som idag är färgaffär, nära brofästet, tranebergsbron. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Låg den på en parallel-gata till götgatan (ungefär) på samma sida som nuvarande skattekontor. 

 

Den tidigaste som jag minnas låg i Alvik. 

Tror det var samma hus som idag är färgaffär, nära brofästet, tranebergsbron. 

 

Minns tusan inte, kommer bara ihåg att det var vid medis.

 

Alvik kände jag inte till.

 

Synd när SUB DVD lade ner.

 

http://www.njutafilms.com/wp-content/subdvd//

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

Låg den på en parallel-gata till götgatan (ungefär) på samma sida som nuvarande skattekontor. 

 

Den tidigaste som jag minnas låg i Alvik. 

Tror det var samma hus som idag är färgaffär, nära brofästet, tranebergsbron. 

 

Nu börjar jag också få lite minnesbilder av en liten butik som låg på Västgötagatan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Beck39 - Undercover

 

En klassisk Beck (med ganska lite Beck, men känns bra, han verkar trött nu) tycker jag.

 

3 skvättar (så sade grannen, ej stänkare) av 5.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra actionfilm..

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Oskarudon:

Den du @Enis

En riktig klassiker!

Angelina Jolies farsa i huvudrollen 👊

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Oskarudon:

 

En riktigt bra film, både manus och skådespelarinsatser. Rekommenderas varmt, speciellt om man tycker om tågfilmer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Oskarudon:

Den du @Enis

En riktig klassiker!

Angelina Jolies farsa i huvudrollen 👊

 

1 timme sedan, skrev Oskarudon:

 

 

59 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

En riktigt bra film, både manus och skådespelarinsatser. Rekommenderas varmt, speciellt om man tycker om tågfilmer. 

Mycket bra och Julia Roberts bror i en av sina bästa roller

 

Och är man riktigt nördig som jag så fascineras man av att den bygger på ett manus av Akira Kurosawa (samuraj filmerna mästare)

 

Lite besviken att inte @Naam kaeng nämnde det.

 

enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...