robban7073 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Fick höra att man kunde begära FÖRTUR hos MIGverket vid UTansökan för barn. Hur går man rent praktiskt tillväga. Ringer man bara till MIG eller finns det nån blankett??? Robban Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Det kan man. Skriv på blanketten att du ansöker om förtur för frugan pga barn. Det måste MIG ställa upp på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hafos Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Om du redan skickat in blanketterna kan du skriva ett vanligt brev och skicka MIG. Detta står på MIG's hemsida angående förtur. Kom ihåg att skriva erat ärendenummer. Du som ansöker om förtur Vi kan bevilja förtur vid till exempel graviditet och mycket allvarlig sjukdom. Om du vill ha förtur kan du kontakta Migrationsverket via brev eller mejl eller ta kontakt direkt med din handläggare. Jag skrev ett brev och ansökte om förtur pga läget i Thailand nu med översvämmningar och sjukdomsrisken det innebär, men det blev avslag. Trodde väl inte riktigt på idén men blir tokig snart på detta väntande. /Hafos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.