Jump to content
IGNORERAD

Ta med medicin till Thailand


marcooleo

Recommended Posts

On 2012-03-25 at 05:07, skrev Fritz:

 

 

Inga som helst problem, finns på alla Farmacy jag handlat på. :thumbsup:

 

Fritz..

Jag använder Ramipril och Amlodipin för blodtrycket. Någon som vet om man kan köpa dessa i Thailand? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    6

  • pigge01

    5

  • Sam sip sam

    5

  • marcooleo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Claus:

Jag använder Ramipril och Amlodipin för blodtrycket. Någon som vet om man kan köpa dessa i Thailand? 

Ta med förpackningen till ett stort apotek så de kan se innehållet, så är jag övertygad att de kan få fram motsvarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2012-03-27 at 13:42, skrev Offe1609:

1 Tack jive o poffa bra råd

Har ej drabbats av biverkningar Simvastin däremot av ett blodtryckssänkande elände Enalprin Krka Får rethostningar av den och bara när jag ska sova Ska ta två om dagen men har gått ner till en varanan dag Men vill ju inte hosta ijäl sig Om ni får lindra men som man kanske inte tänker på när man är hos läkarn Tänke efter har fått medecin ändrad och mått bättre

Offe

Hade samma problem. Jag fick byta till Losartan och rethostan försvann.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev biran:

Hade samma problem. Jag fick byta till Losartan och rethostan försvann.

Jag hade rethosta i början av Ramipril men den försvann efter 3 veckor ungefär. Det var mitt under Covidpandemin också haha, kändes inte bra att behöva hosta bland folk 🫢😃

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Claus:

Jag använder Ramipril och Amlodipin för blodtrycket. Någon som vet om man kan köpa dessa i Thailand? 

 

7 timmar sedan, skrev gst:

Ta med förpackningen till ett stort apotek så de kan se innehållet, så är jag övertygad att de kan få fram motsvarande.

Säkert har de samma preparat i Thailand, men det är inte "Vilda västern" på seriösa apotek där heller...

Kontakta en läkare som kan ordinera blodtrycks sänkande, av samma typ, så det blir rätt från början.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Claus:

Jag använder Ramipril och Amlodipin för blodtrycket. Någon som vet om man kan köpa dessa i Thailand? 

Troligen finns på  Fascino, en av de största apoteks crosister i Thailand. Adda dem på Line och fråga! det brukar jag göra, de svarar snabbt o seriöst. Deras apoteker finns runtom i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...