Jump to content
IGNORERAD

Filmtips


Oregistrerad

Recommended Posts

47 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Har också läst alla böckerna och blev väldigt konfunderad över att Cruise skulle spela Reacher i första filmen.

 

Men puzzelbitarna föll snabbt på plats när det visade sig att Cruises bolag köpt rättigheterna till Reacher redan 2005.

 

Det som är irriterande är att han måste väl gilla böckerna ganska mycket, men ändå går och förstör allt genom att spela Reacher själv.

Satans ego.

Gillar inte filmerna alls.

Håller med dig . Han har förstört filmerna helt . Har sett flera intervjuer med Lee Child, han är inte värst imponerad han heller och tycker att det är fel skådespelare för rollen . Men har ingen makt över filmerna tyvärr . 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    179

  • kitungmakmak

    45

  • Bibben

    43

  • bond1

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 Alla streamingtjänster för film kräver ju registrering och det är väl ok,men de vill ju även ha bank-kortsnummer trots gratistjänst,gillar inte det riktigt.Finns det alternativ ?

   


Jag kör med mitt svenska mastercard och det är alltid låst för internet och utlands betalningar, låser upp det under 1 min när abbet slutar funka.
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna vecka har jag kollat på några Oscars nominerade filmer och gillade verkligen alla tre. Manchester by the sea är avskalad, men berör väldigt mycket. Skådespelarna gjorde väldigt bra insatser. Med Hacksaw Ridge är Mel Gibson tillbaks som regissör och denna gången gör han ett mycket bra jobb och filmen är riktigt bra . Lion var en mycket bra film och är väldigt gripande . Det har varit en bra film vecka, men tre bra filmer på rad. 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda in Kodi i datorn istället.

Sedan söker ni efter något som heter Exodus och installerar.

Då slipper ni fundera på om ni har något att titta på, streaming är ju lagligt enligt dom i EU domstolen.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev AnTove:

Denna vecka har jag kollat på några Oscars nominerade filmer och gillade verkligen alla tre. Manchester by the sea är avskalad, men berör väldigt mycket. Skådespelarna gjorde väldigt bra insatser. Med Hacksaw Ridge är Mel Gibson tillbaks som regissör och denna gången gör han ett mycket bra jobb och filmen är riktigt bra . Lion var en mycket bra film och är väldigt gripande . Det har varit en bra film vecka, men tre bra filmer på rad. 

 

 

 

 

 

 

Som trådskapare måste jag få uttrycka tacksamhet inför inlägg som ditt, med recensioner och dessutom bra länkar! Tackar! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev scorpio63:

Ladda in Kodi i datorn istället.

Sedan söker ni efter något som heter Exodus och installerar.

Då slipper ni fundera på om ni har något att titta på, streaming är ju lagligt enligt dom i EU domstolen.

 

 

Vad är Kodi, var får jag tag på detta?

 

har precis tecknat oss för installation av fiber långt ute på vischan hos ett bolag som heter Ip-Only så nu kanske man snart kan nyttja dylika tjänster!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad är Kodi, var får jag tag på detta?

 

har precis tecknat oss för installation av fiber långt ute på vischan hos ett bolag som heter Ip-Only så nu kanske man snart kan nyttja dylika tjänster!

 

Jo dessa IP ONLY verkar ta stora delar av riket just nu. 

Pris 20 000 kronor gissar jag?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad är Kodi, var får jag tag på detta?

 

har precis tecknat oss för installation av fiber långt ute på vischan hos ett bolag som heter Ip-Only så nu kanske man snart kan nyttja dylika tjänster!

https://kodi.tv/download/

Sedan söker du på google efter exodus och följer givna instruktioner.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Jo dessa IP ONLY verkar ta stora delar av riket just nu. 

Pris 20 000 kronor gissar jag?

 

 

 

 

Precis, hur de får ekonomi i detta fattar inte jag för vi har mycket långt till andra hus och vägen där man tydligen ska gräva ner huvudkabeln.

 

Detta känns som gratis för mej...

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade 2 kompisar på besök för en vecka sedan.

Vi snackade gamla filmer.

3 intressanta rullar dök upp i diskussionerna - gamla filmer som jag inte hade.

Nu har jag köpt dem - och en såg jag just.

 

Filmerna var

 

Two Lane Black Top

 

Jade

 

Shattered

 

 

Jag har just sett Shattered från 1991. Med Tom Berenger, Bob Hoskins och Greta Scacchi.

 

http://www.imdb.com/title/tt0102900/

 

scan0001.jpg

 

shattered.jpg

 

Spännande "Hitchcock" liknande film, vem kan man lite på, vem talar sanning, vart skall det hela sluta.

 

Bra rulle, rekommenderas.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-16 at 15:42, skrev Khonis:

Funkar ju kanon,inget tjaffs med kreditkortsuppgifter och skit.Tänkte se en film som heter mechanic,men den är textad på kinesiska eller vad fan det är.

Finns det nån inställning så man kan ändra till svensk text eller??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-27 at 18:46, skrev AnTove:

Med Hacksaw Ridge är Mel Gibson tillbaks som regissör och denna gången gör han ett mycket bra jobb och filmen är riktigt bra .

 

 

Mmm... vad F'n är krig bra för?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

The founder , en film om Ray Kroc. Mannen som övertygade bröderna Mcdonald om att sälja honom franchise rättigheterna. Till en början verkade som filmen skulle vara ett insmickrande porträtt av honom och Mcdonalds. Men jag blir överraskad hur ärligt de visar hans hänsynslöshet och girighet.

 

 

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎23 at 15:54, skrev Bibben:

Jack Reacher, Never go back

 

http://www.imdb.com/title/tt3393786/

 

MV5BODQ3ODQ3NDI4NV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDY1Mzk5OTE@._V1_SY1000_SX640_AL_.jpg

 

Hyfsad actionrulle men inte mer än två pinnar av fem. Alldeles för förutsägbar och inget wow.

 

 

 

Och om ni läst några av böckerna om Reacher, så hade ni hatat den...

Tom Cruise är liksom en liten sparris, det är inte Reacher...

 

EDIT: Läste vidare i tråden och såg att andra redan skrivit samma sak.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikade på Interrogation

 

http://www.imdb.com/title/tt4497338/

 

Polisfilm där skurk och hjälte leker en katt och råttalek - i jakten på några gömda bomber.

Bra tempo och annorlunda slut, men annars diverse hål i storyn.

Fast ibland skall man ju bara luta sig tillbaka och köpa allt på duken, detta var en sådan film. 

 

imgres.jpg.76f19a92923160dba17b94dc45e5a9a2.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2017-01-27 at 18:46, skrev AnTove:

Lion var en mycket bra film och är väldigt gripande .

 

 

Myskväll med dottern i Biosoffan ikväll , det var inte igår det..

 

Tårkanalerna fick arbeta för högtryck hos oss båda..

 

Mycket bra film

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Jo, jag uppskattar Alistair MacLeans romaner. Speciellt sjöromanerna. Har väl de flesta i bokhyllan här.

 

IMG_2203.thumb.JPG.a2040dc1f40955f6cacb4aa0cb5e49a9.JPG

 

 

Några av dem är ju filmatiserade.

Kikade på Polarstaion Zebra svarar ej, igen. Det var många år sedan nu.

 

IMG_2207.thumb.JPG.bd33c69845298e8a05f67ec9791a56ef.JPG

 

Med dagens mått mätt så var effekterna inte imponerande, men Rock H och Ernest B gör sina roller bra.

(Kanske är lite färgad eftersom jag är extra förtjust i U-båtsfilmer)

 

Har också kikat på 8 glas och Navarone förstås.

Om någon känner till en bra rulle baserad på en MacLeans roman, hojta gärna till.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Jo, jag uppskattar Alistair MacLeans romaner. Speciellt sjöromanerna. Har väl de flesta i bokhyllan här.

 

IMG_2203.thumb.JPG.a2040dc1f40955f6cacb4aa0cb5e49a9.JPG

 

 

Några av dem är ju filmatiserade.

Kikade på Polarstaion Zebra svarar ej, igen. Det var många år sedan nu.

 

IMG_2207.thumb.JPG.bd33c69845298e8a05f67ec9791a56ef.JPG

 

Med dagens mått mätt så var effekterna inte imponerande, men Rock H och Ernest B gör sina roller bra.

(Kanske är lite färgad eftersom jag är extra förtjust i U-båtsfilmer)

 

Har också kikat på 8 glas och Navarone förstås.

Om någon känner till en bra rulle baserad på en MacLeans roman, hojta gärna till.

 

 

Kolla denna länk http://www.imdb.com/name/nm0533745/?ref_=fn_al_nm_1

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag uppskattar Alistair MacLeans romaner. Speciellt sjöromanerna. Har väl de flesta i bokhyllan här.
 
IMG_2203.thumb.JPG.a2040dc1f40955f6cacb4aa0cb5e49a9.JPG
 
 
Några av dem är ju filmatiserade.
Kikade på Polarstaion Zebra svarar ej, igen. Det var många år sedan nu.
 
IMG_2207.thumb.JPG.bd33c69845298e8a05f67ec9791a56ef.JPG
 
Med dagens mått mätt så var effekterna inte imponerande, men Rock H och Ernest B gör sina roller bra.
(Kanske är lite färgad eftersom jag är extra förtjust i U-båtsfilmer)
 
Har också kikat på 8 glas och Navarone förstås.
Om någon känner till en bra rulle baserad på en MacLeans roman, hojta gärna till.
 
 


Ojojo den gamla klassikern från video tiden måste genast återupplevas.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 timmar sedan, skrev apknug:

 


Ojojo den gamla klassikern från video tiden måste genast återupplevas.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

 

:-)

 

Första gången jag såg den var på en lokal gårdsbio. Ett äldre par som skötte 8 (?) mm projektorn.

Man satt på pinnstolar och sedan var det paus mitt i filmen - för byte av rulle.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Kikade igår på filmen:

 

TAPS eller TAPTO som den hette i Svensk utgåva.

 

En film från 1981 med skådisar som George C Scott, Sean Penn (21 år) , Tom Cruise (19 år) och Timothy Hutton. (21 år)

 

Så här beskrivs handlingen:

 

När myndigheterna fattat beslutet att omvandla militärhögskolan Bunker Hill till ett bostadskomplex gör kadetten Brian Moreland och hans medstudenter väpnad revolt.

Till en början har de stöd av Brians styvfar, skolans befälhavare, som även han motsätter sig skolans beslut. Men när en olycka leder till maktskifte på skolan går all militär disciplin förlorad och den annalkande tragedin är oundviklig. Sean Penn, Tom Cruise och Ronny Cox medverkar i detta militärdrama som väcker tankeväckande frågor kring moral och värderingar.

 

Det var flera år sedan jag såg filmen och jag tycker den på ett övertygande sätt visar hur olika saker kan påverka unga män - det handlar om mod, moral, rädsla, disciplin, gruppdynamik, tro (på något) och liknande.

 

Extra kul att dessa unga skådisar växte upp och blev megastjärnor.

 

Hutton har huvudrollen och gör det hela bra. Han spelade ju för övrigt ihop med Sean Penn några år senare i filmen "Falcon and the snowman". (Falken och snömannen)

 

imgres.jpg.82831831011dbbc9fe71f73bcf84fa3d.jpg

 

im43gres.jpg.6f7ee78bc127682da83ec71b04f16038.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...