Jump to content
IGNORERAD

Chiang-Mai med omnejd...


hakancnx

Recommended Posts

Så har vi då också fått en Chiang-Mai-del i "Lokala Forum"

Här skall rymmas trådar som rör hela norra regionen; Chiang-Mai, Chiang-Rai, Mae Hong Son, Lampun m fl.

Hoppas på många intressanta trådar med härliga bilder från er som vistas och bor här men också från

sådana som jag, som åker hit på min semester, eller bara är nyfiken på "Norrland"

Jag kommer att vistas i Chiang-Mai mellan 24 Dec -08 och 7 Feb -09, denna säsong.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej CNX,

Härligt att vi fått denna nya del av forumet, då mitt hjärta likt ditt klappar extra för Chiang Mai!

Jag vill också uppmuntra alla att skriva om denna region. För min egen del dröjer det troligen fram till april nästa år innan jag återvänder till min favoritplats i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lägger tillbaka den bild på det hus som kommenteras nedan. Jag kommer ej ihåg var jag kopierade bilden ifrån men det var något av forumen Thaitjejer eller SoiSixten.

hus_thailand.jpg

Gillar detta hus pga den stora verandan framför huset.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik

Sorry, jag bara försöker att länka in bilder. Huset har jag hittat i en tråd på något annat forum, vet ej om det var på TT eller SS. Men jag gillar stilen med en stor veranda framför. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bengt-Erik

Sorry, jag bara försöker att länka in bilder. Huset har jag hittat i en tråd på något annat forum, vet ej om det var på TT eller SS. Men jag gillar stilen med en stor veranda framför. 

Jo stor veranda är betydligt viktigare än innerutrymmen på ett hus i Thailand. Vardagsrum, vad ska man med det till om man har två 25 kvadrats verandor?

Den dag jag bygger så kommer jag definitivt att ha ett jättelikt tak men en stor del av utrymmet under det taket ska vara just skuggiga verandor.

Inne är man ju nästan bara när man sover ändå.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai::wai::wai:

Vet bara en sak säkert ...efter att ha läst lite på  detta forum så bara måste jag upp till "Norra" på min nästa resa.. skall försöka "avverka" några tips som fanns i Chang-Mai guiden.

:great::great::great::great:

Jag borde veta bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...