Jump to content
IGNORERAD

Rekomenderat från Thailand till Sverige


Soengsang

Recommended Posts

Hej.

Någon som sänt rek post från Thailand till Sverige?.

Hur lång tid tog det.

/T.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.

Tog 3 dagar.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja.

Tog 3 dagar.

MVH Tommy

Ok thx, desperat fru här.jag säger också tre.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

              Tjena .har du reknumret så knappa in det på www.posten.se där ser du om det har kommit till

                Sverige

                                              mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det att skicka rek utomlands...

Något svagt säger mig att svenska postverket bara ansvarar inom Sverige...

Är det då lönt att skicka rekommenderat...  :neutral:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

      Jag kan verkligen rekomendera rek till alla länder i världen det är ju en liten försäkring. Jag har aldrig haft problem med rek till Thailand det enda som har strulat

      var att brevbäraren ville ha lite extra pengar av svärmor men då sa hon att jag jobbade på Svenskaposten  :great: . Jag har besökt kontoret oxå där deras post hamnar

      dom har några souvenirer från oss i Sverige.

                                                                  mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

               Tjena .har du reknumret så knappa in det på www.posten.se där ser du om det har kommit till

                Sverige

                                               mvh Repe

Jo har fått numret från thai men det hjälper inte, även om det ser ut att vara rätt nr

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur är det att skicka rek utomlands...

Något svagt säger mig att svenska postverket bara ansvarar inom Sverige...

Är det då lönt att skicka rekommenderat...  :neutral:

Nja, i detta fall så är det ifrån Thailand till Sverige, så antagligen så kan man bara söka försändelsen efter den landat i Sverige och blivit registrerad i vårat Kungligapostverk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Av de tusentals paket och brev jag skickat från Bangkok 10110 så är det enbart ett kuvert som kommit bort till Sverige.

Det snabbaste jag varit med om är när jag skickade 24 olika kollin till 24 olika mottagare i hela Sverige en fredag klockan 17:00. Ja, och mottagarna hade sina brev på måndagen.

Det är ju snabbare än MALMÖ - KIRUNA???

Repe jobbar ju på posten i Sverige så han har järnkoll!

Allt ni skickar från Thailand som PARCEL POST, REGISTERED eller EMS är spårbart på www.posten.se

Spårning EMS: http://www.thailandp...0Link%20EMS.htm

Spårning PARCEL POST samt REGISTERED (REK). http://www.thailandp...0Link%20EMS.htm

Att skicka REK i Thailand kostar 55 BATH. Jämför med ett REK. brev inom Sverige.

Det Kostade förr 3 Bath att skicka REK. Men det har blivit dyrare i Thailand. Har man 5500 Bath i lön per månad och skall skicka brev REK o betala 55 BATH ja, då är det bara sluta att jämföra omgående...

Ha en bra dag

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

En parantes: vi skickade nyligen andra vägen. Kostade 90 kronor och var framme efter 4 dagar.

När vi nu ändå har en sådan "paketexpert" som Martin på tråden: Vilket är det billigaste alternativet för att skicka ett paket, på c:a 500 - 1000 g, till Sverige? Inga krav på snabb leverans.

Vi har studerat thailändska postens tariffer och det verkar som om ett kilo skulle kosta 850 TBH.  :gasp:

Tacksam för svar!  :wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

UT006,

500-1000 gram skickar du enklast som SMALL PACKAGE AIR MAIL!

Ett större kuvert eller ett paket. Men du får inte tejpa paketet. Grön tulldeklartionslapp samt snöre. Gäller paket upp till 2 kilo.

Till Italien MAX 1 kilo.

Skall du skicka ett större kuvert får du inte tejpa eller slicka igen kuvertet. Du får använda dig av häftklammer.

Small package gör det enklare för tullen att kolla.

Glöm inte grön tull deklartionslapp.

Small package kan du skicka som REK eller enbart som air mail.

Jag rekommenderar dig att använda dig av REGISTERED AIR MAIL SMALL PACKAGE.

Då kan du spåra paketet.

Större paket på 1-2 kilo kan komma bort utan REK. från Thailand.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

JOooo,

1 kilo från Thailand till Sverige Small package kostar ca 450-550 bath.

Beroende på vad du skickar med. Tänk på att Thaipostens egna lådor/paket väger dom med.

Du får enbart använda deras paket att skicka med!!!

De har låda nr. 13 nr. 15 samt 17. osv. osv.

tex. 15 vit låda kostar 15 bath.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...