Jump to content
IGNORERAD

04;00 och lao kaow har än en gång hjälpt till att ta bort en kompis


stefan5300

Recommended Posts

Vid den tiden väckte frugan mig och sa, Lit är död nu.Efter att ha varit sjuk i cirka 4 månader, problem i kroppen, vet inte vad, men jag misstänker denna jävla lao kaow som han tog ett par supar av varje morgon hos handelsboden.

Idag på morgonen när frugan väckte mig funderade jag mest på vad som ska hända med hans 2 barn 3och 7 år gamla, hans fruga har stuckit.

Men nu när jag sitter på altanen, har tagit ett par stänkare och ser min gamla kompis framför mig, som hjälpte mig när jag bad honom, då flödar tårarna.

Faan dö vid 39 års ålder det är alldeles för tidigt, ursäkta språket

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar verkligen, och det där med Lhao Khao, är antagligen lika nyttigt som att dricka Diesel, luktar ju dessutom likadant.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan va sorgligt vad ska man säga.Men du verkar vara en kanonkille och löser det på bästa sätt.

Jag har en svåger som jag älskar men som jag tror kommer att gå samma öde tillmötes.

35 år och börjar varje morgon i 6-7 tiden med en lao-kao.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får tacka för era sympatier, men jag klarar mig ju alltid, visst jag mycket ledsen, men det som gör mig mest ledsen är ju hans två små barn som inte fattat ännu att pappa är borta.

Får se om kan hjälpa hans barn på ett eller annat sett.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar sorgen , Stefan ! Hoppas du kommer på något bra sätt att hjälpa hans barn .

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tråkigt, speciellt för barnen. Vi får hoppas att det löser sig på bästa sätt för dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan.

Beklagar sorgen,det bästa du kan göra nu

är att hjälpa de små,man får så mycket tillbaka av barn.

Dessutom hjälper du ju din kompis.

Lycka till och lev väl.

Sjöqvist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Beklagar sorgen och man kan ju fråga säg varför det egentligen är lagligt att sälja sprit av så dålig kvalitet, det borde ju inte vara svårt att få till en bätre rening.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

lao kaow för 2år sen så förbjöd jag o sälja denna finkelolja i (min ) våran minimart är inte värt namnet manniskoföda, men sen kan man ju spekulera om detta har varit boven i dramat. beklagar bortgången.

Wanipok

Link to comment
Dela på andra sajter

För jä-ligt.

Hoppas det fixar sig på ett eller annat sätt, ett stort hjärta är värt mycket för små barn!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

lao kaow för 2år sen så förbjöd jag o sälja denna finkelolja i (min ) våran minimart är inte värt namnet manniskoföda, men sen kan man ju spekulera om detta har varit boven i dramat. beklagar bortgången.

Wanipok

Hej

Tyvär verkar den orena spriten orsaka mycket skador på dom inre organen och t.ex lever cancer verkar vara en vanlig följd, men detta är ju min egen högst ovetenskapliga uppfattning, jag har upplevt många allt för tidiga dödsfall och svåra sjukdommar i min närhet (släkt och vänner) genom åren i Thailand, men också folk som har slutat dricka just för att dom har varit nära att dö och som har repat sig väldigt bra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Även kvalitetssprit leder till samma resultat.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar sorgen.

//T.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber att få utrycka mitt deltagande i Din sorg. Det är hårt att mista vänner så tidigt. Sprit på morron är nog ingen nyttig vana i längden, men han kan ju haft andra medicinska problem också.

Och all laokao är inte dålig, det går ju att göra bra hembränt också.

Fint av Dig att oroa Dig för barnen, var han en nära vän vore det nog rätt att försöka hjälpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Lao khow och den där surströmmingen som luktar för jävligt är den största döds orsaken

i Isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

Även kvalitetssprit leder till samma resultat.

/Siamkap

Nu gör du misstaget att jämställa laokaow med sprit. En mera liknande jämförelse är att jämföra det med fotogen eller rödsprit. Inte undra på att det går fort att dra på sig leversjukdomar. Har sett flera som druckit den skiten få fel på levern fortare än på något annat sätt. Om man grovrenade det skulle levern klara sig betydligt bättre. För mig är det en gåta att det överhuvudtaget går att framställa något med så erbarmligt dålig kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flera gamla bekanta som inte finns mera pga den soppan, men ingen under 55!

Uppe i ditt område, tror jag att den råa fisken (Plaa raa) är en jättestor bov!

Fisken i dom stora reservoarerna är ökänd för levermask ( heter nåt fint egentligen) och ger en för tidig död!

Om han höll sig till 2 huttar på morgonen, så tror jag mer på fisken!

Naturligtvis lika tråkigt ändå, för dina känslor för en kompis, men mina tankar går nog mest mot barnen, hur gamla är dom och finns någon annan familj?

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...